HCL.HR

Recenzija

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

suze radosnice

Zoran Žalac

Kad imaš igru koja postane najprodavanija u serijalu starom tri desetljeća, skroz je očekivano da će ona biti putokaz za buduće nastavke. U slučaju serijala The Legend of Zelda ta je igra Breath of the Wild, čiji nastavak neizbježno podsjeća na avanture koje smo već doživjeli. Nintendo se u ovom slučaju nije odlučio na velike kreativne rizike nego su poboljšali i proširili ono što se ljudima svidjelo u prošloj igri. Pitanje je: možemo li im to zamjeriti?

Odgovori na to bit će različiti, ovisno o vašim očekivanjima. Ako od Tears of the Kingdoma očekujete svježe iskustvo igranja, ovdje to nećete pronaći u slučaju da ste igrali prošli dio. Ako pak tražite dostojan nastavak Breath of the Wilda i igru koja je još uvijek posebna u svojoj detaljnosti, Tears of Kingdom to dostavlja – na tone, hektolitre, kako god…

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
70€ Nintendo Switch Ustupio distributer (CD Media)

PRAVA BITKA S PRAVIM PROTIVNIKOM

Priča se u Tears of the Kingdom nastavlja na prijašnje događaje, no mislim da slobodno može funkcionirati i kao odvojena stvar za koju ne morate imati prethodno poznavanje kraljevstva Hyrule. Na kraju krajeva, radi se tu o dosta jednostavnom zapletu, ili bolje rečeno o još jednoj varijaciji poznate priče. Znate da Link mora pronaći Zeldu i spasiti kraljevstvo tako da porazi Ganona (u ovom slučaju kralja demona Ganondorfa). Ako ste igrali barem jednu Zeldu do sada, znate onda i čime će to učiniti i gdje će se zadnja bitka odvijati.

Međutim, ne znači ovo da priča Tears of the Kingdoma nema nikakve originalnosti i napetosti. Baš naprotiv, puno je više intrige i neizvjesnosti nego u Breath of the Wildu. U dobrom dijelu igre ovdje niste sigurni je li Zelda uopće na vašoj strani, događaju se čudne stvari i dolazi do neočekivanih preokreta. Iako se većina priče i dalje pripovijeda retrospektivno, kroz prisjećanje na prošlost, imam dojam da je slaganje slagalice i traženje raspleta za priču puno bolje izvedeno nego u prošlom dijelu.

Traženje raspleta priče puno je bolje izvedeno nego u prošloj igri.

Još jedna stvar koja značajno podiže kvalitetu priče jest glavni negativac. Ganondorf je ovdje impozantna prijetnja koju vam igra demonstrira na samom početku, tako da odmah znate s kime imate posla. Prvi susret s tim zlikovcem utjera vam strah u kosti, a za priču je korisno što ga u nekom obliku susrećete više puta jer to gradi napetost za završni obračun. Ovdje glavni protivnik nije neko čudovište već razrađeni lik čiju manijakalnu narav primijetite čim progovori.

Ganondorfov glas toliko je dobro pogođen da ga čini strašnijim od svih dosadašnjih verzija tog protivnika. Pohvalno je što također doznajemo malo pozadinske priče o njemu jer takve stvari naraciju drže interesantnom. Živosti priče doprinosi i postava likova kojima su karakterne crte fino istaknute. Uglavnom su to sve likovi koje je Link prethodno upoznao, samo ovoga puta bolje dolaze do izražaja jer više surađuju s njim. Generalno igra pruža bolji dojam da spašavanje kraljevstva nije samo Linkova zadaća. On ima glavni zadatak poraziti kralja demona, ali i drugi su se u Hyruleu uhvatili posla pa ćete npr. sresti razne ekspedicije, putujuće grupe boraca i sl. Sve to pomaže osjećaju da se u svijetu događa još nešto pored Linkove avanture.

Ganondorfov glas toliko je dobro pogođen da ga čini strašnijim od svih dosadašnjih verzija tog protivnika.

Rekao bih da je priča Tears of the Kingdoma u cjelini kvalitetnija od one u BOTW, možda čak i najbolja nakon Ocarine of Time. No, to ne znači da nemam prigovora na nju. Jedan dio igre davao mi je dojam kako Tears of the Kingdom uopće nema središnju radnju, a to na kraju nije tako. Bez da išta spoilam, značajan dio igre odlazi na to da morate upoznati četvero likova, što nije nikakva novost za Zelda serijal. Problem je u tome što svaki od ta četiri lika pripovijeda jednu te istu priču – doslovno istim riječima!

Zašto je netko u Nintendu mislio da će ikome biti zanimljivo ili motivirajuće četiri puta slušati jedne te iste rečenice – nikako mi ne ide u glavu. Prepričava se tako događaj koji uopće nije kompliciran i Link bi ga bez problema mogao prenijeti drugim likovima te im tako olakšati život. Ali ne, idemo radije ponoviti istu stvar četiri puta jer… tako se to radi u igrama? Djeluje mi to kao da su pisci bili lijeni te su za četiri questa doslovno napravili copy-paste jednodnog monologa i samo promijenili imena likova u njemu.

Posebno mi je to bezvezno jer su snimili glasove glumaca za četiri prepričavanja jedne te iste stvari, a dobar dio ostalih razgovora (koji su dio glavne priče) nisu ozvučeni. Zanemarit ću nekako poražavajuću činjenicu da igra od 70 eura u današnje vrijeme nema glasovnu glumu za sve svoje segmente, ali ne mogu prijeći preko toga da je četvero glumaca snimilo jedan te isti tekst dok hrpu drugih razgovora u igri prati tišina.

STARO ŽELJEZO, STARE PEĆI, STARE MAŠINE

Da raščistimo odmah najveće pitanje: odvija li se igra na istoj mapi kao iz prethodnog dijela? Odgovor je da – Hyrule je većinom isti po rasporedu, a negdje čak i po položaju stvari. Jasno je da su sva postojeća naselja tamo gdje su bila prije, iako ima i nekih novih. Tornjevi su malo razmješteni, ali ne previše. Sveti hramovi (shrineovi) su doslovno na istim lokacijama iz prve igre, premda nijedan iznutra nije isti i ne nudi već viđene izazove.

Isprva se teško oteti dojmu da se tu radi o reciklaži svijeta. Kako i ne bi bilo kad ćete pojedine likove naći na istoj lokaciji gdje ste ih ostavili u prošloj igri, a dok istražujete po svijetu svirat će vam glazba koju ste ranije slušali. Srećom, tako to izgleda samo na površini. Kasnije otkrivate kako je svijet Tears of the Kingdoma duplo veći od onoga što ste vidjeli u BOTW.

Isprva se teško oteti dojmu da se tu radi o reciklaži svijeta, no kasnije otkrivate kako je igra prostorno veća od onoga što smo vidjeli u Breath of the Wild.

Jedan dio novih lokacija je na nebu, moram priznati količinski manji nego što sam očekivao, premda sam u zraku proveo dosta vremena putujući po mapi. Drugi dio lokacija je onaj koji iz Nintenda do sada nisu prikazali u javno objavljenim materijalima. Ostavit ću vam to kao iznenađenje pa ću reći samo to da se na tim novim lokacijama igra malo preobrazi u gameplayu, a u pojedinim dijelovima dobije čak i primjese horora.

U određenim dijelovima igra poprimi čak i primjese horora.

Grubo gledano, struktura igre je itekako poznata: na tornjevima otkrivate mapu i u četiri različite regije čekaju vas boss protivnici. Međutim, Nintendo je toj poznatoj strukturi uspio zadržati svježinu kroz hrpetinu drugačijih izazova. Iako sam u načelu radio iste stvari kao u BOTW, niti u jednom trenutku nisam imao dojam da to radim na isti način kao prije šest godina. Uzmimo za primjer famozne tornjeve za otkrivanje mape. Pomislili biste da je tu sve već viđeno, a onda dođe jedan Nintendo koji kaže: “E nećeš se penjati na toranj, nego ćeš u njega uskakati iz zraka”. Naravno, ne znači to da se u sve tornjeve uskače, svaki je i dalje specifičan kao izazov, ali se nadam da vam to oslikava o kakvoj se tu promjeni radi.

