HCL.HR

Red Dead Redemption 2 možda je zadnja šansa visokobudžetnog single-playera

Zoran Žalac 15.10.2018.   •   69 komentara


Rockstarov jesenski hit pred sobom ima gomilu očekivanja, a na svojim leđima nosi i sudbinu budućih single-player igara visokobudžetne produkcije.

Do prije nekih godinu ili dvije ne bih morao naglašavati zašto je Red Dead Redemption 2 važna igra. Svi znamo da se od Rockstarovih naslova očekuje visoka kvaliteta izvedbe u brojnim segmentima i zapravo nema sumnje da će barem jedan od aspekata biti vrhunski. Međutim, u 2018. svijet videoigara izgleda drugačije nego prijašnjih godina. Neki dan mi Mustać zvan Vjeran kaže da mu se igra neka nova single-player igra na pa pita što mu preporučam, a da je tzv. AAA produkcije – znate ono, raskošna grafika, gameplay uz mnogo slobode, kvalitetna priča itd.

Da se Mustać igra na konzoli moj bi odgovor bi jednostavan. Sve vrijedno od visokobudžetnog single-playera u 2018. godini odigrao sam na PlayStationu 4 koji je imao odlučnu godinu uz God of War, Detroit i Spider-Mana. Ovako sam mu za PC mogao preporučiti samo dvije igre, i to obje Ubisoftove – AC Odyssey i Far Cry 5. Sve ostalo ili je nezavisna produkcija (tipa Pillars of Eternity 2, Banner Saga 3) ili su remasteri ili je manje zabavno solo (Monster Hunter World, Dauntless).

Znam da Red Dead Redemption 2 nema nikakve veze s PC-om (barem do daljnjega), a nije ni isključivo single-player igra, ali ovaj uvod morao sam napraviti kako bih oslikao trenutnu situaciju u svijetu videoigara. S jedne strane sve je manje raskošnih single-player naslova, a s druge strane Fortnite i Black Ops 4 postavljaju nove rekorde po broju igrača i to će se vrlo vjerojatno nastaviti.

Nisam ovdje kako bih pisao osmrtnicu single-playeru. Znam da će ta vrsta igranja uvijek postojati, ali nisam siguran da će se u single-player projekte ulagati veliki budžeti. Ne kažem da je to loše – uz razvoj tehnologije i nezavisna će produkcija kad-tad početi dostavljati sve više naslova poput Hellbladea. Međutim, mislim da je samo pitanje vremena kada će se format drastično promijeniti ulaskom u eru streaminga igara.  U tom pogledu moguće je da je Red Dead Redemption 2 jedna od zadnjih velikih igara starog kova.

Ako se ispostavi da je tako, bilo bi vrlo prigodno jer Red Dead Redemption 2 nastoji ispričati priču o neminovnoj promjeni. Na samom koncu 19. stoljeća izumire ideja velikih odmetnika u Americi. „Divlji je Zapad skoro ukroćen“ – kaže trailer za igru. Ironično je, ako ne i poetično, da RDR2 zvuči kao opis trenutne situacije u gamingu gdje izumire ideja velikih single-player iskustava, a divlji zapad igranja po vlastitim pravilima (offline, uz modifikacije) ukroćen je od strane izdavača.

Pišem gluposti, da, nema priča u RDR-u 2 nikakve veze s modernim gamingom. Doduše, interesantno mi je kako je većina single-player igara u najavi skroz oprečna u tonu naspram multiplayer naslova. Jeste li vidjeli kakvim se sajebansijama Call of Duty promovira ovih dana? Jeste vidjeli kakvi su traileri za Fornite? Suprotno tome stoje single-playeru orijentirana iskustva u nekim od najiščekivanijih igara kao što su The Last of Us: Part 2, Death Stranding, Ghost of Tsushima, Gears 5…

Sve te single-playeru fokusirane igre međusobno imaju jednu poveznicu – tonski i tematski vežu se uz smrt. Dakako, smrt je sveprisutan motiv u videoigrama, no ovdje smrt nije vezana uz ubijanje nego uz (iz)umiranje. Vjerojatno još uvijek mislite da pričam gluposti pa evo konkretnih primjera. Primijetite o kojoj temi pjeva Ellie u prvom traileru za The Last of Us: Part 2.

