Saints Row

CRINGE SIMULATOR 2022

Hrvoje Smoljić

Uvijek sam se pitao zašto se više developera ne okuša u provjerenoj Grand Theft Auto formuli. Tu sam shvatio kako sam zapravo sam sebi dao odgovor jer eto – teško se natjecati s velikanom žanra. Kako bi uspjele, slične igre ili moraju ponuditi onoliko koliko nudi GTA, ali bolje, ili barem nešto drugačije. U tom je smislu Saints Row kao franšiza spadao u drugu skupinu igara koje su nastojale biti drugačije, a Volition se trudio uspostaviti jedinstven identitet igre znajući da se ne može natjecati s Rockstarom. Nakon dva relativno ozbiljna, ali humoristična nastavka koja su se bavila tematikom bandi, te nekoliko njih koji su debelo gazili u teritorij parodije, došlo je vrijeme za reboot gdje su pokušali osvježiti franšizu za neku novu, mlađu publiku.

60€ PC Ustupio izdavač

Ako ste na spomen riječi “reboot” pomislili kako će se Volition vratiti korijenima prizemljenih i bolje prihvaćenih priča prva dva nastavka – gadno ste se prevarili. Doduše, nisu ovdje stvari apsurdne do te mjere da ćete se boriti s vanzemaljcima ili završiti u simulaciji, ali i dalje ulaze u teritorij teške parodije. Prije svega, zaboravite da ćete ovdje vidjeti bilo kakve stare, prepoznatljive likove iz franšize. Ovo je reboot u punom smislu riječi, smješten u novom gradu s potpuno novom postavom likova.

Saints Row nije apsurdan kao prethodnici, ali i dalje ulazi u teritorij teške parodije.

Gotovo svaka Saints Row igra je varijacija na put od prosjačkog štapa do enormnog bogatstva i/ili moći, a slično je i ovdje. Stvari kreću relativno nevino gdje se naš protagonist i njegovo društvo počinju baviti organiziranim kriminalom kako bi platili stanarinu. Naravno, stvari brzo eskaliraju i naši junaci osnivaju Saints bandu kako bi preuzeli grad Santo Ileso od tri protivničke bande. I to je u suštini to. Nema tu neke intrige, komplicirane dinamike među likovima ili napetosti koja će vas tjerati dalje. Čini mi se da je i sam Volition to shvatio pa su pokušali pri samom kraju skrpati zaplet koji ćete ili nanjušiti s kilometra ili ćete u čudu gledati: “Otkud je to došlo?”

Priča je generalno za igranje na autopilotu gdje su raznorazne nagrade, novac i igračke jedini motivator da ju izgurate. Glavna postava likova sigurno ne pomaže generalnom dojmu. Imamo glavnog protagonista znanog od strane drugih likova kao “šef”, DJ-a koji uokolo hoda polugol, stereotipnog hipster šmokljana i opaku ženu koja vozi opake aute.

Postava glavnih likova su iritantni hodajući klišeji.

Cijelo vrijeme dok sam igrao Saints Row opsjedalo me pitanje: “Je li ovo današnji humor ili sam ja prestar?”. Glavni lik je kao Ryan Reynolds kojeg ste naručili s Wisha na 90% popusta, a ostali se ponašaju kao da silno žele postati najiritantnija vrsta TikTok influencera. Generalno pate od sindroma gdje ih je osmislio tim korporativnih ljudi koji misle da znaju što je moderno i cool što u konačnici ispada više cringe nego simpatično. Dovoljno je reći da se ne sjećam se da sam se za vrijeme igre jednom na glas nasmijao.

Što se tiče gameplaya, Saints Row je i u ovom nastavku najbolji kada vas pusti s lanca da se igrate s hrpom raspoloživih oružja, vozila i igračaka kao što je wingsuit. Igra to zna i zato je većina misija, bilo glavnih bilo sporednih, orijentirana upravo prema tome da vas baci u kaotične situacije gdje ćete pokositi hrpu neprijatelja, raznijeti hrpu auta, kamiona, helikoptera i koječega drugog.

Saints Row je najbolji kad vas baci u kaotične situacije prepune akcije.

Nažalost to je i najveći problem jer rezultira time da vrlo brzo otupite na tu količinu kaotične akcije, a tek sitne razlike među neprijateljima i katkad katastrofalna umjetna inteligencija ne pomažu u eliminiranju osjećaja repeticije. Sam osjećaj napucavanja uz to je bolno prosječan u smislu da nema tu nekog zadovoljstva kad pogodite protivnika, a čak su i eksplozije nekako mlake. Takedown animacije gdje dokrajčite protivnika znaju biti zabavne, ali teško da mogu nositi inače prosječan sustav borbe i napucavanja.

