Steelrising

Živjela robotska revolucija!

Dominik Vadas

Razvojni studio Spiders nakon solidnog Greedfalla odlučio je napraviti Steelrising, soulslike naslov koji u mnogočemu podsjeća na Bloodborne i Nioh. Alternativna povijest Francuske revolucije s robotima u glavnoj ulozi zanimljiva je ideja, no može li Steelrising ponuditi išta drugo ili će ostati zapamćen kao tek još jedan imitator u nizu?

50€ PC Ustupio izdavač

Atmosfera i priča svakako su najupečatljiviji dijelovi Steelrisinga. Smještanje radnje u Pariz za vrijeme Francuske revolucije izvrstan je odabir koji nam pruža priliku da Grad svjetla doživimo iz sasvim druge perspektive. Državni su aparati ukinuti, kaos i krvoproliće vladaju na ulicama a pomahnitali kralj uz pomoć ubojitih robota pokušava očajnički zadržati prijestolje. Francuska revolucija sama po sebi spada u jedan od politički najznačajnijih događaja naše civilizacije, ako tome nadodate još i steampunkom inspirirane pomahnitale strojeve, dobit ćete intrigantnu i posve nesvakidašnju priču. Sve to doživjet ćemo kroz oči glavne junakinje Aegis – koja je i sama robot.

Aegis je samosvjestan robot kojemu je povjeren zadatak da zaustavi sveopće rasulo koje je zavladalo prijestolnicom. Detalje priče doznajemo kroz ispitivanja bitnijih likova u razgovorima te u filmski režiranim scenama. Nadalje, postoje situacije u kojima ćete preko zatvorenih vrata ili prozora razgovarati s prestravljenim pukom. Fanove žanra ovo bi moglo podsjetiti na Bloodborne, no izuzev toga ti su razgovori nebitni i ne donose značaja samoj priči. Ako želite znati više, postoji mnoštvo spisa i pisama razasutih po raznim dijelovima mape koji će vas detaljnije uputiti u to kako je došlo do raspada monarhije.

Uvijek ćemo imati (robotski) Pariz

Na svom će putu Aegis, osim bakra i željeza, morati sasjeći i razne političke spletke u koje je uvučena protiv svoje volje. Dijalozi između važnijih likova često će biti puni filozofije i etičko-društvenih pitanja, a neće nedostajati ni dugačkih perika, napuhnutih hlača i francuskih fraza i izraza- oui, oui!

Dodatnu draž scenariju pružit će poznate ličnosti koje su imale zapaženu ulogu pri Revoluciji. Razgovarat ćete tako sa samim vođom Revolucije Robespierreom, boriti se s Lujom XVI., a vaš poslodavac bit će kraljica Marija Antoaneta. Dodatak robota u alternativnu Francusku fino je razrađen i djeluje dobro uklopljeno. Igra će vam spretno objasniti kako su roboti došli u društvo, što im je bila prvotna funkcija i kako su se oteli kontroli te postali nasilni. Osim glavnih misija, Aegis se može pozabaviti i sporednim aktivnostima koje se uglavnom svode na pomaganje određenim frakcijama unutar pokreta otpora. Iako nisu sve zanimljive, ne treba ih uzimati zdravo za gotovo jer mogu utjecati na završetak glavne fabule.

Dodatnu draž priči pružaju poznate ličnosti koje su imale zapaženu ulogu u Francuskoj revoluciji.

Kako bi riješila zavrzlame i spasila državu, Aegis će morati obići čitav Pariz i njegovu okolicu, što vam nikako neće smetati. Naime, grafika u Steelrisingu je prekrasna, a Pariz tako šarmantan i osebujan da ćete ponekad samo stati i uživati u onome što vidite na ekranu. Blatnjave ceste, dim i požari u daljini, rasuta trupla palih vojnika koji nabacano leže pokraj velebnih katedrala i kraljevskih vrtova… Svaka lokacija izgleda razrađeno i djeluje kao zasebna cjelina, a svakako pomažu i brojne autentične lokacije poput Versaillesa ili Notre-Dama.

Izvrsnu vizualnu prezentaciju prati tek osrednja glazbena podloga, koja je u većini slučajeva samo dopuna onome što se događa na ekranu. Nažalost, Pariz i njegovi žitelji vjerojatno će vam biti najbolji dio naslova, jer Steelrising ispod svoje metalne površine pomalo škripi na svim preostalim segmentima.

