HCL.HR

Trebamo li uopće Splinter Cell igru otvorenog svijeta?

Zoran Žalac 12.04.2018.   •   31 komentara


Sve je izglednije kako će Ubisoft ovoga ljeta predstaviti novu igru Splinter Cell serijala, pa mi razglabamo o tome zašto je to u isto vrijeme dobra i loša vijest.

Protagonist svih dosadašnjih Splinter Cell igara ovoga je tjedna gostovao u Ghost Recon Wildlandsu. Glas mu je za tu priliku posudio glumac Michael Ironside, koji se toj ulozi vratio nakon izostanka u zadnjoj Splinter Cell igri, Blacklistu iz 2013. godine. Već smo i ranije čuli glasinu da Ironside i Ubisoft ponovno surađuju, a uvjereni smo da ta suradnja nije namijenjena samo gostujućoj epizodi u Wildlandsu, nego potpuno novoj igri Splinter Cell serijala. Da će te igre biti potvrđeno je još prošle godine te sada samo ostaje pričekati E3 sajam gdje će ista vrlo vjerojatno biti službeno otkrivena.

Povratak Sama Fishera možda veseli fanove, ali vrijedi napomenuti da to sigurno neće biti igra kakvu si isti fanovi imaju zamišljenu u glavi. Nije da za tu tvrdnju imamo neke insajderske informacije, ali je znakove prilično lako iščitati, a time ćemo se baviti u ovome tekstu.

Splinter Cell: Blacklist za Ubisoft je bio jedna od posljednjih igara svoje vrste, taman prije smrti Toma Clancyja. Linearnu igru sa strukturom misija nakon 2014. zamijenili su otvoreni svjetovi Watch Dogsa, The Divisiona i Wildlandsa. Tek je Rainbow Six Siege preoblikovan u MP-only naslov, ali sjetimo se da je isti zaživio tek kad je 2014. otkazana ideja Rainbow 6: Patriotsa.

Ta promjena nije bila slučajna jer je Blacklist imao razočaravajuće rezultate u prodaji. Umjesto predviđenih pet milijuna primjeraka, Blacklist se prodao u svega dva milijuna, usprkos tome što ga je Ubisoft promovirao kao akcijski naslov, pa u jednom dijelu igre čak promijenio perspektivu igre na pucačinu iz prvog lica.

STEALTH ŽANR JE FINANCIJSKI SUICID

Situacija se pet godina kasnije nije značajnije promijenila u pogledu igara koje se orijentiraju na stealth pristupe. Zapravo, stvari su iz lošega postale još gore. Deus Ex: Mankind Divided, Dishonored 2 i Hitman mahom su vrlo dobre i odlične igre, a sve su redom podbacile u prodaji. Dishonored 2 prodao se 40% slabije od prvog dijela, Deus Ex serijal je privremeno umirovljen, a Square Enix se morao odreći Hitman franšize jer im je bila neisplativa. U takvom podneblju nema šanse da će Ubisoft izbaciti Splinter Cell igru koja će biti slična prijašnjim dijelovima.

Jedina anomalija među stealth igrama je Metal Gear Solid V, koji se prodao u više od šest milijuna primjeraka. Više je čimbenika koji su utjecali na taj rezultat, ali „krivnju“ uglavnom možemo svaliti na to što je Phantom Pain bio zadnje poglavlje serijala koji je trajao duže od 20 godina. Plus, Kojimin oproštaj od serijala prodavao se u pet verzija za isto toliko platformi. Dovoljno je reći kako se Konami ni tri godine kasnije nije usudio igrati na kartu stealtha nego je pribjegao pokušaju brze zarade uz zombije.

OTVORENI SVIJET JE OTVORENO IGRALIŠTE

Još jedan potencijalni čimbenik uspjeha za MGSV bio je format otvorenog svijeta. Nisu to bili bogzna koliko veliki ni bogati svjetovi, ali možemo se složiti da je MGSV donio slobodu kakvu stealth igre obično nemaju. Veliki otvoreni svjetovi sada su zaštitni znak Ubisofta i možemo se kladiti da je kad-tad u raspravu došla ideja: zašto ne bismo napravili Splinter Cell igru otvorenog svijeta?

Mislim da odgovor leži u Watch Dogs igrama, s obzirom da je stealth pristup u njima sasvim validan. U Watch Dogsu također koristimo kojekakve gadgete i pokušavamo očistiti baze bez da nas itko vidi i čuje. Pokraj toga jedino ostaje pitanje – što to Splinter Cell u otvorenom svijetu može ponuditi, a da to Watch Dogs nema? I da to pritom nije dosadnije od urbanih, kul hakera.

