Grafika nije bitna, osim kad ju prodaješ za 40 eura
Ubisoftov remake klasika Prince of Persia: Sands of Time na prvu reakciju nije očarao fanove svojom prezentacijom. Čemu negativna reakcija – oko grafike?
U zadnje se vrijeme svaki mjesec digne prašina oko grafike u igrama. Počelo je prvo s remasterom Crysisa kojemu je izlazak odgođen i prije nego je lansiran trailer za igru jer publika nije bila zadovoljna prikazanim napretkom u grafici igre koja i dan danas izgleda dobro. Zatim je uslijedio Halo Infinite koji nije izgledao užasno nego tek prosječno, što nije dolikovalo najvećoj ekskluzivi konzole koja se deklarira kao stroj s 12 teraflopsa. Stoga je i ta igra odgođena.
I sad smo došli do loše čuvane tajne zvane Prince of Persia: Sands of Time Remake. Ubisoft je jučer potvrdio postojanje igre prikazavši prvi trailer i ponosno istaknuvši da je to njihov prvi remake u povijesti tvrtke. Radili su rebootove, remastere i slično, ali nikad remake. Možda to objašnjava zašto ova prerada s vizualnog aspekta za današnje standarde izgleda kao amaterski posao?
Uglavnom, fanovi Princa odmah su primijetili kako Remake grafički ne izgleda kao da je u istom rangu kvalitete s ostalim Ubisoftovim igrama. Teksture niskih rezolucija, scene koje izgledaju isprano bez dinamičnog osvjetljenja i sjenčanja, likovi s neobično malo poligona… to su samo neke od primjedbi koje su se mogle navesti igri nakon prvog trailera.
Naravno, odmah su se javili i oni kojima grafika nije presudna. I da, istina je da igra ne izgleda nevjerojatno loše, da čovjeka svrbe oči od gledanja u nju. Međutim, nešto tu ipak nije kako treba biti. Sigurno je da će eksperti Digital Foundryja vijećati nad ovime i dati podrobno izvješće zašto igra izgleda tako kako izgleda, no mi u međuvremenu možemo nagađati zašto igra ne izgleda onako kako bi trebala izgledati.
Dvije su informacije ključne. Prva je ta da Prince of Persia: Sands of Time Remake pokreće Anvil Engine kojega Ubisoft koristi za igre iz serijala Assassin’s Creed. Znamo da su te igre grafički gledano među atraktivnijima na tržištu, pogotovo kod prizora gradova s hrpom likova i prirode s bujnom vegetacijom. Slabiji segment kod tog enginea jesu modeli likova, iako Ubisoftove ekipe ulažu dosta truda da bi glavni i važni likovi za priču izgledali detaljno i naočito.
Druga ključna informacija jest ta da na Prince of Persia: Sands of Time Remake rade dva Ubisoftova studija iz Indije. Nijedan od njih do sada samostalno nije radio nijednu igru nego su kolaborirali na manje kompleksnim projektima poput Just Dance igara. Važnije od toga, nijedan od tih studija do sada nije radio s Anvil engineom. I čini se da je igra platila danak tome.
Prince of Persia: Sands of Time Remake je visokobudžetni projekt, vidimo to na činjenici da su se za animacije snimali pokreti glumaca, što uključuje i facijalne izraze. No, mocap tehnologija igri ne može pomoći da automatski izgleda lijepo, a likovi u ovoj preradi su živi dokaz toga. Dodane su im animacije lica koje su snimljene iz temelja, ali sami likovi izgledaju kao da nisu u igri nego su odsutni u nekoj egzistencijalnoj praznini.
Da oslikam ono što želim reći, evo direktne usporedbe dvaju ženskih likova iz igara koje koriste isti Anvil pokretač. Nitko ne može osporiti da je Farrah (lijevo) modelirana daleko lošije od Kassandre (desno) u apsolutno svakom pogledu. Manje poligona, manje detalja, manje efekata – skoro kao da se ne radi o igrama za istu generaciju platformi.
Neki će reći da je to do vizualnog stila igre jer developeri s ovom preradom nisu ciljali na realističan prikaz. Ne bih se složio s time. Evo usporedbe dvaju ženskih likova od kojih jedan dolazi iz igre rađene na istom Anvil pokretaču, ali one koja nema realističan prikaz. Iako se radi o grafici kao iz animiranih filmova, Fenyx (lijevo) ima detaljnije modeliranu kosu, bolje teksture kože, itd.
