HCL.HR

24. stoljeće u igri Magnastorm

Bruno Barkić 19.05.2019.   •   0 komentara


Koloniziranje galaksije je svakako postala popularna tematika u društvenim igrama zadnjih par godina, no postavlja se pitanje; Jesmo li se već zasitili ovog SF smjera?

Priča Magnastorma nikako nije potencijalni blockbuster filmski predložak: Radnja je smještena u 24. st, a svijetom vladaju četiri velike federacije: Nova Europa, Države Sjeverne Amerike, Pacifička konfederacija i Demokratska alijansa Sjeverne Hemisfere. Planetarno vijeće šalje ekspediciju predstavnika svih federacija na novo otkriveni planet u galaksiji kako bi pretražili potencijalne resurse i relikvije izvanzemaljske galaksije.

Sami planet je ujedno i centralna ploča oko koje će se odvijati više manje sve radnje unutar igre. Sastoji se od šest regija koje su podijeljene na razne sektore koje ćete tijekom igre istraživati. Valja odmah napomenuti kako igra ostavlja poprilično impresivnu i pomalo zastrašujuću prisutnost na stolu. No, u ovom slučaju, izgled definitivno zavarava, jer Magnastorm spada u samu sredinu kompleksnosti.

Kornjače na stranom planetu

Na svom potezu imate svega dvije opcije: možete pomicati svojeg istraživača rovera po ploči, koji ujedno i postavlja vaše mobilne laboratorije, ili ćete jednostavno uzeti resurse. Ove akcije se odrađuju putem komandnog centra, a sama pozicija od koje odigravate akciju određuje cijenu kretanja izviđača, ili količinu resursa koje uzimate. Isti taj komandni centar se sastoji od dva dijela, te ćete tijekom runde spuštati radnike na donji dio.

Ploča planeta možda i jest centralni dio igre, no dobar dio vaše koncentracije će odlaziti na pravovremene odluke u komandnom centru, jer nedovoljno planirani potezi bi vas mogli krajem runde stajati prijeko potrebnih akcija.

Sami centar se ujedno koristi i za preuzimanje ‘zapovjednika’, kojima postepeno pada cijena – ovisno o količini radnika u njihovom stupcu. Nakon što ih preuzmete, ostaju vam na raspolaganju sve dok vam ih ne preuzme drugi igrač, što ujedno znači da ako dobro isplanirate svoje poteze, određeni zapovjednici mogu biti vaši cijelu igru. Neki su zapovjednici osjetno bolji, te će se za njihovu prevlast voditi borba tijekom cijele igre, dok ćete od nekih imati koristi samo u određenim situacijama.

Za to vrijeme sve radnje koje radite na ploči će vam generirati glavninu bodova koji su prijeko potrebni za pobjedu, dok ćete istraživanjem prikupljati svoje znanje o određenim segmentima planeta ne bi li pridobili kontrolu nad istraživačkim zapovjednicima.

Da vas ne bi zbunilo, radi se o potpuno drugom setu zapovjednika od onih iz prethodnog paragrafa. Kao što zasigurno već možete naslutiti, dobar dio igre se svodi oko borbe nad kontrolom zapovjednika, koji u većini slučajeva rade prijeko potrebnu razliku u prednosti, te daju nadmoć u određenim segmentima igre.

Magnastorm je najjednostavnije opisati kao jednu veliku utrku. Jako je bitno biti prvi, bilo da se radilo o upravljanju zapovjednicima ili ispunjavanju kartica ciljeva. Vrlo često ćete juriti za određenim ciljevima, dok ćete zanemarivati neke možda manje bitne stvari koje bi vam u tom trenutku više koristile. Igrači koji će brže prepoznati te sitnice i koji će pravovremeno odreagirati u određenim situacijama će se onda bolje snaći u igri od ostalih.

Magnastorm je zasigurno više baziran na taktiku, no bez predodređenih strategija češće ćete se naći usred runde bez konkretnog plana kako optimalno završiti istu. Upravo zbog tog razloga dosta često ćete ući u zadnju rundu s vidljivim pobjednikom same igre.