Odgovor je možda u „sažetijim otvorenim svjetovima“ iliti ogromnim levelima kakve imaju već ranije spomenuti Hitman i Dishonored 2, ali se s njima mijenja i koncept gameplaya. Dishonored 2 ima različite natprirodne moći koje nudi igraču, dok je kamufliranje osnovni princip gameplaya u Hitmanu. Splinter Cell s velikim levelima ne može biti Splinter Cell kakvoga smo do sada poznavali, a Ubisoft je na tragu te činjenice bio još s Convictionom.

SAM FISHER JE TU DA ŠTITI I SLUŽI

Prema trenutnoj filozofiji, Ubisoft više ne proizvodi igre kao proizvode već igre kao „žive usluge“. Čak i singleplayer naslovi, poput AC: Originsa ili Far Cryja 5 prešli su na koncepte privremenih sadržaja, tzv. evenata, koji u igri iz mjeseca u mjesec stalno nude nešto zbog čega biste se možda htjeli vratiti igranju.

Igre poput The Divisiona, For Honora ili Rainbow Six Siegea žive po „sezonama“ i redovito se osvježavaju dodatnim sadržajima, što besplatnim što plaćenim. Ista sudbina gotovo sigurno očekuje i novi Splinter Cell naslov, samo ostaje za vidjeti kako će koncept usluge biti integriran u igru. Upravo zbog toga ne vjerujemo da će ovo biti Splinter Cell kakvoga smo do sada poznavali.

Zanimljiv model usluživanja dodatnim sadržajem predstavio je Hitman sa svojim Elusive Target misijama, pa pretpostavljamo da bi Splinter Cell mogao ciljati na nešto slično tome. No, to je uvijek sklizak teren, jer podrška dodatnog sadržaja uvijek ovisi o prodaji, a prodaja uvijek ovisi o količini sadržaja koji je u igri dostupan od samoga početka, tako da Ubisoft vjerojatno traži odgovarajući balans.

MULTIPLAYER SAČEKUŠA

Splinter Cell je od svojih ranih početaka imao aspiraciju biti više od singleplayer naslova. Još od Pandore Tomorrow, serijal se oslanjao na Spies vs Mercs mod te je samo u Convictionu probao nešto novo prije nego se u Blacklistu vratio istom modu. Ne bi bilo pogrešno reći da budućnost Splinter Cella ovisi o evoluciji tog moda, a s time na umu ne bismo bili iznenađeni da Ubisoft pokupi koju ideju od battle royale žanra.

Znam da ste se vjerojatno zgrozili na tu ideju, no ponovimo još jednom činjenicu da se Splinter Cell Blacklist prodao dosta loše po Ubisoftovim standardima, a i po standardima igara Tom Clancy marke. Veće su šanse da će Ubisoft eksperimentirati s nečim novim nego da će se nadati boljoj prodaji u drugom pokušaju s istom stvari.

Zanimljivo je, doduše, kako su Ubisoftovi pisci složili spoznaju Sama Fishera da je on posljednji junak svoje vrste. U toj pomalo tužnoj spoznaji nalazi se i velika odgovornost s kojom se nije lako nositi. Samu Fisheru stoga novi povratak može biti i zadnji u karijeri, a može se dogoditi i da nakon njega pronađe novu mladost.

Komentari (31)

  • Jokerhere

    12.04.2018 - 19:22

    Ne treba ( bar ne bih volio )..neka se nastavi kao prva tri djela i to bi na današnjem tržištu bilo originalnije i svježije nego otvoreni svijet.

  • Adam Jensen

    12.04.2018 - 19:27

    Bolje da ga uopće ne prave nego da bude open-world. Neka bude kao Deus Ex dakle veliki polu-otvoreni leveli i misije po noći obavezno. Ali kakvi su smradovi Ubisoftovci možemo očekivati open-world i misije po danu, uz neizostavno oslobađanje baza. Kad se sjetim da su mi nekad bili najdraži studio (u periodu 2004-2007) a sad mi mrži od EA.

  • delight353

    12.04.2018 - 19:32

    Osobno mislim da su open world igre, u pravilu, zamorne i sto se dulje igraju, postanu dosadne. To sam osjetio na Divisonu i Shadow of waru – dva naslova koja sam na oko 50% prestao igrati. AC Origins mi je iznimka, no mislim da je to vise zbog teme, price i zanimljivih likova. Mislim da bi Splinter cell trebao ponuditi nesto potpuno novo u Ubisoftovom portfelju open world igara, a da bi bio uspjesan i igracima zanimljiv. Bit cu razocaran ako je to MP komponenta. Pogotovo battle royal zanra kao sto tekst predvida.

