Sniper Elite 5

RELEASE THE KRAKEN

Moram reći da se nisam nadao nekom napretku od petog Sniper Elitea. Smatram da je ovaj serijal zapravo sigurnosna mreža za britanski studio Rebellion – to im je najprodavaniji serijal i svakim sljedećim nastavkom mogu financirati drugačije eksperimente, na primjer Evil Genious ili Strange Brigade. Jednostavno rečeno, Sniper Elite je tu da napuni kasu. U to sam uvjeren i nakon igranja Sniper Elitea 5, ali sam isto tako uvjeren da je ovo najzabavniji dio u serijalu.

49.99€ PC Ustupio izdavač

Iznenadio sam se koliko je struktura gameplaya napredovala u Sniper Elite 5. Naravno da je format poznat: imate misije u kojima vam je zadatak prikupiti informacije i eliminirati metu. Sve smo to već radili i u prijašnjim igrama. Međutim, Sniper Elite 5 je posudio nekoliko ideja od Hitmana i tako osvježio svoju formulu. Igra sada bolje nagrađuje igrača za istraživanje okoline. Na svakoj lokaciji tako možete tražiti skrivene dijelove za nadogradnju oružja. Ili možete otključati alternativne početne lokacije za ponovno odigravanje misija. Ponekad ćete morati pronaći ključ ili eksploziv za otvaranje nekih vrata, nekad ćete tražiti skriveni prolaz u prostoriju, itd. Ništa komplicirano, a dobro koristi gameplayu koji nije sveden samo na propucavanje neprijatelja.

Zapravo, u dobrom dijelu misija uopće ne morate nikoga ubiti, ali za razliku od prethodne igre uvijek imate opcionalne eliminacije. Svaka od njih traži kreativno eliminiranje jednog protivnika. Primjerice, morate ga srediti tako da srušite veliki luster na njega ili da ga bacite u svježi malter. Ako odradite te atentatorske zadatke, otključavate si dodatna oružja na početku misije.

Svaka zadana eliminacija traži kreativno eliminiranje specifičnog protivnika, slično kao u Hitmanu.

Mislim da je to pametno dizajniran sustav, iako treba naglasiti da ne otključavate bolja oružja, nego drugačija. Neka je puška brža u paljbi, ali je glasna. Neka je tiha, ali se njome teže upravlja. Neka ima više razina ciljanja, ali manji šaržer. Uvijek postoji neki kompromis kojega si prilagođavate dodatnim dijelovima. A te dodatne dijelove otključavate traženjem radnih stolova po mapama.

Samu igru možete bez poteškoća završiti bez da otključate ijedno oružje ili dodatak, ali je zabavno razvijati oružje da bude što tiše i preciznije, ili što glasnije i razornije. Odlična je stvar i to što igra povremeno daje bolja oružja koja su unaprijed sređena, npr. nađete neku odličnu pušku usred misije i možete ju ponijeti sa sobom. No vlastito je oružje ipak prioritet jer se oružja s terena morate riješiti čim im nestane metaka.

Igru možete završiti bez da otključate ijedno oružje ili dodatak, ali je zabavno razvijati oružje da bude što tiše i preciznije, ili što glasnije i razornije.

Može zvučati čudno da Karl ne želi skupljati tuđe snajpere za svoju kolekciju, tj. ponijeti ih sa sobom kad misija završi, ali u kontekstu gameplaya mislim da je to dobar balans. S vremena na vrijeme dobijete priliku da baratate nečim snažnijim, a opet niste nadmoćni čitavu misiju ili igru.

Jedan od najzanimljivijih dodataka u Sniper Elite 5 jesu invazije drugih igrača. Umjetna je inteligencija priglupa kao i prije – to se nije promijenilo. No, sada imate opciju da vam s druge strane u misiju uskoči drugi igrač kojemu je cilj da vam pomrsi planove. Ništa neviđeno, sličnu je stvar imao prošlogodišnji Deathloop, ali mislim da koncept invazije u Sniper Eliteu 5 funkcionira jako dobro. Zapravo mi je bolji od klasičnog 1v1 multiplayera u Sniper Eliteu jer se ovdje na mapi nalaze i računalni protivnici pa obračun nije isključivo snajperski. A i mape su ogromne pa nije da ćete pokupiti metak čim izvirite iz zaklona, kao u klasičnom multiplayeru.