Za Death Stranding ne trebam posebno isticati koliko je ta igra vezana uz temu smrti – glavni protivnik u toj igri bit će anomalija Timefall koja ubrzava protok vremena (približava umiranje). U Ghost of Tsushima imamo samurajski obračun uz poruku da je neprijatelj već pobijedio. Gears 5 najavljen je uz smrt jednog od važnih likova, Days Gone samim nazivom sugerira na neke dane koji su prošli…

Dakako, među nadolazećim single-player igrama ima i šarenih i veselijih naslova, tipa Cyberpunk 2077, Beyond Good and Evil 2, Halo Infinite ili The Elder Scrolls 6, ali te igre ne očekujemo tako skoro. Ono što je bliže baš kao da odražava tmurno stanje i autsajdersku poziciju visokobudžetnog single-player iskustva.

I znate što? Sviđa mi se to. Jako mi se sviđa!

Nije što ja imam specifičnu tendenciju da favoriziram drame i tragedije, balade i pesimizam. Dobro, vjerojatno ima nešto i u tome, ali smatram kako je fokus na ovako tmurne teme vrlo važan za odrastanje videoigara. Budimo realni, videoigre imaju odličnih priča, ali su najčešće u sukobu s interaktivnošću. Rockstarovi naslovi, primjerice, pokušavaju ispričati priču o imigrantu s PTSP-om, ali to je u drugom planu jer možeš pregaziti prostitutke da vratiš novac. S jedne strane imamo priču o iskupljenju, a s druge strane simulator za košenje svega što se kreće.

Stvarno se nadam da će Red Dead Redemption 2 učiniti nešto po tom pitanju, da će barem kroz priču o bandi postaviti temelj za stvaranje značajnih odnosa. Oprezan sam s očekivanjima, doduše, jer sam se prije tri godine prilično opekao na Metal Gear Solidu 5 u kojemu sam tražio nešto slično.

Drago mi je pak vidjeti što traileri za Red Dead Redemption 2 prezentacijski tjeskobni i buntovni. Prvi je možda djelovao idilično, ali već je tada nosio poruku „This is over“. Drugi je bio više fokusiran na akciju, a meni omiljeni treći glazbom je nadvio napetost nad priču. U Rockstaru kažu kako je RDR 2 igra o mijenjanju ere, prijateljstava, utočišta; o promjenama emocionalne i geografske vrste. Tko zna, možda ta igra promijeni i percepciju o tome da igre mogu biti uspješne samo ako se s njima glupira. Dobro znate na što mislim. Naravno, RDR2 vjerojatno će biti uspješniji zbog mikrotransakcija za Online mod nego zbog same priče u single-player kamapnji, ali to je sad već drugi par problematičnih opanaka.

Označeno sa:

Komentari (69)

  • trulex

    15.10.2018 - 16:36

    gaming će uvijek biti u prvom planu SP, tek onda mp.

    • i_love_all_games

      @trulex, 15.10.2018 - 16:46

      Ne. To već dugo nije tako

    • PppPP

      @trulex, 15.10.2018 - 16:57

      u prvom planu definitivno ne

    • Slim1992

      @trulex, 15.10.2018 - 19:21

      Volio bi da je tako..jer sam fan sp. Medjutim mp je nesto sto developeri zele, tu kesh lezi.

    • BoneDigger

      @Slim1992, 16.10.2018 - 07:34

      *sto publisheri zele.

    • Slim1992

      @BoneDigger, 16.10.2018 - 23:12

      Da al kesh i developerima ide..a svi mi za novcem letimo

  • i_love_all_games

    15.10.2018 - 16:46

    Ma kako da ne…

  • brlja

    15.10.2018 - 16:48

    a par clanaka dolje njaprofitabilnija igra ikada – gta v i to zbog single playera, rdr2 ce u najgorem slucaju bit druga, a dolaze cyberpunk i last of us 2.tako da najvece prihode donose igre orjentirane na singleplayer…

    • Zoran Žalac

      @brlja, 15.10.2018 - 17:08

      S obzirom da ta najprofitabilnija igra ikada nije i najprodavanija igra ikada – zapitaj se u kojem grmu leži vreća s parama.

