HCL.HR

Recenzija

Metal Slug Tactics

TRČI, PUCAJ...TAKTIZIRAJ?

Ivan Brekalo

Nakon nekolicine zanimljivih projekata koje Dotemu potpisuje kao izdavač, neke od kojih sam imao i čast recenzirati, moram priznati da me svojedobno i nije oduševila najava Metal Slug Tacticsa. Dosta je i prošlo od te prvotne najave (2021.) pa do konačnog izlaska ovog neobičnog križanca Metal Slug univerzuma sa žanrom taktičkih igra na poteze. Neprestanim odgodama konačno je došao kraj i Metal Slug Tactics je izašao. Igrali smo ga od izlaska pa sve do itekako potrebne zakrpe koja je uklonila određene bugove koji su kvarili dojam u tjednu izlaska.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
25€ PC Ustupio izdavač

Prošlo je 16 godina od posljednje prave Metal Slug igre (ne računajući one mobilne), pa valja podsjetiti što je zapravo Metal Slug. Radi se o ikoničnom serijalu 2D pucačina u stilu Contre koji je slavu stekao u drugoj polovici 90-ih. Ujedno je i apsolutno najpopularnija stvar na Neo Geo platformi koja nije borilačka igra. Od ukupno sedam glavnih dijelova, samo su posljednja dva izašla izvan Neo Geo ere.

Metal Slug Tactics gotovo pa ni po čemu ne pokušava biti standardna Metal Slug igra, dakako izuzev likova i priče. Međutim, developeri su osmislili nekoliko izuzetno pametnih poveznica za ova dva inače teško poveziva žanra. Gameplay je vrlo brz za jednu taktičku igru s borbom na poteze. Možete vi mozgati, pa malo u glavi vrtjeti razne računice i scenarije, ali nema puno smisla pretjerivati s tim. Cijelo vrijeme valja jurišati prema naprijed. Pogreške su suštinski manje kažnjive nego u žanrovski bliskim igrama, a igrač se uvijek nekako može izvući iz većine situacija. Nema ni puno poništavanja krugova (svega dvaput po misiji), a uspješno implementirani rouguelike princip jamči nasumične stvari koje podižu neizvjesnost, pogotovo pri višestrukim prelascima na koje se igra itekako oslanja.

Gameplay je vrlo brz za jednu taktičku igru s borbom na poteze.

Priča Metal Slug Tacticsa ispričana je kroz kratke sekvence u stilu codec razgovora između misija. Mogli bismo reći da je ta priča skroz korektna i da pristojno najavljuje svaku sljedeću misiju ili boss bitku, ali nekako je u ovom dijelu izostalo originalnosti, pa čak i humora po kojem se serijal isticao čak i onda se uopće nije oslanjao na tekstualne dijaloge između levela.

S druge strane, sve drugo što možete zamisliti predstavlja fantastičnu referencu na originale, bilo da se radi o oružjima, vozilima, levelima ili igrivim likovima. Upravo su likovi sjajno osmišljeni unutar gameplay segmenata i to u vidu njihovih sposobnosti i napada. Osjeti se da su developeri istinski ljubitelji starih Metal Slug igara. Rouguelike narav igre efikasno uspijeva zadržati paralele s arkadnim korijenima franšize: nema ponovnog pokušavanja teške misije s iste snimljene pozicije, a ako sve jedinice poginu u istom krugu ili ako igrač potroši sve arkadne “žetone” za oživljavanje – igri je kraj i sve kreće iznova.

Rouguelike narav igre efikasno uspijeva zadržati paralele s arkadnim korijenima franšize.

