Farming Simulator 19

DOK JE SELJAKA...

Bit ću iskren na samom početku – ja nisam najstručnija osoba za recenziranje Farming Simulatora 19. Prijašnje igre iz serijala nisam ni štapom dirao, nikada nisam vozio traktor i životni san mi nije bavljenje poljoprivredom. Ipak, gajim sitne strasti prema simulacijskim igrama (obožavam Euro Truck Simulator), a osim toga – rođen sam u Slavoniji, nasred ravnice. S tim kvalifikacijama istaknuo sam se kao prioritetni kandidat na listi za recenziranje Farming Simulatora.

Šalu na stranu, već sam neko vrijeme intrigiran popularnošću Farming Simulator serijala. Isti se iz godine u godinu prodaje bolje nego neke druge daleko poznatije franšize u svijetu igara pa sam zato odlučio istražiti što se tu događa – zašto su ljudi toliko zapeli za simuliranje farmerskog života?

Nakon što sam s Farming Simulatorom 19 proveo nekoliko sati, ni dalje nemam pojma u čemu je fora.

Shvaćam ja to okvirno romantiziranje farmerskog života. I poštujem ideju da se kroz igru može naučiti ponešto o kultivaciji tla, uzgoju marve te „krugu žviota“, kako bi to čiča Elton opjevao. Na kraju krajeva, život farmera uči čovjeka strpljivosti, brizi i zahvalnosti. Brojne su igre, još od Harvest Moona pa sve do Stardew Valleya, na zanimljive načine prezentirale tu činjenicu.

Unatoč uspjesima prijašnjih igara, Farming Simulator 19 lišen je zahvale prema igračima.

Farming Simulator 19 lišen je takve zanimljivosti. Najveći dio njegove romantike nalazi se u nabrijavanju na modernu mašineriju. Igra tako ima do sada najviše modela traktora, kombajna i ostalih vozila. Johna Deerea imaju po prvi put ikad! Priznajem da su sva ta vozila fino sređena. Neću reći vjerno jer u modernim traktorima uživo nisam sjedio, ali čini mi se da su i taj aspekt pogodili. Vozni model je ni tu ni tamo – nije super loš, ali nije ni realističan.

Isto vrijedi i za cijelu igru. Dok se tretiranje njive ovdje može nazvati donekle realističnom procedurom, mnogo je onoga što razbija iluziju ovog virtualnog svijeta – od hodanja po vodi, prolaženja kroz prometne stupove do praznih ulica na kojima nema ni trunke života. Ne očekujem da živopisnost grada bude glavni aspekt farmerske simulacije, ali ne želim se ni osjećati kao da sam Pale sam na svijetu. Fanovi će me zbog ovoga razapeti, ali i originalni Farmville je imao više šarma i duše od ovoga.

Originalni Farmville je imao više šarma i duše od ovoga.

Stvari postanu malo bolje kad uključite radio, sjednete u kombajn i krenete s poslom. Jer posla definitivno ima više nego prije pa od ove godine treba čupati korov ili ga tretirati ako je već uhvatio maha. Ako vas taj dodatni posao plaši, budite bez brige jer se ta opcija gameplaya može isključiti. Općenito je Farming Simulator 19 dosta fleksibilan s postavkama težine, ponekad i dosta velikodušan s budžetom koji vam udijeli za novi farmerski početak.

Ono što mi je najviše smetalo jest što igra pritom nije nimalo sugestivna pa je ideja o izgradnji farmerskog carstva ostavljena samom igraču. Ovo je onaj tip igre u kojemu vam nitko neće reći što sve možete napraviti i kako do toga doći. Možete odrađivati poslove po ugovoru, a na raspolaganju imate više grana privrede (ratarstvo, stočarstvo itd.). Međutim, bez neke priče i bez ikakvog konteksta gameplay mi je uz sve te silne mogućnosti brzo postao dosadan.

Novi igrači u Farming Simulatoru 19 neće dobiti skoro nikakvu dobrodošlicu.

Igra je postavljena tako da je najčešći motiv imati što više obradive površine, što više vozila za obradu, životinja za uzgoj i što više novca da sve to pokrije. Vi sva ta polja ne možete obrađivati sami pa osnovu gameplaya ionako prepuštate pomagačima koji nisu uvijek najinteligentniji. A i da nije tako – iskreno ne vidim zabavu u tome da polje moram obići deset puta u jednom i deset puta u drugom smjeru. Valjda zato i nisam neki farmer.

Ne kažem da to ne bi moglo biti zanimljivo, npr. kad bi se prilikom obrade događalo nešto dinamično – tipa promjena vremenskih uvjeta. Znate kako su vremenski uvjeti ključni kad živite „od zemlje“? E pa Farming Simulator nakon čitavog niza godina još uvijek nije sposoban simulirati različite vremenske uvjete. Dinamiku gameplaya si u globalu stvarate sami tako da skačete od posla do posla, od pranja traktora do jahanja. Srećom, taj novitet jahanja nije samo tu samo radi fore nego vašem konju povećava fitness na temelju kojega možete dobiti višu prodajnu cijenu za njega.

Novitet jahanja konja nije samo tu samo radi fore nego vašem konju povećava formu na temelju koje ga možete skuplje prodati.

Ako ste u takvom stilu gameplaya uživali prethodnih godina, ne vidim razloga da vas isto razočara u Farming Simulatoru 19. Osobno ne vidim tu privlačnost, ali se ne mogu ni pohvaliti da imam farmersku karakteristiku strpljivosti. A ona je od velike koristi svima koji se namjeravaju po prvi put upoznati s Farming Simulatorom jer su neke stvari u igri iznimno loše posložene. Na primjer, mapu je užasno koristiti zbog sličnih nijansi boja za zasijane kulture i stanje tla. Umjesto da se sve potrebne informacije za promatrano polje poslože na jednom skočnom prozoru kad igrač naznači tu mapu (kao i unutar direktnog gameplaya), igrač se mora igrati detektiva i gledati lijevo-desno da bi odgonetnuo koja boja što označava.

Igra ima nekoliko tutoriala koji uče igrača osnovnim mehanikama brige o polju, a kad počne stvarni gameplay svejedno se osjećate izgubljeno s pitanjem: što sada? To je moj glavni prigovor Farming Simulatoru 19 jer proizvođač ni uz silne milijune zarađene od prijašnjih igara nije učinio ništa oko toga da igru približi igračima. Umjesto toga odlučili su se za populistički potez poboljšanja grafike. Ne znam kako su izgledale prijašnje igre u serijalu, ova izgleda solidno i ništa više od toga. Prosječna prezentacija definitivno nije nešto čime se ova igra treba hvaliti na sva zvona.

Vjerujem da je modding zajednica značajan dio Farming Simulatora pa je moguće da će se igra popraviti nekim modifikacijama oko kojih ja pojma nemam. Imajte stoga na umu da vjerojatno nije sve tako crno ni ružno kao u ovom mom tekstu. No, ako ste pomislili da je Farming Simulator globalni fenomen na temelju svoje neupitne kvalitete – prvi ću vam reći da to nije takav slučaj.

Recenzija je rađena na primjerku igre za PC. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin proizvođač.

Težak je život kad si u nemilosti zemlje, a k tome i još i dosadan kad ga se simulira u Farming Simulatoru.

63 Naša ocjena