Puno su bolje izvedene boss bitke nego u BOTW, utoliko što je svaki boss protivnik zasebno biće s drugačijim sposobnostima pa se i same bitke značajnije razlikuju jedna od druge. Jedan je boss tako leteći, drugi ruje po zemlji, itd. Za svakoga se primjenjuje posebna taktika, vezana uz suborce o kojima ću pisati malo kasnije. Postoje i bitke u kojima se koriste vozila i letjelice, što donosi dobrodošlu dinamiku kakve prije nije bilo.

Postoje i bitke u kojima se koriste vozila i letjelice, što donosi dobrodošlu dinamiku kakve prije nije bilo.

Osim drugačijih boss protivnika tu je i nekoliko novih vrsta čudovišta, iako ćete i dalje najviše tući bokobline i njihove rođake. Jedan mi je novi protivnik zadavao nelagodu i prvi me susret s njime baš traumatizirao jer je teško pobjeći od istoga. Kasnije susret s tim protivnikom završi obračunavanjem s Ganondorfovim fantomom, što me više puta navelo da opsujem u panici. Poanta je u tome da sada ima i situacija kad neprijatelju vas uhvati na prepad iz zasjede, a ne samo obrnuto.

Igra i dalje nema postavke težine, što je i dio njezine čari. Rekao bih da je Tears of the Kingdom malo izazovniji od prošlog dijela iako su mu mehanike u borbi iste. Nekoliko je razloga za to, a jedan od njih je uvođenje takozvanog Glooma. Ganonova šuga kažnjava vas tako da vam privremeno oduzme maksimalan broj srca pa si ne možete potpuno obnoviti energiju dok ste zaraženi. Na dnevnom svjetlu efekt šuge nestaje nakon bitke, dok ga u mraku morate sami liječiti posebnim pripravkom. A prijetnja od zaraze dosta je česta jer ju možete pokupiti i od neprijatelja i tako da zagazite na šugavi teren.

NISI SAM, LINČE!

Prelazimo sada na konkretne novosti. Među najznačajnijim novitetima svakako je onaj da uz sebe ovog puta možete imati aktivne pomoćnike koji vas cijelo vrijeme prate. Neću vam otkriti koliko pomoćnika i koje su im moći – to neka ostane iznenađenje. Reći ću da su pomoćnici opcionalni, tj. možete ih po volji pozvati kad vam trebaju i poslati ih natrag ako vam smetaju. Ja sam ih sve držao aktivnima cijelo vrijeme jer su korisni u borbi. Vi im morate izdati naredbu za poseban napad, ali im ne morate naređivati da vam priskoče u pomoć dok su aktivni na terenu.

Među najznačajnijim novitetima svakako je onaj da uz sebe ovog puta možete imati aktivne pomoćnike.

Ovaj je sustav zapravo evolucija blagoslova šampiona iz BOTW, koji funkcionira znatno bolje. Prvi je razlog taj što dio moći suboraca ima svoju primjenu i izvan borbe, a drugi je razlog što je cooldown za te moći svega desetak sekundi, tako da ih se često može koristiti, što nije bio slučaj u prošloj igri. Ukratko, suborci su dobrodošla novina, a jedina primjedba mi je ta da je ponekad teško naciljati željenog suborca da bi se aktivirala njegova moć ako na terenu imate više njih.

I sam Link ponovno ima svoje moći, koje su također evolucija onih prošlih. Tri su moći primjenjive u borbi: Ultrahand za levitiranje predmeta, Recall za vraćanje objekata kroz vrijeme te Ascend koji vas podiže i provlači kroz objekt iznad Linka. Te moći nemaju cooldown, a iako nisu uvijek najpraktičnije za korištenje u žaru borbe, ponekad vas mogu dovesti u šah-mat poziciju. Na primjer, jedan sam neprijateljski kamp riješio bez ispaljene strijele i udarenog protivnika tako što sam Ultrahandom iz daljine levitirao eksplozivne bačve i bombardirao uspavane bokobline. Na primjer broj dva, u bitci protiv kamene gromade do ranjivog dijela na vrhu došao sam tako što sam se zavukao ispod protivnika te se Ascendom teleportirao kroz njega.

Tri su moći primjenjive u borbi: Ultrahand za levitiranje predmeta, Recall za vraćanje objekata kroz vrijeme te Ascend koji vas podiže i provlači kroz objekt iznad Linka.

Postoji još i moć Fusion koja spaja dvije stvari u oružje ili štit. U suštini se i ta moć koristi u borbi, tako da npr. spojite strijele s nekim dodatkom kako bi povećali štetu ili dodali elementalnu karakteristiku. Zapravo je to samo zamjena za različite vrste strijela koje smo imali u BOTW. S jedne strane dobra stvar jer ne morate brinuti o količini i vrsti strijela koje imate, a s druge strane manje dobra jer na svaku strijelu morate zasebno stavljati dodatak. To znači da pet strijela s efektom strujnog šoka traži pet otvaranja brzog menija. Drugim riječima – pauziranje igre svaki put kad želite ispaliti strijelu s efektom. Moralo je postojati elegantnije rješenje od ovoga.

Fusion je na hladnim oružjima i štitovima još nezgrapnije odrađen. Proces spajanja ide tako da ga možete izvesti samo kad vam je glavni predmet u inventoryju, a drugi bačen na pod. Ako npr. želite spojiti dva mača, prvo jedan morate baciti na pod, onaj drugi odabrati kao aktivni, pokrenuti Fusion, naciljati mač koji ste bacili na pod te stisnuti tipku za spanjanje s drugim oružjem. Nepotrebno zakomplicirano i samim time beskorisno usred borbe. Moralo je postojati elegantnije rješenje od ovoga.

Proces spajanja oružja ide tako da ga možete izvesti samo kad vam je glavni predmet u inventoryju, a drugi bačen na pod.

Ako ništa, Fusion do izražaja dovodi različite karakteristike oružja. Nekad tako spajanjem jednog oružja dobivate karakteristiku drugoga. Na primjer, možete imati mač koji otpuhuje neprijatelje, što je iznimno korisno u visinama. Ili dobijete toljagu s bržom aktivacijom snažnog napada. Vjerojatno najdraža karakteristika mnogima će biti “Extra Durable” koja produžuje trajanje samog oružja.

Eh da, jedan od najvećih prigovora iz Breath of the Wilda ponovno je uvršten u ovu igru. Oružje se i dalje troši te uništava prilikom korištenja. Sada kroz fuziju možete dobiti malo izdržljivija oružja, ali to ne mijenja činjenicu da su sva potrošna. A u nijednom trenutku ionako nećete koristiti oružje koje nije dobiveno kroz fuziju jer su takva uvijek preslaba.

Ja sam u kampu onih kojima se potrošna oružja ne sviđaju, iako sam svjestan da bi igra postala previše lagana da je drugačije. Ne bih volio da je sustav trošenja oružja potpuno izbačen, no mislim da se to moglo zaobići na jednostavan način bez da to uključuje uništavanje oružja. Sve što su trebali učiniti jest dati igraču opciju popravljanja oružja koje se istroši. Neka taj popravak bude skup, ali barem bi bio opcija s kojom se igrač ne bi morao svako malo opraštati s rijetkim oružjem koje mu odgovara.

Odgonetni mi ovo…

Ultrahand, Recall i Ascend moći iskoristive su u borbi, ali njihova prava snaga leži u rješavanju prostornih izazova, ili bolje rečeno zagonetki. Prije nego se osvrnem na uvjerljivo najbolji dio Tears of the Kingdoma, odgovor na drugo najveće pitanje: ima li klasičnih Zelda tamnica, zna li se šta? Ha čujte… ima i nema. To jest, ima ih u sličnoj mjeri koliko ih je bilo u Breath of the Wildu, samo te tamnice ovdje više podsjećaju na klasične tamnice iz Zelde. Preciznije rečeno, svaka ima specifičan izgled i barem se dvije mogu svrstati baš pod puni smisao riječi tamnica. A što se ostatka igre tiče, svetišta su i dalje pojedinačni izazovi koji se u prosjeku rješavaju do najviše pet minuta.

