HCL.HR

Gameri Okruglog Stola: XCOM – The Board Game

Božo Androić 22.04.2018.   •   1 komentara


Nastavljamo s našim serijalom društvenih igara koje sadrže i aplikacije – u ovoj igri samo četiri igrača i jedan mobitel štite Zemlju od vanzemaljske nemani.

XCOM serijal, poznat i kao UFO, je kultna franšiza računalnih igara u kojima igrač brani planet od invazije misterioznih vanzemaljaca koji Imaju Plan. Igra je prošla kroz brojne žanrove u svojih tucet (cca, ovisi kako se broji) naslova od 1994. do danas, od third person shootera do space combat sima, ali najpoznatije su one verzije u kojima igrač preuzima stratešku i taktičku kontrolu nad XCOM inicijativom, elitnom organizacijom upitnog budžeta i velike odgovornosti. Dizajner Eric M. Lang je upravo putem XCOM: The Board Game pokušao pretočiti ovaj tip igre u društvenu igru za do četiri igrača.

Napetost raste…

Svaki od četiri igrača preuzima jednu specifičnu ulogu u vodstvu XCOM organizacije.

  • Central Officer javlja drugim igračima situacije koje daje aplikacija, koordinira orbitalnu obranu, te slaže „generalni plan“.
  • Chief Scientist je zadužen za razvoj tehnologija, prilagođava alate XCOM-a neprijatelju, te secira vanzemaljska tijela iz dosade.
  • Commander drži oko na budžetu, pozajmicama i raspolaže zračnim snagama.
  • Squad Leader se brine za taktički dio igre, fizičku borbu protiv vanzemaljaca, kako u misijama tako i u obrani same baze.

Igra nije jednostavna. Prihvatite da će vam prvih par pokušaja neslavno propasti, groblje biti puno vojnika, bankovni računi prazni, baza više puna špijuna nego vlastitog osoblja, a vanzemaljci mnogobrojni i nesavladivi. To je prvi bod za vjernost nemilosrdnoj računalnoj igri XCOM: Enemy Unknown, koju ova igra najviše emulira.

No, ne gubite nadu. Svaka uloga treba vremena i prakse da se pohvataju svi konci, pa da sve krene glatko. Imajte na umu i da je najslabija karika velik faktor, stoga ukoliko jedan od igrača podbaci u svojoj ulozi, ili se susretne s velikim problemima, probajte se brzo organizirati prije nego se stvari potpuno otmu kontroli.

Igra ima dvije glavne faze: timed i resolution. U prvoj fazi glavnu riječ vodi aplikacija. U svakom od mnogo koraka aplikacija će obavijestiti Central Officera o novonastaloj situaciji, te će svima dati nešto vremena (mjereno u sekundama, jer ova igra se ne šali) da postave potrebne figure ili tokene na potrebna mjesta, te da opet isplaniraju svoje akcije. Ovo je dio igre u kojem će vam vaš mobitel (ili tablet, računalo, štagod, ali budimo realni, u 90% slučajeva je mobitel u pitanju) zagorčati život. Nakon svakog koraka Central Officer na aplikaciji potvrđuje da su svi igrači spremni za idući. Stvari koje se mogu dogoditi u ovoj fazi uključuju:

  • pojavu novih vanzemaljskih brodova u orbiti ili nad pojedinim kontinentima
  • pojavu novih vanzemaljskih neprijatelja na vratima baze XCOM-a
  • pojavu novih vanzemaljskih kriza koje utječu na razne aspekte igre
  • priliku da igrač pošalje visoko istrenirane vojnike u sigurnu smrt
  • priliku da igrač pošalje veoma napredne zrakoplove presretače u sigurnu smrt
  • priliku da igrač potroši puno previše novaca te pritom bankrotira organizaciju

…i tako dalje. Shvatili ste. Igra nema milosti. Aplikacija je djelo vraga. I zato ju volimo.

