Battlefleet Gothic: Armada 2

SUDARANJE PREVELIKIM BRODOVIMA

Gledajući broj Warhammer igara koje u posljednje vrijeme izlaze može se dobiti dojam kako ih zbilja ima hrpa. Nešto slično kao u vrijeme kada su pucačine s tematikom Drugog svjetskog rata imale svoje zlatno doba. Naravno, nađe se tu zanimljivih i malo manje zanimljivih igara, a kako je već prva Battlefleet Gothic: Armada spadala u skupinu zanimljivih naslova baziranih na ovoj popularnoj franšizi, Armada 2 samo nastavlja tim stopama. Pogotovo jer u nastavku imamo ambiciozniju kampanja u kojoj se može igrati s tri frakcije od kojih svaka ima svoju radnju i razloge zašto se bore za kontrolu svemirskih sustava.

O kakvoj se igri ovdje radi?

Upravo je to jedna od glavnih točaka novog Battlefleet Gothica. Dinamična kampanja sa zanimljivom radnjom koja može brzo osvojiti igrače čak i ako ne poznaju okruženje u kojemu se igra odvija. Baš kao i u prethodnoj igri, ovdje se bitke također odvijaju na 2D plohi svemirskih prostranstava na kojoj glavnu ulogu imaju pretjerano veliki brodovi s kakvima se pravo zadovoljstvo zabiti u suparničku flotu.

Kada dođe do sukoba flota pa pucnjava krene na sve strane, stvari se brzo mijenjaju jer se svakim brodom treba zasebno upravljati kako bi se izvuklo najviše od svake klase. Naime, brodovi imaju zasebne opcije kako će se ponašati tijekom bitke kada fokus nije na njima pa im je moguće narediti hoće li ili neće napadati najbliže protivnike i kojim naoružanjem će se služiti. Nije ista količina topova na lijevoj i desnoj strani broda te na prednjoj. Kako je riječ o ogromnim brodovima, njihovo pozicioniranje uvijek igra važnu ulogu jer jednom kruzeru treba dosta vremena da se okrene i promijeniti putanju kretanja, a time i pucanja.

Srećom po igrača, sve mehanike dobro su objašnjene u uvodnom dijelu igre nakon kojeg kreće kampanja s Imperijem. Osim za cara, možete se boriti i za još dvije frakcije: Necrone te Tyranidse iako je potrebno prvo završiti početnu misiju u Imperijskoj kampanji kako bi se njima moglo pristupiti. To ima smisla jer se treba priviknuti na svemirsku mapu.

Tu je prisutan jedan od problema koji je pomalo čudan za današnje vrijeme. Naime, sučelje je neobično dizajnirano i ako tutorial ne pratite pažljivo, izgubit ćete dosta vremena dok na sučelju pronađete ono što tražite. Samo igranje po svemirskoj mapi pomalo podsjeća na 4X naslove samo u manje kompliciranijoj formi. Ovo je ipak Warhammer 40K i glavni fokus je stavljen na uništavanje brodova. No, to ne znači kako se ne treba razmišljati  nekoliko poteza unaprijed.

Također, Armada 2 ima i značajnih razlika u težini za one koji žele razmišljati taktički kako na mapi, tako i unutar bitaka. Primjerice kod Easy odabira protivnici neće koristiti brodove za sudaranje i nanošenje štete dok je na normalnoj težini to standardna opcija uz korištenje ostalih mogućnosti koje brodovi imaju u sebi. Stoga nije sramota ako se u početku malo preračuna pa se odabere kriva težina kako bi se kasnije moralo mijenjati. Uostalom to je i dobar način učenja, pogotovo kada je u pitanju igranje protiv živog protivnika jer manje boli izgubiti od umjetne inteligencije koja vam se ne može rugati.

Ono što je još interesantno kod kampanje osim osvajanja sustava, odnosi se “sat” koji uvijek kuca u pozadini. Preciznije rečeno, svaki potez na mapi treba biti pametno iskorišten jer protivnici neće štedjeti na svojoj obrani. Tu je također još i Urgency sistem koji govori koliko će izvršavanje zadataka biti teže kad protivnici krenu iz pasivnog igranja prema aktivnom, odnosno počnu micati flote po sustavima. Zbog toga je potrebno planirati što ćete osvojiti i kada ćete izvršiti zadanu misiju nakon koje se Urgency resetira.

