Super Mario Maker 2

MAJSTOR ZA SVE

Ivan Brekalo

Nedaleko od moje kuće živi jedan vodoinstalater koji se u slobodno vrijeme bavi građevinom. Ma taj zapravo radi sve, čak zna uskočiti i kao mesar, iako je vegetarijanac. Elektrikom se više ne bavi otkako ga je stresla struja, a nekoliko puta je i pao s krova. Problem je taj što ni jedan od tih poslova ne obavlja pretjerano dobro. Ja ga zovnem nekad tek toliko, znamo se i tu smo si susjedi, pa zašto da čovjek ne zaradi koju kunu i da usput održimo dobrosusjedske odnose.

Za razliku od mog susjeda, omiljeni brkati vodoinstalater talijanskog podrijetla bez problema šalta vodoinstalaterstvo i građevinu. Nije za odbaciti ni činjenica da svaka princeza želi da ju upravo on spasi. Okušao se i u raznim sportovima, a najuspješniji je u kartingu i tenisu. Ovoga puta ponovno je prihvatio izazov te je svoje vještine trčkaranja i preciznog skakanja potvrdio u levelima koje izrađuju igrači cijeloga svijeta. Nema granica, nema Nintendovih dizajnera koji ocjenjuju da li je level prihvatljive težine ili ne – mogućnosti su praktički neograničene.

Super Mario Maker 2 kao nastavak bilježi brojne inovacije koje uspješno podižu razinu raznolikosti i prepoznatljivosti samog sadržaja. Zato navucite zaštitnu kacigu i pripremite se na novu pustolovinu slaganja, dijeljenja i prelaženja Super Mario nivoa!

Super Mario Maker 2 je platformska igra koja vam osim igranja i prelaženja, omogućuje i kreiranje vlastitih nivoa i to u pet različitih Super Mario stilova. Stilovi variraju od prvog Super Mario Brosa do Super Mario 3D World stila, koji ujedno predstavlja i jednu od najvećih novina u ovom nastavku. Nije neka velika zapreka, ali valja uzeti u obzir da je upravo taj stil dosta specifičan, te da nećete moći bilo koji nivo prebaciti direktno iz tog stila u neki drugi, kao što je to moguće sa svim drugim stilovima.

Ovoga puta u kreiranju vlastitih nivoa moguće je koristiti pet različitih stilova.

S druge strane, Mario ni u jednom drugom stilu nije tako pokretljiv kao ovdje. Osim što raspolaže većim brojem akrobatskih skokova, također se može penjati po stablima i čak pretvoriti u mačku baš kao i u Super Mario 3D World igri. Prozirne cijevi, ekskluzivni neprijatelji i Koopa Troopa automobili samo su neke od novosti koje dolaze s ovim stilom.

Igrati u svim stilovima sada možete i s Luigijem, Toadom i Toadette. Dodane su i neke nove tematike nivoa (snježni, pustinja, šuma), a proskakutati kroz nivoe možete i u noćnom izdanju, koje osim što je izgledom drugačije – lagano mijenja i ponašanje određenih predmeta i pojava.

Sada na svim vrstama levela možete igrati s Luigijem, toadom i Toadette.

Vlastite levele možete podijeliti s drugim igračima te također možete preuzimati, ocjenjivati i komentirati tuđe kreacije. Ovaj puta ih ne možete dorađivati, što mi se na prvu učinilo kao mali nedostatak, ali realno – radi se o metodi koja je ipak poštenija prema onim najkreativnijim stvaraocima nivoa jer je time otežano plagiranje.

Potrebno je napomenuti da vam je za dijeljenje i preuzimanje sadržaja potrebna Nintendo Online pretplatnička usluga. U suprotnom je igra limitirana samo na offline modove što rezultira time da u tom slučaju vaša remek-djela i majstorije ne možete podijeliti s drugima. Radi toga je Nintendo u ponudu dodao i posebno izdanje igre koje dolazi s Online pretplatom na godinu dana.

Igra svoju sadržajnost otkriva tek u kombinaciji s pretplatom na Nintendo Online uslugu.

Ako se prisjetimo prve igre, komentari igrača su bili odrađeni kroz Nintendovu Miiverse društvenu mrežu. Miiversea više nema, tako da su komentari sada izvedeni unutar same igre. Komentar možete ostaviti na određenim mjestima u nivou kako biste pohvalili dizajnera za neku specifičnu ideju, ili pak kako bi upozorili druge igrače na nadolazeće opasnosti. Ukoliko želite zadržati element iznenađenja, komentare možete i ugasiti.