Sada imate opciju da vam s protivničke strane u misiju uskoči drugi igrač kojemu je cilj pomrsiti vaše planove.

Najbolja je stvar kod invazija što nisu odvojene od single-player misija. To jest, možete misiju igrati na klasičan način i čekati da vam netko izvrši invaziju. Ako vas i ubije, misiju ne morate ponavljati ispočetka nego od zadnje snimljene pozicije prije nego je invazija krenula. Naravno, dok je invazija u tijeku, nema snimanja, ponovnog učitavanja ili pauziranja igre.

Ako Sniper Elite 5 igrate kooperativno u dvoje, tada s ovom opcijom imate pomalo jedinstven format 2Pv1PvE – dva igrača protiv jednog igrača kojemu pomaže hrpa AI vojnika. Ako sami radite invaziju drugom igraču, to nije toliko zanimljivo jer su vam sve vještine otključane i glavna interakcija s računalnim suborcima je ta da im možete reći da budu na oprezu kako bi što ranije spazili protivničkog igrača. Ipak, neki sustav napredovanja postoji pa ako uspijete spriječiti dovoljno igrača u izvršavanju misija, dobivate nove kostime za nacističke vojnike, od kojih neki imaju i snajperističku kamuflažu.

Sve u svemu, invazije su pun pogodak za Sniper Elite 5. Donose dodatnu dozu napetosti u misije bez da djeluju kao kompetitivni multiplayer. Naravno, niste prisiljeni koristiti ih nego su vam ostavljene na volju – ako ih ne želite možete ih jednostavno isključiti. Ostali multiplayer modovi su više-manje klasika bez većih iznenađenja za fanove serijala.

Još jedna stvar koja me iznenadila jesu lokacije/mape u Sniper Elite 5. Radi se tu o potencijalno najboljoj postavi mapa u cijelom serijalu, s naglaskom na mapu treće misije koja je glomazna čak i za Hitmanove pojmove. Ostao sam blago šokiran koliko razina ima ta mapa u kojoj se penjete do vrha katedrale. Lokacije su fino raznovrsne zahvaljujući kombinaciji urbanih sredina i prirodnih okruženja. Toliko su velike i široke da sam se pitao kako su ih uspjeli dizajnirati i za hardver starih konzola, a mislim da se odgovor nazire u broju protivnika. Ponekad lokacije djeluju isprazno – npr. imate ogromni podzemni kompleks sa super tajnim oružjem, a ondje se šeće jedva 20-ak vojnika. Valjda sam naišao tamo dok je bio neki praznik ili nešto.

Sniper Elite 5 ima potencijalno najbolju postavu mapa u cijelom serijalu.

Sporno mi je što postoji samo osam glavnih misija. Nije da igra ne traje dovoljno dugo – svaka se misija može rastegnuti po sat ili dva ako rješavate sve zadatke. U prosjeku za završavanje kampanje treba oko 12-ak sati, što je osrednja trajnost, ali računajte da se misije mogu ponavljati više puta ako želite osvojiti sva oružja. Svejedno, ne mogu otresti mišljenje da bi optimalna količina misija/lokacija bila 10 komada. Pogotovo jer DLC/bonus misiju vidite iz glavnog menija, a definitivno nije zadnja koju će igra dobiti.

Ako ništa, možemo biti sretni što je priča zaključena u tih osam misija + epilog. Premda ovdje vjerojatno nikoga neće biti briga za priču. Sniper Elite 5 ima likove, kao i neku umjetnu dramaturgiju, ali sve je to bliže razini nekakve parodije nego ičega ozbiljnog. Karl Fairburne je prilično plošan lik, takav je bio u dosadašnje četiri igre i takav je ostao u petoj. Nije to problem prihvatiti koliko je već smiješno kako ga igra predstavlja kao jedino rješenje za svaku situaciju. Nema toga što Karl ne može odraditi sam! Partizani i pobunjenici postoje samo da mu daju zadatak i čekaju da ga on odradi.

Karl je tip koji će bez šljema preživjeti ono što nijedan oklopljeni vojnik ne može.

