HCL.HR

Ćaća Magic: The Gatheringa oslobodio je novu zvjerku na tržištu – KeyForge

Bruno Barkić 02.12.2018.   •   2 komentara


Svjetlo dana ugledao je novi format igre kartama, unique card game, stoga smo istražili o čemu je točno riječ i zašto je stvar planula u našem hobiju.

Richard Garfield trenutno je mnogima na pameti, kako u digitalnom, tako i u analognom svijetu igara.  Iako je dizajner Artifacta, koji je trenutno zatrpan negativnim kritikama s obzirom na lošu poslovnu politiku Valvea, ovaj stari lisac ipak nema samo jednog konja za utrku…

Ostavit ćemo farsu zvanu Artifact za neki drugi put, te se radije pozabaviti skroz pozitivnim odjekom koji je ostavio – KeyForge. Dobro čuvana tajna o samoj igri je bila neotkrivena sve do ovogodišnjeg GenCona na kojem je bila prvi put predstavljena javnosti.  Neosporivo je da joj je dodijeljena titula jednog od najvećih iznenađenja te konvencije, no zasigurno se pitate jeli samo stvoren hype oko imena Garfielda ili igra ipak ima nešto novo, nešto divlje, nešto neviđeno za ponuditi?

Kolekcionarstvo, ALI…

Ono po čemu KeyForge odskače u cijelom moru CCG-a (Collectible Card Game) igara je sama činjenica da ga je teško kao takvoga i klasificirati. Igra nam dovodi poseban i inovativan unique deck sistem, što bi značilo da nema gradnje i modificiranja vaših deckova, već kupujute prethodno sastavljen i jedinstven deck . Kada otvorite svoj prvi deck dočekat će vas 36 karata sastavljenih od 3 frakcije (od sveukupno 7 dostupnih). Vaš deck je pomno odabrao ‘AI Đelo Hađiselimović’, tj algoritam odgovoran za slaganje svih kombinacija. Ako smišljavate planove kako varati (prekrojavati deckove), morat ću vas zaustaviti jer je ekipa iz Fantasy Flight Gamesa mislila i o tome, pa se svaki razlikuje po svojoj specifičnoj poleđini i jedinstvenom imenu.

Ovo je svakako veliko osvježenje i skok od zamornog formata kupovine novih karata u nedogled. Pred igrače je postavljena sama igra (tj. deck) koju je potrebno istražiti, a najviše će biti nagrađeni oni igrači koji će uložiti dovoljno vremena u otkrivanje i učenje optimalnog gameplaya sa svojim jedinstvenim deckovima.

Mehanički gledano sama igra i nema previše inovacija, no sve je svedeno u margine modernih igara bez pretjerano složenih pravila koje bi gušile sami gameplay. Cilj igre je forging – kovanje keyforgea – ključeva, te igrač koji prvi uspije napraviti 3 ključa je pobjednik. Izrada ključa se plaća u Æmberima koje igrači prikupljaju tijekom igre.

Još jedna pozitivna stvar u samome gameplayu je i potpuna eliminacija card costova. Umjesto da odigravate manu, landove, itd. ili čekate iz kruga u krug da vam poraste razina kristala kako biste odigrali neku dobru kartu, u KeyForgu tijekom svojeg reda jednostavno birate jednu od tri frakcije u vašem decku. Tijekom tog kruga možete odigrati sve akcije, stvorenja i artifakte iz svoje ruke potpuno besplatno, no samim time je pred vas stavljen i limit aktiviranja isključivo tih stvorenja za borbu.

Pred igrače ovo postavlja drugačiji izazov. Više nije potrebno čekati kasniju fazu igre da odigrate neku „skupu“ kartu, već na prvom krugu možete postaviti neprobojni zid glavobolje vašem protivniku. Ovo bi svakako bila noćna mora u jednoj partiji Magica ili Hearthstonea, no KeyForge stavlja naglasak na prikupljanje Æmbera koji su neophodni za pobjedu. Osim napada, vaša stvornja koriste se i za rudarenje Æmbera, što dodatno naglašava obskurnije strategije teško viđene u drugim igrama.

