Hyrule Warriors: Age of Calamity

100 GODINA RANIJE

Ivan Brekalo

Dok strpljivo čekamo bilo kakvu novu objavu Nintenda u vezi igre The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2, stiže nam Hyrule Warriors: Age of Calamity. Nova Warriors igra po gameplayu je i dalje vrlo slična prvoj Hyrule Warriors igri iz 2014., s time da nam developeri Koei Tecmoa ovaj puta lukavom posudbom nešto većeg broja gameplay elemenata iz zadnje Zelde nastoje osigurati da se osjećamo kao da se doista nalazimo u Hyrule svijetu dok pod prijetnjom Ganonovog prokletstva kontroliramo Linka, princezu Zeldu i njihove saveznike – hrabre šampione kraljevstva Hyrule.

59,99€ Switch Ustupio izdavač igre

Priča prati zbivanja koja su se dogodila sto godina prije Zelde: Breath of the Wilda. Događaje koji su u megahitu iz 2017. godine popraćeni uglavnom kroz prisjećanja princeze Zelde i koji su ponekad bili samo površno prepričani, ovdje se mogu iskusiti u njihovom punom sjaju. Link je dakako u ulozi vjernog viteza koji prati i čuva Njeno Visočanstvo, te skupa tek trebaju nagovoriti Hyrule Champione raštrkane po različitim regijama Hyrule kraljevstva da im pomognu obraniti Hyrule od nagovještavanog  početka vladavine zla.

Animated GIF

Bez kvarenja užitka otkrivanja priče, spomenut ću samo da će igrači proživjeti brojne momente koje su priželjkivali nakon susretanja s istima u retrospektivnim dijelovima priče iz Breath of the Wild, ali će isto tako naletjeti i na mnoge nepredvidive i neočekivane dijelove koji su osmišljeni upravo za Age of Calamity. Već i u nedavno izbačenoj demo verziji ove igre mogli smo se susresti s odbjeglim sićušnim Guardianom koji je nekako uspio iz budućnosti doputovati u prošlost neposredno pred pojavu Ganonovog prokletstva. I da, bijela beba Guardian jako podsjeća na R2D2-a iz Star Warsa te služi kao nekakav nijemi suputnik koji povremeno popravlja raspoloženje družine i razbija tenziju.

U ovoj igri proživljavamo epske trenutke kojih su se likovi u BOTW mogli samo prisjećati.

Sama borba je upravo onakva kakvu smo i očekivali od (još) jedne Warriors igre. Horde i horde nadolazećih neprijatelja, jednostavne kombinacije napada koje se izvode s dvije različite jačine napada, zauzimanje neprijateljskih baza i obrana vlastitih, te jednostavni zadaci koji nekada traže eliminaciju određenih neprijatelja, nekada samo zahtijevaju preživljavanje, a nekada sadrže i poneku unikatnu zadaću.

Nije Breath of the Willd, ali... jest?
Ono što je za svaku pohvalu je uspješan spoj brojnih Warriors i Breath of the Wild elemenata. Primjerice, misije se odabiru s prikaza mape Hyrule kraljevstva, te nakon toga slijedi odabir lika ili pak družine od dva do tri člana. Nekada su to fiksni odabiri, no najčešće igra dopušta da u bitku uđemo s najdražim nam likovima.

Unatoč tome što Hyruleom nije moguće slobodno lutati kao u BOTW, misije se odvijaju na poznatim dijelovima kraljevstva. Neke lokacije identične su verzijama iz BOTW, dok je neke znamenitosti Hyrulea moguće doživjeti u njihovom sto godina mlađem izdanju. Cjelokupno Zelda iskustvo dočarano je kroz popratne aktivnosti kao što su trgovanje, opcionalne misije i viteški kamp kroz koji je moguće podići level slabije razvijenog lika bez odlaska u opasnu misiju. Ostao sam ugodno iznenađen veličinom dostupnih lokacija i brojnim malim detaljima koji se mogu na njima pronaći.

Usprkos predvidivom gameplayu, Age of Calamity uvijek uspijeva ostati dovoljno zanimljiv, te je na momente moguće dobiti dojam da doista igramo neku The Legend of Zelda igru. Developeri su odradili vrhunski posao s oživljavanjem sve i jednog igrivog lika kojeg sam imao priliku zaigrati. Igranje s Urbosom i Revaliem luđe je nego što je itko ikada mogao predvidjeti.

Age of Calamity se povremeno trudi i servirati pokoju manju zagonetku i povremeno želi motivirati igrača na istraživanje lokacija (eh da, vratile su se Korok sjemenke), ali nijedan od tih pokušaja nije preambiciozan i zapravo ne pokušava iskočiti predaleko iz klasičnih Warriors okvira, što je razumljivo. Ganjanje pješčanih nemani u Gerudo pustinji, skupljanje čili papričica kako bismo izbjegli smrzavanje na Hebra planini samo su neki od doživljaja koje je moguće ponovno proživjeti u ovim sto godina starim Linkovim avanturama.

