51 Worldwide Games

svjetski klasici

Nisam imao namjeru igrati 51 Worldwide Games jer se tu radi o kolekciji dobro poznatih društvenih igara koje više volim doživjeti s opipljivim kartama ili figuricama. Uostalom, što da vam recenziram kod igara kao što su Mlin, Pasijans ili Mahjong? Uzeo sam ovu Switch ekskluzivu samo da mi se nađe u kolekciji za neka sušna vremena, a onda sam jednu večer kratko zaigrao japanski šah (Shogi) i otišao spavati u tri ujutro.

To me iznenadilo jer sam mislio da ću u 51 Worldwide Games igrati samo one igre čija pravila već poznajem – klasični šah, Memory, Gomoku, Connect 4, Čovječe ne ljuti se, i sl. No, najzanimljiviji dio bio mi je upravo u učenju meni stranih igara kao što su spomenuti Shogi, zatim Mankala, Carrom ili Hex. Razlog za to leži u tome što je 51 Worldwide Games za svaku igru donosi dobra objašnjenja kako se nešto igra.

Prvo vam se pravila kratko pojasne prije igranja, a onda možete tražiti i dodatne savjete u pismenom obliku. Kod malo složenijih igara s više dubine tutorial je čak podijeljen na nekoliko faza učenja dok igrate. Npr. u šahu prvo učite kako se figure kreću, a zatim i neke naprednije taktike. Zgodna je stvar i što kod pojedinih igara možete uključiti nekoliko razina vizualnih pomoći, na primjer da ostanemo kod šaha – možete bojom osvijetliti sva polja koja su sigurna ili nesigurna.

Zgodna je stvar i što kod pojedinih igara možete uključiti nekoliko razina vizualnih pomoći.

Moram priznati da nisam očekivao ovako dobro posložene tutoriale za igre. A pametno je izveden način na koji se igrača provodi kroz ponudu igara. U glavnom meniju imate globus koji rotirate i na njemu se pojavljuju vodiči. Svaki vodič ima svoje „polje“. Na primjer, prvi je zadužen za društvene igre koje je i Nintendo proizvodio tijekom svoje duge povijesti; drugi je zadužen za kartaške igre, treći za igre pamćenja, četvrti za sportske igre, itd. Naravno, te vodiče uopće ne morate pratiti nego u bilo kojem trenutku možete odabrati bilo koju od 51 igre u ponudi.

Svaka igra ima po četiri razine težine (normal, hard, amazing i impossible) i u većini slučajeva težina je dobro pogođena. Za svaku pobjedu nad računalnim protivnikom dobivate zanimljivu činjenicu vezanu uz igru i tu se može naučiti dosta stvari. Primjerice, u igri crtanja kvadrata jedna od zanimljivosti glasi: „Prije nego su postojale gumice, ljudi su za brisanje napisanoga koristili kruh.“ Za pojedine igre mogu se mijenjati pravila – npr. koliko se rundi igra, tko je prvi na potezu, i sl. Kod drugih možete mijenjati dizajn karata, staze i sl.

Za svaku pobjedu nad računalnim protivnikom dobivate zanimljivu činjenicu vezanu uz igru.

Raznovrsnosti ima, ali u prvom redu zbog same količine igara više nego zbog specifičnih sadržaja za svaku od njih. Nema ovdje neke posebne dubine ni za koju igru. Kuglanje je uvijek jedno te isto kuglanje, isto kao i pikado i biljar i golf i pecanje. Nijedna od tih igara nema turnire, kupovanje opreme niti išta slično što imaju zasebne videoigre/simulacije koje su posvećene tim disciplinama.

Većina igara u ponudi može se igrati i u multiplayeru, lokalnom ili mrežnom. Doduše, ako dva igrača igraju na jednoj (istoj) konzoli, lokalni multiplayer onda ne funkcionira u igrama kao što su Texas Hold’em ili Domino. Šteta što nema opcije ni da igra skriva suparnikov špil da se igrači barem sami mogu dogovoriti da se ne gleda u ekran dok je suparnik na potezu. Što se mrežnog igranja tiče, ono traži pretplatu na Nintendo Online i nažalost – korištenje Nintendove mobilne aplikacije.

51 Worldwide Games košta 40 eura, što nije mala cijena kad se u obzir uzme da većinu igara iz ove ponude možete igrati besplatno na mobitelu bez plaćanja pretplate za online. Međutim, ova kolekcija ima svojih prednosti, u prvom redu kako je sve to objedinjeno i prezentirano igračima koji se s klasičnim igrama susreću prvi put. A ne može se poreći da je igra praktična za druženja i partyje jer kroz nju možete iskusiti stolni nogomet ili dječji tenis bez da morate imati širok prostor za to. Katalog igara je skroz korektan čak i uz to što su propustili uvrstiti klasike kao što su vješala ili križić-kružić.

Recenzija je rađena na primjerku igre za Switch. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Označeno sa:

Zgodna kolekcija koja na pristupačan način objedinjuje i objašnjava igranje klasičnih igara.