Horizon Forbidden West: Burning Shores – tako to rade u Hollywoodu

Zoran Žalac 21.04.2023.   •   25 komentara

Prvo, a možda i jedino proširenje za Horizon Forbidden West donosi zanimljiv nastavak priče s točno onoliko noviteta koliko biste očekivali od jedne ekspanzije.

Horizon Forbidden West je već postavio pozornicu za sljedeću igru u serijalu. No, vjerojatno znate da se ambiciozne igre u današnje vrijeme razvijaju godinama i da treći dio još nije na horizontu. Zato je tu dodatno poglavlje da nam još malo zagolica interes za onim što slijedi u nekoj budućnosti. Tako je bilo s prvom igrom i ekspanzijom The Frozen Wilds, a tako je i s Forbidden Westom te njegovim proširenjem Burning Shores.

Priča se ovdje nastavlja na banalan način. Sylens obavještava Aloy kako je jedan od članova Zenitha preživio i pobjegao dalje na Zapad, u ruševine bivšeg Los Angelesa. Ona se zaputi ondje kako bi riješila tu prijetnju, a usput upoznaje mladu ratnicu Seyku iz plemena Quen. Nju potraga za izgubljenom sestrom vodi u sličnom smjeru kao i Aloy, pa njih dvije udružuju snage u borbi protiv zajedničkog protivnika. I kako to obično biva, u toj se suradnji brzo zbliže jedna s drugom.

Aloy je i prije surađivala s nizom likova kao što su Talanah, Erend i Varl, no sa Seykom ostvaruje specifičnu poveznicu zbog toga što su vrlo slične. Obje su impresionirane jedna drugom i dobro se nadopunjuju u borbi. To čak nije tako samo za potrebe priče, nego je Seyka korisna i u gameplayu. Na primjer, povremeno predlaže taktike tijekom borbe (poput vezivanja protivnika), a dobra je i u odvlačenju pozornosti neprijatelja.

Seyka nije koristan dodatak samo za priču, nego i za gameplay u kojemu predlaže taktike za borbu i odvlači pozornost protivnika.

Seyka je vjerojatno Guerrillin trening za buduće Horizon igre s multiplayer komponentom, time što Burning Shores već sada ima vrstu neprijatelja koji kao da je na pola puta prema mašini dizajniranoj za kooperativni gameplay. Radi se tu o mehaničkoj žabi, protivniku koji ima dosta načina da vam zagorča život, a jedan od njih je postavljanje mehaničkih jajašaca iz kojih se izgledu leteći neprijatelji. S jedne strane morate izbjegavati žabetinu koja skače na sve strane, pa nije loše kad se s druge strane lik poput Seyke bavi eliminiranjem popratnih protivnika.

Sve u svemu, Seyka je jedan od zanimljivijih likova u Horizonu. Za Aloy donosi nepoznat teren i bit će zanimljivo vidjeti kakva će ju uloga dopasti u budućnosti. Rekao bih da je Seyka u kontekstu priče ujedno i glavni povod da odigrate Burning Shores. Sve drugo je na razini nekakve fusnote. Glavni negativac ima razrađenu priču, ali na kraju je stereotipni zlikovac koji viče “zgazit ću te kao bubu”. U konačnici Aloy od njega ne dobiva nikakva konkretna saznanja o njegovim iskustvima s prijetnjom koja dolazi.

Burning Shores košta 20 eura i za tu cijenu donosi oko deset sati gameplaya, od čega pet sati za glavnu priču. Pred vama je pet glavnih misija na nizu manjih otoka, a same misije ne predstavljaju ništa neviđeno u ovom serijalu, osim završne boss bitke s do sada najvećim protivnikom u Horizon igrama. Sporedni sadržaji Burning Shoresa uglavnom su aktivnosti kojima skupljate resurse za bolju opremu.

Burning Shores košta 20 eura i za tu cijenu donosi oko deset sati gameplaya, od čega pet sati za glavnu priču.

