Shattered Space DLC malen je i preskup korak prema boljoj budućnosti Starfielda
Nešto više od godinu dana otkako je izašao, Starfield je dobio prvo pravo proširenje. Je li ovo revitalizacija koju je ta igra očajnički trebala, ili je samo još jedan Bethesdin promašaj?
Prošlo je malo više od godinu dana od izlaska Starfielda. U međuvremenu je igra dobila brojna ažuriranja koja su poboljšala iskustvo, poput funkcionalnih 3D mapa na planetima, uređivanja interijera brodova, prilagodljive opcije težine, te šećer na kraju – terensko vozilo REV-8. Polako se igra poboljšava, no najveće kritike su i dalje upućene dosadnoj proceduralnoj generaciji i nedostatku pravog osjećaja istraživanja.
Proširenje Shattered Space odgovor je na tu najveću kritiku. Fokus je ovdje na jednom gradu i njegovoj neposrednoj blizini, umjesto na hrpi praznih planeta. Bethesda nam ovim proširenjem obećava vratiti svoj klasičan pristup istraživanju, a pošto je javno mnijenje o Starfieldu relativno loše, dosta je bitno da Shattered Space bude sjajan.
E pa, početak Shattered Spacea je sjajan. Čim skočite u orbitu nenastanjenog planeta dočekat će vas svemirska postaja s pozivom u pomoć. Ono što slijedi je jezivo istraživanje mrtve postaje bez gravitacije te borba protiv teleportirajućih neprijatelja, koji kombinirani s bestežinskim plutanjem, stvaraju kaotično iskustvo. Odmah se uspostavi snažan misterij jer želite znati tko su ti ljudi i zašto su takvi. Starfield je poprilično suzdržano SF iskustvo, bez vanzemaljaca i ostalih konvencija žanra, tako da je uvođenje novih SF elemenata dobrodošlo.
Starfield je poprilično suzdržano SF iskustvo, tako da je uvođenje fantastičnih elemenata u ekspanziji dobrodošlo.
Nakon što sredite situaciju na postaji, naći ćete se u novom sustavu Kavnyk koji se sastoji od dva plinovita diva i njihovih mjeseca. Ovi mjeseci daju nam očekivano Starfield iskustvo – proceduralna generacija i repetitivno istraživanje već viđenih lokacija, no jedan mjesec je poseban. Va’ruun’kai, sjedište kuće Va’ruun, misterioznog kulta koji štuje kozmičku zmiju.
Vjerojatno je to najzanimljivija frakcija iz Starfielda jer se ti ljudi se ponašaju i izgledaju drugačije od ostalih stanovnika naseljenog svemira. Izgled sljedbenika kuće Va’ruun, njihova odjeća, arhitektura Dazre, a i raspon boja na Va’ruun’kaiju puno su zanimljiviji od bilo čega u glavnoj priči Starfielda. Nebo izgleda spektakularno, s vidljivom polarnom svjetlošću u bilo koje doba dana. Vizualno je ovo najinteresantniji planet u igri.
Izgled sljedbenika kuće Va’ruun, njihova odjeća, arhitektura Dazre, a i raspon boja na Va’ruun’kaiju puno su zanimljiviji od bilo čega u glavnoj priči Starfielda.
Glavni grad Dazra nedavno je prošao katastrofu koja je povezana s pojavom teleportirajućih neprijatelja, te je na vama da otkrijete što se događa i pokušate spasiti ono što je ostalo od grada. Bethesda je uvijek imala problem gdje su gradovi znatno manji nego što bi realno trebali biti, no Dazra izbjegava ovaj problem jer je preko pola grada uništeno, tako da je samo jedan dio naseljen.