    • Chronosus

      @Zoran Žalac, 15.10.2018 - 17:24

      Po toj logici onda mogu prestati uopće razvijati igre za PC i konzole s obzirom da se više zarađuje na mobilnom gamingu nego na ovim platformama. U svakom slučaju, tržište je preplavljeno igrama bilo SP ili MP i teško je uopće popratiti sve što izlazi a kamo li nešto odigrati. Možda vreće s parama idu najviše u smjeru MP igara ali i tu mi se čini dolazi do zasičenja pa naslovi sve brže i brže padaju u zaborav, a MP igra bez igrača je praktički bezvrijedna. Uvijek će biti mjesta i ljubavi za visokobudžetne SP naslove.
      PlayStation je i dalje najzastupljenija konzola a praktički svi njihovi blockbusteri su primarno SP i odlično se prodaju, pa prema tome ovi katastrofični naslovi djeluju pretjerano.

    • brlja

      @Zoran Žalac, 15.10.2018 - 17:49

      error error upravo si reko da najPROFITABILNIJA igra zaradjuje manje para od najprodavanije??!??

    • i_love_all_games

      @brlja, 15.10.2018 - 17:52

      Nije error nego ti ne shvaćaš… Profit ne znači više samo broj prodanih primjeraka, pogotovo u igri koja na mikrotransakcije služi strašan novac i takva igra uopće ne treba biti najprodavanija da bude najprofitabilnija. Jasno?

    • brlja

      @i_love_all_games, 16.10.2018 - 09:14

      bome error i u tvojoj glavi, to sam ja napiso, a zoran dunning kruger je napisao majstorsku recenicu da je najprodavanija igra profitabilnija od najPROFITABILNIJE….

    • Zoran Žalac

      @brlja, 16.10.2018 - 22:03

      Malo si se pogubio.

    • brlja

      @Zoran Žalac, 17.10.2018 - 09:44

      ti si se puno pogubio 😀 ti meni 3 puta objasnjavas da nije isto najprodavanije i najprofitabilnije, a gdje sam ja to napiso? i zasto mi to objasnjavas? 8 put. procitaj moj thread!

    • Zoran Žalac

      @brlja, 15.10.2018 - 18:05

      Pa izdavači igara ne zarađuju novac samo od prodaje tih igara, što je tu nejasno? U ukupnoj zaradi od GTA 5 skoro pa polovica pripada zaradi od mikrotransakcija u GTA Online. Tako da singleplayer u profitabilnosti te igre ima tek pola utjecaja. Zapravo, uvjeren sam da bi imao još i manje da se GTA Online može kupiti zasebno.

    • info.hr

      @Zoran Žalac, 15.10.2018 - 19:22

      Ali da nije bilo dobre SP GTa V igra nikad nebi ni zaradila na MP. Bez dobrog i visokobudžetno SP neće biti dobre MP igre već samo prolazni trash.

    • Zoran Žalac

      @info.hr, 17.10.2018 - 10:26

      To nikad nećemo znati jer Rockstar nije htio prodavati GTA Online zasebno. Da je tako kako kažeš, Call of Duty nikada ne bi odbacio kampanju.

    • brlja

      @Zoran Žalac, 16.10.2018 - 09:09

      rekao si gore da najprofitabilnija zaradjuje manje od najprodavanije, nakon toga si reko da izdavaci ne zaradjuju samo od prodaje (ocito nije veca vreca u tom grmu), znaci negiro si svoj komentar?!?!? kuzim da ste vi novinari drustvenjaci, al malo elementarne logike ;). i NE, gta online nebi zaradio 10% love na mikrotransakcijama da nije bilo gta v singleplayera, ak ti to nije jasno, i’m out.

    • i_love_all_games

      @brlja, 16.10.2018 - 12:37

      Gdje je to rekao?

    • Agent

      @brlja, 16.10.2018 - 16:28

      treba bolje čitat

    • Zoran Žalac

      @brlja, 16.10.2018 - 22:00

      Čovječe, rekao sam da igra s najvećom zaradom nije najprodavanija igra ikada… Jer u zaradu ulazi i iznos mikrotransakcija. Najbanalnije, evo ti matematike… Tri igrača kupe igru bez mikrotransakcija. Ta igra je najprodavanija sa zaradom od 180 eura. Dva igrača kupe igru s mikrotransakcijama i ta igra je slabije prodavana ali zahvaljujući mikrotransakcijama zaradi 200 eura i time je profitabilnija od one prodavanije. Ako ti ta elementarna matematika na razini 2+2 nije jasna onda se nemamo što raspravljati.

