HCL.HR

Elden Ring – kakvu nam igru pripremaju tvorci Game of Thronesa i Dark Soulsa?

Filip Zorić 16.06.2019.   •   27 komentara


Na ovogodišnjem smo E3 sajmu dobili najavu za igru Elden Ring. Što sve znamo o tom misterioznom naslovu na kojemu rade autor George R.R. Martin i studio From Software?

Ovogodišnji E3 sajam podario nam je neke fantastične trenutke. Keanu Reeves počastio je nas smrtnike svojom prisutnošću na pozornici Xboxa, a Watch Dogs Legion nam je pokazao da bakice mogu imati ubojite namjere. Međutim, meni je među najdražim trenucima bio onaj kad je najavljen Elden Ring, misteriozni naslov koji nam je pokazao Microsoft na svojoj E3 konferenciji.

traileru smo smo vidjeli sve i svašta: sablasne ruke koje se pojavljuju niotkud, ratnike koji imaju jako dobar smisao za modu i kovača koji lupa čekićem kao moj susjed dok spavam ujutro. Što sve ovo znači? Što je Elden Ring i što možemo očekivati u završnoj verziji igre? Pokušati ću odgovoriti na sva ta pitanja u ovom tekstu. 

ŠTO JE UOPĆE TAJ ELDEN RING? 

Elden Ring bit će akcijski RPG smješten u svijetu mračne fantazije kojeg će lansirati izdavač Bandai Namco za PlayStation 4, Xbox One i PC. Ovigra ujedinjuje umne snage Hidetake Miyazakija i Georgea R.R. Martina. Za one koji ne znaju, Hidetaka Miyazaki je praktički kreirao i režirao sjajni Souls serijal igara. George R.R. Martin je autor koji je stvorio nevjerojatni serijal romana Pjesma Leda i Vatre.

Ukratko, ova dva čovjeka imaju toliko kreativnog talenta među sobom da se svijet zatrese svaki put kad su u istoj prostoriji. Još fali da im se pridruži Hideo Kojima i bojim se da će doći do apokalipse. Naravno, Miyazakijev studio From Software radi na razvoju ove igre. S obzirom da nas ovaj tim rijetko kad razočara kvalitetom svojih igara, očekivanja su jako visoka. Miyazaki će preuzeti ulogu kreativnog redatelja, dok je Martin iskoristio svoje nevjerojatne vještine pisanja za stvaranje mitologije i svijeta igre.

Ekipa From Software je ustupila u kontakt s Martinom većinski zato što je Miyazaki veliki fan njegovog rada. Čak preporučuje novim zaposlenicima tvrtke Martinova djela. Sličnu situaciju možete pronaći u redakciji HCL-a – Igor inzistira da novi autori postanu profići u Supralandu prije nego što započnu rad.  

ŠTO ZNAMO O PRIČI? 

Trailer za Elden Ring nam nije pokazao mnogo, ali kombinacija vizualnih tragova i šuškanja u industriji nas vodi do nekih zanimljivih zaključaka. Već smo rekli kako će ova igra biti smještena u svijet mračne fantazije, ali Hidetaka Miyazaki otkrio je još nekoliko detalja u intervjuima. Sam naslov Elden Ring ne dolazi od doslovnog prstena kojeg ćemo vidjeti u igri, već je to ime za nešto drugo.

Miyazaki kaže kako je Elden Ring zapravo misteriozni, kozmički koncept koji diktira pravila svijeta i drži sve na okupu. U traileru smo vidjeli kako je Elden Ring smrvljen u dijelove, stoga možemo očekivati da ćemo u igri istraživati svijet preplavljen kaosom (Littlefinger bi bio zadovoljan). Situacija će biti slična kao i u ostalim igrama studija From Software – Bloodborne i Dark Souls su nas također ubacili u svjetove na rubu propasti.

Tračevi u industriji nam govore još toga: navodno će igra biti inspirirana nordijskom mitologijom, a igrači će moći putovati kraljevstvima i suočiti se s moćnim kraljevima. Uzmite u obzir da su ove informacije neslužbene, ali dosta se tračeva vezanih uz igru pokazala istinitima. Trailer nam pokazuje kako je poprilično vjerojatno da je svijet igre inspiriran nordijskom mitologijom. Čekići, kovači, sjajni oklopi… mislim da smo svi odigrali dovoljno God of Wara da znamo o čemu je riječ.

Ideja da će se igrači boriti s vladarima različitih kraljevstva se također ne čini suludom. S obzirom na to da je Elden Ring uništen, sasvim je logično da su carstva bačena u konflikt te da je potrebno uvesti mir. Sama priča igre se već čini jako zanimljivom, unatoč tome što imamo malo informacija. Ne zaboravimo da George R.R. Martin ima ulogu u pisanju mitologije i elemenata svijeta.