Stanovnici Dazre nisu najmirniji ljudi, ipak je kuća Va’ruun je prije nekoliko desetaka godina vodila sveti rat protiv cijelog čovječanstva, tako da ćete se morati nositi s nasilnim religioznim fanaticima. Iako vam dopuste da ostanete u gradu kako biste im pomogli s rješavanjem problema, i dalje ste autsajder te će vas ljudi negativno tretirati. Na primjer, neki trgovci neće htjeti imati posla s vama dok se ne dokažete. Ovo je za Bethesdine igre osvježavajuće, jer je u njihovim nedavnim igrama sve građeno da igrač ima najugodnije moguće iskustvo.
Neki trgovci neće htjeti imati posla s vama dok se ne dokažete.
Što se tiče dizajna lokacije, u neposrednoj blizini grada Dazre je pedesetak jedinstvenih lokacija, kreiranih bez proceduralne generacije. Zanimljivosti su dobro posložene te sam imao isti onaj poriv kao u Falloutu 4 ili Skyrimu gdje vidim nešto zanimljivo u daljini i jednostavno istražiti što je to. Veličina ovog glavnog područja usporediva je s veličinom otoka u proširenju Far Harbor za Fallout 4 ili otoku Solstheim iz Dragonborn proširenja za Skyrim. Izvan tog glavnog područja, ostatak planeta se oslanja na istu proceduralnu generaciju kao i ostatak igre, no svi glavni i sporedni questovi su smješteni u okolici Dazre.
Veliki dio glavne priče proširenja provest ćete nagovarajući tri glavne obitelji kuće Va’ruun na suradnju. Svaka od njih ima svoje probleme i prednosti te vlastite interese. Možete birati kako ćete pristupiti njihovim zahtjevima. Svaki quest imao je nekoliko odluka koje su prilično zanimljive, gdje igrač može birati između moralnog izbora ili nečega što će pomoći kući koju nagovarate.
Odluke koje možete donositi često nemaju velike posljedice na odvijanje priče.
Nažalost, ove odluke često nemaju velike posljedice na odvijanje priče. Možete biti bezobrazni prema kući i ignorirati što vas pitaju, ali ćete i dalje osvojiti njihovu suradnju. Kako otkrijete tajnu događaja u Dazri, dobit ćete neke prilično velike odluke koje bi imale ogroman učinak na stanje Dazre, ali i na cijeli nastanjeni svemir. No, čak i ako odaberete zli kraj, koji bi realno imao katastrofalne posljedice, to nije vidljivo na gameplayu. Jedini rezultat vaših odluka izvan Dazre su nasumični događaji u otvorenom svemiru.
Shattered Space ima jako puno dijaloga. Gotovo četvrtinu vremena u proširenju sam hodao Dazrom i razgovarao s ljudima. Većina ovog dijaloga je predstavljena donekle suhoparno, no ako vas zanima Starfieldov svemir i potonete u igrin svijet, ovi će vam razgovori biti zanimljivi. Većina razgovora nudi zanimljive opcije za odgovor, uglavnom nekoliko pitanja te odgovori koji grade vašeg lika. Možete biti religiozni skeptik koji se smije Va’ruunima što vjeruju u zmiju; ili možete biti kompletni fanatik koji će pokazati nevjernicima bijes velike kozmičke zmije. No, ako vam je priča nezanimljiva i želite doći do sljedećeg segmenta napucavanja, morat ćete preskakati puno razgovora.
Shattered Space ima jako puno dijaloga. Gotovo četvrtinu vremena u proširenju sam hodao Dazrom i razgovarao s ljudima.
Shattered Space nam pruža nekoliko novih oružja, no pola njih su samo modificirane verzije postojećih oružja u igri. Prava je to šteta jer nova oružja imaju sjajne animacije i zvukove te ih je gušt koristiti. Nove lokacije dodane u proširenju su sjajne borbene arene, s puno vertikalnosti i prostorima koji su pogodni za oružja dalekog, ali i kratkog dometa. Novi teleportirajući neprijatelji mijenjaju momentum borbe, a uz njih su kibernetički poboljšani luđaci koji trče prema vama s dva noža. Čim sam vidio jednog od njih, strategija mi se potpuno promijenila. Uz njih su prisutni i svakakvi užasi koji izlaze iz anomalije te će vam iscrpiti municiju i medicinske zalihe.