Combo za sva vremena

Same frakcije u igri su dovoljno različite da u raznim kombinacijama stvaraju potpuno drugačiji osjećaj, ovisno o tome kakvu kombinaciju decka igrate. Od sedam dostupnih frakcija, većina će vas podsjetiti na boje iz Magic:The Gatheringa. Pa tako Brobnari imaju najviše sličnosti s crvenom bojom; pregršt jakih stvorenja i akcija koji ih spremaju za borbu i kontrolu nad pločom. Sanctum ima najviše sličnosti s bijelom; glavna karakteristika im je obrana i puno štitova koji će sačuvati vaša stvorenja od napada protivnika. Mars i Shadow nemaju nužno boju s kojom bi ih se povezalo, no karakterno odgovaraju potrebama KeyForga i dosta često su bitne karike u deckovima.

Te kombinacije dovode do potpuno različitog sastava deckova, te ponekada i različitih gameplaya. Vrlo često ćete se naći u situaciji gdje morate tražiti drugačije kombinacije jer vam slijed karata ne omogućava da rekreirate combo iz prethodnih igara. Naravno da i sami balans deckova igra veliku ulogu u svemu tome. Pošto vam sam koncept igre ne omogućava modificiranje i gradnju vlastitih, u potpunosti ste osuđeni na mane i vrline decka kojeg ste kupili. Pogotovo kada u tu jednadžbu dodamo i faktor stila igranja određenih igrača…

Glavni naglasak KeyForga je na što boljem i bržem snalaženju. Dali je u pitanju sami deck ili situacija na ploči koju je pred vas stavio vaš protivnik, konstatno ćete otkrivati i tražiti sitne kombinacije i taktike koje će prevagnuti stvari u vašu korist. Odigravanje dva jaka stvorenja koji možda predstavljaju veliku prijetnju i uspostavljaju dominaciju u vašu korist u nekoj drugoj igri neće nužno rezultirati ničime pretjerano efikasnim u KeyForgu.

Baš kao što je i sam dizajner napisao, KeyForge je džungla u kojoj će preživjeti najsnalažljiviji. Ako ste tip igrača koji je navikao igrati jednim stilom, ovdje nećete nužno biti nagrađeni. Taj isti koncept ponekada može i voditi do frustracija ako vam slijed karata ne ide u prilog ili jednostavno vaš deck nema odgovor na konkretnu situaciju.

Kao i kod svakog CCG-a (što KeyForge i nije ALI…) naglasak će ponajviše biti na turnirskim formatima. Ono što bi od svih ponuđenih formata svakako moglo privući najviše igrača je takozvani sealed, koji pred igrače stavlja potpunu enigmu u obliku decka kojeg su kupili tik prije samog turnira i na njima je da što prije otkriju što prije istoga. Za razliku od draft formata drugih igara koji ipak daje neku vrstu odluke i odabira, sealed vas u potpunosti osuđuje na svojevrsnu lutriju što ćete dobiti.

KeyForge je svakako veliko osvježenje i možda na momente čudna, ali ipak pozitivna inovacija koja bi mogla privuči razne tipove igrače. Izrazito niski entry point vam nudi da s praktički jednim kupljenim deckom budete konkurentni igračima koji su ih kupili na desetke. To je činjenica s kojom se ne može pohvaliti niti jedan drugi card game, pošto sva konkurencija ipak zahtjeva određene vremenske (khm, financijske) izdatke.

Vrijedi svakako vidjeti što će Fantasy Flight Games napraviti od KeyForga, te hoće li ostati doslijedni originalnoj ideji i želji Richarda Garfielda. Ono što je svakako vrijedno pohvale je činjenica da je FFG uspio pogoditi formulu u kojoj će se naći trenutni, bivši ili tek budući igrači ovakvog tipa igara.

Čitamo se uskoro, a do tada svakako bacite oko na našu Facebook stranicu Gameri Okruglog Stola, za informacije i najnovije vijesti iz svijeta društvenih igara; naš YouTube kanal, gdje možete pronaći naše podcaste na temu društvenih igara, tematski video sadržaj i općenito geek zanimljivosti, te pogledajte i naš Instagram!

Komentari (2)

  • Lundvalnaden

    03.12.2018 - 12:06

    kao i u svakoj drugoj (competitive) igri, naročito kartaškoj, znat će se i prije nego što ju objave koji su deckovi najbolji i jedina jedina must play taktika za meta game.
    i to je to.
    tresla se brda, rodila se nova zvjerka

  • Sinek

    03.12.2018 - 15:18

    Ima uzeti kod nas?

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?