Garancija kvalitete

Može li se zbog gore navedenih razloga zaključiti da Magnastorm ima problem s pojmom –runaway leader? Apsolutno ne, jer igra nudi dovoljno opcija za blokirati igrača u vodstvu. Spoticanje o vlastite noge je problem s kojim će se susretati neki igrači, a u takvim situacijama je uvijek lakše okriviti igru nego samoga sebe. Mehanički gledano, Magnastormu se nema na čemu zamjeriti, mogući problemi s igrom proizlaze iz drugih stvari…

Feuerland Spiele je izdavač s popriličnom impresivnim portfoliom igara. Terra Mystica, Gaia Project i Feast for Odin su naslovi koji spadaju u sami vrh njihove trenutne ponude igara na tržištu, te je sasvim očekivano od publike da prilazi svakoj novoj igri s visokim očekivanjima. Svakako ne pokušavamo istaknuti da je Magnastorm loša igra, no naša očekivanja su na određenoj visini, te ako ista nisu ispunjena, onda igre ostavljaju slabiji utisak na publiku. S obzirom na trenutnu ocjenu igre na BGG-u,  svakako je fer i korektno istaknuti da se ne radi o lošoj igri već o gore navedenom problemu.

Tematika također nije jača strana igre, ako vam je to uopće i bitno. Cijeli kostur igre bi se lagano mogao smjestiti u doba velikih pomorskih istraživanja i procvata trgovine prema istoku, ili bi lagano prošla neka politička kampanja u kojoj širite utjecaj po državi i pritom manipulirate saborskim zastupnicima. Nepovezanost mehanike s tematikom i nije toliki problem iz perspektive dosta igrača, no u ovom slučaju više je išla u prilog poprilično zaboravljivoj i monotonoj glavnoj ploči.

Za sami kraj nam ipak ostaje za spomenuti jedan od najboljih segmenata unutar same igre – Artifact Cards. Naime, ovisno o vašem ranku, osvojit ćete jednu od artifakt kartica. Te iste kartice će u budućim igrama određivati startnog igrača, ali isto tako i određene benefite prilikom samog setupa. Možda na prvu ruku i ne zvuči kao puno, no mehanički gledano, ovaj segment je odličan hendikep igračima koji su bolji u igri.

Ako igrate redovito s istom grupom igrača ovaj mali dodatak će uvesti dodatni balans unutar vaše igre, te postepeno možda uvoditi i vidljive promjene. Do sada još nismo vidjeli ovakve segmente u igrama, te su jako jednostavan način dodavanja nekakvog legacy efekta igri, stoga ga svakako vidimo i kao jednostavnu ‘ekspanziju’ mnogim igrama na tržištu.

Kada se sve zbroji i oduzme, Magnastorm je prosječna euro igra odlične produkcije u kojoj će uživati mnogi igrači i koja će vam osrednje odalamiti novčanik, no nažalost će ipak ostati u sjeni klasika koje Feuerland nudi. Odličan mehanizam odabira akcija i neprekidna borba za kontrolu nad zapovjednicima ponajviše će razveseliti igrače željne interakcije u euro igrama. Dizajn glavne ploče ipak ostavlja blago gorak okus u ustima, no definitivno ne kvari dojam o samoj igri. Ukoliko vas veseli trenutni đir SF euro igara, Magnastorm svakako prvo isprobajte/detaljnije istražite prije kupnje!

Zahvaljujemo izdavaču Feuerland Spiele što nam je dao na raspolaganje igru za recenziju i korištenje u igraonici dućana Carta Magica! Čitamo se uskoro, a do tada svakako bacite oko na našu Facebook stranicu Gameri Okruglog Stola, za informacije i najnovije vijesti iz svijeta društvenih igara; naš YouTube kanal, gdje možete pronaći naše podcaste na temu društvenih igara, tematski video sadržaj i općenito geek zanimljivosti, te pogledajte i naš Instagram!

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?