HCL.HR

Zaigrali smo Civilization 7 i doznali je li mu put do uspjeha zagarantiran

Lovro Maroševac 17.01.2025.   •   7 komentara


Proteklih tjedana igrali smo nadolazeći naslov iz popularnog serijala Sida Meiera te vam donosimo svježe i civilizirane dojmove s našeg puta do uspjeha.

Proteklih nekoliko tjedana marljivo smo sudjelovali u razvoju čovječanstva kroz povijest. Korak po korak, heksagon po heksagon, Civilization VII predstavio nam se u carevom novu ruhu. Naravno, budući da je ovo još beta verzija igre, neke stvari nisam mogao zaigrati i predstaviti vam ih. Za to ćete ipak morati pričekati punu recenziju i dotad se zadovoljiti ovim kratkim dojmovima.

Sid Meier’s Civilization serijal apsolutni je vladar 4X podžanra strategija. Tijekom posljednjih nepunih devet godina (od izlaska šestice) izašlo je nekoliko naslova koji su pokušali stati uz bok Civilizationu, no nijedan nije ispunio formu koja toliko dugo drži ovaj serijal u samom vrhu. A kad već ne mogu drugi, onda će Civilization sam sebe probati nadići. Jer – zašto ne bi?

Ako ste ikada igrali ovaj serijal, onda vam je temeljna ideja oko igranja poprilično jasna. I u sedmom dijelu trebate odabrati lidera te s dobivenom nacijom pokušati stvoriti najjaču civilizaciju na svijetu te u konačnici i pobijediti.

Civilization nije igra koja igrače na samom startu odbija zbog svoje kompleksnosti. Nije to loša stvar, naravno, i svakako je pohvalno što se i u sedmici išlo prema upoznavanju igrača s osnovama. Čak i ako nikad niste igrali bilo koju igru iz ovog serijala, u pravilu vam to ne bi trebalo predstavljati problem. Jasno je naznačeno kakve su mehanike igranja i što morate napraviti. Brzo za pohvatati, a teško za svladati.

Igrao sam puno prethodnu igru te mogu reći kako Civ 7 smanjuje mikromenadžment koji je bio naveliko prisutan u prijašnjim naslovima. Ovdje se ide na jednostavnost prožetu jasnijim odlukama i oplemenjenu drugačijim opcijama i sustavima igranja.

Ovdje se ide na jednostavnost prožetu jasnijim odlukama i oplemenjenu drugačijim opcijama i sustavima igranja.

Primjerice, radnici koji vam grade naselja više ne postoje. Sada prilikom ekspanzije grada sami odabirete koji ćete heksagon otključati i pripojiti si ga. Kao i obično, svako mjesto ima različite benefite pa, na temelju vašeg igranja, možete otključati i početi graditi u prostoru savršenom za poljoprivredu, šumarstvo ili ribarstvo.

Još jedan novitet je u sustavu ratovanja. Dodan je lik Commandera koji vam uvelike olakšava i ubrzava borbe. Na Commandera je moguće pripojiti nekoliko jedinica vojnika te će svi oni zajedno po jednom heksagonu putovati, bez gužvi koja je dosad uvijek pratila vašu vojsku. Vjerujte mi, ovo drastično mijenja stvari, jer ne morate posebno svaku trupu micati na mapi već je dovoljno spojiti ih s Commanderom i otići do željene destinacije. Ne samo to, nego Commander svojim posebnim vještinama nudi određene bonuse kod napada ili obrane, ako se trupe nalaze u njegovom vidokrugu.

Commander svojim posebnim vještinama nudi bonuse kod napada ili obrane, ako se trupe nalaze u njegovom vidokrugu.

Caka s Commanderom je u tome što on jedini može biti promoviran, dok ostali vojnici to ne mogu. To sa sobom donosi i dobre i loše stvari. Pozitivno je što se više ne morate brinuti o tome jeste li promovirali sve vojnike na bojištu te vas time ne stavlja u koštac panike. S druge strane, Commander kao jedina osoba kojoj je omogućena promocija postaje meta broj jedan kod neprijatelja. A vjerujte mi, puno je teže oporaviti se kad izgubite Commandera, nego vojnike.

