Super Smash Bros. Ultimate

SVI SU TU

Da je osoba, Super Smash Bros. serijal bio bi savršen primjer dvostruke ličnosti.  U jednu ruku on je vedar i susretljiv za mase. S milijun poznatih likova, pjesama i arena. Šarene boje, akcija na svakom koraku, zagarantirana zabava za obitelj, kolege, prijatelje te sve u studiju i režiji.

No, tu je i njegova “tamna” strana, dio koji uporno pokušava sakriti iza cijelog blještavila. Dio kojeg vuče još iz rane GameCube mladosti, primarno zahvaljujući svojim nesavršenostima. Jer upravo zbog svojih mana i grešaka u kodu, postao je cijenjen među “njima”. Zloglasnim kompetitivnim igračima. I bez obzira koliko se trudio odmaknuti od toga kroz svoje ultimativne godine, zajednica veterana će opet naći način da ga zavoli.

O kakvoj je igri ovdje riječ?

Za vas koji niste upoznati oko cijele situacije, dovoljno je reći da Nintendo oduvijek želi promovirati Super Smash Bros. serijal kao igru za mase. Proizvod kojeg može zaigrati bilo koja osoba koja zna držati kontroler. U toj želji da pokažu koliko je igra pristupačna, obično rade neke poteze koji zanemaruju manju, no jako vatrenu skupinu kompetitivnih igrača.

Da se razumijemo, nisam ja profesionalni igrač Smasha. Zadnji i jedini dio serijala kojeg sam igrao bila je originalna verzija za Nintendo 64. Ipak, svaki put se osjećam malo uskraćeno u tabačinama ako nema nekog tutorijal moda. Lutanje po menijima i provjera udaraca te traženje komboa na internetu nikada nisu dobar prvi pokazatelj.

Lutanje po menijima i provjera udaraca te traženje komboa na internetu nikada nisu dobar prvi pokazatelj.

Spletom okolnosti, igrao sam online meč s iskusnim kolegom i usput koristio glasovni chat. Kroz tih desetak borbi saznao sam od suborca više informacija o napadima u zraku. Efikasnije načine za izbacivanja protivnika. Toliko sitnih, no bitnih informacija koje su mi dugoročno pomogle u mom igranju.

I baš ovo je očigledan primjer zanemarivanja kompetitivne scene te okretanje masi. Jer zašto masu plašiti s milijun mogućih vrsta napada i opcija. Pusti kompetitivne igrače da sami otkriju svu magiju koja se krije ispod poklopca. Kolača za mase! No, teško je neke stvari previše uzeti srcu jer Super Smash Bros. Ultimate je prije svega – zabavan. Prokleto zabavan. Bez obzira jeste li za single-player, lokalno ili mrežno “šoranje”, Ultimate za svakoga ima nekoliko modova.

Tu je naravno standardni Smash mod za lokalne mrežne borbe. Izaberete svog lika te odlučite se za jednu od tri vrste borbe. Bilo da želite saznati tko može više protivnika izbaciti izvan ringa dok usput najmanje puta sam ispada u određenom vremenu. Ili pak želite postaviti broj života i boriti se da ostanete zadnji živući lik u areni. Ili možda tipična opcija borbe sa zdravljem koje jednom kada dosegne nulu znači i kraj? Sve su to opcije koje uz nekoliko klikova možete postaviti te se baciti na borbu s ekipom.

Igra po pitanju lokalnog multiplayera nudi pregršt opcija za podešavanje.

Ako vam ni ovo nije dovoljno, u čitavu formulu možete ubaciti predmete po mapi koje vam daju određene mogućnosti. Ili prizvati suborca koji će vam pomoći prilikom borbe. Specijalni napad Final Smash dobivate punjenjem bara ili udaranjem Smash lopte. Sve ove opcije moguće je uključiti ili isključiti, te stvoriti verziju zabave za sebe.

Nakon određenog trenutka toliko toga će se događati na ekranu da ćete ponekad i zaboraviti na svog lika koji pada izvan mape. A s brojem boraca na ekranu, količina ludosti i zabave se eksponencijalno povećava. Lokalni kooperativni mod nudi mogućnost borbe do osam igrača. Pri tome ni ne pokušavajte kod većih borbi igrati u handheld modu. Kombinacija malog ekrana, mnoštva likova i milijun efekata jednostavno je nespojiva.