Nešto je jednostavno amatersko kod ove prerade. Čak i hardver koji je star sedam godina, a na kojemu se vrte grafički impresivne igre kao što su The Last of Us Part II ili Gears 5, daleko je sposobniji za prikaz detaljnijih tekstura od onih koje Prince of Persia Remake koristi. Pogledajte samo ove teksture oštećenog stupa/kamena. Ne samo da na njima nema nikakve teselacije nego djeluju kao da ih je netko iscrtavao u MS Paintu.
Ali, čemu prigovaranje, na kraju krajeva, ako Remake izgleda bolje od originala, a original ionako nije postao klasik zbog grafike? Iskreno, još bih prešao preko svega da je ovako najavljen neki novi Princ, ili da su ga najavili tri-četiri godine ranije. Međutim, jedina poanta vraćanja Sands of Timea jest da ga se vrati u vizualno dotjeranom izdanju koje je prilagođeno mogućnostima današnjeg hardvera i standardima danas ostvarive prezentacije.
Ako će tu jednu igru naplaćivati 40 eura, u trenutku kad Activision za istu cijenu strpa 2-3 stare igre u remake kolekciju s još boljom grafikom, onda za tih 40 eura treba očekivati bolje i više. Na rubu smo prelaska na novu generaciju konzola, govorimo o raytracingu, izvedbi u nativnoj 4K rezoluciji i podršci za 120 fps-a… u tom kontekstu ovo izgleda ispod standarda. Ma, izgleda ispod standarda i kad se usporedi s igrama iz 2015. godine.
Tužno je to za tradiciju Prince of Persia serijala. Malo stariji gameri sjetit će se kako je originalni Prince of Persia iz 1989. bio vizualno revolucionarna igra sa svojim animacijama kretanja lika snimljenima pomoću tehnike rotoskopiranja. Prošlo je već trideset godina od izlaska originala, Prince of Persia odavno već nije donio revoluciju nego baš suprotno – kao da se uz pomoć svog pijeska vraća u vremenu kako bi nazadovao u vizualnom segmentu, samo ne u usporedbi s originalom nego ostatkom igara na tržištu.
Tijekom ove generacije vidjeli smo hrpu prerada i oko njihovog izgleda nismo prigovarali. Shadow of the Colossus, Resident Evil 2, Final Fantasy 7, Crash Bandicoot N.Sane Trilogy, Ratchet & Clank te THPS 1+2 samo su neki od primjera kako igre mogu ostati dobre uz značajnu promjenu grafike. No, za takve igre potrebna su i značajna ulaganja.
Nisam siguran da je Ubisoft bio spreman na takvo što s Princom. Da jest, angažirao bi za tu zadaću studio s više iskustva. Ali, Prince of Persia igre ne zarađuju jednaku količinu novca kao Assassin’s Creed i Far Cry serijalu pa je jasno što mora biti prioritet tim studijima s više iskustva. S obzirom na takve prioritete, fanovi valjda trebaju biti sretni samim time što prerada Princa neće biti mobilna igra s mikrotransakcijama i reklamama.
asmirkole
11.09.2020 - 14:34Look how they massacred my boy
Artyom
@asmirkole, 11.09.2020 - 15:38Istina. Nije grafika toliko bitna, već je bitno da ne izgleda ružno. Originalni Sands Of Time danas ima zastarjelu grafiku ali i dalje izgleda daleko ljepše i privlačnije. Ovo što su sad napravili izgleda ko ruglo…
SanKa
11.09.2020 - 14:47kriminalno izgleda. moze igra bit dobra ko 17 isusa, ali nema isprike za izgled igre ko da je radjena za toster….jos za te novce
mili1985
11.09.2020 - 14:48Grafika mi nije bitna, ali kad nalijepe sad već klasični “remaster” ili još bolje,” remake “, onda očekujem da to donekle bude u rangu današnjih modernih igara. Da se razlikuje od originala, grafički, a možda i gameplayom u slučaju remakea. I da mi daju razlog ta još jednu kupnju. Inače je to običan port, kojeg naplate i previše. Ne pričam ovo konkretno za Princa, već se većinom ovo odnosi na Amalur i slične nazovi remastere.