    • delight353

      @delight353, 12.04.2018 - 19:41

      Da nadodam; MGSV je imao grozan open world. Najgori od spomenutih naslova. Njega sam prestao igrati nakon prvog akta. One borbe s ogromnim robotom. S druge strane, Far cry 5 ima odlican otvoreni svijet. Koliko god kaotican nekada bio, uvijek imas nesto za raditi. Razina detalja je zavidna. Btw., HCL, dajte uvedite “EDIT” opciju u komentarima.

    • pleto

      @delight353, 13.04.2018 - 09:22

      potpisujem

    • Aldin219

      @delight353, 13.04.2018 - 09:32

      MGSV nije fokusiran na svijet već na beskraj gameplay mehanika koje su pravo osvježenje u moru dosadnih gluposti koje ponavljaš iznova u bilo kojoj drugoj open world igri.
      Nažalost, za vas je danas sve važnije od same igre.

    • delight353

      @Aldin219, 13.04.2018 - 14:26

      Da, ali proci X puta kraj outposta koji si Y puta vec ocistio od istih neprijatelja je vise nego zamorno. Ne sjecam se svih detalja, ali bio je neki outpost kraj kojeg sam morao prolaziti svaki puta da dodem do cilja, tj. objectivea, a barem 3 puta sam porijesavao sve negativce. Bez veze. Ne kazem da je gameplay los u MGSV. Naprotiv, odlican je! Ali bez okolisanja kritiziram open world mehaniku koja mi je pokvarila cijelu igru.

    • funky0308

      @delight353, 13.04.2018 - 10:58

      Slazem se i ja, naporne su malo vec postale Ubisoftove igre. Igram ih i dobre su mi ali sve mi se manje da igrati. Ghost Recon W sam ostavio na pola i kontam ako dodje Splinter Cell slican Ghost Reconu, da ga necu ni igrati. Takve igre su postale obaveza jbte, ne stignem ja to igrati vise, niti mi se da lutati po tolikim mapama. Impresivno izgleda ali dosta je, nadam se da mogu smisliti nesto novije, bolje i svjezije.

    • jastreb

      @delight353, 13.04.2018 - 11:24

      Nedavno sam odigrao Tomb Raider i oduševio sam se kako je igra linearna a opet sve je na jednoj mapi. Nema zamornog trčanja s jednog kraja mape na drugi, skupi ovo, skupi ono…
      Open world mora biti jako dobro napravljen da bi mi bio zabavan. Witcher 3 mi je benchmark za takve igre.

    • tomica0310

      @delight353, 17.04.2018 - 10:56

      ma opetn world je samo za GTA igre…Far Cry 1 je bio ultra zanimljiv jer nije bio open world, cim su ubacili to fokus igranja postaje nesto sasvim drugo nego u originalu…et to je problem

  • IvanDado

    12.04.2018 - 19:37

    Ma nek se objese ako ovo zajebu.

  • _FABO_

    12.04.2018 - 19:44

    ako ce biti ko pandora tomorrow ne treba nam , sc je uvijek bila dobra igra zatvorenog svijeta, ne treba nam vise, zadovoljni cemo biti samo ako uopce i izade nova , naravno ako ce sam imati onaj svoj legendarni glas Michael Ironside-a

  • Dilo_trasul

    12.04.2018 - 20:05

    Dishonored je popusio zbog ocajne PC verzije,Hitman zbog epizodnih izdavanja a deus ex jer je vidno izbacena napola dovrsena igra s aspekta price.

    • IvanDado

      @Dilo_trasul, 12.04.2018 - 21:49

      O kojem Dishonordu ovdje pricamo?

    • Dilo_trasul

      @IvanDado, 12.04.2018 - 22:20

      Duji

    • IvanDado

      @Dilo_trasul, 12.04.2018 - 23:47

      Tvoj komentar me potaknuo da ga ponovno upalim i bas da vidim kako igra radi. Evo meni radi ko podmazano, ne znam jel to bilo samo na izlasku igre, ali u svakom slucaju sad radi odlicno.

    • Dilo_trasul

      @IvanDado, 13.04.2018 - 15:51

      Pri izlasku igre

    • Sinek

      @Dilo_trasul, 13.04.2018 - 13:07

      dishonored je najveća misterija od nabrojanih, šugava pc verzija nije pomogla ali mislim da nije toliko upropastila prodaju, ipak se radi o pc tržištu
      hitman i deus ex si objasnio, s tim da je izlazak deus exa bio popraćen i aferom s ultra-usranim mikrotransakcijama
      reći da je stealth žanr financijski suicid na osnovu ova tri primjera je neozbiljno

  • phoda2

    12.04.2018 - 21:42

    ne trebamo

  • Red Falcon 2

    12.04.2018 - 21:42

    Velik otvoren sandbox level ko u klasičnim SC igrama ala Chaos Theory, da. Klasični GTA-style open world, god no!!!

