Arise: A Simple Story

AUDIOVIZUALNI BOMBON

Jednostavno, pristupačno, emotivno te oku i uhu ugodno – to vam je Arise: A Simple Story u kratkim crtama. Za svoj debitantski naslov Piccolo Studio pokazao je mnogo toga. Imaju dara za vizualni stil. Imaju dara za kreiranje zanimljivog okruženja. Imaju dara za očarati igrača glazbom. Imaju dara da uz jednostavni gameplay zadrže igrača pred ekranom. I imaju vještine napraviti igru u kojoj nema nikakve akcije dok je radnja ispričana uz pomoć okoliša i sjećanja koja se mogu skupiti.

O kakvoj se igri ovdje radi?

Arise: A Simple Story žanrovski spada među trodimenzionalnu platformersku populaciju, a kroz deset poglavlja može se doživjeti cijeli spektar emocija. To putovanje ne traje predugo jer se igru može završiti za pet do šest sati, ali upravo zbog toga nikada nema praznog hoda. Posljedica manjeg broja levela jest njihova unikatnost. Svaki je level poseban doživljaj. To se ne odnosi samo na audiovizualno iskustvo nego i po tome što predstavljaju u životu neimenovanog junaka.

Naime, igra započinje nakon smrti protagonista koji buđenjem u novome svijetu otkriva kako ima mogućnost manipulacije vremenom što direktno utječe i na okolinu u kojoj se nalazi. Upravljanje tijekom vremena nije ništa novo niti revolucionarno, no ovdje zbog predivne okoline ostaje u sjećanju. Tako se primjerice u jednom poglavlju trebaju odvajati ili spajati stijene, a u drugome se mora kontrolirati nagib ogromnih suncokreta kako bi se moglo skakutati po njima.

Upravljanje protokom vremena nije revolucionarno, no zbog predivne okoline ovdje ostaje u sjećanju.

Ima i malo zahtjevnijih segmenata poput kontroliranja povećeg kotrljajućeg kamena pa je uz protok vremena potrebno i zaustavljati vrijeme kako se ne bi palo s istog tog kamena. Zanimljiv je i dio u kojemu se mora kontrolirati deblo koje pada, no na tim dijelovima u kojima pogled prelazi u dvodimenzionalnu perspektivu dolazi do vidljivih mušica. Srećom, one nisu naporne, no ponekada je teško odrediti gdje točno skočiti jer je percepcija dubine slabije odrađena.

To je vidljivo u smislu kontrole kamere, odnosno nemogućnosti okretanja prema kutu koji bi nama odgovarao. Moguće je samo spustiti ili podići kameru što u nekim situacijama možda neće biti dovoljno pa skok završi tamo gdje ne bi trebao. Ipak, to nije ništa strašno jer igra ne kažnjava igrača te “životi” ovdje ne postoje, a skoro svaki neuspjeli skok vraća našeg protagonista na rub s kojeg je pao. Stoga se može reći kako je ovo i opuštajuća igra jer frustracija nema, čak iako se ponekada može osjetiti kako kontrola za skok nije uvijek najresponzivnija.

Moguće je samo spustiti ili podići kameru što u nekim situacijama nije dovoljno pa skok završi tamo gdje ne bi trebao.

Drugi razlog zašto igra ima opuštajuću notu odnosi se na već spomenute vizuale. Naime, Arise ima vrlo vizualni stil koji je vrlo sličan kao što ima Flower, a to je također vrlo opuštajuća igra. Na to kada se još nadoda glazba u kombinaciji s vrlo zabavnim razinama, igra pokazuje sve svoje adute u najboljem svjetlu. Zbog toga se nikada ne može niti reći kako se recikliraju mehanike kontroliranja vremena jer iako one nikada ne prelaze u kompleksne elemente, zbog unikatnosti razina uvijek se osjeti njihova svježina.

Još jedan razlog zašto Arise vrlo lako ulazi u sjećanje je posvećenost detaljima. Protagonist nema vitalnost kakvu imaju mnogi mlađi junaci igara pa je vrlo lijepo za vidjeti kada nakon većeg skoka treba malo vremena kako bi ponovno stabilno stao na noge. Takvih vizualnih detalja ima više, a zbog jednostavnosti gameplaya vrlo lagano ih je primijetiti, a samim time i cijeniti. Riječi ne mogu dovoljno detaljno prenijeti koliko to znači kada se vidi u pokretu i zbog čega se stvara dojam još veće uvjerljivosti cijelog svijeta igre.

Protagonist je u ovoj priči star, a to se odražava na sitnim detaljima koji doprinose ugođaju igre.

Iako je glavni lik samo jedan, razvojni studio odlučio je za Arise pružiti mogućnost kooperativnog lokalnog igranja tako da druga osoba može kontrolirati vrijeme. Riječ je o zanimljivom konceptu koji traži dobru suradnju jer akcije jednog igrača direktno utječu na onog drugog. Šteta jedino što ta mogućnost nije proširena i na igranje preko bespuća interneta.

Za sve one igrače koji traže nešto opuštajuće i jednostavno, a opet zabavno, Arise: A Simple Story je naslov koji vrijedi odigrati. Riječ je o kraćem iskustvu kojeg se neće zaboraviti već pri instalaciji sljedeće igre što u današnje vrijeme nije lagano za postići. Pogotovo što je ovo debitantski naslov razvojnog studija koji možda i je igrao na sigurno, ali su to odradili i više nego kvalitetno. Jednostavnost zbilja može značiti i kvalitetu čak i kad unutar igre nema ničega revolucionarnog nego mehanika koja se koristi odrađena je tako da uvijek odaje dojam svježine.

Recenzija je rađena na primjerku igre za PC. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin proizvođač.

Vizualno bogatstvo u kombinaciji s mehanikama upravljanja vremenom čini Arise: A Simple Story igrom koja će bez problema uvući igrača u svijet putovanja po sjećanjima protagoniste, a pri tome pružiti opuštajuće iskustvo.

• audiovizualni doživljaj je odličan
  • mehanika upravljanja vremenom ne gubi na svježini
  • zabavna i unikatna poglavlja