    • brlja

      @Zoran Žalac, 17.10.2018 - 09:34

      boze, tebi stvarno fali elementarne logike; ja sam zapoceo thread: ‘a par clanaka dolje njaprofitabilnija igra ikada – gta v i to zbog single playera’ ti na to odgovaras: ‘S obzirom da ta najprofitabilnija igra ikada nije i najprodavanija igra ikada – zapitaj se u kojem grmu leži vreća s parama.’ jel ti jasno da si ovom recenicom negiro moj thread? jel shvacas? procitaj 5 puta za redom ak ti nije jasno 😀

    • Zoran Žalac

      @brlja, 17.10.2018 - 10:20

      Nažalost, tebi ni tih pet puta ne bi bilo dovoljno. Ustanovljeno je da je GTA 5 najprofitabilniji zbog mikrotransakcija koje su izdavaču donijele nekoliko milijardi dolara profita, a ne zbog čiste prodaje same igre. GTA 5 nema mikrotransakcije u single-playeru nego u GTA Online. Dakle nije najprofitabilniji zbog single-playera. Nikakvo negiranje, samo zdrav razum. To što kažem da najprofitabilnija igra nije najprodavanija nije izjava da najprofitabilnija igra zarađuje manje od najprodavanije, pobogu, zato ti i ostali kažu da ne čitaš s razumijevanjem. Sad doslovno – vreća s parama ne leži u singleplayeru nego u multiplayeru.

    • brlja

      @Zoran Žalac, 17.10.2018 - 18:07

      gore sam ti napisao ako mislis da je da bi gta online zaradio tu lovu od mikrotransakacija, bez single playera onda stvarno ne razumijes industriju.

    • Zoran Žalac

      @brlja, 17.10.2018 - 20:43

      Naravno da je jer za singleplayer u gta nema mtxa

    • brlja

      @Zoran Žalac, 17.10.2018 - 23:27

      singleplayer igre nemaju mikrotransakcije,nebo je plavo i nogometasi zene manekenke. ok to smo ustvrdili. to sta je gta jedan od najjacih brendova u gaming industriji napravljen iskjucivo na singleplayeru kroz 5 igara, nije uopce utjecalo na popularnost gta onlinea i kolicinu mikrotransakcija. neka identicna igra random imena, random developera bi zaradila isto. a prica o kraju singleplayer igara traje od negdje po prilici kolko i ona da je pc mrtav ko gaming platforma…

    • Goran1234

      @Zoran Žalac, 15.10.2018 - 18:31

      Pokemon Red! :-p

  • Spyhunter929

    15.10.2018 - 16:49

    Rockstar je izuzetan tim po pitanju kvalitete igara a jos k tome su majistori u marketingu, svaku novu igru koju izbace poprate s vrhunskim marketingom sto ujedno naveliko predodaje prodaji njihovih igara,nema sumnju da rdr2 je kvalitetan proizvod,no jedna stvar koja meni osobno smeta kod tako velikih kompanija je da su njihove igre pune iluminati simbola,ubisoftov watchdogs serijal,assasins creed,mnostvo drugih aaa naslova,hocu reci jasno mi je da kontroliriaju vecinu industrije od filmske do glazbene ali s tim svojim promoviranjem pretjeravaju,mozda malo “deep coment”ali znamo vecina tko su ti ljudi i koje se njihove namjere,ocigledno da su se jednostavno upleli u sve grane moguce industrije.

  • Negan

    15.10.2018 - 16:52

    Opet napuhujete stvari.

  • Beromen

    15.10.2018 - 17:09

    Haha, ne.

