Sackboy: A Big Adventure

AVANTURISTIČKI DUH

Filip Zorić

LittleBigPlanet je po mom mišljenju podcijenjen serijal na koji se često zaboravi. Kad su prve dvije igre izašle, kritičari su ih hvalili na sve strane, ali ne vidim da mnogo ljudi danas cijeni koliko je maštovit taj serijal. Maštovitost je oduvijek bilo ono što definira LittleBigPlanet, bilo to maštovitost developera u story modu ili vaša maštovitost u kreaciji vlastitih levela. Sackboy: A Big Adventure više nema taj mod pomoću kojega smo mogli sami raditi levele, ali svejedno uspijeva prenijeti kreativnost serijala u 3D dimenzije. Ovaj lansirni naslov za PlayStation 5 je sjajna zabava za cijelu obitelj, a u isto se vrijeme odlikuje odličnim dizajnom gameplaya koji bi svatko trebao cijeniti.

59,99€ PS4 Ustupio izdavač igre

Priča u Sackboy: A Big Adventure ne predstavlja nešto od velike važnosti. Carstvo lutaka pod nazivom Craftworld napadnuto je od strane nove prijetnje. Sada je na vama da u ulozi ispletenog Sackboya koristite svoje vještine skakanja po različitim svjetovima i spasite svoj dom. Iznenadilo me koliko je šarma prisutno u priči. U svakom svijetu novi lik predstavlja vašeg vodiča, i oni su ti koji stvaraju jako humoristične trenutke.

Jedan vaš vodič je rak koji je opsjednut zlatom, ali je također velika kukavica. U drugom levelu vas lovi ogromna riba i ovaj rak je paraliziran strahom – ali se svejedno u idućem trenutku hvali da je on taj koji je svojom hrabrošću otjerao ribetinu. Sličan je slučaj s ostatkom likova koji vas vode kroz lude svjetove. Zapravo je impresivno koliko osobnosti igra daje svojim likovima unatoč tome što nije ovo neka epska priča. Svaka rečenica koju izuste puna je simpatičnosti, a u nekoliko trenutaka sam se čak pošteno nasmijao.

Iznenadilo me koliko je šarma prisutno u priči.

Mašta radi svašta
Najbolji aspekt prisutan u Sackboy: A Big Adventure je način na koji igra koristi tematike svjetova kako bi stvorila zabavne situacije u gameplayu. Na primjer, u levelu s džunglom morate trčati preko jezika žabaca ili preko stabala koja propadaju. Isto tako, u vodenom levelu morate izbjegavati ribe sa šiljcima ili skakutati preko mjehura. Igra konstantno pronalazi načine za spojiti vizualni aspekt svijeta s dizajnom gameplaya.

Čak i zadaci koji vam vaši vodiči zadaju imaju smisla kad se baci pogled na njihovu tematiku. Onaj isti pohlepni rak kojeg sam spomenuo prije vam u svojim levelima daje misije poput prikupljanja zlata. Još jedan vodič je veliki majmun koji od vas traži da prikupite njegovu djecu majmunčiće jer su se izgubili u džungli. Stvarno mi se svidjelo što se ovi leveli čine kao živući dijelovi Craftworlda.

Leveli su također sjajno strukturirani. Mehanike su vam prvo predstavljene u sigurnoj okolini, a onda postaju sve kompleksnije što dalje idete kroz level. Oni jezici žabaca kombiniraju se s ostalim opasnostima poput vatrenih kugli, a ribe sa šiljcima iz vodenog svijeta morate izbjegavati dok ste na pokretnoj platformi. Svidjelo mi se što je velika većina mehanika u igri jako jednostavna za shvatiti, ali svejedno nude solidan izazov.

Svidjelo mi se što je velika većina mehanika u igri jako jednostavna za shvatiti, ali svejedno nude solidan izazov.

Po ovome je Sackboy: A Big Adventure sličniji Nintendovim igrama više nego išta drugo. Ovo je dobra stvar jer je takav princip jednostavne zabave definirao i prve dvije LittleBigPlanet igre. Treća igra u ovom serijalu je počinila grešku u tome što je dodala previše stvari u nekim segmentima. LittleBigPlanet 3 je imao više likova, nove gadgete, velike hubworldove koji su činili prelazak u nove levele napornim itd.

Sackboy napušta sve te nepotrebne dodatke i vraća se jednostavnim korijenima serijala. Čak i powerupovi koje dobivate u levelima ne čine stvari previše kompliciranima nego samo zapapre zabavu. Bumerang predstavlja jedan od početnih powerupova i dopušta vam da udarite stvari s daljine. Kasnije dobijete cipele koje vam omogućuju da lebdite zrakom i uže uz pomoć kojeg se možete zakačiti za stvari i njihati kao plišani Spider-Man.