Ono što mogu reći je da je uložen značajan trud u osmišljavanje raznoraznih kriminalnih aktivnosti s kojima je moguće zarađivati novce i otključavati određene nagrade. Problem je što je samo jako mali broj istih uistinu zabavan. Prevara osiguranja gdje se treba bacati pred aute i prouzročiti što veći račun za nastale štete je super, ali oprezno voziti kamione pune radioaktivnog otpada preko pola mape – ne baš. Naročito jer vozila uopće nemaju nikakvu težinu pa ih najmanja izbočina na cesti može lansirati u zrak, a jednostavno driftanje kao osnovna mehanika arkadne vožnje je katastrofalno izvedeno.

Iako arkadni, sustavi napucavanja i vožnje su bolno prosječni.

Ono gdje Saints Row donekle briljira je u količini customizacije na svakom igrinom koraku. Ovo je vidljivo odmah u kreatoru lika koji pršti od opcija, bilo da želite nešto ozbiljnije ili totalno blesavo i kićasto. Prenosi se to na odjeću, vozila, baze i bandu i mislim da mi je oko 10 sati igre otišlo samo na taj njen aspekt. Odlično dođe i za osjećaj progresije jer ćete si s vremenom moći priuštiti nabrijati hrpu vozila, kupiti si najluđu odjeću i opremiti baze egzotičnim i skupocjenim predmetima.

Volio bih reći da ću do kraja nastaviti u pozitivnom tonu, ali želim se osvrnuti na svijet, odnosno grad u kojem se igra odvija. Grad koji se labavo temelji na Las Vegasu u teoriji zvuči kao idealno mjesto radnje za igru kao što je Saints Row, ali u izvedbi baš i nije tako.  Kao što sam svojevremeno opisao Just Cause 4, ovdje su stvari donekle lijepe izdaleka – dok letite visoko s wingusitom naprimjer. Pogledate li bliže, stvari su poprilično beživotne, regijama fali osobnosti, nedostaje interaktivnosti, a poticaja za istraživanjem gotovo da i nema. Nema tu ništa next-gen, a dizajn svijeta generalno nalikuje igri otvorenog svijeta staroj 15 godina.

Santo Ileso je isprazno i beživotno mjesto bez puno poticaja za istraživanjem.

Dobro da su se odlučili ostati pri tom blago stiliziranom vizualnom stilu jer je to više u skladu s vibrom igre. Iako to čini nedostatak grafičke razlučivosti nešto probavljivijim, ponavljam, nema ovdje ništa next-gen, a za modele likova bi ponekad rekao da su ih iščupali iz neke PS3 igre.

Što se tiče tehničke strane, igra je totalno neispolirana i definitivno joj je falilo još koji mjesec u pećnici. Animacije su često ukočene, meci prolaze kroz protivnike, likovi prolaze kroz predmete, a događalo mi se i da mi se da ne mogu izaći iz auta ili mi ono ničim izazvano eksplodira. Bilo je tu i umjetne inteligencije koja uopće ne reagira, nemogućnost oživljavanja suboraca, pucanja questova, rastezanja tekstura i njihovog dugotrajnog učitavanja i još hrpa manjih sitnica. Ni performanse nisu ništa bolje i često mi se događalo da mi na mom relativno high-end hardveru framerate na sekundu totalno potone i kad se ništa značajno na ekranu događa što je ubilo i to malo gušta što sam u igri imao.

U konačnici smatram kako je ovaj reboot serijala definitivan korak natrag za Volition. A to govori mnogo, s obzirom da ni prethodni nastavci nisu bili dragulji svog žanra. Ne samo da ovdje imamo totalno mediokritetnu i ispodprosječnu igru otvorenog svijeta nego i totalno ironičnu situaciju jer je takve igre Volition u prethodnim nastavcima ismijavao. Ukratko, nema te customizacije sisa i guzica koja će vas spasiti od dosadne priče, iritantnih likova, repetitivnog gameplaya i generalno zastarjelog i neispoliranog dizajna. Ako isključite mozak, moguće je i ovdje doživjeti pokoji trenutak kaotične zabave, ali to možete puno bolje i s igrama koje vjerojatno već posjedujete.

Saints Row kao igru ne treba shvaćati ozbiljno, ali je njen razvoj definitivno trebalo. Ovako imamo najgori nastavak u serijalu i tek jedva prosječnu igru otvorenog svijeta.

55 Naša ocjena
  • bezumna akcija povremeno zna biti zabavna