  • burgi

    15.10.2018 - 17:12

    hm nintendo sa botw i odisey,xbox sa forzom i halo(uvjetno),sony sa hrpom single player naslova…
    istina je da danasnji klinci zbog rasprostranjenosti interneta i optimiziranosti(fortnite) igraju vise te igre
    budimo realni konu hr ima racunalo od 10ak k kn…
    klinci igraju dta im je dostupno a to su definitivno igre za siroke mase

  • zlakob

    15.10.2018 - 17:17

    svakih 6 mjeseci ovdje procitam gluposti o izumiranju sp igara… bezveze vam je clanak ..
    sp nece nikad rip-at

    • Zoran Žalac

      @zlakob, 15.10.2018 - 17:23

      “Nisam ovdje kako bih pisao osmrtnicu single-playeru. Znam da će ta vrsta igranja uvijek postojati” – citat iz članka. Doslovno.

    • drazensi

      @Zoran Žalac, 15.10.2018 - 19:36

      Cemu onda uopce clanak. Cijeli clanak nema nikakvog smisla. Niti SP ovisi o RDR niti se radi manje visokobudetnih SP igara. Kako barem u ovih par godina kad su najbolje ocijenjeni hitovi bili SP iskljucivo. I svi su prodavali jako jako dobro netko dobi ideju napisat ovakav clanak koji zapravo ne govori o nicemu. Niti naslov clanka uopce ima veze s tekstom. Jer vec si u prvom odlomku sam sebi kontradiktoran. A da daljni onda opet tekst nema veze uopce s naslovom niti eventualno “losoj” poziciji AAA SP igara. I onda mijesanje jos platforma za igranje jer netko bogec na Pc-u ne moze odigrati dobar SP (a moze). Zbrda zdola kak bi se reklo.

    • Zoran Žalac

      @drazensi, 15.10.2018 - 21:07

      Da, radi se manje visokobudžetnih SP igara jer se radi više multiplayeru orijentiranih naslova. U takovoj situaciji ambiciozna igra poput Red Deada 2 može napraviti razliku na tržištu i dokazati da se na ozbiljan način može ostvariti uspjeh, a ne samo paradiranjem memeova kako to radi Activision za Call of Duty. Nažalost, možda je to i zadnja šansa, jer ako RDR2 ne ostvari dobru prodaju (prodaju, ne zaradu) bit će sve manje argumenata za opravdati tako skupe produkcije igara. A u članku izražavam kako mi je drago što se igra tematski poklapa sa situacijom, pa ako i bude zadnja velika AAA singleplayer kampanja, barem će biti otići s praskom. Što se spominjanja pc-a tiče, kao što sam rekao u zasebnom komentaru, to je platforma koja u svijetu gaminga najčešće donosi trendove prije nego se oni pojave na ostalim platformama. Ako na PC-u izumre visokobudžetni SP, prilično sam siguran da će se slično dogoditi i konzolama.

    • SanKa

      @Zoran Žalac, 16.10.2018 - 09:34

      nikad više fantastičnih SP naslova nije bilo kao zadnje dvije godine. i to gledam samo ps4. tako da, ne bih se baš složio.

  • matyX6

    15.10.2018 - 17:26

    Ne slažem se Zorane, moje mišljenje je da AAA singleplayer sam po sebi ima sigurnu zaradu. Rijetko koja takva igra nije profatibilna. Dok s druge strane multiplayer igre koje se danas najviše fokusiraju na zaradu mikrotransakcijama ne uspijevaju. U zadnjih par godina uspjele su Fortnite, PUBG i možda Black Ops IIII dok je s druge strane bila masa uspješnica. Samo si ih u članku nabrojao mnogo. Razumijem da je samo Fortnite profatibilniji od svih tih singleplayer igara, ali nema mjesta na vrhu za sve. To je jedna igra uz još pokju uz njezino rame u moru multiplayera koji izlaze, dok su singleplayer igre praktički zicer. Daleko, daleko je singleplayer AAA od umiranja.

  • psycho01

    15.10.2018 - 17:46

    Totalno promašen članak.

  • vragec25cro

    15.10.2018 - 17:48

    Zadnjih 1000h igranja sam odigrao otprilike 100h mmorpg,20h strategije multiplayer,oko 20h napucavanja,a sve ostalo do 1000h singleplayer sve i svašta.Tako da baš nebi rekao da nema singleplayer naslova.

