HCL.HR

Recenzija

Dying Light 2 Stay Human

Stari prijatelji, novo društvo

Lovro Maroševac

U prvi Dying Light iz 2015. utrošio sam sate i sate igranja. Bilo mi je to nezaboravno iskustvo, prvenstveno zbog toga što kroz ranija razdoblja nismo imali jedinstvenu igru koja je kombinirala parkour i zombije kroz otvoreni svijet kakav je bio Harran. Ništa manje nisam očekivao ni od Dying Light 2 Stay Humana te mogu reći da smo dobili upravo ono što se i priželjkivalo. Ukratko rečeno, oni kojima se Dying Light svidio doživjet će istu katarzu igrajući njegov nastavak. Dying Light 2 drži se na čvrstim temeljima prethodnika i dodatno ih obogaćuje razrađenijim mehanikama igranja.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
60€ PC Ustupio izdavač

PRIČA

Dying Light baš i nije imao priču za pamćenje. Stereotipni negativac, pokoji klišej potezi i nezanimljivi likovi nosili su narativni dio te igre. Koliko se Techland kroz marketing hvalio pričom i posljedicama odluka u Dying Lightu 2, bilo je za očekivati da će ista biti nekoliko stepenica iznad originala. I doista, napredak u naraciji je vidljiv, samo ne baš u tolikoj mjeri kako su to najavljivali.

Osjeti se da je priča napredovala u odnosu na original. Međutim, ne mogu reći da je priča ono po čemu ću pamtiti ovaj nastavak. Dying Light 2 Stay Human stavlja nas u kožu Aidena Caldwella, lika koji dolazi u posljednji grad na Zemlji kako bi pronašao svoju sestru Miju i znanstvenika Waltza koji je vršio eksperimente na njima kad su bili djeca. Sa sestrom se nije vidio od malih nogu, a upravo je Waltz ključ da ju konačno pronađe.

Dying Light 2 Stay Human stavlja nas u kožu Aidena Caldwella, lika koji dolazi u posljednji grad na Zemlji.

Aiden je inače zaražen zombi virusom i kroz priču dobiva biomarker, narukvicu koja pazi koliko mu zaraza napreduje. Tijekom igre morate paziti da vam vrijeme ne iscuri jer će u suprotnom Aiden postati zombi i igra će za vas završiti. Kako zaraza ne bi napredovala, morate pronaći UV zrake, skupiti gljive ili napraviti inhalatore koji će vas vratiti u normalu. Kod ove mehanike posebno mi se sviđa dodatak da niste odmah mrtvi kad vam vrijeme iscuri, već imate određeni vremenski period da pronađete sigurno mjesto onoliko koliko vam zdravlje to omogućuje. Zgodan je detalj i to što u Aidenovom glasu čujete kako iz ljudskog prelazi u čudovišni dok vam imunitet pada.

Priča kao takva vrlo dobro započinje i moram priznati da mi se uvod u nju svidio. Do negdje sredine je čisto solidna, no onda počinje padati zbog nekonzistentne dinamike i tempa. Narativni dio igre ima svoj postepeni razvoj te raste iz trenutka u trenutak, ali odjednom krene nekim drugim smjerom i na vas nabaca toliko stvari u kratkom razdoblju da se puno igračevih odluka čini nepovezano. Ovo sve djeluje kao da su iz Techlanda nastavili po temeljima priče koju je htio ispričati njihov bivši suradnik koji je morao napustiti projekt radi optužbi za seksualno uznemiravanje. Nisu mogli provesti njegove zamisli u kompletno djelo nego su po tim temeljima odlučili napisati nešto svoje, i to onda nije ispalo baš najkvalitetnije.

Koliko god da je glasovna gluma dobro odrađena Aiden kao protagonist igre nije netko s kime biste se mogli povezati. Nemojte me krivo shvatiti, ima momenata u priči kad to dolazi do izražaja i postoji mogućnost da se poistovjetite s njim, ali to vrlo brzo pada u drugi plan. Ponajviše zahvaljujući likovima oko samog protagonista koji im služi kao njihov osobni ekspozicijski stup.

Koliko god da je glasovna gluma dobro odrađena Aiden kao protagonist igre nije netko s kime biste se mogli povezati.

Što se tiče likova, osobno mislim da će ostati u sjećanju više od onih iz Dying Lighta. Dinamika između Aidena i Hakona, Aidena i Lawan, Lawan i Franka je jedan od najboljih dijelova u nešto slabijoj priči. Kako sam spomenuo za Aidena, tako moram reći da je glasovna gluma i kod ovih likova izrazito dobro odrađena. Hakon je ženskaroš koji Aidena ući blagodatima Villedora i pomaže mu pronaći sestru, Lawan je vrsna i opaka žena koja se ne libi ikome reći što ih ide, dok je Frank vlasnik birtije Fish Eye i alkoholičar koji se ne može pomiriti sa svojom prošlošću. Jedina mana kod svih likova, a to je najviše krivica same priče, jest to što u jednom trenutku možete biti u totalnoj svađi, a već u drugom ste izgladili odnose. Ovdje fali poveznica, neka vrsta mosta koja bi pokazala kako je napredovao odnos između likova od točke A do točke B.

Što se pak glavnog negativca tiče, Waltz je zanimljiv i kompleksan lik. Kroz priču se upoznajemo s njim, a na kraju doznajemo prave motive njegovih radnji. Ne želim previše ulaziti u detalje njegove razrade jer za istu je potreban jedan zaokret u radnji koji vam svakako ne želim pokvariti. Hoće li ga ljudi uspoređivati s Raisom iz prvog dijela ili ne, to je njihova osobna stvar. Iako su obojica glavni negativci u svojim igrama, opet su drugačiji tipovi zlikovaca, svaki sa svojom agendom.

Što se tiče odluka kroz priču i posljedica istih, moram reći da one nisu u toliko velikoj razmjeri kao što se prvotno predstavljalo. Naravno da posljedica igračevih odluka ima, ali ne očekujte ovdje nešto što će kompletno promijeniti tijek igre. Zbog nekih ćete se odluka morati prikloniti jednoj strani, pritom izgubivši zadatke one druge strane. Odluke zapravo i nisu toliko značajne do samog kraja. Možete birati između dva završetka priče, no svaki od tih ima svoje varijacije koje se temelje na onome što ste kroz priču odradili.

GRAD VILLEDOR

Mjesto radnje u Dying Lightu 2 zadnja je nada čovječanstva, posljednji grad na Zemlji. Villedor je podijeljen na dva dijela – Old Villedor i Central Loop. Iako su dio istog grada, definitivno nisu isto dizajnirani. U Old Villedoru nalaze se stare i niske zgrade, dok je Central Loop pun visokih nebodera koji pružaju idilu dokle god vam pogled seže jednom kad se popnete na najvišu točku grada. Ono što se može reći za cijeli grad je taj da su krovovi ispunjeni životom. Za razliku od Harrana u Dying Lightu koji je bio tmuran i tužan grad, ovdje je situacija nešto drugačija.