Naoružana do posljednjeg šarafa

Dok se aristokrati međusobno optužuju za čajankom, vaš zadatak je zasukati robotske rukave i preobraziti čitave horde neprijatelja u staro željezo. Aegis je, prije no što je postala terminator, bila plesačica stoga njen borbeni stil ističe brzinu i okretnost. Vaši neprijatelji uglavnom su znatno sporiji od vas i na vama je da plešete oko njih, postepeno im nanoseći štetu dok istovremeno pamtite njihove obrasce ponašanja. Ipak, treba naglasiti kako Aegis može birati između četiri različite klase tako da postoji raznolikost u pristupu borbi. Dodatna raznovrsnost postiže se uporabom elemenata poput struje, leda ili vatre. Sve to Aegis može iskoristiti u svoju korist. Valja biti oprezan i paziti jer vaši protivnici također mogu koristiti određene elemente.

Aegis na raspolaganju ima laki i teški napad, razne granate i napitke te dva aktivna oružja za blisku borbu i okršaje na većoj udaljenosti. Oružja su dovoljno raznolika da zadovolje svačiji ukus, premda su neka znatno isplativija od drugih. Naime, kako bi Aegis mogla izvesti parry mora vitlati specifičnim oružjima koja joj otključavaju tu mogućnost. Ako nećete koristiti takvo oružje, uvijek imate klasičnu tipku za izmicanje koja će vam jednako uspješno sačuvati glavu. Kako je riječ o prilično korisnom alatu koji će vam znatno olakšati igru, moj topli savjet je da što prije pronađete ta oružja i naučite njima baratati.

Vaši neprijatelji uglavnom su znatno sporiji od vas i na vama je da plešete oko njih.

Izvođenjem napada, izmicanja i brzog trčanja Aegis umara svoj mehanizam te riskira pregrijavanje. Jednom kada se to dogodi, ući će u proces hlađenja. Tijekom hlađenja ne možete izvoditi nabrojane radnje već ste osuđeni na (ne)milost vaših protivnika. No, postoji i mali trenutak u kojem pritiskom prave tipke vraćate svoju živahnost. Sličnu mehaniku izmijenjenog naziva (Ki Pulse) mogli smo vidjeti u Nioh igrama.

Uz oružja, treba voditi računa o opremi te atributima vašeg lika. Gotovo sve nadograđujete istim sredstvom naziva Anima Essence. Njega skupljate kasapljenjem neprijatelja i istraživanjem. Steelrising ima iznenađujuće veliki fokus na platformiranju, pa tako Aegis u jednom trenutku dobije i kuku s kojom se poput Batmana može njihati po za to predviđenim pozicijama.

Steelrising ima iznenađujuće veliki fokus na platformiranju, pa Aegis tako u jednom trenutku oponaša Batmana.

Postepeno ćete uz kuku dobivati air dash kao i mogućnost razbijanja slabijih struktura udarcem. Jedini je problem kod istraživanja taj što će vas igra često tjerati na ponovno prelaženje nekih razina kako biste došli do dijelova mape kojima prije niste mogli pristupiti. Osim što takav pristup nije bogznakako zabavan, može biti i zbunjujući jer se ponekad lako izgubiti u nizovima koridora. Izuzev esencije, potrebno je skupljati takozvane module. Uz njihovu pomoć Aegis otključava mjesta za razne privremene i trajne nadogradnje statistika.

Nadograđivati se možete samo na određenim sigurnim pozicijama na mapi, s time da svaki ulazak u njih znači ponovno stvaranje svih poraženih neprijatelja. Naravno, plikom svake vaše smrti ispuštate sav svoj Anima Essence. Njega možete pokupiti na mjestu vaše pogiblje, ali ukoliko ponovno umrete prije no što ste ga pokupili, on trajno nestaje – Merci beaucoup!

Vraćanje na tvorničke postavke

Sav taj arsenal vještina i oružja trebat će vam kako biste preživjeli sve ono što će Steelrising na vas baciti odmah nakon uvodnog dijela igre. U skladu s drugim grafičkim segmentima, dizajn neprijatelja je fantastičan. Svaki protivnik jednostavno odiše steampunkom. Imate robotske jaguare, gorgone s oštricama, velike mrcine koji podsjećaju na metalne bačve za rakiju, čak i likove koji će vas htjeti umlatiti s glazbenim instrumentima.

