South of the Circle

Južno i tužno

South of the Circle je jedna od onih igara koje ne ciljaju na zabavu i ne nagrađuju igrača. Priča je to o britanskom profesoru Peteru koji je zapeo u svojoj karijeri. Njegova predavanja uopće ne zanimaju studente, a on nikako da dovrši svoj znanstveni rad s kojim bi mogao napredovati na fakultetu. To se počne mijenjati kad upozna mladu profesoricu Claru s kojom ubrzo razvija vezu.

13€ PC Ustupio izdavač

Vjerojatno vam taj uvod ne zvuči kao nešto uzbudljivo. Međutim, priča igre zapravo počinje tako da je spomenuti profesor zaglavio na Antaktici, gdje mu se srušio avion i on je u utrci s vremenom dok traži pomoć po napuštenim bazama. Cijelo to vrijeme u zraku stoji pitanje kako se uopće našao u toj situaciji i što se dogodilo sa ženom koja ga je probudila iz njegove letargije.

Dvije se priče ovdje otkrivaju paralelno – u prvoj vidimo profesora kako se nosi s neizglednom situacijom preživljavanja, a u drugoj vidimo događaje koji su ga ondje doveli. Tranzicije između tih dvaju priča su odlične i drže dinamiku radnje. Primjerice, lik otvara vrata na Antaktiku i scena se prebacuje na to kako zatvara vrata na fakultetu u Engleskoj. Ili npr. vidite brod dok se profesor i njegova partnerica šeću uz obalu, a onda taj isti brod sekundu kasnije vidite na Antarktici. Stvari postaju dodatno zanimljive kad se glavnom liku stvari počnu priviđati , tako da se neke uspomene iz prošlosti prebacuju u stvarnost gdje im nije mjesto.

South of the Circle ima zanimljivo prezentiranu priču, ali je i sama priča dosta interesantna. Šezdesete su godine, u tijeku je Hladni rat, a igra nastoji prikazati kako žrtve takvog sukoba nisu bile samo fizičke. Lijepo je prenesena poruka kako istina može biti drugačija s udaljenostii i na samom terenu. Kao i poruka da su ljudski snovi i želje ponekad podređeni situacijama u kojima se nalazimo.

I sve je to spojeno s atraktivnim prizorima, jednostavnom ali učinkovitom estetikom, fantastičnom glasovnom glumom i dobrom glazbom. Zvuči idealno pa se pitate – gdje je kvaka? Kvaka je u onome što sam naveo već na početku. South of the Circle ima interesantnu priču, ali ne nudi nikakav oblik zabave u smislu interaktivnosti. U igri donosite odluke i obećanja, no to na kraju uopće nije bitno jer nema prave ili krive odluke, a dva minimalno (stvarno minimalno) različita kraja ionako se svode samo na jednu jedinu odluku.

Glavnom liku tijekom igre možete birati 2-3 reakcije u dijalozima od ukupno pet mogućih reakcija: panična, negativna, entuzijastična, brižna i izravna. Odabir utječe na ono što će lik reći u razgovoru, ali sam razgovor je na kraju uvijek isti. Totalno je nebitno što odgovorite i slobodno možete pustiti da igra sama nasumično odabere reakciju lika – ionako nema posljedica. Slično je i s rijetkim quick time elementima koji su tu reda radi, ali ništa ne odlučuju. Na primjer, postoji jedna scena u kojoj morate držati tipku da lik ne padne. Ali bez obzira držali ju ili pustili, ishod će uvijek biti isti.

South of the Circle je primarno mobilna igra koja je bila dostupna za iOS (Apple Arcade) prije nego je prebačena na PC i konzole. S te je strane jasno zašto je toliko jednostavna, ali to ponekad seže do razine da igru možete pustiti da se sama igra. Postoji nekoliko sekcija u kojoj lik vozi automobil i to je sve popraćeno lijepim prizorima, skoro kao u Death Strandingu ili Journeyju. No, ovdje se automobil vozi sam, bez ikakvog skretanja, a vi ne možete okretati ni kameru.

U načelu nisam protiv igara s minimalnom razinom interaktivnosti – nedavno sam igrao As Dusk Falls koji mi se svidio jer tamo barem imam nekog utjecaja na priču. Ovdje nemam ni to i ne mislim da je to najgora stvar koja se ovoj igri mogla dogoditi. No, u nekoliko se trenutaka nazire se potencijal u gameplayu na temelju kojega je South of the Circle mogao biti zabavna igra. U vrlo kratkim instancama ova igra daje vam oružje u ruke i jedan od takvih trenutaka predstavlja vrhunac napetosti same igre. Ne morate ispaliti metak, ali razina interaktivnosti za to ipak postoji. Šteta što takvih trenutaka nije bilo više.

South of the Circle traje oko tri sata i mislim da za traženu cijenu od 13 eura možete pronaći i dugotrajnijih i zabavnijih igara. Ali, ako vas zanima netipična i emotivna priča mislim da vremenski nećete požaliti ta tri sata ako igru zaigrate preko pretplate (dostupna je na Game Passu). Čak i uz manjak interaktivnih elemenata, South of the Circle ima dovoljno kvalitete da vas zadrži pred ekranom.

South of the Circle ima zanimljivu priču, ali gameplay zbog manjka interaktivnosti donosi tek blage naznake zabave koju smo mogli dobiti.

65 Naša ocjena
  • emotivna priča zanimljive problematike