Tople i žarke boje prevladavaju na vrhovima zgrada i kuća jer tamo su se preživjeli ljudi preselili. Trava, drveće, granje i raslinje rastu po krovovima koji sada simboliziraju “novo normalno” kod stanovnika Villedora. Jednom kad siđete na ulice grada, primijetite kontrast između neba i zemlje. Ulicama Villedora hodaju zombiji, a za razliku od živopisnih visina zemlja je ipak obasjana tmurnim i umrtvljenim bojama. Ovaj kontrast više dolazi do izražaja u Old Villedoru, nego li je to slučaj u Central Loopu.

Za razliku od Harrana koji je u prvoj igri bio tmuran i tužan grad, s gradom Villedorom ovdje je situacija nešto drugačija.

Osobno mi se grad svidio, vizualno to sve djeluje jako lijepo, no ipak grafički ništa specijalno u odnosu na ponudu igara kakvu imamo na tržištu. Stanovnici grada, kao i sami zombiji, puno su više detaljniji u svojim prikazima i modelima od onih u Dying Lightu. Najveći bonus i pomak u dizajnu grada svakako je njegova vertikalnost i vrlo detaljna unutrašnjost objekata. Dijelovi su to igre koji u dvojci dolaze do puno većeg izražaja, što najviše pogoduje parkouru.

U samom gradu Villedoru imamo mnogo toga za odraditi. Od priče koja donosi glavne i sporedne misije preko zauzimanja banditskih kampova i osposobljavanja metro stanica do preuređenja dijelova grada, jasno mi je zašto se Techland pohvalio činjenicom da će za 100% prolaznosti biti potrebno 500 sati igranja. A da vam još ne spominjem nasumične događaje koji se odvijaju u gradu, kao što su spašavanje ljudi od bandita i zombija, održavanje sprovoda među građanima, mjesta s logorskom vatrom na kojima možete slušati priče drugih ljudi ili ih pak slušati kako pjevaju, smijati se onima koji se uplaše uboda pčela i slično.

U gradu možete pronaći vojne konvoje u kojima se nalaze vrijedne stvari, istražiti Dark Zone mjesta u kojima možete dobiti inhibitore pomoću kojih povećavate level zdravlja i izdržljivosti. Postoje i GRE Anomaly staništa u kojima također možete pronaći potrebne inhibitore, ali prvo se morate boriti s opakim Revenantom. U gradu možete i slučajno naići na inhibitore, a pomoć u svemu dobivate kroz takozvani GRE ključ koji može locirati potrebne stvari u radijusu od 50 metara. Stvarno super dodatak, ali se ne morate oslanjati na njega jer kroz napredak u priči otključavate mogućnosti pokretanja GRE antena koje vam automatski otkriju lokaciju toliko željenih inhibitora.

Odigrao sam 40 sati, prošao priču, ali ne želim stati. Toliko toga ima za odraditi u Villedoru, a da vam pritom ne dosadi, i stvarno je pohvalno kod Techlanda što se potrudio igračima omogućiti da se zabavljaju u Villedoru, jednako kao što su to radili u Harranu. Ako gledamo na igre iz bliske prošlosti čija su me mjesta u otvorenom svijetu toliko zainteresirala da ih neprestano igram jer se jednostavno ne mogu maknuti iz njih, onda vrlo lako mogu reći da je to otok Tsushima iz Ghost of Tsushime.

PARKOUR

Dying Light djelovao je revolucionarno kad je izašao i donio nam zanimljivu mehaniku parkoura iz prvog lica. Dying Light 2 ne staje na tome, već pojačava temelje svojom kompleksnošću i raskošom parkouranja. Sve mi više djeluje kako je parkour u Dying Lightu 2 napravljen po principu “Lako naučiti, teško savladati”. Upravo kad savladate majstorije parkouranja, s ponosom ćete moći reći da ste ispunili svoju misiju.

Treba reći da su mehanike dosta trome i usporene prilikom starta igre, no kako otključavate dodatne vještine tako ono postaje fluidnije. Ovakav sistem parkouranja djeluje iznimno zahvalno u širem pogledu, makar se na prvi pogled čini da ćete morati utrošiti sate i sate na otključavanje vještina kako bi postali pravi majstor parkoura.

A što je dobar parkour bez dobrog terena? Cijela mapa ispunjena je raznoraznim preprekama koje možete iskoristi u skakanju i trčanju po zidovima. Kroz daljnji napredak u priči imate priliku otključati dodatke koji daju dodatan sjaj već odličnim mehanikama kretanja. Ti dodaci su paraglajder i uže za penjanje. Potonja stvar je u Dying Lightu bila iznimno prejaka i mogli ste u nekoliko koraka (odnosno poleta) doći s jednog kraja grada na drugi. Ovdje je ono tek dodatak ako negdje zapnete pa vam treba da se izvučete ili vam pomaže da se popnete na neki veći objekt. Paraglajder je isto odličan dodatak koji vam pomaže da lakše dođete s jednog mjesta na drugo, a u kombinaciji s parkouranjem po zgradama nudi savršenstvo.

Kako vi hvatate tempo skakanjem i trčanjem, tako vas glazbena podloga prati.

Valja napomenuti i zvuk koji je odličan kad je u pitanju slobodno parkouranje u gradu. Kako vi napredujete kroz svoja skakanja i hodanja po zidu, tako vas glazbena podloga prati. Odradite uspješnu kombinaciju vještina i bez problema će muzika to pratiti. Skladbe koje prate kretanje u gradu toliko dobro to rade da će vas u nekim trenucima pogoditi adrenalin. No ako padnete ili izgubite momentum, glazba prestaje i morate se vratiti opet na točku na kojoj ste pogriješili kako bi nastavili. Rijetki su trenuci kad vam glazba “pobjegne” i jednostavno ne odgovara događanju na ekranu.

BORBE SA ZOMBIJIMA I LJUDIMA

U Dying Lightu 2 nema vatrenih oružja. Vjerujem da će neke to razočarati, ali mislim da je dobra odluka što su ih maknuli. Nisu kompletno izbrisani s lica Zemlje jer postoji plan za izradu jednog oružja koje djeluje kao manja vrsta sačmarice, ali fokus je usmjeren isključivo na mehaniku borbe prsa o prsa. Mačevi, čekići, maljevi, noge stolica te razni složeni predmeti stoje vam na raspolaganju i na vama je da odlučite kako ćete se opremiti. U konačnici manjak vatrenog oružja ima smisla ako pogledamo svijet u kojem je igra smještena. Vidimo da ljudi praktički žive i funkcioniraju onako kako su to radili njihovi preci u Srednjem vijeku. Naravno, postoje tu lukovi i strijele te samostreli tako da igrači nisu 100% ograničeni na borbu iz blizine.

Pohvale idu tome što je borba protiv ljudi na boljoj razini od one u Dying Lightu. Tamo su ljudski protivnici imali vraški dobre reflekse i u svakom su vam se napadu mogli izmaknuti. Ovdje to nije slučaj već i oni imaju prostora za grešku, a na vama je da svojom taktikom i odlučnošću to iskoristite u svoju korist. Ono što nije za pohvalu je umjetna inteligencija protivnika koja ne dolikuje jednoj igri iz 2022. godine. Protivnici će vas praktički napadati jedan po jedan. Možda će vas okružiti sa svih strana, ali će svatko od njih dobiti priliku da vas jednom napadne, umjesto da to odrade grupno jer bi se u tom slučaju bilo puno teže obraniti.