Reći ću vam samo da trebate pročitati Pjesmu Leda i Vatre kako biste vidjeli koliki je Martin majstor kad je u pitanju gradnja svijeta. Svaka obitelj ima bogatu povijest, svaka lokacija ima vlastitu kulturu, svaki dvorac ima neki element koji ga čini jedinstvenim itd. Rijetko se kad nađu fikcijski svjetovi toliko duboki kao oni što ih stvara Martin. S obzirom na to, možemo očekivati nešto izvrsno kad je u pitanju priča igre. 

ŠTO ZNAMO O GAMEPLAYU? 

Kreativni redatelj Hidetaka Miyazaki je bio nešto slobodniji kad god je pričao o mehanikama Elden Ringa. Igra će biti akcijski RPG s pogledom iz trećeg lica, a sustav borbe će biti vrlo sličan onom u Dark Soulsu. Međutim, jedan element igre će uveliko promijeniti osjećaj borbe, a to je otvoreni svijet. Da, Elden Ring će imati otvoreni svijet kroz koji ćemo moći putovati na konju.

Dok istražujemo ćemo naići na različite neprijatelje, a i na kompleksno dizajnirane dvorce. Ako ste zaigrali ostale From Software igre, onda znate koliko su oni zaljubljeni u dvorce. Gotovo sam siguran da barem jedan član razvojnog tima ima diplomu u arhitekturi. S obzirom na to, sigurno ćemo vidjeti neke prelijepe građevine u igri.

Međutim, nemojte očekivati nešto previše života u ovom svijetu. Miyazaki kaže kako u Elden Ringu neće biti klasičnih gradova s likovima, ali će biti ruševina i uništenih naselja dostupnih igraču. Izgleda da From Software cilja na svijet sličan onima u Shadow of the Colossus i The Legend of ZeldaBreath of the Wild.

Još jedna važna karatkeristika igre bit će fokus na RPG aspekte. Moći ćemo stvoriti vlastitog lika, a imat ćemo i različite načine za pristupiti borbama. Postojat će brojna oružja i čarolije, što će nam dopustiti da stvorimo vlastite taktike. Računajte da će From Software vratiti i onaj nivo težine po kojem su poznati svi njihovi naslovi. Studio još uvijek stavlja ogroman fokus na osjećaj koji igrač dobije kad savlada veliku prijetnju, a ovo će se vezati uz već spomenute RPG elemente.

Prisutnost različitih strategija znači da će igrači imati brojne načine za pobijediti moćne neprijatelje. Među tim moćnim neprijateljima koji će nas držati budnima noću će biti bossevi. Pripremite se za razbijanje kontrolera, jer Miyazaki kaže kako će Elden Ring imati brojne, jedinstvene boss bitke.

Moramo spomenuti još šuškanja o igri. Navodno će oni kraljevi protiv kojih ćemo se boriti imati posebne moći. Kad pobijedimo jednog kralja, dobit ćemo njegovu moć koju ćemo onda imati mogućnost iskoristiti protiv ostalih. Ovo zvuči kao jako zanimljiv koncept, pogotovo ako ga povežemo s odličnim bossevima po kojima je From Software poznat. 

KAD ĆEMO TO ZAIGRATI?  

Elden Ring još uvijek nema potvrđeni datum izlaska, ali možemo spojiti neke točkice bacimo li pogled na tragove. Miyazaki kaže kako je razvoj Elden Ringa započeo kad je završen rad na posljednjem DLC-u za Dark Souls 3. DLC sadržaj u pitanju, zvan The Ringed City, je izašao na tržište u trećem mjesecu 2017. godine. To znači da se na Elden Ringu radi nešto više od dvije godine. Sad pogledajmo datume izlaska ostalih From Software igara.

Njihova posljednja 4 naslova (Dark Souls 2, BloodborneDark Souls 3, SekiroShadows Die Twice) su izašla u ožujku. Također su većina njih imali razvojni ciklus od otprilike tri godine. Na primjer, na Bloodborneu je rad započeo 2012., a igru smo zaigrali 2015. godine. Povežemo li sve ovo, možemo reći da će Elden Ring vjerojatno stići u ruke igrača u trećem mjesecu 2020.

To nije sigurno, naravno. S obzirom da je ovo najambicioznija igra na kojoj je From Software radio do sada, možda ćemo vidjeti odgodu. Nadajmo se da neće doći do toga. Martinov The Winds of Winter čekamo od 2011. – valjda From Software neće upasti u istu zamku. 