    • Zoran Žalac

      @vragec25cro, 15.10.2018 - 17:59

      Daleko od toga da nema, ali pričamo o visokobudžetnim single-player igrama. Koliko takvih na PC recimo stiže do kraja godine? Hitman 2, Just Cause 4 i… to je to otprilike. U najbogatija dva mjeseca gamerske godine. Na konzolama je situacija ponešto bolja, ali mislim da se ponuda jasno prorijedila.

    • phoda2

      @Zoran Žalac, 15.10.2018 - 18:57

      mislim da ako sam dobro zapamtio izlazi i Doom Eternal 28.12, ispravi me ako sam u krivu

    • vragec25cro

      @Zoran Žalac, 15.10.2018 - 19:13

      Neznam,ne pratim baš što izlazi novi,jer ne stignem niti da stare odigram kolko ih imam.Od novijih me jedino zanima fc 5 kad bude na nekom popustu i forza horizon kad ukinu win 7.Zadnjih godina više isprobavam indie naslove i starije igre pošto od novih nema ništa novo.

    • drazensi

      @Zoran Žalac, 15.10.2018 - 19:39

      Kakve veze ima koliko igara takvih dolazi na PC sa stanjem na trzistu? Cemu se ogranicavati na jednu platformu? Ako svi dobro znamo da se igre vise prodaju na konzolama nego za PC. Pricas li o izumiranju SP igara na PC-u ili opcenito?

    • Zoran Žalac

      @drazensi, 15.10.2018 - 21:11

      PC platforma je pokazatelj trendova u industriji, konzole slijede. Od mrežnog multiplayera, do indie revolucije, crowdfundanja do razvoja novih žanrova poput battle royalea – sve je to usko bilo vezano uz PC kao otvorenu platformu, i sve se kasnije odrazilo na konzolama. S obzirom da SP igre izumiru na PC-u (a postoji razlog zašto), lako je moguće da je to pokazatelj trenda koji će kasnije zahvatiti i konzole kad se za jedno pet šest godina prijeđe na streaming usluge i kad većina igara budu live servisi.

  • NorthCorps

    15.10.2018 - 17:52

    Nadam se da cemo u iducim godinama dobit sta vise kvalitetnih sp naslova, multiplayer je zabavan al oduzima previse vrimena.

  • Toma_HR

    15.10.2018 - 17:59

    Bravo Zorane, odličan članak. Svi aspekti sagledani

  • marko1106

    15.10.2018 - 18:00

    ma ovo strah iz tebe Zorane progovara… bit ce sve kao i do sada, bilo je i gorih godina od ove

  • Jason Voorhees

    15.10.2018 - 18:37

    Dok ima PlayStation,Nintendo(možda XBOX) ekskluziva sp neće R.I.P

    • Agent

      @Jason Voorhees, 15.10.2018 - 18:54

      Al se ovdje ne govori za konzole

    • Jason Voorhees

      @Agent, 15.10.2018 - 19:30

      Ovo sam napiso jer na PC JE SAMO BATTLE ROYALE

  • Hellblazer

    15.10.2018 - 18:42

    A članka, majko mila. Naslov apokaliptičan, a u tekstu pobrojani neki kvalitetni SP naslovi. Doduše, većina ih nije za PC, ali kakve to veze ima. To što su MP igre tako popularne je samo odraz trenutne “mode” i kada jednom ljudima dosadi u igri raditi jedno te isto, serveri će se početi gasiti. Ono što SP nudi je, većinom, kvalitetna priča i mogućnost da je svaki igrač doživi na svoj način, tako da će SP uvijek imati svoju publiku. E, da, još jedna stvar: stoji u tekstu kao primjer šarenijeg i veselijeg Cyberpunk 2077-šareno da, veselo definitivno ne.