Nekoliko je novih mehanika, ali nisu osobito značajne. Uvedena je plovidba svojevrsnim gliserom koji je dosta brz i lako se njime upravlja, ali nije zabavan kao letenje. Od sada možete ukrotiti i Waterwinga s kojim ronjenje postaje znatno brže. Međutim, pod vodom ionako 90% vremena nećete pronaći ništa interesantno. Povremeno ćete na površini vidjeti i gejzire koji vas mogu lansirati u zrak, što dobro dođe u kombinaciji s novom vještinom ciljanja prilikom pada. Ekspanzija donosi 15-ak dodatnih polja za nadogradnju lika, ali tek ih nekoliko stvara novosti u gameplayu, npr. postavljanje štitova na teren. Što se novih oružja tiče, dodano je samo jedno, rekao bih nemaštovito u odnosu na ostala oružja.

Iz perspektive gameplaya možete preživjeti bez ove ekspanzije i nećete propustiti ništa značajno. No, ako ju odučite zaigrati tu je ipak epska bitka u samoj završnici. Nju vam ne želim opisivati, samo ću reći kako je to vjerojatno jedini razlog zašto je ekspanzija ekskluzivna za PlayStation 5. Od ostalih tehničkih poboljšanja vidljivo je da oblaci izgledaju ljepše jer više to nisu dvodimenzionalne teksture nego imaju prirodan obujam i pravilno prenose osvjetljenje munja na sebi. Srećom, Horizon Forbidden West je u ostalim segmentima prezentacije još uvijek impresivno detaljan i prekrasno animiran, čak i godinu dana poslije izlaska.

Isplati li se onda Burning Shores po cijeni od 20 eura? Odgovor je dosta klasičan: ako ste voljeli Forbidden West – definitivno. Ovo je dodatna porcija istog specijaliteta, s desertom na kraju. Ako vam se Forbidden West nije svidio, u Burning Shores ekspanziji nećete pronaći ništa što bi vam promijenilo mišljenje.

Komentari (25)

• MAJSTOR RINGO

21.04.2023 - 11:51

Svako cu odigrati ovaj DLC, ali ne sada, verovatno tokom letnjeg perioda, u stvari odigracu ispocetka jer sam HFW vec odigrao na PS4 pro, tacnije NG+, sada na PS5, uz lepsu grafiku i fluidnije izvodjenje!

• Rick Sanchez

@MAJSTOR RINGO, 21.04.2023 - 12:47

Ja završavam Ragnarok pa se prvi put bacam u Forbidden west. Veselim se…

• MAJSTOR RINGO

@Rick Sanchez, 21.04.2023 - 16:47

Odlicno, sa ovim DLC imaces vrhunsko iskustvo, pogotovo ako igras na PS5, meni je samo falio jedan trofej za platinu, a ne igram nikada te mini igre u igrama, mashine strike je jedna od tih, jednostavno mi se ne da da se bakćem sa tim.

• Crnipetarpogani

@MAJSTOR RINGO, 29.04.2023 - 12:17

Propustio si platinu a doslovno ti fali pet minuta da ju uzmes

• Marac Marko

21.04.2023 - 11:55

Tebi se stvarno dalo to namatati
    Ovo mi je totalno nepotreban trx

21.04.2023 - 12:02

“Obje su impresionirane jedna drugom i dobro se nadopunjuju u borbi.”
    If you know what i mean.

• MAJSTOR RINGO

21.04.2023 - 12:41

A posto imas sistem dijaloga i odabira, verujem da mozes izabrati hoce li ili nece biti Aloy sa curom.
    Slazem se da je to uzelo maha u gaming industriji poslednjih godina.

• Motor City Bengals

21.04.2023 - 12:44

Jel ima fluidno transeksualnih lezbo likova da ne kupujem bezveze?