Pohvale idu tome što je borba protiv ljudi na boljoj razini od one u Dying Lightu – ovdje imate prostora za grešku.

Tamanjenje zombija jednako je zabavno kao i u Dying Lightu. Formula kojom su se tamo vodili premještena je i ovdje te tu nema puno pomaka. Malo je razočaravajuće što oružja nemaju osjećaj težine pa tako ista prolaze kroz zombije kao od šale. Vjerujem da se mnogi od vas koji ste zaigrali prvi dio sjećate da se znalo događati zapinjanje oružja u zombijima prilikom borbe. Ovdje toga nažalost nema i malo mi je žao što su ovaj detalj maknuli.

Sami zombiji ponašaju se nešto drugačije nego u Dying Lightu. Tijekom dana nalaze se u zgradama u kojima hiberniraju. Po noći većina zombija izlazi iz zgrada i nastanjuje ulice Villedora. Skrivaju se u raznim objektima jer im sunčeva svjetlost i UV zrake smetaju te ih duga izloženost istima može ubiti. Živi mrtvaci u Dying Lightu 2 dolaze u nekoliko nijansi sive. Imamo nove posebne zombije poput Howlera koji počinje vikati jednom kad mu se približite, Suicidera koji eksplodira, Drownera koji je kombinacija običnog Virala i Suicidera, Revenanta koji može stvoriti nove zombije i pritom izbaciti eksplodirajuće kemikalije. Revenant vam je onaj zombi iz trailera kojemu raste nešto iz leđa i može ga se pronaći na posebnim mjestima zvanima GRE Anomaly.

Naravno, kakva bi to bila Dying Light igra da nema legendarnih Volatilea. Njih možete pronaći u dubinama Dark Zonea ili dopustiti Howleru da viče toliko da dobijete level 4 zvjezdice tijekom noći. Kako to level 4, pitate se? Pa u Dying Lightu 2 dobili smo novu mehaniku koja nadomješta što noć nema toliki horor ugođaj kao u prvoj igri. Jednom kad vas Howler uoči, počinje vikati što donosi Chase mehaniku. Od lovaca postajete lovina, a ako dopustite da level Chasea dođe do četiri, onda na scenu stupaju Volatilei i tada vam u pravilu nema spasa.

Volatilei su u jedinici bili strašni po noći. Sama noć bila je toliko nastrojena prema hororu da ste se doslovno mogli upišati kolika se napetost u zraku osjetila prilikom izlaska Volatilea na scenu. Ovdje to nije tako, ali zato se nadomješta mnogi drugim stvarima, a jednu sam maloprije spomenuo. Volatilei su u prvom dijelu bili relativno lagani za sredini, čak i najtežoj razini težini. U Dying Lightu 2 nije tako. Poprilično ih je teško poraziti, a mogu vas u dva udarca ubiti, čak i ako imate bar zdravlja nadograđen na peti level. Toliko su opasni, što mi se osobno sviđa i mislim da su u ovoj igri pun pogodak.

Kako sam ranije spomenuo, noć nije toliko strašna kao u Dying Lightu. Međutim, sada po noći imate puno više toga za odraditi od samog trčanja za goli život. Budući da zombiji izlaze na ulice iz zgrada, iste ostaju poluprazne pa ih možete otići istražiti i skupiti iznimno dragocjene stvari koje će vam pomoći u izgradnji lika te otključavanju vještina borbe i parkouranja. Znam da će se neki žaliti i u ovom pogledu, ali ne mislim da je to loša stvar. Toliko toga ima za odraditi po noći da je zapravo uživancija i bolji osjećaj igranja jednom kada sunce zađe.

RPG MEHANIKE I KOME SE PRIKLONITI

Dying Light 2 Stay Human puno je više priklonjen RPG žanru od onog što sam prvotno mislio. Bilo je takvih značajki i u Dying Lightu, no ne u ovolikoj mjeri. Dying Light 2 ne donosi ništa novo u spomenutom žanru, ali je lijepo vidjeti da igra funkcionira i kad se okrene tom smjeru. U igri imate Skill Tree mehaniku kojom otključavate nove vještine za borbu i parkour. Ništa u tom smjeru vam ne donosi neke postotke u jačem udaranju protivnika, već se isključivo oslanja na vještine.

Kroz parkour možete tako dobiti opciju visokog skoka ili sprint mehaniku. Možda će vam biti čudno kako igra od samog početka nema mogućnost brzog trčanja, ali kad se naviknete na isto shvatite da zapravo tako i najbolje funkcionira. Vještine borbe omogućavaju vam da ubijete ljude noževima kad se šuljate ili pak da ih bacite s visina kad želite popeti na određene platforme.

Svaki dio mape raspodijeljen je po teritorijima. Vi svaki teritorij možete dodijeliti Survivorima ili Peacekeeperima tako što ćete im dati na korištenje vodu ili struju. Ovisno za koga se opredijelite, dobit ćete određene bonuse kroz igru. Peacekeeperi, koji služe kao postapokaliptična policija, oslanjaju se na postavljanje zamki kroz gradove. Survivori, dobri ljudi koji žele normalno živjeti, oslanjaju se više na kretanje kroz grad i nude vam razne mogućnosti prelazaka preko zgrada radi kojih će beneficirati vaše parkour znanje. Kojoj god strani da se priklonite, to nema nikakvog prevelikog značaja u igri, osim što će vam kroz razgovor spomenuti da ste donijeli krivu odluku. Čak neće doći ni do rata između obiju strana, kako se to potenciralo prije izlaska igre. To je pomalo razočaravajuće jer na kraju ispada da teritorije želite dodijeliti onome čija vam se boja zastave najviše sviđa.

Kojoj god strani da se priklonite, to nema nikakvog prevelikog značaja u igri, osim što će vam kroz razgovor spomenuti da ste donijeli krivu odluku.

Ranije spomenuta oružja stvarno su raznovrsna, no imaju svoj rok trajanja. Za razliku od Dying Lighta, ovdje ih u najboljem slučaju možete samo dvaput popraviti. I to ih ne popravljate onako kako ste radili u jedinici, već vam to omogućava nadogradnja već prepoznatljivih elemenata struje, vatre, leda i sličnih. Neutralan sam po tom pitanju jer kroz igru ćete stvarno naići na velik broj oružja i uopće nećete primijetiti oronulost oružja koliko ćete ih imati na raspolaganju.

Dodatak u igri također su mjerači zdravlja iznad zombija i ljudskih protivnika. Znam da je ovdje bilo puno polemike među fanovima je li to uistinu bilo potrebno, ali realno je da se u postavkama može isključiti. Prašina se digla bezveze, a uopće nije moralo biti tako. Hoće li vam osjećaj igranja biti bolji ili ne ako imate tu opciju uključenu – to je isključivo na vama. Uostalom, svaki teritorij u igri raspodijeljen je po levelima pa svakako imate nešto jače i izdržljivije žive i nežive protivnike.

TEHNIČKI PROBLEM KAO U CYBERPUNKU 2077?