Ni ne pokušavajte kod većih borbi igrati u handheld modu.

Za lokalnu zabavu tu su još i Squad Strike mečevi 3v3 ili 5v5. Pobjednik je naravno zadnji igrač koji ostane s jednim od izabranih likova. U slučaju da organizirate masovniju lokalnu tučnjavu, postoji mod i za to, gdje možete spojiti do 32 igrača kroz turnir na eliminaciju. Zanimljiv je i Smashdown mod u kojemunakon svake borbe morate izmijeniti lika te istog ne možete koristiti više. Jeste vidjeli svu ovu silu zabavnih modova? E to su samo lokalni multiplayer modovi, pa zagrebimo sada po single-playeru.

Tu je već standardni Classic mod gdje moramo s likom prijeći šest borbi, jedan platformer level te na kraju ući u okršaj s glavnim bossom. Ako trebate neko mjesto za vježbanje svojih uigranih kombinacija, Training mode će vam sigurno pomoći u tome. Osim jačine udaraca i kombiniranja, kroz njega možete pratiti i putanje likova što će vam pomoći za brušenje vašeg ultimativnog borca. Za one odvažnog srca i željom za dokazivanje tu je i Mob Smash, svojevrsni mod preživljavanja. Neprijatelji će se pojavljivati jedan iza drugog i s vremenom postajati teži. Vama je naravno cilj riješiti ih se u što većem broju prije nego i sami budete izbačeni sa scene.

Centralni mod zove se World of Light i najveći je mod otkako je serijala.

I ostao je za spomenuti samo još jedan, ali zato gigantski velik mod koji se krije iza naziva World of Light. U pitanju je glavni mod s pričom, gdje negativac Galeem jednim udarcem pretvara sve borce u Spirite. Dobro, ne sve, Kirby svojom čudesnom moći uspijeva pobjeći. J***ni Kirby, od svih njih… I tako započinjemo svoju avanturu, s malenim Kirbyjem na ogromnoj mapi. Kretanjem po mapi dolazimo do drugih Spirita koji nam blokiraju put. Jednom kada ih pobijedimo, te likove dobivamo u trajno vlasništvo te si otvaramo novi put.

Postoje dvije vrste Spirita, aktivni i pasivni. Iste prije svake borbe možemo dodati našem borcu te izmijeniti njegove sposobnosti. Dok nam aktivni Spirit povećava snagu te određenu vrstu napada ili obrane, pasivni Spiriti nam daju nove mogućnosti. Otpornost na otrovnu mapu, smanjivanje gravitacije za veći skok ili dodijeljeno oružje od starta samo su neke od mogućnosti pasivnih Spirita. Koliko sam vidio na internetu, u igri ima preko 1.200 Spirita, što je ogromna brojka te nam omogućava stvaranje specijalnih kombinacija za borbu. Zabava je garantirana i možete dosta vremena potrošiti gradeći odličnu kombinaciju.

Posebno je zanimljiv i način kako otključavamo Spirite. Korištenjem postojećih likova, njihove raznobojne odjeće i različitih napada pokušavaju uvijek prikazati Spirita protiv kojeg se borite. Primjerice, da otključamo Gengar spirita moramo se boriti s ljubičastim Donkey Kongom na otrovnoj mapi. Mislim da je osoba koja je radila na smišljanju ovih kombinacija istinski uživala. Stvar je sitnica koja nas raduje, a meni je ova uljepšala igranje.

Navedene Spirite, kao i svojstva glavnog lika moguće je unaprijediti, čime World of Light dobiva lagane obrise RPG avanture. Šetanjem po mapi moguće je poraziti, otključati te koristiti druge likove osim Kirbyja. Sve u svemu, ovo je ogroman mod na kojem možete izgubiti sate i sate koliko je potrebno za prelazak.

Trenutno najsiromašnija ponuda je na mrežnom dijelu. Postoje samo dva mrežna moda: Quickplay i Arena borbe. Kod Quickplaya možemo upasti u random mrežnu borbu, s tim da imamo mogućnost postavljanja određenih pravila koja želimo u borbi. U samom puštanju igre bilo je dosta frustrirajuće jer igra nije previše marila za vaš izbor. Tako sam imao postavljeno da želim borbu jedan na jedan bez itema, a završio bih u borbama s tri protivnika i brdom predmeta po mapi.