Svakog dizajnera nivoa predstavlja njegov Mii. Osim s kreativnim nivoima, istaknuti se možete i odabirom određenih modnih kombinacija za vašeg Mii lika. Dodatne tematske majice, kape i hlače otključavate igrajući igru.

Osim s kreativnim nivoima, istaknuti se možete i odabirom određenih modnih kombinacija za vašeg Mii lika.

Ovaj nastavak donosi nove modove: Story mod, kooperativni mod, te Versus mod. U Story modu obnavljate dvorac princeze Peach na način da kroz stotinjak originalnih nivoa koje je Nintendo postavio u igru prelazite i skupljate novčiće.

Super je to što novčići nisu tu samo radi gomilanja dodatnih života, nego služe i za reparaciju srušenog dvorca. Kooperativni mod i Versus mod možete mrežno igrati s do tri nasumično odabrana igrača i tako zajedno prelaziti Mario levele, ili se pak utrkivati do cilja.

Bilo bi zgodno kada bismo mogli sami birati s kime ćemo igrati, ali je Nintendo najavio kako će jednim od budućih ažuriranja omogućiti ciljano igranje s ljudima s liste prijatelja. Konekcija s drugim igračima u online lobbyju nekada zna biti dosta slaba što može otežati tajming vaših skokova i drugih akcija, te se radi toga nadam da će Nintendo požuriti s najavljenim ažuriranjem.

Svaki level osim komentara, ocjena i statistike prelazaka, bilježi i najbrže vrijeme, odnosno svjetski rekord. Unutar igre možete pregledavati tablicu koja prati najbolje ocijenjene kreatore i najuspješnije igrače. Filteri za pretragu nivoa također su poboljšani u odnosu na prvu igru, a nemogući leveli se ne mogu dijeliti jer se od autora zahtijeva prelazak prije nego se level podigne na službene servere.

Mario Maker 2 izgleda točno onako kako bi ova igra trebala izgledati. Prezentacija sve skupa ima nešto manje šarma nego u prethodniku, ali sve je to nadoknađeno većom količinom sadržaja i u ovom nastavku je još jednostavnije postići to da vaši nivoi djeluju kao da doista pripadaju jednoj od regularnih igara iz Super Mario serijala.

Zahvaliti na tome možemo uzbrdicama, padajućim ledenim sigama, prekidačima koji otvaraju i zatvaraju prolaze, vertikalnim nivoima, naglavačke okrenutim nivoima i većem broju glazbenih podloga. Ovaj put su svi elementi otključani od samog početka te nećete morati provesti određen broj sati uz igru kako bi otključali elemente potrebne za repliciranje određene ideje ili cijelog nivoa.

Jedino što mi u ovoj igri zapravo nedostaje je Wii U kontroler. Switch na neki način uspijeva emulirati jednostavnost koju je pružao dodatni ekran na Wii U kontroleru, i to na način da levele možete i dalje prelaziti na velikom ekranu vašeg TV-a, a kada poželite izrađivati vlastite razine možete se prebaciti u handheld mod u kojem je elemente jednostavnije birati i raspoređivati zahvaljujući ekranu osjetljivom na dodir. Ali, s obzirom na to da je upravo prvi Mario Maker bio jedna od igara koje su najbolje koristile posebnosti Wii U-a, za nastavak na trenutnoj Nintendo platformi morali su se učiniti manji kompromisi. Srećom, oni ne umanjuju kvalitetu igre koja se na kraju vidi u slobodi prilikom kreiranja te bogatstvu dostupnog sadržaja.

Recenzija je rađena na primjerku igre za Nintendo Switch. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Vrhunski nastavak koji vam jamči tonu zabave neovisno o tome hoćete li se usredotočiti na igranje tuđih nivoa ili ćete se okušati i u dizajniranju vlastitih kreacija.

• novi elementi, modovi i mogućnosti itekako opravdavaju ovaj nastavak
  • zabavan i vrlo dobro izveden Story mod
  • komentari unutar igre neovisni o Miiverseu i bilo kakvoj društvenoj mreži
  • praktički beskrajne mogućnosti stvaranja
  • izrada levela je manje komforna nego u prethodniku
  • usporavanja i zastajkivanja pri mreznom igranju

Ivan Brekalo

Poklonik retro igara koji se voli vraćati starim Sega i Nintendo klasicima. Zaljubljenik u Smash Bros i entuzijast za Capcomove tabačine. Frejmovi su mu bitniji od rezolucije, a igrivost bitnija od priče.