Komentari (27)

  • vlatko2003

    16.06.2019 - 19:40

    ooouyeah 🙂 moze

  • Wolfman

    16.06.2019 - 20:15

    Nordijski trač je opovrgnut, radi se navodno o keltskoj mitologiji. To je naravno samo novi trač 🙂

    Nego, ove Megaman style boss borbe i ona scena iz trailera kada si lik spoji ruku na tijelo me navode na ideju da ćeš nekom bossu doslovno odrezati ruku i ugraditi ju na svoje tijelo i tako se upgradeati 😀

    • Filip Zorić

      @Wolfman, 16.06.2019 - 20:30

      To bi bilo primjereno pošto Megaman isto ima svoj cannon na ruci ?
      Nego, vidio sam i to za keltsku mitologiju – to su sve dosta dobro potkrijepljene spekulacije, ali sam odabrao nordijsku za pokriti jer nam to govore izvori iz industrije. A većina je leakova bila dosta istinita do sad jel. Ali bilo bi skroz zanimljivo da je keltska mitologija u pitanju.

    • Wolfman

      @Filip Zorić, 16.06.2019 - 20:39

      Ovo za kelte sam vidio na Reseteri, korisnik pod imenom Omnipotent. Iskreno ne znam čime se točno on bavi, ali čini se da ima neke insajderske informacije. Tamo je opći konsenzus da je on dosta legitiman izvor, provjeren od strane administratora foruma itd. Napisao je dosta dugačak post prije E3 o igri i nabacao tonu hintova…

    • Filip Zorić

      @Wolfman, 16.06.2019 - 20:46

      Ne mogu naći taj post, ali sam o keltskoj mitologiji vidio na Redditu da neki ljudi predviđaju. Svakako mislim da će bit izvrsna igra, bez obzira na inspiraciju 🙂

    • Wolfman

      @Filip Zorić, 16.06.2019 - 20:52

      Moraš imati account na forumu i barem jedan post na toj temi gdje je objavio to da bi mogao vidjeti. Pošaljem ti ja u privatnoj poruci 🙂

    • Tony77

      @Wolfman, 16.06.2019 - 22:33

      Ček malo kakve veze ima nordijska i keltska mitologija kad su doslovno zaposlili GRRM da napiše novu mitologiju i priču nemaju logike te teorije ? ?

    • Wolfman

      @Tony77, 16.06.2019 - 22:37

      Pa mitologija je inspiracija, početno polazište. Kao što GoT vuče dosta inspiracije iz srednjovjekovne europske povijesti, npr. Ratovi ruža i sl.

    • Tony77

      @Wolfman, 16.06.2019 - 23:11

      Razumim ja to, ali to sve izmišlja GRR tako da utjecaj Nordijske ili keltske mitologije je toliko mali da je nebitan , a kako su same po sebi slične to malo što će ga inspirirat je u biti isto bilo to nordijska ili keltska to će ipak na kraju bit njegova stvar ?

    • Wolfman

      @Tony77, 16.06.2019 - 23:30

      Bleh, meni osobno su Vikinzi isfurani u zadnje vrijeme pa bih radije vidio Kelte u Miyazaki stilu 🙂

    • Tony77

      @Wolfman, 16.06.2019 - 23:49

      Tu se slažem. Nego ti ja velim da nećeš vidit ni jedno ni drugo ?. A što se nordijske mitologije tiče dosta što je Kratos završio u hladnijim krajevima sve ostalo bi bilo previše ???.

  • Aldin219

    16.06.2019 - 20:18

    Jedva cekam

  • Serpico

    16.06.2019 - 21:14

    Martin je tu pre svega zbog marketinga i eventualno nekih smernica oko narativa, Mijazakiju definitivno ne treba nikakv mentor kad je u pitanju građenje svetova i mitologija. Očekivao sam više od običnog CGI trejlera, no šta je, tu je, treba se stripiti do švapskog i japanskog sajma.

  • darijoman

    16.06.2019 - 22:12

    Nema sumnje u to da će ovo biti loša igra. O tome uopće ne razmišljam ! Razmišljam o tome dali će ovo biti najbolja igra u 2020-oj

    • Filip Zorić

      @darijoman, 16.06.2019 - 22:29

      Bit će tu svega. Uz Elden Ring znamo još da Watch Dogs, Cyberpunk, Halo: Infinite i još puno njih izlaze 2020-te. Napeta će bit bitka za Game of the Year.

    • darijoman

      @Filip Zorić, 16.06.2019 - 23:01

      Da znam sve sam uzeo u obzir. Ali ovdje polažem vjeru

    • SonOfZeus

      @Filip Zorić, 17.06.2019 - 11:07

      WD ce biti fail.

    • SonOfZeus

      @Filip Zorić, 18.06.2019 - 02:30

      Spomene WD i Halo, a tlou ne ??