Odmah ću vam u startu reći, tehnički problemi u ovoj igri nisu nimalo usporedivi s onima iz Cyberpunka 2077 prije nešto više od godine dana. Neki će ljudi tražiti bilo kakve detalje da povežu Dying Light 2 s fijaskom njegovog poljskog kolege, ali to nije ni u jednom pogledu istinito. Igrao sam igru i prije i nakon velike Day 1 zakrpe pa moram reći da tehnički problemi uopće nisu bili katastrofalnih razmjera. Dying Light 2 odlično je optimiziran. Nisam imao nikakvih problema, glede pada sličica po sekundi ili nekih sličnih problema. Na mojoj nadograđenoj, osrednjoj kanti vrti se sasvim pristojno.

Nije ovaj naslov lišen problema, ali ja tijekom provedenog vremena igranja nisam primijetio nešto što će mi pokvariti zabavu ubijanja živih mrtvaca. U single-playeru sam naišao na samo jedan jedini veliki tehnički problem, a to je bilo propadanje kroz zgradu u jednoj od glavnih misija. Nisam čak morao ni ponovo pokrenuti igru, već sam se iz problema izbavio parkour manevrima. Ipak, što se tehničke strane tiče, animacije i gestikulacije lica nisu na zavidnoj razini, barem što se tiče sinkronizacije s govorom likova.

To nas dovodi do kooperativnog igranja koje itekako pati. Ovdje ipak tehnički problemi Dying Lighta 2 najviše izlaze na vidjelo. Znam da je nekim ljudima bilo teško spojiti se u zajedničku sesiju, ali ja tih problema nisam imao. Problemi su nastali kad se igralo, a najviše se moglo vidjeti u tome da su se likovi zaglavili na određenim dijelovima grada i animacije spavanja kompletno su se izglitchale.

Zombiji su se znali pojavljivati u T pozama, a neki ljudski likovi stajali su na mjestima kojima ne bi trebali. Na primjer, jedan Survivor koji je važan lik za priču iz neobjašnjivih razloga stajao je na mjestu gdje mu to nije predviđeno – u Dark Zoni, gdje je mirno promatrao što moj kolega i ja radimo. Kooperativno druženje nije bilo najbolje ni u Dying Lightu, ali u dvojci se naziru naznake koje govore da bi to u budućnosti moglo funkcionirati puno bolje.

KONAČNI SUD

Ukratko rečeno, ako ste voljeli Dying Light, onda ćete voljeti Dying Light 2 Stay Human. Igra je to koja vas neće pustiti iz svojih ralja jednom kad ju zaigrate. Ne zato što će vam biti potrebni sati da otključate određene vještine ili prođete priču, već jer igra nudi pregršt zabave u svom svijetu. Villedor je odlično dizajniran grad kojeg ćete cijeniti jednako kao Harran iz jedinice.

Slabašna priča ne kvari fenomenalan osjećaj razbijanja i šutiranja zombija. Kad tome dodate već poznate skrivene lokacije na kojima možete pronaći reference na prethodne Techlandove igre i kompletnu gaming industriju, dobivate igru koja opravdava 500 sati igranja. Svijet Dying Lighta 2 prepun je sadržaja, baš kao i njegov prethodnik.

Dying Light je na sadašnji nivo stanja stigao godišnjim ažuriranjima od strane poljskog razvojnog studija. Dying Light 2 već je u startu pokazao da se može nositi time, a potvrđeno je kako će narednih pet godina dobivate dodatne sadržaje. Uspije li Techland u svom naumu, sasvim je sigurno da ćemo imati dvije gigantske igre parkouranja u zombi svijetu kojima će malo tko moći parirati. Na ljudima će biti odluka žele li avanturu orijentiranu akciji i hororu ili pak onu koja se dići svojim RPG mehanikama.

Dying Light 2 definitivno je zarazniji od prethodnog dijela, bez da umanjujem značaj istog. Možemo biti sretni što smo dobili nastavak vrijedan svog prethodnika i bez sumnje je jedna od onih igara kojoj ćete se vratiti kako biste se podsjetili da zombi tematika nije zastarjela te da vam i dalje pruža odličan osjećaj mlaćenja zombija.

Dying Light 2 možda nije toliko jedinstven kao prvi dio u svoje vrijeme, ali svejedno nudi odličan osjećaj igranja. S pravom možemo reći da je ovo nastavak vrijedan svojeg prethodnika jer ne pokušava promijeniti mehanike koje su jedinicu učinile vraški zabavnom, već se oslanja na njih te ih dodatno nadograđuje.

85 Naša ocjena
  • parkouranje po Villedoru je fantastično
  • borba protiv ljudskih protivnika je bolja nego u prvom dijelu
  • grad Villedor je sadržajno bogat i odlično osmišljeno mjesto radnje
  • glasovna gluma je na razini
  • noćni život nudi razloga za istraživanjem
  • slabašna priča u odnosu na sve ostalo ponuđeno
  • co-op je tehnički nered
  • neke odluke i posljedice istih nemaju prevelikog značaja

Lovro Maroševac

Fan FPS-a i RPG-a, taktiziranja, dobrih trkačina i još boljih interaktivno-narativnih priča. U slobodno vrijeme ljudima dosađuje fotografijama vlastitog psa. Inače profesionalni ronilac i propali golmanski talent.

Komentari (73)

  • Arnero

    08.02.2022 - 12:45

    Znači uzimam

  • Chimichangas

    08.02.2022 - 12:48

    Što se tiče borbe protiv ljudskih protivnika. Ne bi se složio s recenzijom. Ljudi ko muhe bez glave samo zamahnu opružijem, ti se izmakneš i udariš ih, i samo to ponavljaš… Nema dubine i nema izazova, s bossovima je ista stvar.. Pogledajte koji video na Yt i odmah ćete vidjeti.

    • Gebro_gaming891

      @Chimichangas, 08.02.2022 - 12:52

      Ajde bola, u jedinici su ljudi naporni do bola. Stalno deflectaju i dodgaju.

    • funky0308

      @Chimichangas, 10.02.2022 - 17:30

      Upravo suprotno.. znaju blokirati, znaju napasti, napravis jump kick i dok si na podu udare te, znaju napasti s boka i ako je Lovro u pravu i protivnici nece napasti odjednom (ljudi), cim jedan udari i povuce se, udara drugi koji nerijetko stoji bocno ili iza i ne vidis ga. Zabavno, zanimljivo i jbno zarazno.

  • MAJSTOR RINGO

    08.02.2022 - 12:48

    Oho ho ho, bogami fina ocena, ocekivao sam manju iskreno, ne bih zeleo dalje da pricam napamet o igri jer doticnu nisam igrao, ali generalno ono sto sam video iz nekih walktrough-a, gotovo sve vec postojece je prosireno i nadogradjeno, igra je mamutskih razmera, a zbog toga ima i nekih downgrade-a u odnosu na keca, sitnih ali vidljivih, inace sto se vizuala tice igra izgleda dosta pristojno ali nekako vivid u odnosu na keca sto mi se bas ne svidja i ne uklapa u tu zombi postapokalipticnu tematiku, sve u svemu igri cu dati sansu tj. kupicu je na prvom popustu a ipak sada je na cekanju zabranjeni zapad😁😁😁

    • SonOfZeus

      @MAJSTOR RINGO, 08.02.2022 - 14:11

      To barem nije problem, nVidia Game filter i rješena stvar.