Na početku avanture moguće je odabrati tri startna lika, to su klasični Metal Slug vojnici: Marco, Eri i Fio. Nikad nećete imati četvrtog lika na mapi, no za sljedeće prelaske je moguće otključati šest dodatnih likova, svaki sa svojim arsenalom oružja i vlastitim posebnostima. Svaki lik raspolaže primarnim i sekundarnim oružjem. Ovo potonje je znatno razornije, no municija mu limitirana. Tu su pasivne sposobnosti i specijalni napadi koji se po rougelike principu otključavaju za svaki prelazak. Sva oružja imaju pomalo neočekivani domet za jednu ovakvu igru. Naravno, pričamo o pištoljima i puškama pa to i ima smisla. Sinkronizirani napadi u vidu “pomaganja” jedinica koje su unutar dometa također su nešto o čemu uspješan strateg mora voditi računa.

Međutim, ima tu jedna nova stavka. Radi se o vrlo inovativnom dodatku koji s jedne strane bitno mijenja prirodu ovog žanra, a istodobno dodatno uspijeva održati vjeran arkadnoj naravi Metal Slug serijala: neprestano kretanje prema naprijed. Genijalno!

Da pojasnim: kako bi jedinica smanjila dobivenu štetu, može koristiti zaklon baš kao i u većini sličnih taktičkih igara. Međutim, ovdje želite kombinirati zaklon i maksimalni broj polja koje će vaš vojnik pretrčati. Ako uspijete ući u područje s neprijateljima na način da vaša jedinica pretrči maksimalan broj raspoloživih polja i istodobno staje na polje pokriveno zaklonom – ta jedinica vrlo vjerojatno neće dobiti nikakvu štetu tijekom protivničkog kruga paljbe.

Zaklona ima manje nego u sličnim igrama, a polja sa zaklonom se najčešće mogu uništiti, tako da je neprestano kretanje tim više bitnije. Često se može dogoditi situacija da je jedinica stala u zaklon s recimo 4/6 pretrčanih polja, što će i dalje smanjiti pretrpljenu štetu. Pokušate li napredovati sporo uz minimalna kretanja i grupirati jedinice blizu zaklona, protivnička vojska će vas smlaviti u tri kruga ili manje.

Ovdje želite kombinirati zaklon i maksimalni broj polja koje će vaš vojnik pretrčati.

Metal Slug Tactics vrlo brzo nauči igrača o važnosti kretanja. Plava boja na mapi predstavlja zaklon, a nijanse zelene predstavljaju kretanje koje za efekt podrazumijeva ublažavanje protivničke štete. Kad je u pitanju tamno zelena nijansa i ako je još k tome unutar zaklona – to je savršeno mjesto za vašu jedinicu. Neki likovi imaju specijalne akcije koje im dodatno podižu mogućnost izmicanja ili slikovito rečeno: čine ih zelenijim. Veći broj prijeđenih polja igrača dodatno nagrađuje adrenalinom – vrijednim resursom koji se koristi za izvođenje specijalnih akcija.

Na mnogim dijelovima brojnih mapa česta je pojava da zaklona uopće nema u vidokrugu ili je pak uništen. U tim slučajevima potrebno je osloniti se na kretanje i prihvatiti određenu vjerojatnost zadobivanja štete. Igra vas konstantno gura prema naprijed i dopušta manje greške i nesavršene pristupe. Uvijek postoji nekakav rezervni plan, bilo to u vidu boljeg preraspoređivanja likova, čuvanja slabijih jedinica ili korištenja dodatnih resursa kao što su spomenuti “žetoni” za oživljavanje jedinica.

Igra vas konstantno gura prema naprijed i dopušta manje greške i nesavršene pristupe.

Pri odabiru rute treba dobro odvagati tip misije i moguće nagrade koje misije donose. Svaka misija sadrži obavezni i opcionalni zadatak. Bez izvršenja obaveznog zadatka nema napretka kroz kampanju, a uspješnim učestalim kompletiranjem sekundarnih zadataka vaš vojni trio brže napreduje i time si bitno povećava izglede za finalnu boss bitku.

Ojačavanje jedinica vrši se dodjeljivanjem dodatnih specijalnih napada i pasivnih sposobnosti, te je također moguće unaprijediti njihova oružja modifikacijama i tako poboljšati primjerice domet ili štetu. Ponekad se mogu dodati i efekti poput regeneracije zdravlja ili pak mogućnosti dodatnog kretanja ili napadanja pod određenim okolnostima.