Nažalost, izbor nove opreme je vrlo ograničen, iako novi predmeti izgledaju sjajno. U proširenju dobivamo dva nova svemirska odijela te samo nekoliko novih odjevnih predmeta. Preostali dio nove odjeće su samo odijela iz glavne igre, no s promijenjenim bojama. S obzirom na to da je igračima bitno kako izgledaju u Bethesdinim igrama, manjak nove odjeće je potpuni promašaj.
Što se tiče tehnikalija, nisam iskusio nikakve veće bugove ili rušenja, no istraživanje oko Dazre mi je trošilo puno više memorije nego ostali dijelovi Starfielda.
Iskreno, najveći problem oko Shattered Spacea je cijena. Glavnu priču možete završiti u 5-6 sati, a ako istražite svaku lokaciju oko Dazre, moći ćete trajanje sadržaja dignuti na 15 sati. Glavni i sporedni questovi su među najboljima u Starfieldu, no to je za 30 eura i dalje premalo. Za usporedbu, ostala Bethesdina proširenja imala su više sadržaja za manju cijenu.
Iskreno, najveći problem oko Shattered Spacea je cijena.
Starfield ima gomilu mehanika koje su mogle biti proširene sa Shattered Spaceom. Nismo dobili nikakva dodatna vozila, nove dijelove za brodogradnju, novog sadržaja u svemiru, nove prave pratitelje, ni nove mehanike putovanja. Posebno mi je žao što nisu ubačene neke nove lokacije u sustav proceduralne generacije, jer nakon deset sati Starfielda nemate puno razloga istraživati prazne planete, jer ste već sve vidjeli na njima.
Shattered Space mi se na kraju svidio, unatoč svim problemima. Međutim, Starfieldu je potrebno više od jednog detaljnog planeta da bi otišao na višu razinu. Potreban je novi sadržaj koji će se ubaciti u proceduralnu generaciju i poboljšati glavno iskustvo. Koliko god Shattered Space bio dobar, odvija se u vlastitom malom kutku galaksije, a nakon što završite s ekspanzijom, gotovo se ništa iz nje ne “prenosi” pozitivno na ostatak igre.
Ako vam se Starfield nije svidio, ovo vam proširenje neće promijeniti mišljenje o igri. Shattered Space je zabavan dodatak, no jednostavno nije vrijedan tražene cijene. Samim time, ovo je tek mali korak prema boljoj budućnosti Starfielda, ali ne i skok koji bismo očekivali i voljeli vidjeti.
vragec25cro
06.10.2024 - 06:49Pa ja ne znam što se tolko ljudi cude,pa ipak je to Bethesda koja nije ništa zanimljivo izbacila od Falout new vegas i obliviona(koji niti oni nisu izbacili).
blacklist0907
@vragec25cro, 06.10.2024 - 09:05Misliš skyrima
vragec25cro
@blacklist0907, 06.10.2024 - 12:29Mislim kako sam napisao.(moje osobno misljenje)
Lovac
06.10.2024 - 11:57Imam DLC jer sam na žalost uzeo onaj jači paket. Nisam ni pokrenuo, a niti budem. Žao mi novaca i vremena.
David Šesto
@Lovac, 06.10.2024 - 15:29A čuj, ako već imaš, ne škodi ti probati. Questovi u DLCu su među najboljima u Starfieldu. Meni nije toliko problema kvaliteta sadržaja već količina za tu cijenu.
croBilly394
06.10.2024 - 12:08Bethesda, kao začetnik DLCa, je uvijek znala napraviti DLC koji je bolji od osnovne igre
Bubimir666
@croBilly394, 06.10.2024 - 15:49Horse armor npr 😅😅
croBilly394
@Bubimir666, 07.10.2024 - 06:45Haha, mislio sam na Shivering Isles