brlja
@mili1985, 12.09.2020 - 10:46smijesno je kak svi govore da grafika nije bitna, a potpuno ‘slucajno’ svi najveci hitovi od uncharteda,witchera, do sezonskih fpsova imaju uvijek najbolju ‘grafiku’ kad izadju…reko bi da je grafika sve…ne znam ni jednu igru u zadnjih 10 godina koja je imala nevherojatno grafiku, a da nije bila ultimativni hit…ergo dobra grafika je jedina garancija za uspjeh igre…
marko1106
@brlja, 12.09.2020 - 13:56A slušaj Uncharted i je hit zbog grafike, ali Witcer bi se provukao i sa lošijom grafikom. Neke igre imaju samo grafiku, neke gameplay a neke imaju sve.
Saren
11.09.2020 - 15:06“Ako će tu jednu igru naplaćivati 40 eura, u trenutku kad Activision za istu cijenu strpa 2-3 stare igre u remake kolekciju s još boljom grafikom, onda za tih 40 eura treba očekivati bolje i više.” E, tocno to, mislim ako Capcom zna napraviti RE 2 remaster da lici na nesto i stvarno izgleda lijepo ne kuzim gdje je Ubisoftu problem sa time ili Mafia remaster primjer kako izgleda i sve. Izuzev cinjenice da PoP radi tim koji pojma nema o engineu sto kaze clanak ovo mi zvuci kao BioWare-ova bruka sa Anthemom i Frostbite-om. Pakirati ovakve stvari kao i primjerice Re-Reckoning i to nazvati remasterom i traziti 40+ eura za to nema teorije da im platim toliko, ma koliko bio fan istih. Rekao sam i jucer, fan sam PoP serijala i Sands of Time mi je bio prva igra iz toga serijala koju sam zaigrao (dosta kasnije original), , no ako ce i dalje izgledati kao ovo sto vidimo, sto se nadam da nece posto je pisalo da je rijec of Alpha snimci tek, tada preskacem i radije se drzim originala. Gledam jucer na YT-u nekog lika koji mislim radi za Obsidian, u slobodno vrijeme modda i reworka starije igre, pokazao je primjer Star Wars Dark Forces 2 i kako izgleda fan projekt, ono EA i ekipu bi trebalo biti sram, dobro rijec je o liku koji je bas dizajner a ovo mu je hobi, ali ima takvih primjera na tone gdje ljudi rade odlicne stvari iz hobija, a da pritom nisu zaposlenici nekog game studija. Primjer remake KOTOR-a zvan Apeiron ili ona prerada SW : EP.1 Racer u Unreal engineu ili SkyBlivion sto rade za TES primjerice. Ironija je u tome da ti djabe i remaster i sve ako si velika firma kada te skupina fanova presisa i napravi bolji posao iz hobija i ljubavi prema igri/fransizi za koju nece dobit lovu, jos uz debelu sansu da ce bit tuzeni. Onda kada usporedis jedan takav projekt sa necim sta radi neka velika kompanija koja ti jos hoce proturati svasta za 40+ eura, onda se fakat pitas ko pije, a ko placa u tim situacijama. Nadam se da ce ovo na kraju izgledati bitno drugacije, jer za sada uopce nisam zadovoljan sa prikazanim.
XLBanana
@Saren, 11.09.2020 - 15:43A kakav je Mafia 2 remaster? Ili još bolje mafia 3 remaster xD. Ovo na stranu ali niko im ništa nebi rekao da su stavili normalnu cenu a ne 40 evra.
mili1985
@XLBanana, 11.09.2020 - 15:56Mafiu 2 i 3 su koliko znam samo portirali + zboksali sve dlc-e. Užasan port dvojke btw. Jedinica bi trebala biti punokrvni remake.