  • Ovcaodnovca

    12.04.2018 - 23:36

    zadnji Splinter Cell nisam igrao upravo radi toga “open world” pristupa u onom avionu….. malo mi je blesavo…. odi u ovaj dio aviona da napravis save, odi u onaj dio aviona da napravis upgrade….. i tako to…. Splinter Cell je linearna igra… za time nema potrebe

  • marko1106

    13.04.2018 - 08:26

    Dishonored 2 je umjetnost od igre..i neke stvari koje je cine takvom su detalji primjera vracanja u proslost mjenjanj stvari..i tolikih detalja u svakom levelu i prostoru…sto bi u open world nacinu bilo definitivno zakinuto…zao mi je sto je podbacila u prodaji jer ce ovi sigjrno prestati praviti takve igre…

  • SanKa

    13.04.2018 - 10:19

    iskreno ne…manje intimne mape su baš ono što čine stealth igre super. klaustrofobija zbog ograničenog prostora gdje se traži skill za rješavanje misija. a ne popneš nekog i štura preko polja. black list je bio odličan naslov, ne bih se bunio da naprave remake

    • funky0308

      @SanKa, 13.04.2018 - 11:03

      Tu se Ubosoft zaje sa ACom (Unityem, a pogotovo sa Syndicateom). Obidjes neprijatelje, popnes se na krov, s krova skocis i ubijes bossa i gotova misija. Nekim igrama ne treba otvoreni svijet, a i ocitno nam je dosta vec tolikih mapa, mislim da se to najbolje vidi koliko svi cekamo last of us, god of war i ostale igre, da ih sada ne nabrajam. Ja sam se bas zazelio dobre price u malo slobodnijem ali ipak linearnom stilu.

    • SanKa

      @funky0308, 13.04.2018 - 11:12

      AC je valjda jedina “stealth” igra kojoj paše open world, jer se izgubiš u masi…ali splinter cellu ? ne baš

    • Dragan[MKD]

      @funky0308, 13.04.2018 - 14:38

      Ne bih se slozio, evo primjerice pogledaj Zelda ili Horizon i vidjeces koliko je bolji od navedene igre. Linearnih igara se fokusiraju na pricu, dok igre otvorenog tipa se fokusiraju na Gameplay mehanike. Meni mi je prica najnebitniji dio neku igru, vise cenim inovativnih igara koji pametno iskoristavaju open world okolinu.

    • funky0308

      @Dragan[MKD], 13.04.2018 - 17:01

      I slazem se ja s tobom, takve igre i igram. Bas zato i branim igre kao sto su Division ili Ghost Recon, bez obzira na pricu ali zazelim se Talletaleovih igara da odmorim od ovoga malo. Isto vrijedi i za last of us i ostale igre koje stizu.

  • hacksor1234

    13.04.2018 - 11:33

    Da, linearne igre polako izumiru te je vise u trendu raditi open world igru, profitabilnije je, upravo zato je i PoP serijal zamro, slab profit od zadnje dve igre te su u Ubisoftu zakljucili da je slab interes i stavili fransizu na cekanje, mada bi ja dao bubreg i levo plucno krilo za novu Prince of Persia igru. Uglavnom bio bi dobar koncept da urade nesto po uzoru na Sniper Elite 3 i 4, iz misije u misiju si prebacen na drugu mapu, koje jeste da su linearne, ali su ogromne

  • snooker

    13.04.2018 - 16:16

    stealth je inače u igrama glupost zbog idiotskog AI-ja, ali znamo da Ubisoft forsira stealth i penjanje u svim svojim igrama…

  • moordrak

    14.04.2018 - 10:52

    Dragi Ubisoft, ako će te se u novom Splinter Cellu vratiti na veličanje ujaka Sema, od*ebite od mene u troskoku. Malo se mislim, igrao sam pun klinac toga kroz godine no Splinter cell serijal sam kompletno preskočio zbog tematike ali ne u smislu stealth gameplaya nego permise. Čim čujem da je priča vezana uz moćnu američku vojsku, njihove tajne službe, predsjednika i američku čast u vidu navy SEAL-ova, Delta force-a ili sličnih vojnih elitnih postrojbi odmah mi se pri*ere. Taman da naprave svijet veličine Aljaske, no me interesa.

  • _FABO_

    14.04.2018 - 20:33

    Cekaj cekaj stariiii mojjjj sad mi je too palo na pametttt, mozda tamo di ga ova zenska salje, mozda ce tamo biti smjestena radnja novom sc *:* OMG

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!