HCL.HR

Recenzija

Hood: Outlaws & Legends

Lopovska posla

Josip Klanfar

Svi smo manje-više upoznati s likom i djelom Robin Hooda. Znamo za njegova (ne)djela, znamo da pomaže siromašnima pljačkajući bogate, a na tom tragu je razvojni studio Sumo Digital zasnovao svoju viziju srednjovjekovne pljačke blaga u igri Hood: Outlaws & Legends. A zašto i ne bi? Tema je zanimljiva i svima poznata, a kada se u nju uklopi u koncept jedne ovakve igre, to bi trebalo teći glatko kao strijela kroz zrak.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
29,99€ PlayStation 4 Ustupio izdavač

Da se odmah razumijemo, Hood: Outlaws & Legends službeno nema apsolutno nikakve veze s Robin Hood igrama, iako je svima jasno kako je to misao vodilja cijele igre, od mogućnosti podjele plijena s narodom pa do te mjere da se strijelac i vođa bande u igri zove Robin.

Već sam spomenuo koncept igre gore pa da nastavim u tom tonu – koncept je zanimljiv. Naime, ovdje se radi o multiplayer igri PvPvE komponente, što bi u prijevodu značilo da se u isto vrijeme borite i protiv drugog tima i protiv računalnih protivnika. Timovi su četveročlani, a zadatak zvuči jednostavno: ukrasti škrinju s blagom prije protivničkog tima. I stvarno na papiru zvuči jednostavno, ali u praksi ove igre, malo toga je jednostavno.

Ovdje se radi o multiplayer igri PvPvE komponente, što znači da se borite i protiv drugog tima i protiv računalnih protivnika

Da biste uspješno osvojili škrinju, morate proći kroz nekoliko faza pljačke. Prvo treba ukrasti ključ iz šerifovog džepa, zatim pronaći trezor u kojemu je škrinja, izvući škrinju do jednog od ponuđenih mjesta za ukrcaj te pomoću vitla podići i ukrcati škrinju, pazeći  pritom da ne alarmirate stražare i ne poginete od ruke suparničkog tima.

Najbitniji je ovaj segment ukrcavanja škrinje koji se odvija na način da dvojica vrte vitlo dok druga dvojica paze na protivnički tim i stražare. Ja sam na svoju žalost kroz teži način otkrio kako je to jedini bitan segment u igri. Pošteno ukradem ključ, namučim se pronaći trezor da ga otvorim, donesem škrinju do mjesta za ukrcavanje i pred sam kraj utovara škrinje, dođe suprotni tim, ubije nas i preotme pobjedu bez kapi znoja. Zbog toga se ne mogu oteti dojmu da su sve prethodne faze samo šminka i popuna sadržaja, dok je prava i jedina borba ona u završnici.

Sama borba u igri je u najmanju ruku kaotična, pogotovo u zadnjoj fazi pljačke.

Sama borba u igri je u najmanju ruku kaotična, pogotovo u zadnjoj fazi pljačke. Zamislite da morate paziti na protivnički tim kao i na računalno kontrolirane neprijatelje, a sve to dok pokušavate dizati škrinju u zrak. Upravo u tom segmentu dolazi do izražaja slabija balansiranost između klasa, s naglaskom da su vam puno bitnije klase za borbu prsa o prsa, nego strijelci, jer s njima praktično u tom kaosu ne možete vidjeti, a kamoli propisno naciljati neprijatelje.

Ako uspijete pobijediti, dobit ćete zlatnike koje ste opljačkali i onda je pred vama izbor: možete sve sačuvati za sebe, možete sve dati narodu ili balansirano svima podijeliti jedan dio. Svaka opcija ima svojih prednosti pa tako s ulaganjem novca u sebe možete kupovati oružja, dodatke i kozmetičke stvari; dok ulaganjem u kamp i narod, otključavate nove stvari.

BANDA ODMETNIKA

Kad je riječ o izboru likova, imamo dostupne četiri različite klase: Ranger, Hunter, Brawler i Mystic. Svaka od njih ima svoje unikatne sposobnosti i kvalitete pa su tako Ranger i Hunter za dalekometnu paljbu, dok su Brawler i Mystic za borbu prsa o prsa. Kada je riječ o sposobnostima, Ranger protivnika može lako ubiti pogotkom u glavu, Hunter je specijalist za tihe atentate, Brawler je čovjek kojeg zovete za potući se momački, a Mystic je tu kako bi spletkama i naizgled magijom pomogao otkriti neprijatelje i jedini je healer u timu. Iz svake klase za sada se može birati po jedan lik, što bi kasnijim ažuriranjima trebalo biti nadograđeno.