  • SanKa

    17.06.2019 - 09:30

    zvuci odlicno ali neka smanje te boss bitke. sekiro je odlična igra ali pati od činjenice da potrošiš na bossa eone, igraš 15 min i BAM opet novi boss..i opet kreće patnja

  • SonOfZeus

    17.06.2019 - 11:10

    Nisam fan Soula igara uopce, premalo storytellinga previse fajtanja koji na umjetni nacin produzuje trajanje igre (jer umres 100 puta u nekoliko sati, a checkpointovi su izrazito daleko). Uvijek su tmurne i graficki neimpresivne igre, ali svako ima svoje.

    • Aldin219

      @SonOfZeus, 17.06.2019 - 14:22

      Nemas pojma o cemu pricas. Bar probaj igrati prije nego lupetas gluposti

    • SonOfZeus

      @Aldin219, 18.06.2019 - 02:32

      Bravo, jako argumentirano. Nije te mama naucila da se ukusi razlikuju jelte? Stoga: “Svako ima svoje”. Osim da su graficki neimpresivne, sto je cinjenica. Imam Bloodborne i DS3, sa time da sam igrao i jedinicu i odustao nakon sat vremena zbog clunky kontrola na PC-u – ali da “barem da probam igrati”.

    • Goran1234

      @SonOfZeus, 17.06.2019 - 22:32

      ?

    • SonOfZeus

      @Goran1234, 18.06.2019 - 02:33

      ??

    • DiVojic

      @SonOfZeus, 18.06.2019 - 14:40

      Git gud.

    • Aldin219

      @SonOfZeus, 19.06.2019 - 11:02

      Igra se bazira na storytellingu kroz dijaloge, iteme, elemente svijeta i cutscene kao i svaka druga, ali dopusta igracu punu sobodu u otkrivanju istih jer vjeruje u taj sistem nagrađivanja truda i istraživanja. Slično kao sto radi i real life. Igra nije uopste brutalno teska vec je nemilosrdana, ne dopusta glupavo igranje, sve greske se kaznjavaju. Postoji bog zna koliko razlicitih oruzja i animacija sto je jos jedan spektakularan element ovih igara. Igre su gragicki frenomenalne, pogotovo Bloodborne koji izgleda prelijepo. Pricaju jednu duboku psiho filozofsku pricu na vise nivoa o borbi i to mozda nekome moze biti tmurno, ali je u isto vrijeme i ijepo jer je reano, ima umjetnički dodir i snagu s kojom se igrac poistovjeti. Samim time vise su fokusirane na umjetnički stil nego prazno sarenilo. Svjetovi u ovim igrama su zivi i prekrcati detaljoma i vjerovatno ne postoje igre koje imaju vise sadrzaja i replay valuea od DS serijala. Postoji toliko variacija, secreta, tajni koje skoro nikad neces ni otkriti da je to inspirativno. Sama ta činjenica da je From Software se usudio napraviti takvo nesto je fenomenalna. Reci da se ove igre pouzdaju u umjetno produžavanje igre je toliko dalelo od istine da je to cista besmislica. Svaki gamer bi trebao završiti DS1. To je obavezno stivo kao Super Mario.

    • moordrak

      @Aldin219, 19.06.2019 - 13:50

      Malo si me zainteresirao svojim argumentima zašto misliš da je ovaj serijal vrijedan igranja, ali još uvijek nisam uvjeren. Navesti tamnu, depresivnu atmosferu uz deformirane abominacije iz noćnih mora kao glavnu okosnicu igre ne prolazi moj primarni filter dobrog ukusa dok nekakve poveznice sa pravim svijetom ne smatram ozbiljnima. Ovime se kod mene gubi nekoliko primarnih okidača za igranje i nabavu neke igre. Filozofija priče uz mehanike igranja su tek idući na listi. Realno, igra me mora prvo privući vizualnom prezentacijom. J*iga površan sam. 😛
      Ako je moja prva reakcija na viđeno gađenje, onda ja nisam ciljana publika za kupovinu i igranje takvih naslova.
      Artistički izričaj na kojeg se pozivaš je značajno pomjeren prema neugodnoj strani.
      Dijelim mišljenje SonOfZeusa . Na prvo drugo i treće igranje, Souls serijal zajedno sa Bloodbornom u meni izaziva samo jednu emociju: odbojnost. Ima još takvih igara. Recimo nedavni Agony, pa Shadows of the Damned, pa onda malo stariji Clive Barker’s Jericho, pa prije njega Dante’s inferno…
      Glede liste, lista tvojeg i mojeg obveznog igračkog štiva se očito razlikuje 🙂
      Jedan od glavnih uvjeta ovakvog popisa je da igre na njemu mogu igrati svi: od 6-66. Nikada ne bih dopustio djetetu da zaigra bilo koju od Souls igara, za razliku od SuperMaria, Crasha ili Portala.
      Vidiš, ovo bi bila dobra tema za neki budući specijal…

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?