Ima li klasičnih Zelda tamnica, zna li se šta? Ha čujte… ima i nema.

Napisao sam maloprije da su zagonetke najbolji dio Tears of the Kingdoma i smatram da se u tom dijelu igre sav set alata na raspolaganju savršeno stopio s naprednim fizikalnim modelom. Razmišljao sam dugo vremena hoću li ovo napisati ili neću, pa sam odlučio da ipak želim: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom ima najzabavnije dizajnirane zagonetke koje sam ja ikada vidio u nekoj igri, kroz svoj 30-godišnji gamerski staž.

Kažem najzabavnije, a mislim da kvalitetnije dizajniranih izazova nije bilo još od Portala 2. Nintendo je ovom igrom napravio nešto fenomenalno po tom pitanju, istinski rijedak slučaj kad se igrač može osjećati ponosno nakon što riješi neku prepreku i pronađe rješenje za koje smatra da je njegovo. Drugačije je to od logičkih vratolomija The Witnessa i sličnih igara, Zelda tu ima jedinstvenu dimenziju gdje se problemsko rješenje praktički može isforsirati umjesto rješenja koje je developer predvidio. Ova igra od vas ne traži egzaktno rješenje zagonetke ili izazova, ne traži da vaše rješenje bude savršeno ili elegantno – mora biti samo dovoljno dobro da bude rješenje.

Tears of the Kingdom je istinski rijetka igra u kojoj se igrač može osjećati ponosno nakon što riješi neku prepreku i pronađe svoje rješenje.

Evo jednog primjera. Zadatak mi je preko tračnica prevesti jedan predmet na platformu iznad mene. Znam kako spojiti predmet na tračnice, vučem ga po tračnicama, ali na pola puta tračnice su blokirane i ne ide dalje. Mučim se i okrećem predmet ne bi li shvatio kako zaobići to zapinjanje koje ga koči. I onda mi pukne film, složim si balon i spojim taj predmet na balon, izvadim kremen i drva, zapalim vatru i balon se podiže prema platformi zajedno sa mnom i sa spojenim predmetom. No, plan mi se zakomplicira jer balon udara u strop, izvrće se i iz njega ispadaju drva koja gore, ja iskačem i gledam kako mi balon pada tamo odakle je i krenuo. Na prvi pogled nisam napravio baš ništa, a na drugi pogled koristim moć Recall, vraćam balon na putanju gdje je bio prije par trenutaka, prebacujem se na moć Ultrahand i hvatam ga u zraku, zajedno s predmetom koji sam i bez tračnica sada dovukao na željeno mjesto.

Ako znate za onaj stari čehoslovački crtić Pat & Mat / A, je to!, improvizirana rješenja u ovoj Zeldi često će vas podsjećati na zgode tog dvojca. Za nešto mlađu publiku koja nije upoznata s crtićem, dva majstora rješavaju neki problem i svojim rješenjem zapravo si stvore još više komplikacija, da bi na kraju riješili problem na najtraljaviji mogući način. U crtiću je traljavo rješenje izvor humora, a u Zeldi može biti izvor ponosa – jer ste se vi naradili smišljanjem solucije i spajanjem dijelova u plan koji ste na kraju realizirali. A jednak ponos osjećate i kad vam sve pođe po planu, iz prve.

Ako znate za onaj stari čehoslovački crtić Pat & Mat / A, je to!, improvizirana rješenja u ovoj Zeldi često će vas podsjećati na zgode tog dvojca.

Mogućnost spajanja predmeta i ručne izrade transportnih vozila dušu je dala za fantastično osmišljene zagonetke u Tears of the Kingdomu. Način na koji vas igra konstantno potiče na razmišljanje i usmjerava prema prilagođavanju na prostorne izazove naprosto je genijalan. Na primjer, u jednom trenutku predmet koji morate prevesti sam postaje prijevozno sredstvo kad mu spojite kotače. I nakon što pomoću tih kotača prijeđete preko lave, treba ih odspojiti te postaviti na vrata kako bi ih isti ti kotači podigli i otvorili vam put za dalje.

Kod maestralno dizajniranih zagonetki svejedno je radi li se o glavnom questu ili sporednom – sve su jednako impresivne. Evo za primjer jedan sporedni quest. Dolazim do dvorca gdje pronalazim kip koji mi kaže da mu se duh nalazi pod vodom kod kamenih vrata. Tražim ta vrata, razbijam kamenu branu i vraćam se do kipa koji mi kaže da u četiri ponora moram batiti četiri oka koja se nalaze u blizini i onda ih odnijeti na posebno mjesto na mapi. Prvo krivo shvaćam zadatak pa bacam očne jabučice protivnika u ponor i ništa se ne događa. Zatim pronalazim skrivene oči u obliku kamena, bacam ih u ponor na četiri različita mjesta, potom skačem za njima, ponovno ih tražim na dnu i gledam kako ću ih prenijeti do cilja. Jedno ide u vlakić, drugo na letjelicu, treće na moj improvizirani kamion, četvrto nosim pješke…

Primijetili ste da kao čest izazov navodim transportiranje stvari, ali igra ima i drugačijih zagonetki. Na primjer, u jednoj takvoj rješavate Jenga slagalicu s ciljem da dođete do kugle na vrhu. I tu sam do rješenja došao traljavo. Probao sam izvlačiti komad po komad slagalice i toranj bi mi se uvijek nagnuo te bi kugla na vrhu pala u provaliju. Moje rješenje bilo je namjerno srušiti toranj, zaustaviti kuglu u padu, vratiti joj putanju i onda u međuvremenu porušiti ostale komade slagalice ispod nje. Kad je vraćanje putanje za kuglu završilo, ona je u ravnini pala na pod gdje sam ju potom dočekao i prebacio do cilja. Mogla se ta zagonetka riješiti na još niz različitih načina, ali meni je moj nekako bio najdraži.

Posebno dizajnirane zagonetke su one u tamnicama i svetištima, ali kraće izazove pronaći ćete posvuda u svijetu.

Posebno dizajnirane zagonetke su one u tamnicama i svetištima, ali kraće izazove pronaći ćete posvuda u svijetu. Zgodan mi je jedan tip koji postavlja reklamne ploče za građevinsku firmu svog šefa, ali nema nekoga tko bi mu pridržao ploču dok ju on učvrsti. Zato tu dolazi Link graditelj u fušu, koji nasred planine pronalazi kamenje i spaja ga u potporu kojom pomaže tipu u nevolji, a ovaj ga uvijek nagrađuje finim jelima poput okruglica od riže s gljivama.

Vozi Miško

Kad ne rješavate zagonetke pomoću prijevoznih sredstava, onda vozila možete graditi za putovanje po svijetu. Ideja je super jer vam konj npr. ne može preplivati rijeku. No, u početku očekujte tek kraća putovanja jer vozila brzo troše bateriju koju trebate nadograditi skupljanjem određenih resursa. Na kraju krajeva, ni vozila nisu vječna baš kao ni oružje. Čak i kad ne trošite bateriju, na letjelici ne možete preletjeti baš cijeli Hyrule – ja sam to naučio na teži način.

U bilo kojem slučaju, vozila su izvrstan dodatak igri jer donose nove načine istraživanja okoliša. Istina je da ćete većinu mape i dalje propješačiti, ali vozila su obavezna kad se treba kretati po površinama poput lave i Ganonove šuge. Kad tome još dodate letenje i slobodno padanje u zraku, možemo zaključiti da se Tears of the Kingdom ne igra na isti način kao prethodna igra. Da, kontrole su iste, mapa je vrlo slična i mehanike borbe su gotovo identične kao u BOTW. Ali, način pristupanja izazovima je raznovrsniji i drugačiji. Dok sam se u BOTW mučio da se popnem na planinu, ovdje sam podno planine tražio spilju iz koje ću pomoću Ascenda izroniti na sam vrh.