XLBanana
@mili1985, 11.09.2020 - 17:12Dvojka je bila katastrofalno uradjena. Ostali stari bagovi, grafika iz 2015. Nalepili su nove teksture. Zvuk ima vrlo velikih bagova. Sve u svemu loš remaster
Arthur
@XLBanana, 11.09.2020 - 16:16Po meni mafia 2 sama po sebi izgleda lijepo, a za tricu su se mogli potruditi po pitanju glitcheva, bugova i također grafički jer na dosta mjesta i vremenskih uvjeta izgleda ružno. Jedinica mi je odlična ispala a za remake se vidi da su se potrudili. Po meni bilo koji remake od ovih igara je do 30$ možda jedinica više jer je ispala vrh. Ali treba biti svjestan da su to ipak stare igre u novom ruhu i nije baš u redu sve 3 staviti za toliku cifru pogotovo kada dvije od tri imaju minimalna poboljšanja koja nam ništa ne predstavljaju. Ali opet jedinicu svakako uzimam jer sam je najmanje igrao i slabo je se sjećam.
XLBanana
@Arthur, 11.09.2020 - 17:10Mafia 2i 3 remasteri su bruka. Nisu popravili ogromne bagove. A što se tiče grafike nije nešto plus samo dodali podršku za 4 i 8k. Potrudili su se oko remake mafia 1.
xx1111
@XLBanana, 11.09.2020 - 18:03Mafia 1 definitive edition ima lošu grafiku
CRO-3NinthJZ
11.09.2020 - 20:02Ovo za Hipovu masinu izradili igru.
bigZ
11.09.2020 - 22:11samo kad uporedim crash bandicoot n.sane trilogy i ovo bude mi sve jasno, ovo je islo cisto onako da se uzmu pare bez skoro ikakvog truda.
gamer12345
11.09.2020 - 23:05Žalosno da ubisoft pruža više pažnje tamo nekom assassinu i far cry, pop po meni nešto najbolje što je ubi izbacio od kako postoje,ac i far cry nisam kupio ima par godina, a tako ce i ostat još dugi niz godina…
moordrak
12.09.2020 - 02:46Nisam ni ja imun na tu bolest kupovanja starih naslova u novom pakiranju. Najčešći scenario je : super igra, jeftino je, trpaj u library, neka stoji, jednom ću to ponovno igrati. Onda se tješim, ajde barem sam podržao developere. Slijedi: ma koji će mi klinac. Pa nisam prešao ni ovo najnovije a kamoli ću se gubiti u ponovnim prelascima igara starih 10 godina i više. Na kraju, sve počne i završi na još jednoj posve nepotrebnoj akviziciji. Što je bilo, bilo je. Remasteri i remejkovi su većini izdavača još jedan način kako na brzinu, bez puno posla i previše ulaganja doći do novca za neke druge projekte. Ja moram naučiti kako ne biti mekan na ove gluposti, a izgleda, nisam jedini 🙂
Ghost2205
12.09.2020 - 08:02Do sada,jedini uspjeli remaster je Command & Conquer.Sve ostalo su samo bijedni pokušaji.Blizzard je unakazio Starcraft i Warcraft 3 i sada izgleda ide na treću sreću sa Diablo 2 remasteriziranjem.Ako to unakaze,fanovi će ih odrati
MightyAloy
12.09.2020 - 08:47Meni je ovo deal breaker. Od remakeova igara uz prikladan gameplay očekujem i vizualnu poslasticu u skladu sa standardima koje su postavili RE remakeovi i FF7. Ne želim trošiti vrijeme i novac na igre koje nisu na razini. Jbg Ubisoft, ništa od Princa što se mene tiče.
KhorneFlake
12.09.2020 - 14:08Meni lično daleko je gora stvar bila sa Fable remasterom. Jeste da ima detaljnije teksture u odnosu na vremešni original sa prvog Xbox-a, ali art stil je stvarno bio pušiona.
atlas
@KhorneFlake, 13.09.2020 - 12:36Da, taj remaster je bio fail za sve one koji su igrali i voljeli Fable the lost chapters
Darcoolio
12.09.2020 - 14:56Ovaj tekst bi imao smisla da Ubisoft nije već objavio fotke iz novog build-a igre koje su bolje nego što se vidi u trejleru, a navodno će biti i bolje.
Darcoolio
@Darcoolio, 12.09.2020 - 14:59stari/novi build
chocobo_047
12.09.2020 - 18:33Onaj ženski lik u četvrtoj slici odozdo. na lijevoj polovici slike mi je ista ona Jasmina iz onog crtića Alladin. Igrao sam Prince of Persia ali nisam nikada čuo kako se princ zapravo zove. Da li mu je ime Dasdan kao što je u filmu iz 2010?