Još malo rougelike efekta izvan borbe – između prelazaka moguće je kupiti još korisnije modifikacije oružja i dodatne napade koje će se pojaviti prije ili kasnije na raspolaganju unutar sljedećih prelazaka i to u vidu nagrade za prijeđenu misiju, ostvarenje opcionalnog zadatka ili pak promaknuće ranga.

Znate li što je zapravo Metal Slug? Pa laički rečeno, to vam je tenk. Možda je njegovo pojavljivanje malo prerijetka pojava u Tacticsu, s obzirom na zadovoljstvo koje predstavlja kad njime razorite cijelu jednu hordu neprijatelja u pet različitih polja. No, osim što se pojavljuje u nekoliko misija, moguće ga je zaraditi u smislu pojačanja da bi se isto nešto kasnije iskoristilo u nekoj od narednih misija ili čak boss borbi. Ova simpatična metalna beštija, koja je ujedno i simbol serijala, nakon kretanja može ispaliti do dva rafala i jedan veliki tenkovski projektil, sve to u istom krugu. Međutim, mora paziti na gorivo i ako ju protivnička vojska uspije uništiti – lik koji upravlja Metal Slugom završava kobno.

Svaki od likova donosi bitno različit stil igranja i developeri su uspjeli postići to da sve kombinacije likova funkcioniraju.

Spomenuo sam da se likovi otključavaju prelaženjem te ispunjavanjem unaprijed obznanjenih kriterija. Svaki od likova donosi bitno različit stil igranja i developeri su uspjeli postići to da sve kombinacije likova funkcioniraju, štoviše pojedini sastavi omogućavaju nekakav unikatni pristup borbi. Marco je pravi vođa i ni u čemu nije najbolji, ali je u svemu dovoljno dobar. Kod Eri se sve svodi na nekonvencionalan domet i ludo kretanje, bilo da se radilo o dvostrukom pomicanju unutar kruga ili negiranju svojstva određenih polja. Tarma i Ralf vole fizičke obračune i nanose ogromnu štetu iz blizine, dok se Clark specijalizira za bacanja protivnika i time ih servira u domet članova svoje ekipe i tako inicira takozvane “sinkronizirane” napade.

Posebno su dobro odrađena dva lika iz Metal Slug 4, crne ovce serijala. To su jedini likovi koji su se do sad pojavili samo jednom u serijalu, no developerima to nije zasmetalo po pitanju mašte. Od Nadie su napravili jedinicu koja u borbi upravlja robotskim dronovima koji postavljaju mine i od nje posuđuju njen pištolj za sinkronizirane napade s drugim jedinicama. Uz malo više mozganja, s Nadiom može ostvariti sjajne rezultate u borbi. S druge strane, Trevor kao oružje koristi kontrolu uma te može protivničke jedinice okrenuti jedne protiv drugih. Sve to postaje poprilično ludo nakon što si par puta podigne rang i smisleno iskombinira određene specijalne napade i pasivne sposobnosti.

Grafički ova igra ispunjava očekivanja, a uz novi, izometrični pogled trebalo je to sve i odraditi da i dalje izgleda kao Metal Slug, tako da po tom pitanju čestitke developerima. Glazba je vrlo dobra s nekoliko tema koje su preuzete iz starih Metal Slug igara. Bilo bi idilično da s tehničke strane igra povremeno ne šteka. Manja usporavanja i trzuckanja prisutna su na nekim misijama i sve je to u granicama prihvatljivog i dalje igrivog, iako je realnost ta da jedna igra ovog tipa nipošto ne bi trebala štekati.

Prije zakrpe, jedna od opcionalnih borbi bila je potpuno neigriva i to do mjere da je bilo nemoguće pozicionirati kursor na željeno polje. Kursor ili stoji ili pak leti, a sve ono između uopće se nije vidjelo. Srećom, ovo je ispravljeno ažuriranjem koje je stiglo prije par dana. Isto vrijedi i za brojne bugove čija je količina prvotno bila neprihvatljiva za izlazak jedne igre. Neki manji bugovi su preživjeli zakrpu, no ono najbitnije je popravljeno i u trenutnom izdanju ne narušava ukupan dojam u nekoj većoj mjeri.