Dobro bi došao Switch Pro…

Tears of the Kingdom je s tehničke strane podijeljenih rezultata – ima ih i dobrih i loših. Loša vijest je ta da igra ne drži stabilnih 30 sličica po sekundi i to ponekad utječe na gameplay. Problematične su scene s puno efekata, poput vatre ili struje. Svaki put kad grom razlomi drvo pred vama, igra malo zaštuca. A u jednoj boss bitki framerate je bio toliko nizak da mi je predstavljao veći izazov pri ciljanju nego kretanje samog protivnika.

Druga loša vijest je da se igra povremeno spušta na vrlo niske rezolucije, do te razine da likovi koji su vam u blizini izgledaju kao muljave točke. Ne događa se to svaki put, primijetio sam taj slučaj u nekoliko naselja, ali se događa bez obzira igrali vi u handheld modu ili na TV-u. Nažalost, zbog takvih stvari igra doista ponekad izgleda kao da je stara nekih 10-15 godina.

S druge strane, ima i pozitivnih stvari kod prezentacije. Neki su prizori impresivni i obiluju detaljima. Framerate se zapravo dobro drži u famoznoj šumi Korok, što nije bio slučaj u prvom dijelu. Najdojmljivije od svega jest što nema nagle tranzicije između zemljane mape i one nebeske. Jednom kad ste u nebesima, dalekozorom možete vidjeti sve krupnije detalje na kraljevstvu ispod sebe. A kad se obrušite na tlo, ne vidite iskakanje predmeta i sve se fluidno učitava bez ikakvog zastajkivanja.

Jednom kad ste u nebesima, dalekozorom možete vidjeti sve krupnije detalje na kraljevstvu ispod sebe.

E sad, pitanje je treba li ovoj igri zamjeriti njezine tehničke manjkavosti jer je situacija takva da je očito ograničena hardverom. S obzirom na razinu detaljnosti koju ovaj naslov nudi, nemoguće je od hardvera u Switch konzoli očekivati bolju ili ljepšu izvedbu. Nešto bi za to moralo biti žrtvovano. Jer šuma u ovoj igri nije šuma kakvu vidite u drugim igrama – ovu možete posjeći, drvo po drvo. Voda u ovoj igri nije voda kakvu vidite u drugim igrama – u ovoj igri sve bačeno u vodu ostaje i pluta u njoj. Samim time, imamo slučaj da je Tears of the Kingdom ambiciozniji od samog hardvera, što je na trenutke vidljivo kroz usporavanja igre.

Moj odgovor na pitanje kako pristupiti procjeni tehničke strane je taj da igri neću zamjeriti što izgleda kako izgleda – bolje na Switchu vjerojatno ni ne može izgledati. Ne bih zamjerio čak ni povremena trzanja kad je 90% vremena sve igrivo bez zamjerke, ali onda kad se trzanje dogodi to može naštetiti gameplayu pa to ipak smatram minusom.

Za pohvalu je pak što u igri nisam naletio ni na jedan bug. U vrijeme kad se najskuplji projekti svjesno lansiraju i prije nego ih se smatra dovršenima, treba skinuti kapu i odati počast Nintendu. Zaista su rijetke igre otvorenog svijeta gdje sve funkcionira kako treba i gdje se protivnici ne zblesiraju čim se pomaknu dva metra od svoje pozicije. Ne uzimam ovo kao plus, da se razumijemo, ali svaka čast Nintendu što je projekt na ovakvoj razini realizirao bez većih problema. Uzeli su si vremena za to i načekali smo se na dolazak igre, ali se čekanje barem isplatilo jer smo dobili igru koja ne djeluje požureno, da se lansira jer tako nalaže fiskalni kalendar tvrtke.

Igrajte, obavezno, igrajte

Puno sam toga o Tears of the Kingdomu napisao i mnogo bih toga još mogao pisati. U ovu recenziju nisu stale ni zanimljive crtice iz Linkove avanture kad je sreo tipa zvanog Konoba i kad mu je lažni trgovac nudio pečene banane. Nisam se čak ni jadao oko neiskorištene opcije sortiranja predmeta u sučelju. Ali negdje treba podvući crtu i zaključiti da je Tears of the Kingdom dostojan nasljednik Breath of the Wilda. Igra je to uz koju ćete doživjeti hrpu zanimljivih i nezaboravnih situacija. Šteta je jedino što ju sputavaju gabariti starog hardvera.

S ocjenom sam pokušao biti što objektivniji i uzeti sve stavke u obzir. Recenzija je pisana iz perspektive nekoga tko je igrao prošlu igru, a to je i odraz same ocjene koja bi bila viša da mi je ovo prvi susret sa Zeldom. Zapravo zavidim svima kojima će Tears of the Kingdom biti takvo svježe iskustvo. Mislim da je to bolja igra od prethodne, ali je ipak nastavak nečega što je samo po sebi bilo odlično.

Kako HCL ocjenjuje igre?

Možda najvažnije od svega, Zelda je još uvijek igra koja je fundamentalno drugačija od velike većine ostalih igara u ponudi. Igra u kojoj igrač ne napreduje kroz nekakve beznačajne postotke na statistikama likova. Igra u kojoj ti glavni lik ne sugerira rješenje zagonetke ako si uzmeš pola minute da sagledaš situaciju. Igra koja pušta igrača da sam dođe do svojih rješenja, kakva god da jesu, i bude ponosan na ono što je postigao. Igra kakvu se rijetko viđa.

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom je trijumf u dizajnu slobodnog pristupa igranju te avantura s najzabavnijim puzzle mehanikama koje smo imali prilike vidjeti.

93 Naša ocjena
  • najzabavnije zagonetke koje sam vidio u igrama
  • nove metode kretanja po svijetu dobro dođu
  • raznovrsne boss bitke i Ganondorf kao izvrsno realizirana prijetnja
  • hrpa sadržaja, različiti pristupi ponavljajućim zadacima
  • praktički sve drugo što je valjalo i u odličnom BOTW-u
  • povremeni padovi performansi mogu naštetiti gameplayu
  • nepotrebno zakomplicirana Fuse mehanika

Zoran Žalac

Dežurni urednik. Voli kad igre filozofiraju, gunđa oko estetskih rješenja u sučeljima. Preferira fantaziju nad fikcijom, framerate nad rezolucijom.

Komentari (95)

  • konjspadi

    11.05.2023 - 14:24

    Ono kad zadnja dva clanka na HCL budu recenzije igara xboxa i nintenda pa ti bude sve jasno.

    • kebbab

      @konjspadi, 11.05.2023 - 14:30

      Pa od Zelda igara očekuje se visoka ocjena, to su fantastične igre, dok znamo da Microsoft i ekskluzive nisu baš prijatelji. Jako rijetko izađe nešto dobro a još pogotovo van trojke Halo, Gears i Forza.

    • SanKa

      @konjspadi, 12.05.2023 - 10:02

      sto je pisac htio reci ?

    • konjspadi

      @SanKa, 12.05.2023 - 14:16

      Vidi se da je Nintendo najbolji developer igara.

  • darijoman

    11.05.2023 - 14:33

    Hoćemo Zeldu na PC pod hitno 😀

    • DjokaBA

      @darijoman, 11.05.2023 - 15:50

      Emulator brate..

    • darijoman

      @DjokaBA, 11.05.2023 - 15:54

      Ma ne priznajem to 🙂

    • Mrfloyd

      @darijoman, 13.05.2023 - 14:57

      Ma posudi od nekoga Switch, kupiš igru za 60€, odigras i prodaš igru za 60€.
      Drže cijenu bolje nego Golf.

  • puco

    11.05.2023 - 14:43

    Vidia sam samo ocjenu, nisam tia nista citat da si nesto ne spojlam jer ne zelim bas nista znat pa ne znam je li napisano u clanku, ako mi mozes rec Zorane koliko ti je tribalo za prec igru?

    • Zoran Žalac

      @puco, 11.05.2023 - 14:47

      Nije mi bilježio Switch pa samo neku procjenu. Nekakav dojam da je nekih 40-50 sati main quest uglavnom. Sporedne sadržaje skoro pa da nisam ni dirnuo, nekih pet side questova odigrao možda.