    • MAJSTOR RINGO

      @SonOfZeus, 08.02.2022 - 16:28

      Da druze ali na PC, mislim ala taj skin FC new dawn i nije problem ako igra je u drugim aspektima dobra😁😁😁

  • Bojko

    08.02.2022 - 13:05

    Dobra recka, Lovro. Nisam planirao uzimati, ali evo malo si me poljuljao i mogao bih.

    • Lovro Maroševac

      @Bojko, 09.02.2022 - 10:35

      Hvala! Odmah mi je toplo oko srca ako je uistinu tako hehe

    • Bojko

      @Lovro Maroševac, 09.02.2022 - 14:26

      Majkemiprekogroba Lovro!

  • TheCroTino

    08.02.2022 - 13:17

    Dost zabavna igra, neznam stanje na ps4 al na pc je ok u dx11, ima bugova al nije nista gamebreaking za sada. Al kako je dying light 1 dobivao update do nedavno dying light 2 ce biti vjv jos bolji za godinu dvije 🙂

  • Timmy20

    08.02.2022 - 13:20

    Mene bi bilo sram ovako lošu igru (izgledom) pokretati na novim konzolama. Pa jbt mgs:pp star ko moja tetka izgleda bolje nego 80% novih igara na tržištu.

    • ImeiPrezime

      @Timmy20, 08.02.2022 - 14:03

      Sreća pa je grafika većini gamera sporedna stvar.

    • Timmy20

      @ImeiPrezime, 08.02.2022 - 14:14

      da, i uzalud jake konzole i računala.

      Nije mi jasno jel su developeri toliko lijeni posložiti igru da radi kako treba ili svi imaju interes u tome da namjerno rade loše optimizacije da se proda hardver?

    • Sinek

      @Timmy20, 08.02.2022 - 14:52

      uzeo za usporedbu igru koja je benchmark tehnikalija, pp je uz rdr2 tehnicki najimpresivnija igra prosle generacije

    • Timmy20

      @Sinek, 09.02.2022 - 11:02

      Istina, onda bi još veće impresije trebali imati sa novim konzola, međutim niti ima igricia, a i to što izađe je ili šrot, ili struganje nekakvih kupona ili izgleda kao da bi ju pokrenuo P3 overklokan sa markerom.

    • PppPP

      @Timmy20, 09.02.2022 - 11:49

      Ljudi su se jednako zabavljali u videoigrama i prije 10, a i prije 20 godina. Ako izgleda odlično, super, ako ne, nema veze, bitna je igra u cijelosti

  • moordrak

    08.02.2022 - 14:18

    Vidim, popriličan se hajp složio oko ostani čovjek dok svjetlo umire drugi put. Nja. Zombijanje mi nikada nije bilo, em, nepeto? Štajaznam. To šamaranje hodajućih ljudskih lešina mi nije apetitlih… Ima, fala yubitubi, podosta vodiča u eteru. Lijepo se može vidjet što očekivati od igre. Nisam zagrizao, iako, Lovro, super recka!

    • blacklist0907

      @moordrak, 08.02.2022 - 17:22

      Puno lakše za napravit zombije nego pametnije neprijatelje pa se ne cudim kaj su izabrali

    • Toma_HR

      @moordrak, 08.02.2022 - 20:56

      Trčanje i udaranje “na žgance” jednostavno igra bez vatrenog oružja i mogućnosti steltha nije za mene. Jednog dana za siću na popustu, ne prije.

  • SanKa

    08.02.2022 - 14:19

    nisi spomenuo corrupted save game u co op modu, ili je to fixano ?

    • Lovro Maroševac

      @SanKa, 08.02.2022 - 15:30

      Znam da Techland radi na tome, ali nisam siguran je li već fixano. Koliko sam upoznat, to se na PS5 najviše događa. Eto, osim gore navedenih problema u co op modu, nisam naišao na išta drugo u svojem igranju.

  • VitMeR

    08.02.2022 - 15:26

    Ne znam ocu li uzet ovo ili red dead redemption 2

    • Smike

      @VitMeR, 08.02.2022 - 17:24

      Hahahahahah, rdr2 je igra generacije, ovo je prosječna igra sa zombijima iz prvog lica. RDR2 je trenutno najimpresivnija igra,priča, gameplay,grafika svijet ma sve. Znaci obični lov na životinje je realniju od igara kojeima je to primarni zadatak.

    • ImeiPrezime

      @Smike, 08.02.2022 - 18:04

      Rdr2 ima impresivan gameplay? Ne bih se složio. Dapače, mene je poprilično neugodno iznenadio s obzirom na to koliko rockstar ima novaca i resursa za napravit igru.

    • Smike

      @ImeiPrezime, 08.02.2022 - 21:46

      Ma ima svojih mušica, ali je igra stvarno nenadjebiva 😀. Mislim koji virtualni svijet, realizam, grafika još je open world.

    • PppPP

      @ImeiPrezime, 09.02.2022 - 12:21

      Zahtjevi gamera se ponekad čine zaista preveliki, očekujete čuda nad čudima nakon svake najave, pogotovo R igara. Igre kakve rockstar zna izbacit, nemaju puno konkurencije. Ispolirane, optimizirane, ogromne, dugotrajne, i naravno zabavne. Naravno da nije savršena, ni meni se nisu svidjeli neki gameplay elementi, ali igre takve razine kvalitete su zaista rijetke nažalost.

    • kebbab

      @Smike, 08.02.2022 - 18:08

      Šta ti nazivaš igrom generacije 🤦‍♂️

    • blacklist0907

      @kebbab, 08.02.2022 - 18:56

      Reci koja je tebi ?

    • Smike

      @kebbab, 08.02.2022 - 21:44

      Izvini koja je za tebe igra generacije? Ti si izgleda najpametniji na forumu, a igras samo psplus igre 😄😃😀

    • VitMeR

      @Smike, 08.02.2022 - 18:29

      Ok uzet ću rdr2

    • MAJSTOR RINGO

      @Smike, 08.02.2022 - 21:50

      Pa sad da je igra generacije, hm… ne znam da se za polemisati, ono sto je tacno je da jos uvek nije izasla igra bilo open world ili linearnog tipa sa toliko izvedenih realisticnih detalja, kao i fizika je medju najboljom u gamingu, zaista impresivno pogotovo za tako veliku igru, slazem se da je prica vrhunska kao i grafika, licno sam uzivao u njoj, nazalost nisam uspeo da je dovrsim tj. Na 100% kompletirati, iako sam je igrao par meseci, nisam uspeo zaglavio negde na oko 92-93 % sa onim izazovima, neverovatno tesko za zavrsiti to, ako se ne koristi YT vodic, ja ga nisam koristio i nisam uspeo😪😪😔

    • delight353

      @Smike, 09.02.2022 - 07:14

      RDR 2 ima odlicnu grafiku, pricu, likove i otvoreni svijet. Za gameplay i fiziku se nikako ne mogu sloziti, kao niti da je RDR 2 igra generacije.