Neki manji bugovi su preživjeli zakrpu, no ono najbitnije je popravljeno i ne narušava ukupan dojam u većoj mjeri.

Od manjih “grijeha” rekao bih da će vam trebati dosta privikavanja na ranije spomenutu važnost kretanja koje je bitnije od samog zaklona. Izbornici su, baš kao i preglednost na mapi – solidni, međutim izostale su neke očekivane jednostavne funkcionalnosti. Primjerice, volio bih da su unutar kruga iskorištene jedinice zasjenjene umjesto da svaki krug moram gledati ikonice za kretanje i pucanje. Da bi se provjerio domet protivnika mora se pomaknuti kursor na protivničku jedinicu. Pri pokušaju pozicioniranja jedinice izvan protivničkog dometa potrebno je micati kursor više puta između igrivog lika i protivničke jedinice. Uz par dodatnih mogućnosti ova brza taktička igra mogla je biti još fluidnija.

Mislim da bi igra kod onih pravih Metal Slug ljubitelja, koji dakako preferiraju više akcijski orijentirane igre u odnosu na taktičku borbu, mogla imati taj efekt da igri ne daju poštenu priliku. Uz slab tutorial tu je još i mrvicu presitan tekst, često vrlo slaba i ponekad kriptična objašnjenja specijalnih napada. Pošto se radi o rougelikeu, nije moguće jednostavno ponovno pokrenuti misiju s iste snimljene pozicije i isprobati napad dok konačno ne shvatite kako isti funkcionira. Svaka isprobavanje bez konkretnog plana snosit će gadne posljedice po vaš bataljun, a ako ostanete bez žetona ili izgubite sva tri lika u istom krugu ne gine vam “game over”.

Duljinom i sadržajem Metal Slug Tactics opravdava cijenu. Brza i kompaktna, navest će vas na višestruke prelaske. Osim dodatnih likova moguće je trajno kupiti i bonus setove oružja koji svakom liku daju neku novu dimenziju i pristup borbi. Svaki prelazak moguće je skratiti ranim prelaskom na zadnju od ukupno četiri regije, no što više misija odigrate to vas čeka više nagrada koje rezultiraju drastično jačim likovima u završnici igre.

Kako HCL ocjenjuje igre?

Sve u svemu, radi se ovdje o vrlo zanimljivoj igri koja donosi neočekivanu dozu svježine na jedan posve novi način za žanr. Usput odrađuje naizgled nemoguću zadaću kombiniranja univerzuma jedne dinamične igre arkadne naravi s potpuno suprotnim žanrom taktičke borbe na poteze. Igra se u tjednu izlaska našla u razočaravajuće gadnom stanju zahvaljujući prisutnim bugovima, međutim zakrpa od prije par dana bitno popravlja dojam i Metal Slug Tactics možemo preporučiti ljubiteljima žanra i igračima koji žele nešto bržu akciju u jednom taktičkom RPG-u.

Manje nesavršenosti i nekoliko nespretnih propusta blago umanjuju vrijednost genijalnosti ideje developera, no i dalje se radi o vrlo dobroj taktičkoj igri kojoj je gameplay najjači adut.

76 Naša ocjena
  • zarazan gameplay
  • grafički stil dosljedan Metal Slug vizualima
  • ne postoji loša kombinacija likova
  • loša objašnjenja pojedinih akcija i pasivnih sposobnosti
  • određene stvari u menijima su mogle biti jasnije i preglednije
  • manji bugovi preživjeli su prvo ažuriranje igre

Ivan Brekalo

Poklonik retro igara koji se voli vraćati starim Sega i Nintendo klasicima. Zaljubljenik u Smash Bros i entuzijast za Capcomove tabačine. Frejmovi su mu bitniji od rezolucije, a igrivost bitnija od priče.

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?