Carrier Command 2

ADMIRALSKA POSLA

U današnje vrijeme igranja na sigurno, lijepo je vidjeti i ponešto drugačiji tip igre – makar to bio i nastavak davno zaboravljene strategije iz 1988. Carrier Command 2 vraća nas u ulogu admirala, ali umjesto sjedenja u fotelji više smo na nogama te skačemo od ekrana do ekrana. Admiralski se poslovi mogu obavljati samostalno, ali u idealnom scenariju nosač letjelica ima više ljudi na mostu. Stoga je kooperativno druženje preporučljivi način igranja.

41,99€ PC Ustupio izdavač

Za one koji bi se možda prvi puta upoznali s ovom igrom, riječ je o hibridnom modelu strategije. To znači kako se, osim gledanja ekrana te donošenja različitih odluka, može preuzeti i direktna kontrola nad jedinicama koje lansiramo. Sam cilj igre je vrlo jednostavan: osvojiti neutralne i protivničke otoke te uništiti suparnički nosač. Dolazak do tog cilja je sasvim druga priča. Osim veoma šturog tutoriala, igra vrlo slabo objašnjava svoje važne elemente. To se prvenstveno odnosi na kratke opise koji neće puno pomoći onome tko nije previše iskusan u ovom žanru.

Kad prvi put stanete na zapovjednički most, to izgleda impresivno koliko i zastrašujuće zbog svih dostupnih opcija. I nakon odrađenog tutoriala imate onaj osjećaj da ste “prvi dan na poslu” i da u snalaženju prepušteni sami sebi. Primjerice, ako se prije kretanja u akciju ne pronjuškaju sve opcije, vrlo lagano se može ostati bez streljiva – što vam igra ne komunicira baš najjasnije. Isto tako, potrebno je planirati redoslijed osvajanja otoka, ali i tada se javlja sličan problem s manjkom informacija. Što bi se prvo trebalo osvojiti? Gorivo, tvornica letjelica, tvornica municije ili nešto sasvim drugo?

To je ono što u današnje vrijeme treba biti jasnije. Sasvim je normalno kada developeri žele probuditi znatiželju igračima i pustiti ih da sami otkrivaju svoj stil igranja i ostalo. Problem se javlja kada na početku nema važnih informacija poput toga da je moguće odmah pokupiti zalihe iz skladišta. Nekoć su hardcore strategije dolazile s knjižicom od stotinu strana, a danas upute moraš tražiti na YouTubeu. Ali hajde, kad se u Carrier Commandu 2 pohvataju osnove ne samo upravljanja brodom nego i logistike, tada pravo iskustvo igranja dolazi do izražaja. Gledanje u ekrane ili kroz dalekozor postaje poprilično zabavno kad se osmisli dobar plan koji prođe bez značajnih poteškoća.

No, što točno znači gledati u različite ekrane? Ovisno od stanice do stanice, obuhvaćeni su svi važniji elementi za borbenu učinkovitost koja se očekuje od jednog nosača. Tako recimo za navigaciju, imamo monitore koji pružaju informacije o dubini ili kretanju morskih struja. Sonar/radar može otkriti jedinice koje možda nećemo uvijek vizualno vidjeti ako su valovi visoki. Kad smo kod valova, oni mogu značajno utjecati na preciznost u trenucima kada treba držati ciljnik za navodeće rakete. Dovoljno je da val malo podigne brod što rezultira pomicanjem ciljnika i ode raketa u prazno. Ekrani za lansiranje jedinica su također od važnog značaja jer treba nekako i udaljeno pratiti situaciju.

S druge strane, tu su različite opcije za obranu i napad. Primjerice, sustav će automatski javiti ako je nešto u dometu protuzračne obrane, ali rakete se neće same ispucati nego mi moramo pritisnuti dugme za to. Tu su i torpeda koja osim opcije za unos smjera u kojem ih želimo ispaliti imaju i mogućnost nakon koliko vremena će se aktivirati. Treba paziti i na tehničku stranu pa paliti i gasiti sustave koji su u određenim situacijama manje važni. Tijekom plovidbe između otoka nema potrebe imati aktivno naoružanje pa je bolje tu energiju prebaciti u motore kako bi se brže plovilo. Naravno, ne treba zaboraviti i stanicu za lansiranje jedinica jer bez dolaska na otok nema niti osvajanja istoga.

