MADiSON

Strah i užas iza bljeskalice!

Dominik Vadas

MADiSON će vas u mnogočemu podsjetiti na naslove poput Layers of Fear ili Kojimina horor projekta P.T. Najkraće rečeno, MADiSON je psihološki horor iz prvog lica koji se oslanja na svoju sablasnu atmosferu i učestale jump scare trenutke više nego na konkretne mehanike gameplaya. U MADiSONu istražujemo mračnu prošlost serijskog ubojice te istodobno pokušavamo uteći okultnom demonu koji nas nastoji opsjesti.

35€ PlayStation 5 Ustupio izdavač

Glavni protagonist, 16-godišnji Luca, kao rođendanski poklon dobiva ukleti polaroidni fotoaparat koji je pripadao zloglasnoj Madison Hale. Na Lucinu nesreću, Madison s njime nije okidala selfije već je fotografirala svoje raskomadane žrtve. Da stvar bude gora, čini se kako je fotoaparat uklet i služi kao spremnik za opakog demona koji možda i nije povezan s Madison.

Fabula MADiSONa nije ništa neviđeno, a motiv ukletog polaroida nekoliko je puta odrađen u osrednjim filmskim naslovima. Ipak, MADiSON stidljivo izlazi iz utabane staze te pokušava stvoriti kompleksniju priču, zbog čega priča na trenutke podsjeća na kultne horore poput Sinistera ili mističnog Hereditaryja. Radnja cijelo vrijeme uspješno drži vašu pažnju i tjera vas da istražujete dalje. Prava šteta što dinamičnu radnju nije popratio i završetak koji je, u najmanju ruku, zbunjujuć i ne pruža dojam zaokruženosti. S druge strane, ako je suditi po dosadašnjim recenzijama i broju zadovoljnih igrača, završni čin zapravo je idealan jer vapi za nastavkom.

Većina igre odvija se u velikoj kući Lucinog pokojnog djeda. Njegov dedo bio je vrhunski urar koji se brinuo za svoju nestabilnu ženu. Tamnu obiteljsku prošlost, kao i razloge poremećaja svoje bake Luca će otkrivati diljem ogromnog zdanja koje izgledom baca na kuću iz Resident Evila 7.

Luca će u igri povremeno odlutati u fantazmagorične vizije u kojima će posjetiti razna mjesta poput parkirališta, groblja, označenih mjesta zločina, ukletih kapela i nezaobilaznih mrtvačnica. U tim vizijama često ćemo dobivati dodatne informacije i kontekst s pomoću kojih ćemo pokušati ne samo razriješiti zapetljanu radnju, već i spasiti svoju dušu.

Svaka lokacija odrađena je fantastično, a kad se u obzir uzme činjenica kako je cijela igra proizvod dvoje ljudi, MADiSONu po pitanju prezentacije ništa ne možemo zamjeriti. Naravno, postoje i segmenti koji otkrivaju kako MADiSON nije naslov visokobudžetne produkcije, no oni su zanemarive prirode. Primjerice, neki predmeti će se ponavljati pa ćete počesto nailaziti na iste stolice, identična izgrebana vrata i sličan raspored mnogobrojnih portreta obješenih po zidu. Uz to, demon koji vas na kraju igre proganja nije najbolje modeliran. Sva (ne)sreća pa vas napada isključivo u mraku, tako da ga rijetko i vidite.

Nikakvih zamjerki nismo pronašli ni u zvučnoj prezentaciji. U igri su prisutni svi klasični zastrašujući zvukovi; od škripe parketa, grmljavine i kiše koja udara po prozorima pa sve do uznemirujućih glasova i iznenadnih visokih nota koje paraju uši. Ovdje treba spomenuti i manji broj igrača koji se žalio na izvođenje. Problemi su uglavnom vezani uz verziju za PC stoga se smatrajte upozorenima.

Kada ne pratite jezivu priču i ne bauljate po bakinom tavanu, u MADiSONu pokušavate riješiti zagonetke i sačuvati zdrav razum. Zagonetke čine glavninu gameplayja, a gotovo se sve rješavaju uz pomoć vašeg fotoaparata. Zagonetki ima mnogo te ih možemo podijeliti na tri skupine. Prvi tip su one u kojima morate staviti pravu stvar na pravo mjesto – i to činite često! Luca ima ograničen inventory zbog kojeg ćete neprestano koristiti dosadnjikavi backtracking. Druga vrsta je ona u kojoj morate odgonetnuti pitalicu ili pronaći pravu kombinaciju brojeva, simbola i slično. Treća, svakako najgora, vrsta otpada na one zagonetke u kojima cilj nije jasno određen, a rješenje se često krije u nasumičnom udaranju po vašem fotoaparatu.

Nažalost, mudrolije u MADiSONu ponekad su besmislene, a nekoliko puta znalo se dogoditi da besciljno lutam hodnicima, moleći se da me nešto napadne i na taj način prekine monotoniju igre. Kad smo već kod borbe, nje gotovo da i nema. Kao izuzetak je moguće navesti svega nekoliko sekvenci u kojima bježite od Nečastivog. Kako smo već napomenuli, zastrašivanje u MADiSONU postiže se ponajprije naglim strašenjima i sablasnim zvukovima.

MADiSON je kratak naslov. Za vaše prvo odigravanje bit će vam potrebno između pet i osam sati, ovisi o tome koliko ćete biti domišljati pri rješavanju zahtjevnijih zagonetaka. Razloga za ponovno odigravanje baš i nema, stoga računajte da će vaše prvo druženje s igrom vjerojatno biti i jedino.

MADiSON je solidan psihološki horor koji će vam zasigurno uspjeti ubrzati puls. Igra ima svojih slabijih strana i neće vam ponuditi ništa što već niste iskusili, no i dalje je riječ o jednom od boljih horor naslova iz 2022. godine.

MADiSON je kratko i slatko horor iskustvo kojeg se isplati proživjeti. Jeziva atmosfera i dobra prezentacija uspješno će nadjačati poneke nedosljednosti u igrinim zagonetkama.

72 Naša ocjena
  • sablasna atmosfera
  • zanimljiva priča
  • kratkotrajnost
  • neke zagonetke nemaju previše smisla

Dominik Vadas

Beznadni zaljubljenik u naslove koji ga vode u svijet prošlosti ili mašte. Glavni porok u životu su mu sportske igre. Osim gamepada, u rukama često drži knjige, sportske rekvizite, zemljopisne karte i svog mačka.