• SPGamerAzrael

@Motor City Bengals, 22.04.2023 - 20:01

Nazor ubaceno sve… utice na cijelu igru, pricu i dozivljaj… samo kad to spomenes na hcl-u prema njima ne utice na igru.. Kao sto moze losa prica uciniti igru losom i neke odluke i gluposti u prici tako je ovdje. Nije sporno sto je mala BI sporno je sto je nazor ugurnao i cijeli DLC podlijeze woke sranju, nije vrijedno igranja zaobiđi. Usrali su kompletnu igru, cijela igra podlijeze ovim odlukama da li ces biti lezba ili ne.

• KPsrna

@SPGamerAzrael, 24.04.2023 - 13:29

sve jasno, ne daj bože da cura nekog dečka našla, a i zašto bi, kad sve njene kolegice iz sonya zadnjih 10 godina imaju cure

• Duje0506

21.04.2023 - 16:52

Uziva sam u Zero Dawn, ali nikako zaigrat FW. Definitivno ce se zaigrat. Mozda bolje dok ju ne maknu s pretplate.

• Marac Marko

21.04.2023 - 17:42

Ubiti vitezovi okruglog stola 😬

• moordrak

@Marac Marko, 21.04.2023 - 21:11

u potrazi za svetim gralom 🙂 Vidiš, nisam razmišljao u tom pravcu. Da definitivno bajka o kralju Arturu ispričana na vrlo moderan način 🙂

• moordrak

21.04.2023 - 21:04

Kvragu. Želim još jednom osjetiti magiju Horizona. Ne mogu si pomoći…

• HCL Moderator tim

22.04.2023 - 09:26

Pobrisani komentari koji su zašli u offtopic. Sadržaj komentara treba biti vezan uz temu članka, tj. uz igru, a ne uz raspravljanje o ne/ispravnosti određenih svjetonazora, ideologija i politika.

• SPGamerAzrael

@HCL Moderator tim, 22.04.2023 - 19:58

Ovo kao Jutarnji list sto im se ne svida izbrisu 🤣

• moordrak

@HCL Moderator tim, 23.04.2023 - 20:47

Dragi moderatori HCL-a,
      ako su Sony i Guerilla duboko zašli u LGBT teme, ne vidim od kuda vam pravo brisati komentare korisnika, igrača , osoba koje se ne slažu sa ovakvim razvojem daljnje priče Horizona? Vidite li što se dogodilo sa korisničkim ocjenama ovog nastavka na poznatim agregatorima? Velikom broju ljudi je prekipjelo i rekli su dosta nasilnom guranju različitih agendi tamo gdje im nije mjesto. Zadnji primjer je marketing Bud Light pive. Sad se CEO vadi iz govana jer im je reklama naišla na izuzetno loš odjek javnosti. Prije ovoga i ocjena jedne epizode iz odličnog TLOU TV serijala je doživjela istu sudbinu. Koliko još takvih primjera mora biti ? Hoćete li i ovaj komentar izbisati jer nije vezan sa temom članka?
      Dok god proizvođači igara i razvojni studiji daju sebi za pravo objavljivati sadržaje određenih svjetonazora, ideologija i politika bez prethodnog upozoranja, onda će i naše pravo, kao konzumenata tih sadržaja biti javno ne slaganje sa istima. Molim vas, okanite se cenzure jer to sa vaše strane nije nimalo profesionalno niti korektno. Hvala.

@moordrak, 24.04.2023 - 10:38

Nikome se ne brani da napiše: “ne sviđa kojim smjerom idu ili ne sviđa mi se jer promiču ono s čime se ne slažem / ono što mi ne odgovara”. Ali to nisu stvari kakve se pišu, stari si tu na portalu i vjerojatno to dobro znaš. Može se s nečim javno ne slagati bez moraliziranja i blaćenja, samo ta rasprava ovdje nikad nije na toj civiliziranoj razini, s koje god strane gledao. I u 99% slučajeva završi tako da rasprava više nema veze s izvornim materijalom o kojemu bi se trebalo raspravljati. Počne se konstatacijom o guranju agende, završi se na raspravi kako tko odgaja ili bi trebao odgajati svoju djecu u odnosu prema rodnim ideologijama i seksualnim opredjeljenjima. Stvarno ne vidim što tu ima nejasno – da rasprava o ispravnosti odgoja djece nema apsolutno nikakve veze s Horizonom koji nije 1) odgojni materijal 2) igra za djecu 3) diskurs o odgoju djece naspram rodno-seksualnih identiteta i ideologija.