Primjerice, misija započinje tako da se Karl pridružuje američkoj jedinici i mislim si ja – napokon malo timske borbe! Kad ono pri padu aviona cijela jedinica ostaje onesposobljena i nimalo čudno – Karl je jedini spreman za bitku. Trebam li vam uopće reći da on jedini nije nosio nikakav šljem pri padu zrakoplova, a jedini je prošao bez ogrebotine? Mislim, lik u džemperu demontira nacističke planove jer kamuflaža je za kukavice. Kužim – tip je snajperist, a snajperisti nisu baš timski igrači (iako rade u parovima, ali shvaćate valjda na što ciljam)… Međutim, pomalo su komične te situacije u igri, baš kao i cijela priča od koje ne treba očekivati dramu kakvu ćete pronaći kod filmova o snajperistima.

Sniper Elite 5 svoju zabavu postiže pametno posloženom strukturom gameplaya i dobro dizajniranim lokacijama. Nažalost, vidljivo je da je igra ograničena u ekspresiji baš kao njezin protagonist Karl, pokraj kojega je B.J. Blazkowicz vrhunski karizmatik. Ima u Sniper Eliteu 5 vozila – koja ne možete voziti. Ima u Sniper Eliteu 5 zidova preko kojih možete skočiti – a postoji i gomila zidova preko kojih biste trebali moći skočiti, a ne možete. Dovraga, ne može se ni puzati ispod vozila. Super je zamišljeno da neprijatelje trebate eliminirati na kreativne načine, ali zna se dogoditi da neprijatelj jednostavno ne želi doći tamo gdje ga vi trebate. Pet minuta čekate da dođe ispod lustera koji ga treba poklopiti, a on samo stoji na drugom kraju prostorije.

Ima u Sniper Eliteu 5 zidova preko kojih možete skočiti – a postoji i gomila zidova preko kojih biste trebali moći skočiti, a ne možete.

Igra izgleda solidno – nije ružna, ali po vegetaciji i modelima likova vidite da se radi o zastarjeloj tehnologiji. Najgore je to što ponekad izgleda nerealistično. Na primjer, neprijatelji ne umiru kad ih pogodite dok su u vozilu, nego prime metak, izađu iz vozila i onda se sruše. Ne šalim se – stvarno je tako. Kill-cam se sada koristi za sva oružja i to otkriva zastarjelost X-Ray mehanike iliti rendgena. Primjerice, bacite granatu koja eksplodira neprijatelju pod nogama, a on od eksplozije napravi dupli salto umjesto da vidimo kako mu eksplozija trga udove. Fizikalni model jednostavno nije na razini i X-Ray fora više nije zanimljiva kao što je bila prije deset godina.

Ima Sniper Elite 5 još sitnih noviteta, poput ciljanja s nišana za sva oružja ili aktivnog reloadanja u pravom trenutku, ali na većinu tih stvari nemam komentara jer ne utječu previše na sam gameplay. Stoga da skratimo priču… Sniper Elite 5 je zabavna igra u kojoj sam uživao više nego što sam mislio da hoću. Iznenadila me svojim mapama, zadacima i dobro ukomponiranim invazijama. Tu se poboljšanja definitivno osjete i može se reći da peti dio postavlja novi standard za svoj serijal. Međutim, drugi dijelovi igre ostali su nerazvijeni. Priča je na rubu parodije, komično je i ponašanje neprijatelja (bilo živih, bilo mrtvih), a u igri ne možete uvijek izvesti ono što biste trebali moći.

Vjerujem da ovo nije kraj za Sniper Elite. Serijal je krenuo u dobrom smjeru po pitanju strukture i Hitman mu je odličan uzor, ali ovo je zadnji put da mu mogu progledati kroz prste kao proizvodu koji puni kasu. Sljedeći put očekujem temeljitu promjenu fizikalnog sustava i proširenje mogućnosti u gameplayu.

Najzabavniji Sniper Elite do sada, ali i nastavak koji polako počinje pokazivati zastarjelost svog gameplaya. Super što Karl može koristiti zipline, ali korisnije bi bilo da može puzati ispod vozila.

79 Naša ocjena
  • PvP invazije u misijama su pun pogodak