Kad dođete na otok, postoji opcija praćenja jedinica putem monitora i na taj način izdavati zapovijedi koji bi mogle biti malo bogatije. Druga mogućnost odnosi se na preuzimanje direktne kontrole nad svim lansiranim jedinicama. Taj dio je mogao biti malo bolje riješen kod zračnih jedinica jer im nedostaje boljeg osjećaja kontrole. Naravno da sve se može naučiti s vremenom, ali prvi preuzimanje kontrole nad tim jedinicama ne ostavlja dobar dojam. Pogotovo ako uspijemo srušiti letjelicu, što je gubitak koji može zaboljeti više no što mislite.

Srećom pa se kopnene jedinice bolje kontroliraju, ali se znaju zblesirati kad ih prepustite automatizmu, pogotovo ako se kreću zbijeno. Tada kao da im kompas prestane raditi pa odluče stajati na mjestu, što se najčešće može vidjeti prilikom iskrcavanja. Iako igra nema veliki broj dostupnih jedinica, kombinacija opreme koja se može staviti na njih proširuje raznolikost i taktičke opcije pa je na kraju sveukupni broj sasvim dovoljan. Moguće je imati maksimalno osam zemljanih i osam zračnih jedinica lansirano, što možda na papiru zvuči malo, ali kada se na sve njih mora upravljati preko ekrana ili direktno, to je i više nego dovoljno za eksplozivnu akciju.

Carrier Command 2 odlično prezentira borbu bezobzira kako se gleda na nju. Bilo to kroz dalekozor koji omogućava označavanje jedinice i izdavanje zapovijed za artiljerijski napad ili direktno upravljajući jedinicama, borba je super zabavna. Pa čak i kada stvari krenu po zlu, jer upravo tada dolazi vlastita snalažljivost do izražaja. Napetih situacija neće nedostajati kad se primjerice treba prebaciti s terminala za upravljanje jedinicama na terminal s brodskom obranom dok alarm javlja kako se bliži udar rakete. Jednako zabavno može biti kada treba procijeniti putanju neprijateljskih brodova kako bi se moglo raspršiti torpeda i pri tome se nadati kako će zračne jedinice uništiti mete koje su im zadane.

Cijelom tom osjećaju borbe odlično pridonosi i audiovizualni stil igre. Početak se bitke prepoznaje po napetoj elektronskoj glazbi koja je uvijek ista, ali vrlo jasno daje do znanja što se trenutačno događa. Vizualni je dio također odličan jer se radi o voxel retro prikazu koji se izvrsno uklapa u nostalgiju za 33 godine starim serijalom, a opet je dovoljno svjež za 2021. godinu. Takav vizualni stil omogućava odličnu atmosferu bilo da se plovi ili bori ujutro, popodne, po mraku ili za kišnog vremena.

Treba skinuti kapu MicroProseu što je na gaming scenu vratio drugačije igre koje ne izgledaju kao da su rađene za svakoga. Carrier Command 2 spada među takve, ali upravo zbog toga će pružiti i jedno posebno iskustvo koje je okrenuto više prema fanovima prijašnje igre kao i ostalima koji vole na drugačiji način taktizirati. Međutim, koliko neki elementi žele probuditi nostalgiju, toliko bi zbog zastarjelog dizajna mogli biti odbojni publici koja se nije ni rodila kad je prva igra bila vani. Nije baš najbolja ideja u današnje vrijeme pružiti slabi tutorial kao i manjak detaljnijih informacija u igri kontroliranja nosača letjelica.

Samostalno igranje također može postati i previše kaotično pa se osjeti koliko je ovo zapravo više okrenuto prema kooperativnom igranju. Čak i izostanak klasične kampanje s nizom misija dodatno naglašava značaj društvenih operacija. Ovako je kampanja samo kao jedan veliki skirmish mod u kojemu osvajamo otoke i uništavamo protivnički nosač. No, unatoč spomenutim nedostacima i dalje je riječ o naslovu koji se ističe u svom žanru te igri kakvu se ne viđa baš svaki dan.

Carrier Command 2 ima zanimljive gameplay elemente kakvi se više baš i ne viđaju često, ali isto tako igra zaboravlja kako su u današnje vrijeme igrači navikli na konkretnu pomoć, a ne na šture opise u kompleksnom gameplayu.

77 Naša ocjena
  • šarolikost dostupnih opcija ja koje je potrebno paziti
  • kaos koji nastane tijekom bitaka