HCL.HR

Isplati li se igrati Borderlands 2 VR?

Zoran Žalac 21.12.2018.   •   2 komentara


Divlji svijet Pandore prebačen je u virtualnu stvarnost. Je li Borderlands 2 tranzicijom u VR više izgubio nego što je dobio?

Tehnologija virtualne stvarnosti u igrama je aktualna već više od tri godine i čovjek bi pomislio da je faza prebacivanja postojećih hitova u VR završena. Međutim, Borderlands 2 hvata zadnji vlak i u 2018. se seli na PlayStation VR uz zasebnu verziju koja košta 50 eura. Treba napomenuti da je to u suštini Borderlands 2 kakvog smo vidjeli još 2012. godine – dakle, puna igra s nekoliko prilagodbi za VR mod, bez ikakvih DLC sadržaja ili novih materijala. Ponavljam, cijena je 50 eura.

Ja na sreću nemam problema s mučninom prilikom igranja u VR-u. Međutim, bude mi jako mučno kad vidim da se šest godina stara igra prodaje po toliko visokoj cijeni, a kad stavite PS VR headset odmah od uvodne animacije vidite da nije rađena izvorno za VR. Konkretno, igrane animacije u Borderlands 2 VR gledate u „kino modu“, pred velikim ekranom, a sve okolo je crno. Može to proći za uvod igre, no Borderlands 2 je igra u kojoj akciju svako malo prekidaju cutscene, a to prebacivanje u „kino mod“ razbija specifični VR osjećaj – da ste prisutni u tom svijetu.

Više truda uloženo je u podešavanje gameplaya da isti bude maksimalno ugodan za igrača. Postoji hrpa postavki kojima možete podesiti način upravljanja i smanjiti si eventualnu mučninu. Primjerice, možete si naštimati visinu kamere, udaljenost oružja i sl. Možete birati između tri moda kretanja – teleportacija, normalno kretanje i kombinirano, s tim da za svaku postavku možete odabrati brzinu prebacivanja tj. kretanja. S te strane prilagodljivost Borderlands 2 VR-a je solidno odrađena.

Nisam potpuno siguran što su proizvođači htjeli postići s postavkom „pogleda iz tunela“ kojom se igraču ograničava vidno polje. Moguće je da to pomaže boljem fokusu pri ciljanju, ali meni je samo bilo iritantno jer je FOV ionako malen, a uz taj pogled iz tunela ispada kao da moj lik gleda kroz nekakvu cijev. Srećom, i to se može isključiti.

Inače, postoje dva načina igranja – klasični, uz DualShock 4 kontroler, te uz Move kontrolere. S DualShockom je kontrolna shema bliža tipičnoj, a cilja se pokretima glave (kao u Resident Evilu 7). Precizan je to sustav, ali s vremenom postaje zamorno okretati glavu prema dolje da biste naciljali neki sef koji leži na zemlji, a u njemu je novac/streljivo koje trebate pokupiti.

Igranje s Move kontrolerima daje vam mogućnost da ciljate rukama, ali je kretanje u takvom formatu krajnje smotano jer ne možete ići unatrag, a desno i lijevo se okrećete pomoću tipki. Za pucačinu u kojoj su vam potrebni brzi refleksi, igranje s Move kontrolerima je pravi promašaj.

U klasičnom načinu kontrole stvari funkcioniraju ok, s tim da nema sprintanja ni čučanja (čak ni skakanja ako igrate u teleport+walk modu). To pak znači da ćete u igri češće primijetiti prolaženje kroz objekte, npr. tamo gdje inače ne biste mogli proći bez čučanja sada prolazite uspravnim hodom – kroz ogradu. Teleport je prilično spor način kretanja i ovoj igri s kvazi-otvorenim svijetom uopće ne odgovara.

Specifična prilagodba Borderlandsa 2 za VR prisutna je u mehanici zvanoj BAMF Time (BadAssMegaFun) kojom se usporava vrijeme i tako olakšava napucavanje neprijatelja. Mehanika je vremenski ograničena i ima svoj cooldown, ali od igrača ne traži nikakav trud osim aktivacije. BAMF Time je na kraju ubačen prvenstveno jer kretanje u VR-u nije uvijek jednostavno kao u standardnoj verziji igre. Pogotovo ako se orijentirate po mini-mapi u desnom kutu gore koja u VR-u toliko sićušna i mutna da se jedva vidi.

Borderlands 2 VR nema nikakvog multiplayera zbog čega je cijelo iskustvo znatno inferiornije nego u običnoj verziji. Štoviše, VR izdanje nema DLC sadržaje iz Handsome Collection Packa koji košta 10 eura više, a uz hrpu dodataka donosi još i Pre-Sequel igru. S obzirom da igra u VR-u ne izgleda ništa ljepše od standardne verzije – zapravo izgleda još gore nego je Borderlands 2 izgledao 2012. na medium postavkama na PC-u – ne vidim razloga zašto bi ju itko kupovao po cijeni od 50 eura.

Čak i da se radi o upola manjem iznosu, pametnije je novac dati za nešto što npr. možete igrati i u VR modu i izvan njega – Resident Evil 7, Gran Turismo Sport, WipEout Omega Collection ili Tetris Effect. U konačnici, ove godine bilo je daleko boljih VR igara kao što su Astro Bot, Moss, Beat Saber ili Firewall Zero Hour. Borderlands 2 nipošto nije loša investicija – samo ga je bolje igrati izvan virtualne stvarnosti.

Komentari (2)

  • bozicni_zeko

    21.12.2018 - 13:31

    Sviđa mi se recenzija. Nisam igrao ali vjerujem da je i puna činjenica. Skyrim ima slične boljke. Igre koje niu pravljene za VR nego prebačene u VR definitivno imaju mana baš zbog tih razlika. Da se razumijemo, Skyrim VR je dobra igra u VRu ali vrlo je brzo očito da su se mogli malo bolje potruditi prilagoditi igru za PSVR. Recenzent je naveo sve mane Skyrim VRa pa zato mislim da je recenzija dobra i lijepo je dobiti neku realnu potvrdu da ovo nije igra za mene. Šteta, bilo bi cool da su nešto više truda uložili, ovo izgleda malo ko money grab. A Astro Bot preporučam svima. Odlična stvar:D

  • Glen Danzig

    21.12.2018 - 15:37

    Isplati se izbjegavati.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?