• moordrak

@Zoran Žalac, 24.04.2023 - 18:12

Zorane, znam, imaš koju godinu kao i ja i pamćenje te više ne služi kao nekada zato ću ti oprostiti zaboravljanje brojnih definicija igre, sa čime je sve igra povezana i kojoj je funkciji. Sa ovih svojih par zadnjih rečenica ne možeš biti više u krivu no što jesi. Odgoj je jedna velika, velika stavka usko povezana sa igrom i učenjem. Horizon možda nije igra namijenjena djeci, no djeca će je sigurno igrati. JA kao roditelj moram imati spremne odgovore. A pitanja će biti i previše. Nije problem u jednom poljupcu. Problem je što takvih poljubaca ima u apsolutno svakom mulitmedijalnom uratku pristiglom sa zapada. Kada je nečega previše, onda ni sa maslom nije dobro. Inzistriamo li već na raznolikosti, onda budimo fer pa ponudimo sve opcije na odabir. Cenzura nikada nije niti će biti dobra opcija u bilo kojoj raspravi. Neću dalje žilaviti. Hvala na odgovoru i nadam se što manjem broju “rezanja”.

@moordrak, 27.04.2023 - 10:07

Kolega, kuzim sto te smeta i na sto ciljas, al kako sam i sam otac troje djece vidim da pitanja ima mali milijon kad smo kod te teme, i ne nije nam lako kao ocevima u 21 stoljecu, no to je tako i moramo se malo pomuciti prije nego i mi sami nadjemo odgovor na postavljeno pitanje djeteta, no s druge strane nikad al bas nikad na ovom portalu razgovor o ovakvim temamam nije zadrzao nekakvo dostojanstvo u pisanju,odmah je tu vrijedjanje,”ubijanje”,mrznja,prozivanje i nazivanje nekakvim jako ruznim imenima,nikako da se polemiziranje odradi na ajmo reci nekoj normalnoj razini,ma nema sanse, jednostavno se moramo spustati na dno da bi dobili neciji kredibilitet i odobravanje, a izgleda da cemo mi, juzni slaveni, jos puno lekcija trebati odraditi prije nego nekog odpilimo i ne slozimo se misljenjem, a na kulturnom nivou.Slazem se i da zabrane nisu rijesenje.Svako dobro.

• Toma_HR

23.04.2023 - 09:22

Rado bi kupio ovaj DLC za omiljenu igru ako PS shvati da je Hrvatska prešla na euro, hvala ima na besplatnom produženju pretplate – ali sa bonovima se neću zajebavati

• Daky_13

23.04.2023 - 13:28

Jedva čekam zaigrati

• Flecusdus

23.04.2023 - 22:20

Sta brisete komentare??? Sta vam stalno smeta ako mrzimo pedercine i lezbace??? Ko vas placa da podrzavate te bolestine???

27.04.2023 - 09:57

Nedavno sam zavrsio “glavni” masterpiece, a sad nekad se budem bacio i na ovu ekspanziju,veselim se povratku u prekrasno bolesni svijet.

• Sentinel

28.04.2023 - 15:19

Jeste malo kasno, ali sad sam napokon odigrao… vizualno savršeno, obožavam cijeli horizon svijet, osobno mi malo lezbastog sadržaja ne smeta, ali da ima previše smisla, nema. jednostavno nije priča toliko duboko razrađena niti postoji tolika povezanost između aloy i male kineskinje (toliko me se dojmilo da ni ime ne znam) da bi bilo ikakve napetosti među njima. jednostavno je usiljeno i bez problema bi priča odjsela bez tog “ljubavnog” podražaja. osobno me više muči kako ćemo dalje bez Sylensa nego s kim će Aloy u krevet 😀