Same misije su ponešto drugačije od klasičnih bitaka za sustave koje nisu baš maštovito napravljene jer se gameplay uglavnom svodi na osvajanje točaka. Tu mogu postojati dva ishoda: pobjeda na bodove ili uništenje flote. Da ipak ne bude sve toliko crno, tu i tamo se mogu pojaviti neočekivane situacije poput meduza koje eksplodiraju ili kiše meteora koja s lakoćom uništava brodove na putu.

Upravo zbog tih manje zabavnijih bitka, kada se hoće sačuvati vrijeme,  kontrola borbe može se prepustiti umjetnoj inteligenciji, iako to nije uvijek dobra odluka. Ponekad se tako mogu izgubiti brodovi čija je vrijednost značajna pa je bolje preuzeti kontrolu u svoje ruke. Naime, svaki brod ima svoje mogućnosti, a one napadačke kao korištenje torpeda ili bombi zahtijevaju preciznost i domišljatost kod korištenja. Naime, to su sve skillshotovi jer se torpeda vrlo lagano mogu poslati u prazno ako se prilikom ispavljivanja svi faktori ne uzmu u obzir.

To je još jedna dizajnerska odluka koja čini bitke napetijima jer se flota lagano može izgubiti ako se ne iskorištavaju sve njezine prednosti . Već je spomenuto kako su u pitanju ogromni brodovi pa čak i oni najmanji koji imaju veliku mobilnost trebaju vremena za stizanje na odredište. Kako bi se skratilo vrijeme čekanja može se ubrzati vrijeme. To je opcija koja zbilja uštedi značajan broj minuta kad je u pitanju dolazak prema neizbježnom sukobu. S druge strane, kad topovi otvore vatru, može se usporiti vrijeme kako bi se lakše izdavale zapovijedi.

Iako Battlefleet Gothic: Armada 2 stiže sa svim frakcijama koje se nalaze i u stolnoj verziji, same Skirmish opcije su siromašne jer je gameplay preuzet iz standardnih bitaka za sustave unutar single-playera. Uvijek su moguća samo dva načina za ostvarivanje pobjede – bodovi ili potpuno uništenje. Postoji mogućnost modificiranja elemenata koji se nalaze na mapi, ali je i dalje to sve previše rudimentarno. Isti se problem javlja i kod igranja protiv živog suparnika jer ne postoje nikakva podešavanja oko mrežne strane što podsjeća na situaciju u igrama od prije 20+ godina.

Iz priloženog je malo teže definirati kome je točno namijenjena ova igra. Zbog kampanje se radi o naslovu koji vrlo lagano može zainteresirati igrače za Warhammer 40K, ako s njime već nisu upoznati. S druge strane, tim istim igračima van radnje igra nema puno toga za ponuditi. A opet, ovo je jedini digitalni oblik u kojemu se može doživjeti čak boardgaming predloška bez izdvajanja pozamašne svote za različite figurice.

Iz strateškog i taktičkog pogleda, radi se o zanimljivoj igri koja nije mnogo mijenjala koncept svog prethodnika. Pametna je to odluka kad je sve funkcioniralo već i ranije, a ovdje je još i dorađeno. Šteta jedino zbog pomalo osakaćenog Skirmisha kojemu se nije dalo previše pažnje. Stoga je potrebno imati želju za učenjem svih frakcija jer će se tek tada igra u potpunosti doživjeti bez obzira na kampanju oko koje je uloženo mnogo više truda.

Recenzija je rađena na primjerku igre za PC. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Drugi dio Battlefleet Gothica kao da je zapeo između dvije stvari - ambiciozne i zanimljive kampanje te Skirmisha u kojemu se nalaze sve frakcije, ali s toliko siromašnih gameplay elementa zbog kojih se možda ni neće isprobati sve raznolikosti koje nudi Warhammer 40K.

74 Naša ocjena
  • zanimljiva radnja i kampanja
  • poteze u bitkama treba pažljivo planirati