How to Survive

O horora li! Još jedna zombie igra! No ovoga puta radi se o ponešto drugačijem pogledu na hodajuće mrtvace i preživljavanje zombie apokalipse. Točnije, How to Survive pokušat će se istaknuti na tržištu po svome ARPG okruženju, odnosno stilu igranja. Očekuje vas dakle izometrična kamera koja ponekada ovisno o sceni odleti u top-down pogled (ovakav prijelaz funkcionira veoma dobro), dobivanje iskustvenih bodova koji se koriste za otključavanje vještina i naravno ubijanje hrpe zombija dok se ponekada morate pobrinuti i o vlastitim potrebama poput zdravlja, gladi, žeđi i umora.

How to Survive radnjom je smješten na izolirane otoke na kojima je izbio nepoznati virus… i dalje znate kako to ide. Čak bi se moglo reći da su developeri inspiraciju za lokaciju radnje pronašli u Dead Islandu zbog tropskog ugođaja otoka, ali usporedbe staju tu – to je jedina poveznica s tim naslovom. Osim zombija naravno. Sama kampanja traje kojih šest do osam sati, ovisno koliko ste spretni u ubijanju zombija i moguće ju je završiti birajući između tri različita lika od kojih svaki ima svoje stablo vještina te koji mogu napraviti nekoliko predmeta specifičnih za sebe. Budući da je igra poprilično akcijski orijentirana, developeri su odlučili samu priču svesti na osnovne crte bez ikakvog pokušaja da se igrač emotivno poveže s nekoliko preživjelih koji se nalaze na otocima.

Ipak, jedan lik se ističe unutar radnje i on je autor How to Survive vodiča. Kovacov priručnik za preživljavanje dizajniran je pomoću simpatičnih i humorističnih animacija te će vas upoznati sa svim bitnim aspektima za uspješno preživljavanje. Tako će prva dva otoka biti više u službi tutoriala dok će preostala dva testirati vaše vještine preživljavanja za pravo, kako bi se reklo. To je možda i najveći problem kod kampanje, taman kada otvorite većinu vještina i pronađete nacrte za većinu oružja dolazite do kraja radnje. Nekako ostaje osjećaj da nedostaje barem još jedan otok. Čak niti sporedni zadaci, koji su uvijek u poštarskom stilu, neće puno produžiti trajanje kamapnje, ali će barem potaknuti na detaljnije istraživanje otoka.

Od igre koja se zove How to Survive, očekivali bi da ćete više vremena posvetiti preživljavanju, no zbog ARPG dizajna, akcija je u prvom planu dok su životne potrebe glavnog lika stavljene malo po strani. Točnije, napravljen je dobar balans između ubijanja zombija i toga da morate paziti na hranu, vodu i umor. Upravo ovdje se krije zabavni aspekt igre jer koliko god je ubijanje zabavno, a vjerujte, veoma je zabavno, tu i tamo ćete morati malo stati da napunite “baterije”. Glad će uzrokovati da nemate snage za blisku borbu, ako ste žedni lošije ćete ciljati, a umor… pa i sami znate kako umor djeluje.

Osim ubijanja i preživljavanja, igra ima i jednostavan crafting sustav pomoću kojeg se rade oružja, oklopi i različiti medicinski pripravci od predmeta i biljaka koje se mogu pronaći po otocima. Tu su naravno i nacrti odnosno recepti za sve navedeno, iako je moguće i samostalno isprobavati kombinacije dok ne stvorite nešto što će funkcionirati. Ipak, da ne bude sve prelagano, inventory nije ruksak bez dna stoga ćete nerijetko morati razmisliti što vam zbilja treba, a što ne.

Može se reći da je ograničena količina predmeta dobar balans tome da se prilikom konstruiranja novih stvari vrijeme zaustavi čak i tijekom borbe. Iako to smanjuje izazovnost u preživljavanju, čemu ne pomaže da je bez metaka stvarno teško ostati, igra i dalje pruža dobar omjer zabave i izazova. Sama količina predmeta koja se može konstruirati je zadovoljavajuća, a svako oružje se poprilično razlikuje. Iako su mehanička oružja uglavnom prvi izbor, treba reći da udaranje metalnom šipkom ili korištenje motorne pile pruža veoma dobar osjećaj. Akcijski dio igre je i jedan od razloga zašto se How to Survive isplati zaigrati – taj osjećaj kada ubijate trulo hodajuće meso je stvarno krasno odrađen.

Nakon završetka kampanje tu je još osam izazova koji će testirati sve što ste naučili tijekom glavne radnje. Svaki od izazova bazira se na jednom dijelu koji će testirati vašu snalažljivost i korištenje oružja. Bilo da se radi o eksplozivima, masakru motornom pilom ili recimo testiranju preciznosti – svi izazovi su zanimljivi i prikladno teški. No, ako imate problema s njima, izazove je moguće zaigrati i s prijateljem (i preko interneta) što naravno olakšava izvršavanje raznih zadatka.

Sve u svemu, How to Survive ne sadrži ništa revolucionarno ili neviđeno čime bi se istaknuo u moru igara u kojima preživljavamo u apokaliptičnom svijetu zombija, ali je svejedno vrlo zabavna igra. Taj izometrijski pogled i fokus na akciju s elementima preživljavanja pokazao se kao puni pogodak, a iako je kampanja kratka te se iz nekog razloga ne može igrati kooperativno i online putem (najavljeno je da će kasnije doći nadogradnja koja će omogućiti online prelaženje), sasvim je dovoljno zanimljiva za odigrati u jedno od onih lijenih nedjeljnih poslijepodneva.

Da su se developeri više potrudili oko RPG dijela, koji je uz nezanimljivo stablo vještina još i previše jednostavan, ovo bi gotovo sigurno bila igra koju koju bi poželjeli odigrati više puta. Ovako, kada se kampanja jednom prođe teško da ćete joj poželjeti vratiti, no za cijenu od 14 eura tu je sasvim dovoljno zabave za ljubitelje tematike i žanra.

Nova virtualna zombie apokalipsa How to Survive omogućit će vam da testirate svoje vještine preživljavanja u ARPG stilu i pri tome na zabavne načine ubijate hrpe hodajućih mrtvaca.

77 Naša ocjena
  • fokus prema akciji