Destination: Treasure Island

Grga Petrović
Fifteen men on the dead man’s chest–
Yo-ho-ho and a bottle of rum!
Drink and the devil had done for the rest–
Yo-ho-ho, and a bottle of rum!

Svi vole pirate. Znao je to i poznati pisac Robert L. Stevenson kada je napisao svoj poznati roman «Otok s blagom». Za one koji ne znaju, priča je to o mladom momku Jimu Hawkinsu i njegovom kompanjonu Long John Silveru, te njihovim piratskim dogodovštinama. Sve u svemu, priča završava tako da Jim i Long John ostave par pirata na pustom otoku, Long John otplovi otvorenim morem, a Jim započinje normalan život. Tu na scenu stupa Keops studio u namjeri da toj slavnoj priči pridoda nastavak.

Znači, četiri godine poslije rastanka sa Long Johnom, Jim živi miran život, ima svoj brod, posao i tako to. No duhovi prošlosti još ga prate, i ubrzo otkriva da pirati koje je prije četiri godine ostavio na pustom otoku nisu tamo i ostali. Želeći poravnati račune s njim, zaključaju ga u kabinu, no u tom trenutku na prozoru se pojavljuje Long Johnova vjerna papiga, noseći nešto u ruci. Ispostavlja se da je to mapa s blagom, te Jim nekako iskače iz broda i odlazi put pustog otoka kojeg je John spomenuo u pismu….

Što se tiče igre, većina će vjerojatno teleće gledati u naslov ne shvaćajući baš ništa. DTI primjer je avanture iz prvog lica, podžanra za koji mnogi ne znaju ni da postoji. Njih, kao i većinu današnjih avantura rade nepoznati nezavisni studiji, sa skromnim budžetima i nikakvom reklamom. Neki se možda sjećaju prošlogodišnje igre Return to Mysterious island, koju smo recenzirali na portalu. DTI radi isti proizvođač, a sama igra je veoma slična, tako da se DTI može prozvati nekakvim spiritualnim nasljednikom Mysterious Islanda.

Ako spadate u one koji nikad nisu igrali ovakve igre, najčudnije će vam biti naviknuti se na svojevrsno micanje u igri; ona nije 3D već se krećete od jedne statične «slike» do druge, klikćući na strateška mjesta po slikama. Pomalo je teško opisati, ali sve funkcionira vrlo dobro i cijelo vrijeme se možete okretati za 360 stupnjeva tako da ćete imati dojam da ste u 3D svijetu. Usto, slike su prekrasne, živopisne i pune boja, a tu i tamo ima i animiranih dijelova, poput ptica, vode i sličnih stvari. Također, postoji par 3D modela ljudi koji su korektno napravljeni, iako su im pokreti pomalo drveni.

Pošto bi bilo kakvo daljnje pričanje o priči bio golemi spojler, dotaknut ću se drugog najvažnijeg dijela svake avanture: zagonetki. Ako ste možda igrali RTMY sjećate se da su zagonetke bile logične, nije bilo pixel-hunta ni sličnih gluposti, sve je ovisilo o vašim sivim stanicama. Na sreću sve je ostalo isto, što smo mogli očekivati pošto je premisa dosta slična. Već sam rekao da na početku dobivate mapu koja će vas odvesti do blaga, no to nije sve. Sa mapom dobivate i zagonetku u vidu pjesme, čije vam riječi, stih po stih, u šiframa daju hintove što sljedeće morate učiniti. Zagonetke su većinom temeljene na stvarima koje ćete tijekom igre skupiti. A skupiti ćete ih veoma mnogo, neke kombinirati da dobijete komplicirane predmete, neke rastavljati na male dijelove itd. Na kraju ćete ih sve iskoristiti na inventivne, živopisne, ali ipak logične načine. Nažalost, za razliku od RTMY, zagonetke su linearne te je predmete moguće iskoristiti na samo jedan način.

Naposljetku, jedna mana: igra je veoma kratka, i moguće ju je proći u jednom danu igrajući umjerenim tempom. O tehničkim stranama ne treba puno, već sam konstatirao da je okoliš predivan, animacije su, istina, malo drvene, no njih nema puno i teško da ćete tome pridavati neku važnost. Zvuk je dobar, a posebno treba naglasiti piratsku pjesmicu koju ćete pjevušiti tijekom cijele igre, a čiji se početni stihovi i nalaze na vrhu stranice. Dijaloga nema previše, a i onda kada ih ima kvalitetno su odrađeni. Jedino što su pirati nedovoljno mačo i ne psuju baš. No, pokoji «Harrrrrr» i «Aye matey» će utažiti vašu žeđ za piratskim preseravanjem.

Uglavnom, sada kada ste čuli za igru nemate više izlika da je ne odigrate, ili barem probate. Posjeduje sve dobre karakteristike avanture; logične zagonetke, lijepu grafiku i zanimljivu priču. I naravno pirate. Usto je potpuno nezahtjevna i pokrenuti je može svatko. Pa zar to ne može biti bolje?

Svi vole pirate. Bili oni s Kariba ili nekog drugog wannabe otoka… Kako otok može biti wannabe? Može.