    • PppPP

      @Zoran Žalac, 11.05.2023 - 16:08

      Zoky, kad igraš igru zbog recenzije, koliko igraš dnevno? Hah

    • Zoran Žalac

      @PppPP, 11.05.2023 - 18:09

      Koliko žena dopusti! 😛 A obično 4-5 sati dnevno, tako nekako.

    • PppPP

      @Zoran Žalac, 11.05.2023 - 19:14

      Ooo pa bome dosta žena dopusti. vjerojatno joj kao objasniš da moraš zbog posla i da inače ne bi toliko 😂😂

    • Blackbeard

      @Zoran Žalac, 11.05.2023 - 17:32

      [Zoran Žalac] svaka cast na Recenziji. Detaljno, kvalitetno i realno. Svaka cast, ocekivano. Narucio sam igru, treba mi stici u sutra, jedva cekam 🙂

  • ImeiPrezime

    11.05.2023 - 14:54

    Prvi sam prešao i bila mi je poprilično dobra. Sudeći po recenziji ni nastavak nije ništa lošiji, ali koliko samo shvatio iz teksta nisu baš popravili 2 najveća minusa iz prve igre. Prvo ostavili su taj grozan sistem trošenja oružja, a drugo i najvažnije, nisu ZNAČAJNO povećali broj različitih boss bitki i neprijatelja. Kad kažem značajno, mislim barem 5x više jer je prva igra je po tom pitanju bila kriminalna. Igrat ću i ovo, očekujem kvalitetnu igru, ali ako je prethodni dio istinit onda ni ovo neću moći smatrati jednom od najboljih open world igara svih vremena pa koliko god to ljudi tvrdilo.

    • Rorshtock

      @ImeiPrezime, 11.05.2023 - 15:10

      Čisto iz znatiželje, koje su ti open world igre najbolje svih vremena?

    • Lepoglava

      @Rorshtock, 11.05.2023 - 15:48

      FIFA 23

    • ImeiPrezime

      @Rorshtock, 11.05.2023 - 15:57

      Elden Ring, Witcher 3, Ghost of Tsushima, Skyrim… od čega je Elden Ring 2 koplja iznad ovih ostalih. Generalno nisam veliki fan open world igara jer često budu izrazito repetitivne i nerijetko postanu dosadne dok ih završim.

    • SonOfZeus

      @ImeiPrezime, 11.05.2023 - 17:54

      Elder ring ima iznimno ponavljajuće bossove pa ti je dva koplja iznad?

    • ImeiPrezime

      @SonOfZeus, 11.05.2023 - 18:20

      Zato jer elden ring ima oko 80 različitih vrsta bosseva(ne brojimo ponovljene) što je više nego sve ostale spomenute igre + botw zajedno. No zašto uopće spominješ to, tema članka je zelda.

    • SonOfZeus

      @ImeiPrezime, 11.05.2023 - 18:22

      “nisu ZNAČAJNO povećali broj različitih boss bitki i neprijatelj“

    • ImeiPrezime

      @SonOfZeus, 11.05.2023 - 19:24

      Koja je poanta tvog prošlog komentara i citiranja mene? Jel želiš nešto reć il samo spamaš komentare? Ne razumijem

    • SanKa

      @SonOfZeus, 12.05.2023 - 10:03

      to nije istina. elden ima preko 100 bosova, naravno da ce neke reciklirati ali imas ih preko pola potpuno razlicitih

    • Darcoolio

      @ImeiPrezime, 12.05.2023 - 17:40

      Čuj, ER2 koplje iznad pomenutih.
      Svašta čovek ovde pročita.

    • ImeiPrezime

      @Darcoolio, 12.05.2023 - 21:33

      Elden Ring za 2 koplja bolji. Ne mislim na Elden Ring 2. Valjda je to bilo poprilično jasno iz komentara.

  • PrydaCro

    11.05.2023 - 15:23

    Kako se usudjujes dati ovako nisku ocjenu 😁
    Salu na stranu dobili smo dostojan nastavak. Meni je botw najbolja igra ikad i sutra ne moze doci dovoljno brzo.

  • hercvt

    11.05.2023 - 15:24

    Super recenzija. Jedva čekam zaigrati 😀

  • Lepoglava

    11.05.2023 - 15:50

    Fantastičan Review i jedva čekam zaigrati sutra idem po igru odmah poslije posla i direktno doma, budem ko onaj Australac na reklami… Živjeli:))

  • Aerys Targaryen

    11.05.2023 - 15:59

    Stvarno mi nije jasan hajp oko Zelde, a posebno ne ovako isforsirane ocjene. Igrao prošlu i odustao na pola igre, dosadna ko smrt.

    • afaron

      @Aerys Targaryen, 11.05.2023 - 19:52

      Meni je prethodna Zelda bila jedna od najboljih igara ikada. Pokušao sam i one starije Zelde, ali nisu mi sjele. Mozda nisu dobro ostarile..

    • ReVamped

      @Aerys Targaryen, 11.05.2023 - 19:59

      Yep

    • Marac Marko

      @Aerys Targaryen, 11.05.2023 - 20:36

      Inaj tko je igrao Zeldu 46 zna zasto taksv hajp 😉

  • Stanc55

    11.05.2023 - 16:06

    Jedva čekam zaigrati. Malo sam razočaran što je pola mape isto kao kod BOTW, u BOTW imam nekih 150h gameplaya i mapu poznam napamet a jedno od ljepsih stvari mi je bilo odkrivanje svijeta. Uvijek bih se razveselio kad bih otkrio neki novi dio mape.

  • Virty

    11.05.2023 - 17:04

    Igrao sam Breath of the Wild i nije me nimalo oduševila, čak sam je prekinuo igrati.
    Ne vjerujem da ću kupiti ovaj dio, sve mi to izgleda slično.

  • sparrowpunk

    11.05.2023 - 17:10

    Tek sam započeo BOTW pa neću odmah kupiti ovu igru. Zelda BOTW je zabavna igra, šarena i lako se navući. Sviđa mi se open world u igri. Sada sam otključao paraglider i prava avantura tek počinje.

  • Marac Marko

    11.05.2023 - 20:00

    nepotrebno zakomplicirana Fuse mehanika
    Hmmm, to bas nikome ne smeta, ubiti im je super ali ajde, 100 ljudi, 100 cudi..ocijena je ok ali da je zasluzila vecu, definitivno je..
    Uglavnom igra je remek dijelo 😁🍻

  • Marac Marko

    11.05.2023 - 20:10

    Svi portali se slazu da je nadmasila. breath of the wildi veliki broj recenzija je 10/10 ili 5/5 ali ok, neka si ti nasao mane i dao 93.
    A breath of the wild je Juraj Bevandić ocijenio ako se ne varam 95. ,😁
    Znaci da je nova losija od stare 🤔
    Ok ako je tebi tako 😉😁😬👍🏻

    • Zoran Žalac

      @Marac Marko, 11.05.2023 - 20:24

      A ne tumačimo ocjene na taj način baš. I Ragnarok je veća i kvalitetnija igra od GOW iz 2018. pa je dobio malo nižu ocjenu. Jednostavno nešto ima veći impakt u određenom vremenu, i određenu svježinu zbog koje je igra drugačija od svih ostalih. Uostalom, vrijeme ide i recenziramo igru iz današnje perspektive – od izlaska BOTW prošlo je šest godina i ako mi je, karikiram, tad grafika bila 7/10, danas ista ta grafika u novoj igri više nije istih 7/10 – standardi su se u međuvremenu podigli. Neki vole zaokružiti i da mi imamo rang ocjena do 5 ili 10, bila bi i moja zaokružena na maksimum. 1-100 je ipak širi raspon i nešto drugo.