    • MAJSTOR RINGO

      @delight353, 09.02.2022 - 08:25

      Jel mozes da mi pojaznis druze zasto mislis da RDR2 nema dobru fiziku?
      Ja mislim da ima izvrsnu fiziku, kao syo je imao GTA 5 svojevremeno, ovde je to na dosta visem nivou, Rockastarov engine je poznat po tome,
      Za gameplay mogu da razumem jer ovakva igra ne pase bas svakome.

    • delight353

      @MAJSTOR RINGO, 09.02.2022 - 14:19

      Ovo je moje misljenje i, naravno, mnogi se nece sloziti. RDR 2 ima jako primitivan gameplay: AI neprijatelja je, malo receno, smijesan. Za vrijeme napucavanja gotovo uopce ne koriste cover i samo nalijecu na metke. Oruzja nemaju raznovrsnost. Pod time mislim da nisam osjetio razliku medu pistoljima, kao niti medu puskama. Tipa: otpor, sporiji/brzi reload i takve stvari. Ja sam igru presao, doslovno, s prvim gunovima koje igra udijeli. Nisam vidio smisao kupovanja novog oruzja, jer sam stekao dojam da se, osim izgleda, u borbi ponasaju isto. Sto se fizike tice; jedan od videa koji bolje opisuje sve sto bih ja rekao; klik. GTA V je po tim pitanjima jos gori. Po meni, Rockstar se full fokusira na svijet, umjesto da unaprijede ove elemente koji su zaista losi. Ne znam koliko ljudi primjecuje da NPC ima dnevnu rutinu, ali sam siguran da svi primjetimo lose napucavanje i stange u guzici likova koje kontroliramo.

    • MAJSTOR RINGO

      @delight353, 09.02.2022 - 16:55

      Pa vidi druze a kod koje igre AI bolji? igru sam odavno igrao pa zaista sam zaboravio kakav je bas, mozda je kod phantom pain-a bolji, sto se tice raznovrsnosti oruzja, igra je tako realisticna da za taj period je bilo toliko oruzja i ima ga dosta, e sad neki osecaj kao sto kazes, mozda nema zaista ali ovo nije FPS hard core pucacina pa ni ne ocekujem bas takav filing, sto se tice fizike ona je vrhunska i dalje stojim pri tome a ovaj video, pa zamisli druze kod drugih igara kakva bi bila regdol fizika na pr. Witchera 3 ili nekih slicnih, ne zelim sada da branim ovu igru po svakau cenu, ima i ona mana naravno ko svaka druga igra, ali jedno je sigurno a to je da je ova igra najrealisticnija i najdetaljnija u gaming industriji i do dan danas, ajde negde bih je uporedio u vezi samih detalja sa TLOU 2, zaista borba bi bila izjednacena, ali opet to je linearna igra i nije bas za uporedjivanje a sto se tice OW igara nema joj premca i nakon 3 god.

    • delight353

      @MAJSTOR RINGO, 09.02.2022 - 17:34

      Ovako na prvu: prvi FEAR ima sjajan AI. A on je koliko star? Sve 5. Ne glorificiram druge igre, a da njamke po RDR2, ali se ne slazem da je gameplay te igre vrhunski. Kazem, ne mora se nitko sa mnom sloziti, ali za mene je samo prosjecan.

    • StJimmy90

      @delight353, 09.02.2022 - 19:25

      Meni je RDR2 najbolja igra koju sam odigrao na ps4. Razina detalja je nevjerojatna. Prizori oduzimaju dah. Apsolutni masterpiece.
      Medjutim, jedna stvar mi nije jasna. Odigram sve Unchartede i poberem trofeje za headshoteve.
      U Last of us-u isto obavezno pogadjam headshotove kao i u drugim igrama. I to sve bez auto aima.
      I onda upalim RDR2 i ne mogu pogoditi štalu deset sa deset na udaljenosti od pet metara.
      Gta 5 mi je jedina igra koju igram s auto aimom.
      Nevjerojatno je kako kriminalne kontrole imaju Rockstarove igre. Meni osobno gotovo neigrive.
      Jedine igre za koje trazim tutoriale na yt-u za podesavanje kontrola.
      Uzas.

    • pleto

      @Smike, 10.02.2022 - 10:19

      Realno ne znači uvijek i zanimljivo. Nekom može biti dobro, nekom ne. Naravno da zombiji ne spadaju u definiciju realnon, nije mi jasno zašto to onda uspoređuješ s rdr2. Bez obzira na sve evo ja igram prvi DL upravo i baš mi je zabavna igra bez obzira na mlaku priču i već zastarjelu grafiku ali samo provođenje vremena u Harranu mi je baš gušt i zabavno tako da mi se i ovaj nastavak čini zabavnim dok gledam malo gamplay na YT-u. Da se razumijemo rdr2 je odlična igra ali nisu mi bas te dvije igra za usporedbu i još jednom da ponovim realno ne znači zanimljivo, ponekad ćak zna stvoriti zamor. Većina dobrih igara su upravo one koje nemaju baš puno veze s realnošću. Preopširne igra koje zalaze previše u detalje svega i svačega postanu vrlo brzo zamorne i dosadne pogotovo nama koji imamo hrpu igara za igrat i to vrhunskih naslova.

    • Rorshtock

      @VitMeR, 08.02.2022 - 18:10

      Evo upravo downloadujem Dying Light, ponukan recenzijom, tako da nisam objektivan 100% dok je ne pređem, ali ću se naslijepo složiti sa @Smike om. RDR2 je nešto što svaki gamer mora odigrati, ono što je Rockstar napravio drugi neće u narednih 10 godina postići. Online je zakazao, ali osim toga RDR2 je poput GTA5-svevremen. Od priče, mehanike, gameplaya, nivoa detalja- čovjek ne može da se ne iznenadi na šta su sve developeri sve mislili… Po mom skromnom mišljenju, najbolja igra ikad. Tako da ako imaš dilemu između Dying light i RDR2, toplo preporučam RDR2 bez imalo oklijevanja

    • VitMeR

      @Rorshtock, 08.02.2022 - 18:31

      Samo zelim prec neku rpg igru kao witcher 3 ali cu uzet rdr2

    • Cone3006

      @VitMeR, 08.02.2022 - 19:54

      Neces vjerovati ali to kosta

    • Cone3006

      @Cone3006, 09.02.2022 - 16:30

      Izvini mislio sam da mislis na DL2 a ne na DL1 izvini jos jednom

    • VitMeR

      @VitMeR, 08.02.2022 - 20:07

      Vidio sam da bude na popustu 10 eura pa nije skupo

    • moordrak

      @VitMeR, 09.02.2022 - 08:34

      Mislim da je RDR2 povoljniji od DL2, nu dobro. Novčiće na stranu. RDR2 je kaubojac, dok je DL2 moderna postapokaliptična zombi tabačina. Sviđa li ti se svijet nekadašnjeg američkog “divljeg zapada” onda je RDR2 pun pogodak. Sitan savijet, odradi main story prvo i nemoj toliko ići u detalje. Igra je toliko krcata sadržajima da ti se može desiti odustajanje. Side događaje i zadatke uvijek možeš odraditi nakon što završiš glavnu priču.