  • Saren

    15.10.2018 - 18:48

    Pa dobro ne bas samo esports i BR al da ih je na mali milijun i skoro vecina na isti kalup je. Al slazem se sa tobom nekad je bilo naslova na tone i ekskluziva iskljucivo na principu PC pa sve ostalo. Danas kako si spomenu je obrnuto. Nikad necu shvatit kako izdavaci kazu ili cak ponekad i ne govore uopce nista da im se ne isplati dati neki PS ekskluzive il neznam Xbox eksklukzive za PC ko da u svijetu postoji svega 20 PC-eva lol. Da recimo na PC-u postoji sansa da i ja zaigram neznam novog Spidermana il GoW ili gore spomenuti RDR2 (pa cak i njegovog prethodnika) bi drage volje si nabavio ih kolko kostaju da kostaju. Al za svega nekoliko igara ulupavat novce u citavu konzolu koju cu mozda zapaliti svega 6-10 puta na godinu zza svega par takvih naslova koji me zanimaju mi se ne isplati (a i nisam fan kontrolera opcenito). Sto se kvalitetnih SP igara tice ha ovisimo o tome dok Bethesda i ostali ne izdaju svoje naslove pa da se nauzivamo bar malo, medjutim ce do toga proci uzasno dugo vremena. Govoreci o Bethesdi medju rijetkima su koji se trude odrzati SP zivim ili kako kazu sami #SavePlayer1. Nadajmo se da ce i ostali dev-ovi se posvetiti malo vise tim primjerima. Jer ako danas u 2018-toj igre tipa Spiderman, GoW, AC Odyssey i ostali uspijevaju biti vrlo dobro prodavane igre sa SP naglaskom visoke produkcije i budzeta onda znaci da bar neko skorije vrijeme AAA SP igre nece otici nikud tako skoro. A uostalom tko zna kad ce se pojaviti nesto novo nezavisno tipa Hellblade ili Subnautica itd 🙂

    • drazensi

      @Saren, 15.10.2018 - 19:44

      Zato jer im ekskluzive sluze ne samo da bi se prodala igra nego i cijeli sistem. I cista analiza trzista. U danasnje vrijeme ako ne posjedujes barem 2 platforme za igranje u velikom si gubitku. Ne skodi ni cinjenica da se igre jednostavno vise prodaju na konzolama. I multiplatormeri su prodavaniji na konzolama. Ako si iskljucivo PC igrac, kao sto sam i ja dugo bio, propustiti ces dobre igre da, ali nije da nemas sto za igrati i da se bez toga ne moze. Imam tolki backlog da zivim 200 godina ne bih odigrao sve igre.

    • GTA222

      @Saren, 15.10.2018 - 22:15

      Pazi reći će ti da si PC MASTERAŠ, i da se određenoj osobi sere od takvih osoba.

  • Goran1234

    15.10.2018 - 19:10

    A gle Zoran ne govori sada, niti sutra… Dobit ćemo sigurno još jednu generaciju konzola i od Sonyia, Microsofta, Nintenda i tada će biti još AAA naslova za svakoga… Ali u bližoj budućnosti kad gaming postane usluga,možda se tko još odvaži za visoku produkciju,ali sumnjam da će netko uložiti 10000000$ da bi je kasnije streamali na nekom tabletu… Ali nikad ne znaš.

  • Mrfloyd

    15.10.2018 - 19:11

    Moguće je, kao što se nije mislilo za Planescape da će biti labuđi pjev CRPGa kakav je do tada vladao.
    Ostalo je povijest…

  • PrydaCro

    15.10.2018 - 19:25

    Moj dragi Snes i emulatori uvijek cu sta imat igrat jedan Super Mario World, Zelda a link to the past, Super Metroid pa da ne nabrajam. E da FF6 FF7 pa Castlevania Symphony of the night…trenutno rokam Hollow Knight dok Rdr2 ne izadje. I da bas zbog toga sam odustao od nove grafe i cekam Ps5 ili novi xbox vidit cemo sta ce ponudit.

  • THE WITCHER 666

    15.10.2018 - 20:47

    Dok postoje konzole xbox nintendo i sony bice i sp igara, her sp igara prodaju konzolu ne prodaje mp osven na pc . Sp igre mozda su rjetke ali su sto put bojle i intimnije iskustvo od mp i battle royale. Dok postoi gaming postojace i sp igara i viskobudzetnih triple a igara sp.

  • Outback

    15.10.2018 - 21:36

    Sp nikad nece crknut, uvijek će bit igara za sp koje nemaju veze sa mp igrama. Da ova godina je mozda bila najdebilnija što se tiče tih glupih battleroyale sranja, ali fora s tim je da su to igre koje se igraju jedno vrijeme i padnu u zaborav, dok se single playeru ako je heben uvijek ljudi vraćaju iznova i iznova, pa bokte Witchera 3 sam odigrao 3 puta na kompu, 2 puta na plejci, Fallout 3 sam odigrao točno 25 puta, tako da pričate pizdarije.