Svaki od likova ima različito oružje pa tu na izboru imate stil koji vam najviše odgovara. Ranger koristi luk i strijelu pa je samim time najbolji za eliminacije i distrakciju s velikih udaljenosti, Hunter koristi samostrel koji je odličan za srednje udaljenosti, Mystic ima buzdovan s kojim može kositi sve u krugu sebe, dok Brawler ima čekić s kojim će neprijatelje zakucati u zemlju. Da se samo kratko nadovežem na stil igranja, svaka klasa ima nekakvu specijalnu moć koju otključate borbom i ubijanjem. Možete dodavati i posebne atribute vezane za svakog lika, a to postižete čistim igranjem i napredovanjem s pojedinim likom

Imamo dostupne četiri različite klase: Ranger, Hunter, Brawler i Mystic.

Da spomenem nekoliko riječi i o računalnim likovima. Osim šerifa koji je strah i trepet, imamo stražare koji se razlikuju od običnih vojnika do vitezova. Što je veći čin, teže ga je zatući, a šerifa je nemoguće ukloniti i on ubija vas jednim potezom. AI je pristojno inteligentan, a dobro je implementirana i mehanika otkrivanja pozicije – kada vas uoče stražari, svi iz protivničkog tima vide gdje se nalazite dok god ne pobjegnete onima koji su vas vidjeli.

PLJAČKA SREDNJEG VIJEKA

Radnjom je igra smještena u srednji vijek, a moram priznati da je prezentacijski posao odrađen na visini zadatka. Grafički prikaz je pristojan, zvuk tematski prati srednji vijek, a modeli likova su dosta dobri. Najveći dojam na mene su ostavile mape kojih ima ukupno šest u ponudi: Graveyard, Marshland, Coastal, Citadel, Outpost i Mountain. Svaka je mapa dizajnirana kako bi bila dovoljne veličine za implementaciju višestrukih ruta do izvršenja zadatka. Tako se možemo služiti vratima, podrumima, užetom ili okolnim putem kroz šumu. Osobno bih rekao da su mape idealnih veličina – dovoljno velike da se ne sudaramo s neprijateljima, a dovoljno male da se ne izgubimo na njima.

Osim toga i respawn točke su jako dobro raspoređene po mapi i ima ih nekoliko na svakoj. Samo se treba potruditi da točku gdje se akcija trenutno odvija ima vaš tim u vlasništvu, a ne protivnički i onda za vas po tom pitanju nema zime.

Mape su dovoljno velike da se ne sudaramo s neprijateljima, a dovoljno male da se ne izgubimo na njima.

Glume gotovo da i nema, jer sama igra nema priče, ali su animacije isto tako jako dobro odrađene, osim ponekad kada je žestoka borba. Na takvim primjerima se vidi da se malo štedjelo pa ćete vidjeti kako oružja prolaze kroz neprijatelje. Igra nema klasični izbornik, već se nalazite unutar kampa iz kojeg možete promijeniti lika, pokrenuti pljačku, trenirati, isprobavati nova odijela za likove i gledati koji su vam dnevni zadatci, sve to dok čekate da vam igra nađe meč.

UDRUŽENI POTHVAT

Kada je riječ o tehničkoj izvedbi, dosta toga se ima za nabrojati pa da krenem od pozitivnih stvari. Kontrole su odlične jer ih možete podešavati baš kao i na PC-u. Želite iz nekog razloga skakati sa R1 a pucati sa pritiskom na lijevi analog? Možete ako želite. Ja osobno nisam ništa dirao, ali pozdravljam takvu opciju gdje se kontrole mogu prilagođavati, a iskreno nisam naletio na puno takvih igara za PlayStation 4.

Još jedna dobra stvar kod izvedbe je što nisam primijetio nikakve bugove kao ni pad u izvedbi s obzirom da sam igrao na PS4 pa bi to značilo da na jačem hardveru možete očekivati i bolje iskustvo.

A sad ćemo se malo prebaciti na one negativne strane izvedbe. Počet ćemo s mehanikom atentata. Kako bi nekoga instantno eliminirali, morate mu se prišuljati s leđa u čučećem položaju i pritisnuti tipku kvadrata (PS4/PS5) po defaultu. Problem s ovom mehanikom je nejasnoća kada ona radi, a kada ne. S obzirom da sam utukao u ovu igru preko dvadesetak sati, vidio sam puno primjera kada ne bi trebalo moći nekoga ubiti na taj način, kao i puno primjera kada mehanika nije radila. Pravilo bi trebalo biti da ukoliko vidiš neprijatelja da se šulja, ne može vas instantno ubiti, ali to ovdje nije pravilo.

Druga stvar je sustav spajanja igrača. Naime, nema sustava u kojem se igrači spajaju po levelu pa tako ja koji sam bio level 2, nerijetko igram protiv igrača koji su levela 50+, što znači da teoretski možemo pobijediti samo ako se njihovi likovi smrznu ili im crkne net.

Trenutno nema sustava po kojem se igrači u mečeve spajaju po levelu.

Kad već spominjem matchmaking, traženje igrača je užasno dugo trajalo, toliko da stigneš pokositi dvorište dok ti nađe suigrače i protivnike. Sada je situacija malo bolja pa ponekad samo stigneš namotati strunu za trimer.