    • hexagram

      @moordrak, 09.02.2022 - 09:32

      Nije istina, missable su questovi.

    • moordrak

      @hexagram, 09.02.2022 - 09:56

      A sejvove nemaš?

    • hexagram

      @moordrak, 09.02.2022 - 10:02

      koja oštra bistrina frende 😀

  • Cro_Cop1

    08.02.2022 - 15:53

    Patch za pc je izašao a za PS platforme izlazi sutra. Još sam na samom početku igre i desilo mi se sinoć u side questu, što mnogi govore, problemi sa zvukom koji nestane a titlovi nestaju. Nadam se da će to sutra biti riješeno da se nebi ponavljalo a očito je veliki problem trenutno barem na konzolama.

  • Cone3006

    08.02.2022 - 16:30

    Odlicna

  • Dragan[MKD]

    08.02.2022 - 17:20

    Kako je kretanje na konzolu uz kontroler, jel isto fluidno I brzo kao na PC uz tipkovnicu i miš? Čini mi se dosta brzo i jednostavno ne želim “silovati” kontroler uz sve te nagle pokrete, možda je najbolje uzeti igru na PC.

  • kozmos098

    08.02.2022 - 17:23

    Pa i dobra je ocjena s obzirom da je prica losa, a meni je to osobno najbitniji dio svake igre.

  • Zoran Žalac

    08.02.2022 - 19:24

    Za igre sa slabom pričom imam raspon zanimanja 20 sati. Osim ako se ne zovu Zelda 🙂

    • Lovro Maroševac

      @Zoran Žalac, 09.02.2022 - 10:39

      Nisu bezveze iz Techlanda rekli da priča traje 20 sati, misle oni na svakog!

  • Towelie

    08.02.2022 - 22:48

    Nije mi jasno kako ljudima ne smeta x-ray koji konstantno ubacuju u igre od zadnjih par godina. Uđem u zgradu po noći sav napet i stisnem gumb da skeniram mjesto i ajde uredu pokaže mi loot koji mogu lootat, to mi nije problem ali što mi je problem jest što mi iza zida ocrta sve božje zombie u igri i odmah znam kolko je zombija u zgradi. Totalno uništi imerziju i napetost i samo zbog toga bi smanjio ovoj igri ocjenu za 50 posto

    • ImeiPrezime

      @Towelie, 09.02.2022 - 12:12

      Samo jedna od blentavih mehanika koja se ubacuje u 90% open world igara danas. Isto kao i brdo upitnika i ikonica na mapi za svaku značajnu lokaciju što totalno uništava imerziju i volju za istraživanjem.

    • StJimmy90

      @ImeiPrezime, 09.02.2022 - 19:33

      Uzasna mehanika koju nikad ne koristim u igrama.
      Sjecam se da mi je bio šok kad sam to vidio u prvom Tlou.
      Isto se sjecam jednog yt gamplaya far crya, lik je palio tu mehaniku iste sekunde kad bi mu prethodna istekla. Uzas zivi.
      Ne znam kakav ne gust igrati igru na taj nacin.

  • vragec25cro

    09.02.2022 - 06:53

    Kako mi glupo kad netko da minus igri jer priča nije vrhunska ili kakava več.Nisam igrao Dying light not my cup of tea,ali mi glupe takve “greške” u igri.Mislim kakva bit priče ako gameplay katastrofa?Meni ako gameplay dobar boli me briga kakva priča.Gdje je pp vasemu onda mjesto Fifi,Gt7,Forzi ili nekoj drugoj racing/sportskoj ilo sim igri bez priče?

    • marko1106

      @vragec25cro, 09.02.2022 - 07:00

      A tamo je natjecanje. Nije problem kad je prica glupa koliko je glupo napravljena. Nego ti si lik koji ubije 200 zombija dnevno a u cut sceni ste naprave slabicem. Ubije imerziju skroz

    • vragec25cro

      @marko1106, 09.02.2022 - 09:40

      Pa zato i kazem da je prica skroz n3potrebna ako dobar gam3play.Barem tako meni u igrama,plus mi je mogučnost ako mogubskip cutscene

    • moordrak

      @vragec25cro, 09.02.2022 - 09:01

      Miješaš krastavce i banane. Očito ti nije jasan koncept žanrova.
      Poanta akcijske roll play igre je prvenstveno jaka priča pa onda dobra akcija. DL2 ima solidnu akciju ali loštu priču i zato je to minus. Isto kao što je poanta horror igara da te prestaše do kosti a ne da okolo lete šarene vile ili pucačina da ubiješ sve što se miče. Kod vožnji, obično je cilj pobijediti u nekoj utrci nabrijanom jurilicom , znači naglasak je natjecanju dok je priča manje bitna ako je uopće bitna. Simulacije vožjne u pravilu maju nekakvu gradnju karijere pa to možeš protumačiti “pričom” ali naglasak nije na tome nego na tvom skilu vožnje. Što bolje voziš, to više pobijeđuješ i napreduješ dalje.

    • moordrak

      @moordrak, 09.02.2022 - 09:20

      *em ti edit…
      Samo ću još nešto dodati… dakle roll play game. Što radiš u takvoj igri? Igraš ulogu, ili u ulozi si protagonista u nekakvoj priči. Dakle kičma roll play igre je priča. Da, možeš kompenzirati dobrim gameplayom ali i dalje, priča i gameplay su dvije potpuno različite stvari. Ako je priča loša ili nezanimljiva ili predvidljiva vrlo brzo izgubiš motivaciju za prelazak do kraja. RPG igre nisu samo skupljanje resursa i mlaćenje neprijatelja. To je kao kada čitaš knjigu. Cilj je pročiatiti je do kraja, a ne čitati drugo od pet poglavlja, ponovno i ponovno i ponovno…

    • vragec25cro

      @moordrak, 09.02.2022 - 09:48

      Pa da uzmem lika koji mi se na početku najvise svidi po skilovima i onda tamanim sve neprijatelje do maximul levela(ili dok sve ne ocistim) i usput rijesavam questove za exp.

    • vragec25cro

      @moordrak, 09.02.2022 - 09:46

      Age of Conan mmorpg odigrao nekih 4500h po zadnjim izračunima i jos uvijek ne znam koja je prica niti me to zanima.Sta ce mi naprimjer Helblade Senua ili Tlou igre koje imaju priču ako nemaju gameplay?Moja poanta da prica nebitna u igri sve dok je zanimljiv gameplay.Koga briga jesam ja cimerijan ili aquilonijan(narodi u Age of Empires) sve dok je meni zabavan gameplay.Ista stvar s pričom za skinove typa R6s ili Apex,koji k…. treba skinu pozadinska prica ako se s njim samo napucavam.Kad želim dobru priču uzmem lij3po neku dobru knjigu i to je to.Mislim sama stvar s ppricom je skroz izmakla kontroli jer dosta puta ovdije vidim kao lošija ocijena zbog nebitne price u igri.