”War of the Worlds”

Nakon što smo postavili svoje planove i odreagirali na vanzemaljske ulete na naš mili planet, u drugoj fazi ćemo gledati kako se svi ti naši pokušaji raspadaju. Redom rješavamo sve sukobe i pokušaje istraživanja koje smo započeli u prethodnoj fazi, a aplikacija nam tu pomaže diktiranjem idealnog redoslijeda. Sama rezolucija je dosta zgodna, a jednostavna; za svaki aktivan XCOM element u situaciji (vojnik u misiji, presretač na repu vanzemaljskog broda, znanstvenik u laboratoriju, itd.) baca se jedna kockica koja ima oznake uspjeha ili neuspjeha (dva uspjeha, četiri neuspjeha, jer igra je djelo đavla), dodatna kockica ukoliko je netko posebno vješt, te jedna kockica rizika.

Nakon bacanja kockica, ukoliko situacija i dalje postoji (dakle, presretač se i dalje nalazi na repu letećeg tanjura, čak i ako je uništio drugi leteći tanjur), povećava se rizik, te se može probati novo bacanje. Ukoliko kockica rizika, koja ima osam strana, pokazuje rezultat koji je jednak ili manji od trenutnog faktora rizika, sve XCOM jedinice uključene u radnju završavaju neslavno (znanstvenicima postane dosadno, vojnici poginu). Svaka situacija resetira faktor rizika nazad na 1.

Ako vam ne ide glatko (a neće vam ići glatko), kontinenti će polako gubiti vjeru u XCOM inicijativu, te će napustiti Vijeće. Kontinenti nose sa sobom i svoj novac, tako da ćete već prvi kontinent koji je odlučio „preuzeti stvar u svoje ruke“ (čitaj: biti pregažen od strane vanzemaljaca, pretvoren u totalitarističko društvo roblja) osjetiti odmah u idućem turnu, kada shvatite da više nemate sredstava za održavanje te mreže satelita ili one eskadrile presretača.

Ako previše kontinenata napusti Vijeće, izgubili ste. Ako vanzemaljci uspješno unište vašu bazu, izgubili ste. Pobjeda je moguća tek nakon nekoliko trijumfalnih misija, nakon čega se otključava finalna misija, koju isto tako morate pobijediti.

Samo za najhrabrije!

XCOM: The Board Game, zajedno s ekspanzijom Evolution, je društvena igra koja koristi aplikaciju kao ključan element igre, na doista kvalitetan način. Ona je više od samog tajmera, ili audio CD-a koji diktira tempo u pozadini; ova aplikacija nudi odabir težine, konstantno je updateana s novim „trendovima izazova“, te garantira da će svaki pokušaj obrane Zemlje biti jedinstveno iskustvo. Osuđeno na propast.

Sama tiskana pravila igre su minimalna, a aplikacija u sebi sadržava opsežan repozitorij pravila i često postavljanih pitanja. Naravno, aplikacija ima i glazbenu podlogu (iz same računalne igre) kojom će usavršiti ugođaj beznadnog otpora. Svaka akcija je popraćena zgodnim grafikama, često su i animirane, ali većinom nećete imati vremena diviti se ljepoti aplikacije dok vas sa svih strana napadaju vanzemaljski monstrumi ili zemaljski izdajnici.

Ovo je jedan od boljih primjera društvene igre s aplikacijom koja će se sigurno svidjeti igračima koji žele izazov, te grupama koje su navikle tesati po jednoj igri kako bi se temeljito savladalo gradivo. Samo budite upozoreni da jedna igra traje između jedan i dva sata, pa si napunite bateriju na mobitelu. Jer ćete vjerojatno igrati više od te jedne igre u jednom sjedenju. Zato što će prvi pokušaj neslavno propasti. Jerbo igra je sotona.

Čitajte nas i dalje, jer sljedeći tjedan analiziramo razliku između TCG, LCG, CCG igara…te kako utječu na vaš bankovni račun! Do tada svakako bacite oko na naš YouTube kanal, gdje možete pronaći naše podcaste na temu društvenih igara, tematski video sadržaj i općenito geek zanimljivosti. Svratite i na našu Facebook stranicu Gameri Okruglog Stola, za informacije i najnovije vijesti iz svijeta društvenih igara, te pogledajte naš Twitter i Instagram!

Komentari (1)

  • BigDamnHeroGarrett

    22.04.2018 - 21:26

    Huh, još jedna boardgame adaptacija video igre koja će morati ukrasiti policu 😀

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?