I dok je prijašnji naslov izgledao kao animirani film, sedmica se odmaknula od tog vizualnog stila i vraća se koliko-toliko realističnijem prikazu svijeta i likova. Grafički je ovo najljepša igra u serijalu. S obzirom na godinu u kojoj izlazi, bilo bi čudno da nije. Prikaz detalja u gradovima i samom svijetu je iznenađujuće visok pa kad nadogradite svoju civilizaciju izgleda to vrlo živahno.

Još bih volio spomenuti kako više niste vezani za jednu civilizaciju tijekom cijelog svog igranja. Jednom kad se dogodi prijelaz iz jednog u drugo razdoblje, morate promijeniti civilizaciju, ali vam ostaje vaš lider. Nacija koju vodite prestaje postojati i onda na temelju načina vašeg igranja dobivate ponudu drugih civilizacija koje birate. Slično je to konkurentnoj igri Humakind, gdje dolaskom svakog novog doba možete mijenjati kulturu ako istom niste zadovoljni.

Barbari i izvancivilizacijski narodi iz prijašnjih dijelova sada su se ujedinjeni pod jednim entitetom – nezavisne države.

Također, barbari i izvancivilizacijski narodi iz prijašnjih dijelova sada su se ujedinjeni pod jednim entitetom – nezavisne države. Te nezavisne države mogu biti prijateljski ili neprijateljski nastrojene. Možete ratovati protiv njih, a možete ih i anketirati dobrom voljom.

Pomalo je ironično što je Civ 7 igra u kojoj se morate brinuti o čitavoj civilizaciji, a pritom je developer Firaxis smanjio mogućnosti mikromenadžeriranja. No to igri za sada, barem po mojem iskustvu, ide u prilog. Vjerujem da se kroz ostatak igre neće ukaljati ono što je zasad sasvim funkcionalno, ali za potvrdu toga ipak pričekajte punu recenziju.

Mogu reći kako Civilization VII uspješno gradi svoj put prema uspjehu, samo ostaje vidjeti koliko će pojednostavljenost cjelokupne igre odgovarati starijim fanovima. Sve u svemu, možda je rano donositi zaključke na temelju beta verzije igre, no, prema viđenom, mogli bismo reći da će Civilization još dugo ostati kralj 4X igara. *Udaram šakom o drveni stol da ne ureknem sebe i svoju civilizaciju.*

Komentari (7)

  • IgorBiH

    17.01.2025 - 13:51

    Igravši Anno 1800 shvatio sam koliko je Civ površna i plitka igra bez ikakve stvarne dubine i sad mi govoriš da je ova još pojednostavljenija…🫤. To nikako nije dobro. Prezentacija je njen najveći adut ali što se tiče neke strategije to je limunada.

    • janisevac

      @IgorBiH, 17.01.2025 - 15:52

      Igram i ja anno 1800 isto ali je teska cak su po meni malo i previse stvari stavili . Koji god otok dobijes moras se na njemu zadrzat po nekoliko sati da bi dosao do inzninjera itd ,a da ne pricam za ostalo . Fali ti nesta idi na drugi otok da pokupis resurse . Po meni je anno malo prekomplicirana ali ju svejedno igram

    • Bojovnik_1991

      @IgorBiH, 18.01.2025 - 10:16

      Dečec to su gluposti.

  • Apocalypse4987

    17.01.2025 - 14:39

    Jesu li barem AI poboljšali? U Civ VI na najvećoj težini AI se ponaša retardirano

  • Croatomic

    17.01.2025 - 17:07

    Dali su maknuli one misionare koji dolaze u valovima promjenit ti vjeru? Lis sam na njih

  • beg

    18.01.2025 - 00:35

    meni se, osobno, ona “cartoon” grafika u sestici stvarno nije svidjala, tako da me veseli vizualna promjena na ovaj “normalniji” prikaz…
    Ostalo mi je tesko komentirat dok se ne isproba…

  • SanKa

    20.01.2025 - 11:18

    stvarno ne razumijem odluku da MORAŠ promijeniti civilizaciju. kakva kretenarija i autogol developera…umjesto da svoju civilizaciju vodis od pocetka do kraja, ti imas ovu besmislicu..i kako ostaje tvoj vladar ? znaci sta, krenem s egiptom i BAM odjednom sam francuska ? kako to funkcionira tocno ? dobivam nove gradove ili ? teški fail i vjv zato i necu igrat igru

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?