    • moordrak

      @vragec25cro, 09.02.2022 - 11:25

      A baš si tvrd. 🙂 🙂 Pa ne igraš jednu igru do iznemoglosti odnosno ne kupuješ uvijek igru da bi je igrao 2000 sati.
      Zašto ne možeš prihvatiti činjenicu da neka igra može trajati 4 sata pružajući vrhunsko iskustvo zabave u tako malom vremenskom razdoblju? Postoje naslovi koji imaju fantastičnu priču, a loš ili bolje reći jednostavan gameplay.
      Uhvatio si se online igara bez kraja, završetka i konca u kojima je , točno, priča najmanje bitna stvar što ne znači da je nema. U singleplayer igrama priča je alfa i omega, glavni pokretač svega. Age of Conan sam davno igrao, ali koliko se sjećam i tamo si imao Destiny Questove koje nisi mogao odraditi tako lako ako nisi bio određeni level. TO je priča ,a sve ovo što si ti radio okolo je bauljnje sa drugim igračima po otvorenom svijetu i bavljenje aktivnostima koje taj svijet nudi. u MMORPG igrama također igraš rolu i da, nije bitno koju si rasu i klasu odabrao no endgame sadržaja uvijek imaš. To što se oni ponavljaju, to je specifičnost tog tipa igre.
      Apex, je napucačina kompletno drugačiji žanr. Što je bitno? Pobjeda tima i tko će prije pokupiti loot “posađen” na različitim lokacijama. Dakle, gameplay i skil su bitni. Fortnite? Isto nema priče i ne mora je imati jer je jedini cilj gameplay, odnosno, kako ostati živ do kraja. Pa nećeš u Fortnightu ocjenjivati priču dijete drago. 🙂
      Za naslov koji traje određeni broj sati, koji ima svoj početak i kraj koji je vezana za nekakav niz događaja, da, fabula je jako bitan elemet. Možda te upravo to buni. Singleplyer igre imaju svoj početak i kraj. Možeš li u njima provesti 4 40 ili 400 sati čineći nešto sporedno, možeš naravno. Pogotovu danas kada su sve “velike” igre uglavnom otvorenog svijeta. Isto tako, gamplay za kojeg si se uhvatio, može biti loš, uz lošu priču, onda kažemo da je takva igra žalibože para.
      Kada su stvari dijametralno suprotne, odnosno kada imamo odličnu priču i fantastičan gameplay onda imamo apsolutni hit. Nažalost, ovo je sve rijeđi i rijeđi scenario.

    • vragec25cro

      @moordrak, 09.02.2022 - 11:45

      Istina sta se tice kratih igara tu mi bila dobra What remain of Edit finch(ili kako več) i ako nju najvise odigrao zbog brzih trofeja(mislim da jedno 2-5h trajanje igre)kolko mi bil smor cijelo vrijeme tolko mi bii zanimljiv raznovrsan gameplay od potrage za dokazima do mini igara.

    • Lovro Maroševac

      @vragec25cro, 09.02.2022 - 10:33

      Ako pogledaš realno, Techland je kroz marketing igre gurao priču i odluke koje dolaze uz nju. Kad se to radi na način na koji su oni radili, onda je jasno da će priča biti pod povećalom. Dodatni plus ti je to što igra puno više gravitira prema RPG-u od svog prethodnika. Znači, mora postojati neka čvrsta nit vodilja. Ne moram ići u detalje jer je već objašnjeno u ranijim odgovorima, ali se nadam da shvaćaš što želimo reći.

    • vragec25cro

      @Lovro Maroševac, 09.02.2022 - 11:02

      Onda njihova greška ako gurali pricu a prica bezveze.

    • StJimmy90

      @vragec25cro, 09.02.2022 - 19:40

      Kao klinac sam presao gta 3, vice city i san andreas, a da nisam imao blage veze sto se dogadja u igrama. Ne znam ni dan danas.
      A nauzivao sam se u igrama kao ni u jednoj drugoj.
      Utukao stotine sati.
      Danas se cesto uhvatim kako gledam cutscene samo zato sto sam sebi govorim – nisi dijete, ne preskaci cut scene. Platio si igru. Iskusi ju u potpunosti.
      A zapravo su takav smor da bih ih najradje preskocio.
      Moja zena prvo sto pita kad ju uspijem nagovoriti da odigra nesto, sto da stisnem da se prekine cutscena. xD

    • vragec25cro

      @StJimmy90, 10.02.2022 - 06:21

      Pa da tako i kod mene.San andres i gta 3 presao vise puta i dalje ne kuzim koja prica,a niti me nesto interesira bitno da mi zabavan gameplay.

  • pleto

    10.02.2022 - 10:53

    Igram prvi trenutno kupio bi i ovaj odma samo da ima međugeneracijski co-op da mogu igrati sa sinom. Ako ga naprave vjerojatno ću kupiti odma a ako ne onda na nekom popustu. Igra mi izgleda baš zanimljivo, žao mi je što nisu co op sredili ko u prvom djelu.

  • funky0308

    10.02.2022 - 17:12

    Od mene 90, a bilo bi i vise da igru ne pati memory leak problem nakon nesto duljeg igranja u komadu. Postoje i neki triggeri u igri gdje igra jednostavno padne na 30, 40fpsa. Inace radi jako lijepo, igram je u 1440p sa RT on na svim postavkama i radi stvarno dobro. Prica mi je skroz OK, dovoljno dobra ali aktivnosti, eventi i sve ostalo cime je svijet krcat su ono sto ovu igru cini jos zanimljivijom. Lagano se otkljucava svijet, dolaze novi gadgeti, oruzja i regije i stvarno je igra dobra. Ocekivao sam dobru igru, iako su me poljuljale prve recenzije ali na svu srecu – nisu bili u pravu. Ne znam sto su recenzirali na IGNu i sl portalima ali znam da ih ne pratim vise i ne smatram mjerodavnima.. jbte, jedva docekam doci s posla ili vikend 🙂

    • SonOfZeus

      @funky0308, 06.03.2022 - 13:38

      Od mene 82. Gadan problem sa pričom odnosno ja ti ne mogu opisati koliko me 90% likova živcira u toj igri. 🙂 Primjerice spasim određenog lika, osvojim za njih vlastoručno baze, optuže me da sam izdajica bezrazložno i pokušaju me ubiti bezuspješno, malo poslije toga ih sve opet spasim od sigurne smrti i ne dobim ni hvala još ta ženska koja je glavna voda stalno govori “we” kada govori o svemu sto sam “ja” napravio, a ona je pomogla ravno – ništa, zero, nula. Bugova napretek, T pose bug sa cijelom populacijom dobivam na dnevnoj bazi, teleportiranje nekih likova tokom misija i da ne govorim o strašnim continuity problemima. Primjerice bazaar. Obaviš par misija tamo i upoznaš se s ljudima i onda kod glavnog questa poslije ispada kao da si prvi put tamo. 🤦🏻‍♂️ Ovo za Memory leak pretpostavljam da govoriš o tome da igri neizbježno padnu perfomanse gadno za nekih 3-4 sati igranja? Počnem sa RT on 1440p na 60-70fpsa i kasnije to padne na 30-40 sto me primoralo da isključim RT kompletno i sve ostalo ostavim na max.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?