Veliki je nedostatak i što igra ima samo taj jedan mod koji zbog svog gameplaya i svih ovih problema, postane dosadan nakon 30-ak odigranih mečeva. Ne bi bilo na odmet da se u budućnosti doda još koji mod, pogotovo ako se misli privući igrače i održati aktivan broj igrača konstantnim. S time da buduća proširenja mogu očekivati samo oni koji kupe Season One verziju igre za 60 eura, ne i oni koji kupe osnovno izdanje igre od 30.

Za sam kraj definitivno treba reći kako ovo nije igra za one koji igraju s nepoznatim igračima. Ovdje se to kažnjava na način da ćete konstantno gubiti mečeve jer nemate koordinacije, nemate plana, nemate dogovora, nemate znanja – jednom riječju, nemate prijatelja da vam čuva leđa. Ja sam to iskusio na svom primjeru, gdje me uz ovaj loš sustav matchmakinga spaja s igračima sličnim mom levelu, a igram protiv deset puta jačih. Onda krene svatko na svoju stranu, mikrofon je u rijetkim slučajevima drugima upaljen, a ako i jest – ne žele pričati i onda nižeš poraz za porazom.

AMBICIOZAN PLAN

Kada se sve zbroji i oduzme, da moram jednom riječju opisati Hood: Outlaws & Legends ta riječ bi bila: ambiciozno. Zanimljiva tema s zanimljivim konceptom koji je mogao ostvariti puno više da ga ne koči taj bespotrebno kompleksni gameplay, jer na kraju dana se sve svodi na to tko će koga nadmudriti na kraju meča, bez obzira na sva prethodna postignuća.

Postoji li publika za ovu igru? Apsolutno postoji. Hoće li netko uživati u ovakvoj igri? Naravno da hoće. Hoće li ovakva igra u kratkom vremenu postati dosadna i repetitivna? Bez sumnje. Zato odgovorno tvrdim da se developeri na vrijeme trebaju trgnuti i napraviti nekoliko novih modova, s novim sadržajima koji će privući publiku koja će ostati vjerna ovom naslovu, jer stvarno bi bila šteta da jedan ovakav naslov bude samo usputno spomenut zbog stvari koje se daju ispraviti.

Ne mogu za vas tvrditi da li trebate zaigrati igru ili ne, ali ono što mogu savjetovati je da se ne upuštate u ovo bez vlastite ekipe s kojom ćete igrati.

Konceptualno odlična igra koja se nažalost guši s jedinim modom, ali i dalje vrlo dobra za igranje s vlastitom ekipom.

78 Naša ocjena
  • vrlo dobra prezentacija
  • dobro osmišljene mape
  • drugačiji i osvježavajući koncept gameplaya
  • matchmaking koji ne grupira igrače po levelima
  • jako teško za igrati bez organiziranog tima
  • nepotrebno kompliciranje u gameplayu

Josip Klanfar

Svježa krv HCL redakcije, što ne možemo reći za njegov PC koji datira iz doba drevne Mezopotamije. Kao i svaki pravi Slavonac, voli dobar kulen, a jedino više od toga, voli zaigrati dobru avanturu.

Komentari (7)

  • mamojebac

    13.05.2021 - 08:30

    Po meni je bliže to 70

  • Zoran Žalac

    13.05.2021 - 10:41

    Podsjeća me nekako na ideju Dark Zonea u Divisionu. Neloše, ali nije moj đir. Neka mi daju Robin Hood igru, akcijska avantura ili RPG, otvoreni svijet. Nešto u stilu Kingdom Come. To bi bilo ostvarenje sna.

    • razer1234559

      @Zoran Žalac, 13.05.2021 - 11:28

      Meni se uopće igra ne sviđa Zoki. Htio bih punokrvnu RPG Robin Hood igru e onda bih već igrao ali ovo ne dolazi u obzir.

  • Iceman73

    13.05.2021 - 12:19

    Da igra ima kampanju ok,ovak nikaj s toga…tko voli…

  • SanKa

    13.05.2021 - 15:16

    o jbt vise samo MP igra. veliki skip. jos izgleda ko k plus Thief

  • Toma_HR

    13.05.2021 - 15:48

    Ništa od toga, MP sa 3 random igrača je nemoguć i nije vrijedno truda niti pokušati. Jednostavno ako ovisimo jedan o drugome uvijek se nađe malouman suigrač koji pokvari sve.

  • GrootIO

    16.05.2021 - 21:44

    Meni je super igra, ima nas 4 pa igramo full team premade i dost je fun kad uhvatis mehanike. Yeah jednostavna je borba ali navuče te igra da ju igras i dalje. Po meni worth, al razumijem kako nije svači đir. I Igore da si barem jednom Q (ability) stisnuo na Johnu bilo bi vrh čuti tvoju reakciju xD

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?