    • Zoran Žalac

      @Outback, 15.10.2018 - 22:39

      To što navodiš 3-10 godina stare igre je isto tako pokazatelj situacije.

    • Hellblazer

      @Zoran Žalac, 16.10.2018 - 00:21

      To što on navodi 3-10 godina stare igre govori o tome kakav je kvalitet tih igara i koliku replay vrijednost imaju, a ne kao ove popularne multiplayer igre sa, danas, obaveznim battle royale modom kojih će se ljudi zasititi i ostaviti čim se pojavi neka nova “inovativna” multiplayer igra i gomila njenih copy/paste inačica. Bolje i da bude nešto duži period “suše” ako ćemo nakon njega dobiti nekoliko kvalitetnih naslova, nego stalno mijenjati “omot” igre bez nekih suštinskih promjena.

    • Outback

      @Hellblazer, 17.10.2018 - 13:59

      To je ono što sam mislio, igre su prije imale replay vrijednost, dok danas nema toga, nego multyplayer igre koje su sve na isti kalup, evo sam primjer igrao sam Leauge od bete i evo zadnjih 2 godine ne igram jer sam se zasitio, nema tu više ništa novo, ništa zamiljivo, neki dobar lore ili tako nešto, prosta repetativnost iz gamea u game.

  • lukakeanu

    15.10.2018 - 22:56

    Clanak je fail.onako veliki.

  • SonOfZeus

    15.10.2018 - 23:16

    Ne znam, imaš dobre argumente, ali iz osobnog iskustva se ne mogu sloziti. Prosle i ove godine ima toliko puno dobrih novih SP igara da ne znam kad cu stici sve to odigrati.

  • blacklist0907

    16.10.2018 - 01:59

    Bezveze clanak

  • siblyx

    16.10.2018 - 09:30

    Po meni članak nema baš nekog smisla. Da, SP igara ima manje jer eto, lootboxevi, mikrotransakcije i MP idu više ruku pod ruku. Ali da se nema što zaigrati je veoma daleko od realne situacije. I što je najtužnije, indie igre ili igre manjih resursa su većinom daleko bolje nego AAA igre. Te igre se moraju probiti inovacijom, atmosferom, pričom, gameplayem, dok AAA nakelje super grafiku i gotovo. Pa samo pogledajte Ubisoft i njihove copy paste igre, to nema ništa osim dobre grafike. Po meni je jedino zeznuto za ljude koji više preferiraju FPS igre ili sličan žanr, tog fali na sve strane.

  • Rorik

    16.10.2018 - 18:21

    Prateći industriju već dugo vremena, ja isto mislim da će jednog trenutka doći do tolikog tehničkog napretka da ćemo imati okvirno male studije koji će moći raditi dobre sp igre dobre produkcije, i da će svoj rad prodavati relativno uskim bazama fanova od čega će svaki pojedini čovjek u studiju moći sasvim prirodno živjeti, a kompanija kao kompanija neće nikad moći zgrnuti ogromnu lovu, te se nadalje opet slažem sa Zoranom, to je poprilično dobra stvar, jer u takvim okruženjima developeri neće praviti igre s ciljem da ih prodaju širokim masama. A kada bi i giganti poput Ubisofta, EA-a ili rockstara samo shvatili da će dobru sp igru prodati i za100$, možda nešto manjem broju ljudi, ali će ju prodati sigurno. Igru ovake produkcije bih platio i više jer nema toga filma ni glazbe ni arkadnog napucavanja koje mi može donijeti više zabave i zadovoljstva. (dobro, možda sam malo ponesen vlastitim osjećajem, vjerojatno da mogu prodavati igre za sto dolara, vjerojatno bi to i činili, ali i dalje, mislim da se i danas isplati raditi ovakve igre i neće izumrijeti, samo će se, upravo kao i danas, općenito manej proizvoditi. )

  • Sinek

    17.10.2018 - 10:20

    opala, loše vijesti za master rasu, ispada da je zapravo njihova platforma grobar kvalitetnog gejmanja.
    dobar single player je na playstationu, a pc je idealna stvar za meme igre i 39 aktualnih battle royale igara

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?