Kao što je slučaj kod ostatka igre, naučit ćete koristiti ove powerupove tako što rješavate postepeno teže zadatke. Još jedan sjajan dio levela su tajne koje su developeri skrili. Inače sam tip osobe koji obožava sakupiti što više toga u igrama, naročito u platformerskim naslovima. Sackboy: A Big Adventure natjerao me da provedem dosta više vremena u Craftworldu samo zato što želim pronaći neku tajnu.

Sackboy: A Big Adventure natjerao me da provedem dosta više vremena u Craftworldu samo zato što želim pronaći neku tajnu.

Sve su tajne pametno skrivene – traže od vas da možda pogledate u nekom neočekivanom smjeru ili iskoristite vaš powerup na kreativan način. Tajne nisu ni previše teške za naći, ne bih rekao da će itko čupati kosu na glavi tako što ih pokušava naći.

Još jedan ključan dio igre su boss bitke, koji su tradicija svakog platformerskog naslova. Ne želim vam previše spoilati ove dijelove Sackboya, ali vjerujte mi da će vas i ovdje igra iznenaditi svojom maštovitošću.

Ove borbe vam nekako uspiju dati osjećaj kao da ste heroj, iako ste samo stvor sačinjen od tkanine. Naravno, jedan element igre koji će privući mnoge jest taj da možete čitavu avanturu igrati u co-opu, i to s troje drugih igrača. Mislim da co-op dosta više paše ovakvoj igri nego starijim LittleBigPlanet naslovima čisto zato što je mnogo lakše pratiti akciju u tri dimenzije. U 2D okolinama prijašnjih inačica je bilo previše lagano izgubiti svoje prijatelje u levelu.

Mislim da se ovdje može pronaći dosta zabave s drugim ljudima, naročito zato što je igra dosta lagana za shvatiti. Prava je onda šteta što će online verzija co-opa biti dostupna tek kasnije, krajem 2020. godine. Sporedni aspekti igre koje bih morao spomenuti bi bili različiti kostimi koje možete staviti na vaše lutkice. Ovdje stvarno ima svega – uz pomoć kostima možete postati tigrić, morski pas, astronaut ili pak meni najdraže: svemirski vojnik koji izgleda kao da je ispao iz nekog animea.

Mislim da co-op dosta više paše ovakvoj igri nego starijim LittleBigPlanet naslovima čisto zato što je mnogo lakše pratiti stvari u tri dimenzije.

Oduvijek sam volio ovaj aspekt prijašnjih igara jer rijetko viđam platformere koji vam dopuštaju da mijenjate izgled svog lika. Ne možete mi reći da vam nije dosadilo u Super Mario 3D Worldu non stop igrati s Marijom i njegovom ekipom. Također vam ovo daje i dodatnu inicijativu za istraživati levele, jer u njima možete naći novac za kupiti kostime.

Nešto što vam se možda čini da sam zaboravio spomenuti u vezi Sackboya jest prezentacija. Razlog zašto ju nisam previše spominjao je taj da mislim da sam dovoljno rekao o prezentaciji kad sam opisivao levele. Igra u svakom trenutku pršti osobnošću i jako sam zadovoljan koliko je života uneseno u trodimenzionalan svijeta LittleBigPlaneta. Također, glazba se znala istaknuti u specifičnim levelima u kojima je na sjajan način kombinirana s gameplayom.

Smatram kako imam neku dužnost javiti vam kako igru ide kad su u pitanju tehnikalije, s obzirom da je LittleBigPlanet 3 bio u katastrofalnom tehničkom stanju. Igrao sam Sackboy na PlayStationu 4 i osim nekoliko sitnih bugova mislim da se nemam na što žaliti. Vremena učitavanja su bila dosta brza, framerate je zaključan na konstantnih 60 sličica po sekundi i sve ostalo je poprilično funkcionalno.

Sve u svemu, mislim da je Sackboy: A Big Adventure sjajan lansirni naslov za PlayStation 5. Imajte na umu da nisam previše očekivao od igre s obzirom da se serijal „odmarao“ punih šest godina. Unatoč tome, ostao sam više nego ugodno iznenađen. Ovaj platformerski naslov stavlja fokus na ono što je najbitnije, a to je maštovitost. Tu odliku možete naći svugdje – u iznimno kvalitetnom gameplay dizajnu, simpatičnoj prezentaciji svijeta, boss bitkama te tajnama skrivenim na svakom uglu. Ovo velika avantura predstavlja povratak jednostavnoj zabavi po kojoj je ovaj serijal bio poznat.

Unatoč riskantnom skoku u tri dimenzije, Sackboy: A Big Adventure još uvijek posjeduje maštovite ideje koje čine ovaj serijal zabavnim.

83 Naša ocjena
  • leveli su kreativno dizajnirani