    • Marac Marko

      @Zoran Žalac, 11.05.2023 - 20:34

      Seve ok, np 😁💪🏻
      Svaka cast Nintendu na novoj Zeldi i
      da je nadmasio samog sebe, ja san iskreno bio skeptican da mogu bolje od prvog dijela.
      Steta samo da to nisu izdali sa novim hardverom, e to bi bilo top..
      Inace kad si spomenuo
      Ragnarok, on mi nije bas sijeo ko prvi dio..
      Ali PS5 mi je top
      Nova Zelda na PS5 bi bila VrH 😬🤣

    • gundogan

      @Zoran Žalac, 11.05.2023 - 23:28

      Vaše ocjene su smiješne. Da sastavimo vašu listu top 50 najbolje ocijenjenih igara to bi bilo za plakat. I da mi je znat kako se odlučiš hoće li ocjena bit 94, 93 ili da nije možda ipak za 95. Kopirate Hacker po tom sustavu ocijenjivanja

    • Aerys Targaryen

      @gundogan, 14.05.2023 - 20:02

      I stvarno se ne smije zaboraviti 85 za Witcher 3.

    • Debilana

      @Aerys Targaryen, 15.05.2023 - 09:56

      Witcher 3 je govno od rpg i bio je lansiran u katastrofalnom tehnickom stanju tako da ocjena na dan izlaska itekako stoji.Za razliku od ostalih recenzija hcl-ova je bila najrealnija.

  • Lazy

    11.05.2023 - 20:30

    Odlicno napisana recenzija, svaka cast Zorane, ocekivana ocjena!

  • superdeda2000

    11.05.2023 - 21:10

    Čekaj Zorane, valjda misliš na Suze Kraljevstva?

  • Sarge

    11.05.2023 - 22:57

    Nintendu po inovacijama nema premca. Iskreno manjkavi hardver i slabija grafika i nije neki minus, neki od nas još igraju Heroes 3😁

  • Oblakoder

    12.05.2023 - 00:22

    Cudnovato bolja igra od predhodne ali manja ocena. Imam utisak da su minusu tu cisto da se nesto navede, trazenje dlake u jajetu, pogotovo je sporan uvod u recenziju jer ako tako gledamo mnoge igre deluju kao dlc. Ne da mi se da citam Ragnarok recenziju jer bi ona po takvim parametrima bila dlc na kubik.

    • SPGamerAzrael

      @Oblakoder, 12.05.2023 - 03:32

      Ista mapa, tehnicka strana igre losa… dovoljno da se ocjena smanji…

    • PrydaCro

      @SPGamerAzrael, 12.05.2023 - 03:43

      Mapa nije ista i igra je s tehnicke strane cudo s obzirom da se vrti na switchu.

    • Zoran Žalac

      @Oblakoder, 12.05.2023 - 07:57

      I ovakav komentar je onda traženje dlake u jajetu pokraj činjenice da je ovo najbolje ocijenjena igra kod nas u zadnjih godinu dana. Mislim da nisam bolje ni jasnije mogao objasniti zašto Fuse mehanika nije najbolja stvar ikad.

    • Oblakoder

      @Zoran Žalac, 12.05.2023 - 09:50

      Realno gledano ovo je najbolja igra ikada i trebalo je samo skupiti hrabrosti, pokloniti se Nintendu, reci svaka cast majstori i dati svoju prvu stotku. Ovo je posle BotW bila prava prilika za takvu ocenu i to je velika vecina planete i uradila, ali eto neki se odluce da bespotrebno traze mane ovakvom remek delu na kubik.

    • ImeiPrezime

      @Oblakoder, 12.05.2023 - 10:16

      Nintendo fanboy možda? 😂😂😂
      Čak i da je sve drugo perfektno, a to definitivno nije jer je i prva igra bila daleko od perfektnog, teško je u 2023. dati ocjenu 100 za igru koja se vrati na tosteru od konzole šta je switch te je zbog toga jedva u 30 fpsa. Čuj najbolja igra ikada… nemoj me nasmijavat.

    • Marac Marko

      @Oblakoder, 12.05.2023 - 10:20

      Hmmm, i ja se slazem s tobom.
      Njemu ne valja Fuse mehanika, ok, ali meni je top, kao sto vidim iz drugih recenzija isto. Recimo zaato bi mogao oruzje nadograditi u meniju, treba razmislit prije sastaviti oruzje koje mislis a ne kad si u akciji, to je ipak igra za mozganje ,😬😁

    • Zoran Žalac

      @Marac Marko, 12.05.2023 - 10:55

      To nema baš nikakvog smisla što si sad rekao. Jednako bi “razmišljanje” što sastaviti bilo kad bi se unutar menija moglo spojiti dva oružja, bez da drugo bacaš na pod. Zvuči kao da pričaš bez da znaš kako to uopće funkcionira. Svako mijenjanje oružja ovdje pauzira igru, što znači da možeš razmišljat do mile volje dok je igra pauzirana. Uostalom, fuse mehanika na strijelama radi tako da usred akcije fusaš strijele – ali ih ne bacaš na pod da bi to napravio. Isto se moglo izvesti i za oružja i za štitove, tako da sori – nemaš pojma o čemu pričaš.

    • Zoran Žalac

      @Oblakoder, 12.05.2023 - 10:27

      Gle, da sam cjepidlačio mogao sam pod minuse navesti još x stvari koje na kraju nisam – jer nisu presudne. Tipa copy-paste dijelovi u priči, naporno uništavanje oružja, itd. Tako da sam igri progledao kroz prste, ako ništa. Termin “najbolja igra ikada” u kontekstu objektivnog gledišta ovdje bi bio toliki oksimoron. Ja bih od najbolje igre ikada očekivao da ima sve što je opće prihvaćeni standard. U Zeldi ima toliko sitnih manjkavosti da je to suludo tvrditi. Mislim, ta igra nema ni opciju podešavanja svjetline slike (i ne, to nije isto što i podešavanje svjetline na konzoli), nema opciju da prilagođavaš glasnoću zvuka za pojedine elemente, ne možeš sortirat oružje po jačini, kuhanje je naporno… Da sam išao cjepidlačiti, i da mi je to bila namjera, vjeruj mi – imao bih hrpu materijala za to. Ali nisam, jer je uz sve manjkavosti, ispodprosječne performanse i niske rezolucije za današnje pojmove, igra previše zabavna da bi se oko toga cjepidlačilo. I mislim da jedna od najviših ocjena na HCL-u u zadnje vrijeme to jasno daje do znanja.

    • Oblakoder

      @Zoran Žalac, 12.05.2023 - 10:54

      Da nisam proveo 150 sati u BotW mozda bih i poverovao da su nabrojane stvari mane i da su naporne. Kazem BotW jer ovo jos nisam stigao da igram, a koliko sam skontao sve je unapredjeno. BotW odlicno izgleda i izvodi se u 30fps kao velika vecina ps4 ekskluziva, dobro ps5 jeste pomerio standarde na 60. Sve u svemu nista mi nije smetalo od nabrojanog.

    • Zoran Žalac

      @Oblakoder, 12.05.2023 - 11:10

      Nisu mane za spustit ocjenu, ali da su mane – jesu. Uzmi za primjer kuhanje koje sam spomenuo. Moj prvi dojam o kuhanju u BOTW – genijalno, kako se nitko toga prije nije sjetio? Moj dojam o kuhanju u TOTK nakon 100+ sati BOTW-a – ok, isto to, ha? Otvori meni, uzmi pet stvari, zatvori inventory, stavi da se kuha, prekini animaciju, stisni ok nakon što ti se prikaže što si dobio. U igri koja traje 100+ sati takvo što je smor. Jer to je stvar koju ćeš ponavljati masu puta i samo te bespotrebno usporava. TOTK je tu došao na pola puta – nekakav polunapredak, uveli su da ti igra pamti recepte onoga što si napravio, ali doslovno sam jednom pogledao te recepte i više nikad. Jer apsolutno nema smisla. Ionako nije teško popamtiti koji item što radi – doslovno ti piše u opisu pokraj. A recepti tu mogu poslužiti samo kao podsjetnik… koji ti ne treba, kao što sam upravo naveo. Konkretna korist od recepata bila bi ta da samo odabereš ono što želiš napraviti, i ako imaš sve sastojke za to, napraviš. Bez da nakon 50 sati igranja moraš po 50-ti put za pravljenje jednog jela imati proceduru od pet-šest koraka. Bespotrebno usporava igru. U TOTK-u sam konstantno odgađao taj proces pravljenja ručkova do zadnjeg trenutka kad više nisam imao nikakva jela za liječenje. Jer bi to značilo da onda moram stati na 10 minuta sa svime, prčkati po meniju i za 20 jela 20 puta prekinuti animaciju kuhanja, 20 puta otvoriti i zatvoriti inventory, 20 puta stisnuti ok nakon što mi igra kaže što sam skuhao. Nema SVEMIRA gdje ta ponavljajuća radnja u igri od 100 sati nekome može biti super. Super je bilo kad se u BOTW prvi put sretneš s time i eksperimentiraš koji sastojak ide s kojim da dobiješ što bolje jelo. Jednom kad to skužiš, sav proces izgubi na zabavi i postane naporan, ništa drugo.