Svaki protivnik jednostavno odiše steampunk stilom.

Nažalost, raznolikost protivnika je vrlo mala i brzo ćete početi gledati ista lica. Da stvari budu gore, neki od šefova zapravo su samo uvećane i malo izmijenjene verzije uobičajenih prašinara. Postoje i oni s vrhunskim dizajnom, no jednako su lagani za poraziti. Ako ste nakon Elden Ringa i Malenie poželjeli još malo istoga, šefovi u Steelrisingu jako će vas razočarati.

Kad smo već kod šefova, moram istaknuti kako su mi oni bili iznenađujuće lagani. Puno veću opasnost po Aegisino fizičko a moje mentalno zdravlje predstavljao je istovremen okršaj s nekoliko običnih protivnika. U takvim gustim trenucima borbe otkrivate koliko je borba zapravo nespretna, clunky po naški.

Primjerice, u igri postoji i element šuljanja. Šuljanje vam omogućuje da protivniku nanesete puno štete ako mu uspijete doći s leđa. Šuljanje je veoma nespretno i često će se dogoditi da umjesto tog posebnog udarca Aegis izvede obični napad. Steelrising ipak ima slamku spasa jer trzave i neispolirane animacije nekako čak i pašu uz čitav taj robotski štih, pa vam možda neće toliko zasmetati.

S druge strane, teško je opravdati lude letove kamerom pri svakom okršaju s više neprijatelja, a još teže bizarne trenutke u kojima se protivnici jednostavno prestanu kretati i pružati ikakav otpor. U tim situacijama nisam znao bi li ih sasjekao ili provjerio imam li među svojim resursima neku bočicu WD-40 viška. Unatoč svemu, lagao bih kada bih rekao da me borba nije zabavila. Nemojte ovo krivo shvatiti pa pomisliti kako je sustav borbe totalni kaos, već kao opasku o nekim aljkavostima koje će se vjerojatno ispraviti s vremenom.

Za sve one tanjih živaca, Steelrising ima i Assist mode koji vam omogućuje da detaljno podesite razne parametre igre kako bi je učinili lakšom.

Za sve one tanjih živaca, Steelrising ima i Assist mode koji vam omogućuje da detaljno podesite razne parametre igre kako bi je učinili lakšom. Iako je to nekima svetogrđe, pohvalio bih ovakav pristup jer čini igru dostupnu i onim igračima koji se još ne osjećaju ugodno u soulslike naslovima. Veći problem imam s činjenicom da Steelrising (za sada) nema nikakvu New Game+ opciju koja bi igru učinila težom, jer ovaj naslov će ipak pretežito igrati okorjeli igrači.

Mnogi PC korisnici žale se na optimizaciju Steelrisinga, tvrdeći da igra neopravdano zna upasti u nestabilan broj sličica po sekundi. Premda nisam imao problema s framerateom, nekoliko puta mi se dogodio glitch na način da bi Aegis misteriozno zapela za neki predmet, zbog čega sam morao ponovno učitavati poziciju. Osim toga, za vrijeme mog odigravanja od 14 sati imao sam relativno glatko iskustvo, no ako odlučite nabaviti igru smatrajte se upozorenim.

Na kraju svega, Steelrising je ispao solidan naslov s jako puno neostvarenog potencijala. Intrigantna tema Francuske revolucije i prekrasan Pariz ispunjen manijakalnim robotima pun su pogodak i svakako će vam ostati u sjećanju. Ako možete zažmiriti na poneke aljkavosti u sustavu borbe i animacija likova, sa Steelrisingom ćete dobiti solidan soulslike naslov koji je lako mogao biti i puno više od toga.

Steelrising je solidan soulslike naslov neispunjenog potencijala. Intrigantna priča i zabavna borba u konačnici ipak će nadjačati poneke aljkavosti u izvedbi.

78 Naša ocjena
  • zanimljiva priča
  • prekrasan Pariz
  • premda ponekad nespretna, borba je svejedno zabavna
  • aljkave animacije
  • boss bitke su razočaravajuće
  • unatoč izvrsnom dizajnu, premala je raznolikost neprijatelja

Dominik Vadas

Beznadni zaljubljenik u naslove koji ga vode u svijet prošlosti ili mašte. Glavni porok u životu su mu sportske igre. Osim gamepada, u rukama često drži knjige, sportske rekvizite, zemljopisne karte i svog mačka.