Najsiromašnija ponuda trenutno je u mrežnom segmentu igre – onom za koji Nintendu trebate plaćati pretplatu.

U međuvremenu je izbačena zakrpa koja je djelomično sredila ove probleme, no nije ih u potpunosti uklonila. Ovo je posebno frustrirajuće budući da popularni mod iz prijašnjih dijelova For Glory nije dostupan. Isti je nudio borbe jedan na jedan bez predmeta te tako pomagao kompetitivnim igračima da usavršavaju svoju vještinu za turnire. Sada su isti osuđeni na Arena borbe ili nadu da će ih Quickplay ubaciti u željeni meč.

Što se tiče Arena moda, koncept je prilično jednostavan i zabavan. Do četiri igrača se nalaze unutar ringa, dok ostali čekaju kraj borbe. Nakon toga ispadaju slabije plasirani borci te ih mijenjaju sljedeći u redu. Možete kreirati arenu kojoj mogu pristupiti svi, ljudi s kodom ili samo prijatelji te je odlično igralište za ekipu. Jedina šteta je što ne postoji nikakva vrsta pozivnica za prijatelje, već će te ovaj korak morati odraditi izvan konzole.

Same mrežne borbe znaju imati probleme s vezom vidljive kroz usporenje radnje, pogotovo s povećanjem broja likova na mapi. Iako je razumljivo da se ovo može događati radi lošije veze određenih boraca, iz Nintenda su barem mogli ponuditi tipični sustav s prikazom jačine veze protivnika. Ovako tapkamo u mraku do početka borbe nakon čega obično slijedi razočaranje i slow motion skokovi boraca.

Mrežne borbe znaju imati probleme s vezom vidljive kroz usporenje radnje, pogotovo s povećanjem broja likova na mapi.

Kad smo već kod boraca, recimo da ova verzija ne donosi slučajno Ultimate naziv. Svi likovi koji su se bilo kada pojavili kroz Smash povijest ponovno su dostupni. Od standardne ekipe poput Maria, Linka i Samusa do povratnika poput Clouda iz Final Fantasyja ili Snakea iz Metal Gear Solida. No, nije se stalo samo na 63 prethodna lika, nego smo usput dobili i 11 novih poput Inklingsa iz Splatoona, Ridleya iz Metroida ili Simona Belmonta iz Castlevanije.

Svi likovi su zanimljivi i frustrirajući na svoj način, baš onako kako se i očekuje za borilačku igru. Jedni su brži, drugi preferiraju sporije, no jače udarce. Pojedini borci mogu letjeti pa se usput lakše spasiti od ponora. Sve u svemu zanimljiva cjelina te će svatko za sebe pronaći barem par likova. Jedino bi vas moglo odbiti vrijeme dok otključate željenog lika. Jasno mi je otkrivanje likova za single-player, no mogli su učini ih dostupnim odmah u startu za multiplayer ako nekome nije do solo igranja. Ili to barem staviti kao opciju.

Svi likovi su zanimljivi i frustrirajući na svoj način, baš onako kako se i očekuje za borilačku igru.

Ni na ostalim poljima ne manjka sadržaja. Preko 800 pjesama iz brojnih serijala su tu, pa će svatko sebi moći složiti listu po želji. Na mapama se nije štedjelo, jer ih je dostupno ukupno 103. Većina njih ima i alternativne battlefield i omega verzije, tako da vam se doslovno može dogoditi da poslije 20-ak sati zaigrate određenu verziju mape po prvi put.

Super Smash Bros. Ultimate je sigurno ultimativni paket. Nudi nevjerojatnu količinu modova, staza, likova, pjesama… Nije stvar samo u količini, sve je to smisleno ukomponirano i funkcionira odlično. Čak su i novi modovi donijeli puno svježine, pogotovo sadržajni World of Light.

Novi Smash nije bez mana, pogotovo onih vezanih uz online borbe te kompetitivnu scenu. Ipak, uz već prikazana prva poboljšanja kroz nadogradnju, vjerujem da će i ovaj dio biti ispeglan do kraja. Još jednom napominjem, ovo je ultimativni paket. Za bilo koju publiku.

Recenzija je rađena na primjerku igre za Nintendo Switch. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Novi Smash je ultimativni paket zabave koji će vas držati satima, bez obzira preferirate li solo, lokalne ili mrežne borbe.

89 Naša ocjena