    • SanKa

      @Oblakoder, 12.05.2023 - 12:51

      doslovno si sve rekao u prvoj recenici. TEBI nisu naporne. TEBI. To je tvoje osobno vidjenje, presubjetkivan si. Objektivno nije najbolja igra ikad, ima svoje mane ko i svaka igra. Prestani kmečat više

    • Marac Marko

      @Zoran Žalac, 12.05.2023 - 11:00

      Dobro da si igri pogledao kroz prste, hallo, pa sad pretjerujes, ok ako ne volis takve igre ili ti Nintendo igre, nemoj recenzirati.
      Nemam nista protiv tvoje recenzije, rakva je kakva je i OK. Recimo reko si da je karta ko i kod prethodne, ali nisi napomenu da se u mnogo cemu razlikuje i da nije zamorno ju opet istraziti jer je slicna a opet tako razlicita, stim da je nova ukupna karta 3. puta veca u cijelini.. itd ..
      Uglavnom igra je remek dijelo i ko voli nek izvoli i fakat uziva a tko ne, produzi i cekaj nrsto drugo.. 😬🤧😉

    • Zoran Žalac

      @Marac Marko, 12.05.2023 - 11:16

      Botw mi je jedna od najdražih igara ikad, a za ovo sam samo realističan i nastojim biti što objektivniji. Mapa nije na popisu minusa i nije utjecala na ocjenu. I kako nisam spomenuo da se razlikuje i da ju nije zamorno istraživati. Kad sam sebe moram citirati: “Kasnije otkrivate kako je svijet Tears of the Kingdoma duplo veći od onoga što ste vidjeli u BOTW… Iako sam u načelu radio iste stvari kao u BOTW, niti u jednom trenutku nisam imao dojam da to radim na isti način kao prije šest godina. Da, kontrole su iste, mapa je vrlo slična i mehanike borbe su gotovo identične kao u BOTW. Ali, način pristupanja izazovima je raznovrsniji i drugačiji. Dok sam se u BOTW mučio da se popnem na planinu, ovdje sam podno planine tražio spilju iz koje ću pomoću Ascenda izroniti na sam vrh.”

      Koju si recenziju čitao?

    • _Someone_

      @Zoran Žalac, 12.05.2023 - 13:21

      Pa nije citao nego je samo vidio ocjenu. Bokte ljudi, igra je dobila 93! Devedeset i tri. Znaci igra je vrh, cemu kmecanje

    • SanKa

      @Oblakoder, 12.05.2023 - 12:49

      realno hahahah. nije najbolja igra ikad, ali je odlicna

    • Tony Ghost 1811

      @Oblakoder, 12.05.2023 - 15:45

      100 za igru gdje je pad fps-a normala, grafika losa, glasovna gluma nepostojeca… nemoj se ljutit ali nisi normalan.

    • Lazy

      @Oblakoder, 13.05.2023 - 18:40

      …samo kratko…ovo sto si naveo je nerealno!

    • Aerys Targaryen

      @Oblakoder, 19.05.2023 - 19:09

      Po kojem kriteriju je ovo najbolja igra ikad? Grafika? Nebi rekao? Glazba u igri? Ni to… Zvučni efekti… Ne. Priča? Nikako. Gameplay? Ok je, ali najbolji ikad? Halo… Stvarno ne razumijem “velike” recenzente “velikih” portala i časopisa čemu ovakvo brukanje sa ovim ocjenama. Možda su plaćeni? Ili su samo fenboji sa ispranim mozgovima. Degutantno. Kaže wizard “bespotrebne statistike”. Kako loše. Uzmeš bilo koju generičnu AC igru i usporediš gore navedene kriterije sa zeldom i sve ti je jasno. A da ne govorim o igrama jačim AC igara.

    • SanKa

      @Oblakoder, 12.05.2023 - 10:05

      pricas gluposti. 93 je jebacka ocjena za tako opisanu igru

  • SPGamerAzrael

    12.05.2023 - 03:31

    Probao igrati na swichu igre… zelda me najvise zanimala, ali cest pad rezolucije, fps-a i trzanja… glava me je pocela boliti…. dao sam 4 puta sansu a onda prodao swich i sve. Nek stave igru na normalnu konzolu i zaradit ce brutalne novce. A ne 640&800 rezoluciju da mi occi suze na 22-fpsa

    • Stanc55

      @SPGamerAzrael, 12.05.2023 - 09:55

      Izgleda da ti je switch imao manu 😀 mozda ti se pregrijavao. i 98% vremena se igra vrti u glatkih 30 fpsa. A rezolucija kod največeg sresa padne na 1440×810 , tako da vjerujem da je problem bio u tvojoj konzoli a ne igri.

    • Marac Marko

      @Stanc55, 12.05.2023 - 10:23

      Nop, u glavi! Ali mislim da je trol na kubik

    • SPGamerAzrael

      @Stanc55, 12.05.2023 - 11:23

      Ja ne znam sto je tesko prihvatiti cinjenicu da igra pada ispod 30fpsa i to se osjeti pogtovo gdje ima visoke trave, puno desavanja…

    • SanKa

      @SPGamerAzrael, 12.05.2023 - 10:06

      fora je u tome što ne treba. da naprave pixel art zeldu, nintendo armija ce toj igri dat 10/10 . zasto ulozit vise u R&D kad ne moraju ?

    • Marac Marko

      @SPGamerAzrael, 12.05.2023 - 10:22

      Ti definitivno trebas posjetit ljecnika, nije da ti oci samo suze, definitivno ne vidis dobro..
      Decko posavjetuj se sa ljecnikom i za zivce 😬😁

    • SPGamerAzrael

      @Marac Marko, 12.05.2023 - 11:19

      Igrao igru i jebeno steka i jebeno loss izgleda rezolucija…. na starom dijelu… ovaj necu ni pokusavat, kod borbi je stekalo miliom puta. Konzola je bila nova no otisla je za iste pare koje je kupljena. Nikakav trol.

    • Stanc55

      @SPGamerAzrael, 12.05.2023 - 12:26

      Mani se ti Nintenda onda opcenito. Nije to za tebe

    • Marac Marko

      @Stanc55, 12.05.2023 - 16:34

      Ali bokte koji su tu komentari, da boli glava.. lik napise toster sa losom grafikom 😬🤣🤣
      Ali to ti je bol iz nutra od PS fanboysa!
      Ja recimo obozavam svoj PS5 ali ne vidim veliku razliku izmedju svog sarog PS4 i novog PS5 osim gempada kojeg obozavam zbog vibro finesa koje su top.
      Ali Nintendo se ne kurci procesorom, grafikom vec igrivos, zabava im u prvom planu.. I uvijek im igre zabavne pa cak i novi super mario..
      A vi trolovi koji kenjate po svemu kaj nije Nintendo se pojedite od jala! 😉😬🤣🤧🤧🤧🤧🤧


      Uglavnom da Nintendo ima jaci hardver Zelda danas nebi bila ni upola dobra ko sto je sad ova nova vec bi se orjentirali na grafiku i sjebami igrivost koja je ovdje vrh.