Skupljanjem materijala i rješavanjem neobaveznih misija moguće je naučiti recepte za razna jela. Vrlo dobar sustav tutoriala već u prvim poglavljima me upozorio da u borbu ne valja ulaziti praznoga želuca. Efekti koje pripremljena hrana daje mogu biti razni – od zadavanja jače štete neprijateljima do bolje otpornosti na elementalne napade. Oružja se ne lome, a uz određenu naknadu moguće ih je kombinirati, odnosno nadograditi.

Oružja se ovdje ne lome, a uz određenu naknadu moguće ih je kombinirati, odnosno nadograditi.

U borbi je moguće koristiti elementalne čarobne štapove, posuđeni su i tzv. Flurry Rush napadi (sekvenca napada koja se aktivira pravodobnim izmicanjem protivničkog napada), a svaki od likova ima i specifične verzije napada svakom od četiri različite rune: Magnesis, Stasis, Bomb, Cryonis. Osim što služi za jači napad, X tipka također služi i za silovite udarce koji se mogu izvesti u trenutku kada se razbije protivnikov štit. Kroz borbu se puni i posebni mjerač potreban za izvođenje specijalnih cinematičnih napada koji su često najjači alat u borbi protiv bosseva, a izgledaju spektakularno.

Sve spomenute akcije i arsenal napada zajedno s mogućnošću dinamičkog izmjenjivanja likova osiguravaju intenzivne borbe na bojištima kraljevstva Hyrule, premda sama igra nije pretjerano izazovna osim ako se ne igra na višim postavkama težine. Pravodobno izmjenjivanje kontroliranog lika često može biti i strateški presudno u složenijim misijama.

Grafički stil preuzet je dakako iz Breath of the Wild, te je Age of Calamity osjetno ljepši od prethodne Hyrule Warriors igre. Baš kao i prošlogodišnji Link’s Awakening, ni Age of Calamity ne briljira kada je u pitanju izvedba. Ciljanih 30 sličica u sekundi često pada na nešto niže brojke, a na određenim dijelovima (igrivim već i u eShop demo verziji) spušta se toliko da drastično narušava iskustvo igranja. Srećom, tih najekstremnijih usporavanja koja kvare užitak nema baš toliko mnogo i očito su vezana samo uz određene levele. Dok se manje osjetna usporavanja daju tolerirati, uistinu se nadam da će Nintendo izbaciti zakrpu koja će adresirati problem znatnijih usporavanja.

Izvedba ponekad toliko opada u broju sličica po sekundi da to drastično narušava iskustvo igranja.

Trzuckanja su nešto osjetnija u lokalnom kooperativnom modu za dva igrača, koji je svakako jedno od najzabavnijih co-op iskustava na platformi. Po pitanju prezentacije, Age of Calamity i zvuči kao Breath of the Wild. Brojni zvučni efekti preuzeti su iz te igre, što je svakako dobrodošla karakteristika i na neki čaroban način bude nevjerojatno snažan osjećaj nostalgije. Glasovna gluma u sekvencama je korektna – nije filmska, ali nije ni loša.

Sve u svemu, Age of Calamity ukrašen je vrlo dobrim gameplayem i nevjerojatnim detaljima i referencama na svoj izvorni materijal – Breath of the Wild. Količina gameplay elementa koji su na ovaj ili onaj način prebačeni u Age of Calamity uspjet će impresionirati i najskeptičnije među Zelda fanovima. Naravno, ti elementi su prilagođeni i pojednostavljeni, ali kad se sve uzme u obzir – dočaravaju veličinu i važnost ove avanture i njene priče s kojom je sve i započelo.

Na stranu i Zelda tematika, Age of Calamity sadrži nešto zbilja posebno u svojoj jednostavnosti gameplaya, fluidnosti i responzivnim kontrolama. Linkova serija udaraca koja može završiti surfanjem na štitu i Urbosine kombinacije koje u vrućoj Gerudo pustinji mogu završiti dozivanjem gromova koji žongliraju i šokiraju nekoliko desetaka Lizalfos guštera odjednom naprosto imaju nekakav terapeutski efekt.

Interesantna kombinacija Warriors gameplaya i Breath of the Wild svijeta. Šarm i imerzivnost čine ju drugačijom i dovoljno pristupačnom Warriors igrom koja će vrlo lako privući ljubitelje Zelda serijala koji inače izbjegavaju Warriors naslove.

83 Naša ocjena
  • svaki od igrivih likova ima unikatnu listu poteza i napada
  • vjerno rekreiran svijet iz Breath of the Wilda
  • zvučni efekti bude nostalgiju
  • kao stvoreno za podijeliti Joycon
  • nešto ekstremnija usporavanja i trzuckanja u određenim levelima
  • tek nekolicina originalnih zadataka u misijama

Ivan Brekalo

Poklonik retro igara koji se voli vraćati starim Sega i Nintendo klasicima. Zaljubljenik u Smash Bros i entuzijast za Capcomove tabačine. Frejmovi su mu bitniji od rezolucije, a igrivost bitnija od priče.