      A da je zelda vrh to potvrdjubu i mnogi portali pocevsi od IGN pa nadalje..
      Ali lil iz Ign-a je odigrao 100 sati i onda dao recenziju a nije igrao samo glavnu pricu, sti da i sam kaze da je istrazio jedno 50. posto igre..
      Znaci Nov Zelda da sve prodjes, istrazis ima jedno 200 sati igranja .
      A danasnje igre sa top grafikom vrh 50 .h.
      Pa ako je tako neka mi bude losija grafika samo da mogu sto duze uzivati u vrhunskoj igri!!!
      Da se razumijemo ova Zelda ni ne izgleda lose kad smo kod toga, ocito neki dobar toster🤣🤣🤣🤣😬😬😬

    • ImeiPrezime

      @Marac Marko, 12.05.2023 - 16:57

      Objasni kako su to jačina hardvera te grafika igre povezani sa trajnošću igre.

    • SPGamerAzrael

      @Marac Marko, 12.05.2023 - 17:27

      Naporosto igra je za mene igriva… sam zoran navodi koliko lose bekad bude da texture budnu i sporedni likovi pixelasti i mutni, kad munje udaraju, desava se puno na ekranu da pada fps. Ja bi radio igrao ovu igru samo da ide 30fps-a 1080p rezoluciju ne trebam 4K i 60fps… ali ipak glava me krene boliti, sjecam se koliko me mucilo na ps3 kad sam igrao GTA 5… ali sad u 2023 da igram igru sa padom na 23fps-a ne bi. Imam 3DS XL konzolu, DS XL igrao sam na njima pokemone i mario igre, no neke su igre i tu stekale… ali vecina je jednostavne grafike i vrte se normala, no swich mi nije legao. Jako bi volio ovu igru odigrati ali samo normalnom uslovima…. ako izade ikad nova konzola i ove dvije igre se vrtike glatko u 30fps-a u svim uslovima ja cu biti prvi u redu kupac. Do tad sam na pc-u, xbox-u i ps5… pa da ps4 pro na ps5 i nije neki skok.

    • SPGamerAzrael

      @Marac Marko, 12.05.2023 - 17:29

      Da ova igra ne izgleda ruzno… to nitko ne moze reci…
      A i ako netko moze igrat ove igre u ovom stanju i sa padom fps-a niskoj rezoluciji siwch lite polovan je svega 80€-100€ barem tu kod nas.

    • Marac Marko

      @SPGamerAzrael, 12.05.2023 - 19:43

      Evo ja mogu rec da ne izgleda rizno.
      Igram na 27inca AsuS monitoru i izgleda cis ok, stim da zadnje vrijeme igram samo PS5, ali ovoj igri nista ne fali..

      Uglavnom Igir be sve rekao u prvom videu, ovo stvarno izgleda lijepo, izgleda ok
      Tako i je…

      Evo recimo The Callisto Protocol, izgleda super ali je igra toliko smece da mi se povraca od nje i kako mi krivo svake krune, ufff, pa recimo uzmimo i
      Forspoken isto cull grafika ali ali tu sve staje, gameplay je 0.
      I onda,grafika bez dobrog gameplaya je 0 🤔😁😉😉🍻

    • SPGamerAzrael

      @Marac Marko, 12.05.2023 - 21:15

      Danas je igre glupo uzimati po izlasku osim ako nisi zagirzeni fan necega… frospoken sam rekao da izgleda dosadno od prvog dana, probao demo… frend mi dao da probam igru po izlasku jer i on pise recenzije meni je bila smece igrao sam na ps5.

    • _Someone_

      @Marac Marko, 12.05.2023 - 20:37

      Upravo si se diskreditirao za svaku daljnju ozbiljnu raspravu pozivajuci se na IGN kao nesto mjerodavno

  • Fenner

    12.05.2023 - 09:27

    Da, BOTW mi je jedna od najboljih igara koje sam igrao, no jedino kaj mi je smetalo to trošenje oružja i nemogućnost popravka istoga i kako vidimo to nisu popravili. Koliko se sjećam, ljudi su se najviše žalili na navedeno.

    • Marac Marko

      @Fenner, 12.05.2023 - 10:26

      Meni to iskreno nije smetalo, a bome i uvijek sam imao popunjen slot za oruzja, kud bi da se ne trose, ili jos bolje bar razvijas mnogo strategija jer su oruzja razliciti i igra te sili da koristis mnoga oruzja a ne samo jedan mac, i to je ok..

    • Stanc55

      @Marac Marko, 12.05.2023 - 10:44

      Meni se ta mehanika bas dopala. Samo zbog toga sam znao krenut na jace protivnike ili na Lynela da nabavim bolja oružja. Ili u nabafku do Hyrule Castlea da pokupim neka Royal oružja. Da nema toga koristio bih samo jedan wepon i propustio bih pola zabave.

    • Marac Marko

      @Stanc55, 12.05.2023 - 10:52

      Tocno to!
      Sve ima svoj smisao 💪🏻👍🏻

  • SanKa

    12.05.2023 - 10:06

    ocekivano, drago mi je da nintendo i dalje jase. malo me boli ta tehnicak nedotjeranost, ali ocito nije toliko ni bitno

    • Goran1234

      @SanKa, 12.05.2023 - 10:27

      Koliko sam ja skužio igra je tehnički dotjerana,bez bugova i slično. Problem je jedino star hardver.

    • Marac Marko

      @Goran1234, 12.05.2023 - 10:42

      Gorane evo ja vec imam 6 . sati i mogu reci da se ni u kojem trenutku ne osjeti pad FPS, stabilnih 30
      Mozda vude begdje malo palo ali nista vredno spomena kad je takva igra u öitanju i na takvom uredjaju di je kontroler od PS vevi od Seitch konzole 😬😁

    • SanKa

      @Goran1234, 12.05.2023 - 12:52

      na to sam mislio zapravo

  • Akull

    12.05.2023 - 11:01

    Zamislite ovu igru u UE 5 pokretaču…..

  • Rorshtock

    12.05.2023 - 13:25

    Doslovno jučer 10 minuta nakon pročitane recenzije sam naručio Switch OLED i Zeldu… Sad evo čekam da otkuca radnom vremenu kraj, pa da idem preuzeti konzolu i igru. Samo se još pitam da li da uzmem i BOTW pa da to prvo odigram!?

    • Stanc55

      @Rorshtock, 12.05.2023 - 14:25

      Obavezno. Nemoj da mi prvo igras Tears of Kingdom ako nisi odigrao BOTW.

    • m4r1ju4n

      @Rorshtock, 12.05.2023 - 18:46

      Totalno svejedno

    • moordrak

      @Rorshtock, 14.05.2023 - 07:03

      Obje igre su vremenski vrlo zahtjevne želiš li ih prijeći 100%. Iako su vrlo, vrlo dobre, pripazi, moglo bi doći do zasićenja. Ako nisi igrao prethodnu Zeldu, bed za tebe, ali uvijek je možeš odigrati kasnije. Kako se radi o istom svijetu, ono što nećeš doživjeti su oni sitni dejavu momenti. Za priču se ne brini. Nintendo je fino posložio recap. Ono što će ti promaknuti su veze između likova te neke vrlo interesantne dodatne misije. Za nas koji smo odigrali BOTW ipak je prošlo 6 godina. Ne mogu govoriti u tuđe ime, no ja sam mnoge detalje lagano zaboravo tako da mi ova nova Zelda dođe gotovo kao nova igra 🙂

  • Gogs87

    16.05.2023 - 01:46

    Smiješna mi je ta crtić-grafika i to smatram djetinjastim. Više volim malo ozbiljniju grafiku (realniju) i ozbiljniju priču. Osim toga, ne volim kad Japanci (manga) crtaju mladiće kao poludječake-polucurice a djevojke kao djevojčice.

  • yoyorulz

    22.05.2023 - 14:06

    Doslovno nijedan PLUS igre koji je naveden nisam pronašao.. navučena ocjena gdje ljudi koji nikad nisu ni igrali zeldu daju 90-100 .. realno 75 sve ostalo je hype i hvaljenje isprazne igre..

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?