Guilty Gear Strive

LET'S ROCK!

Ivan Brekalo

Nakon nekoliko demo verzija nove igre iz borilačkog serijala Guilty Gear, konačno je pred nama kompletna verzija Guilty Gear Strivea. Igra je to za koju su njezini kreatori obećavali ujedinjenje veterana Guilty Geara i onih manje iskusnih igrača kojima je serijal do sada bio odbojan, uglavnom zbog težine izvođenja napada i serija udaraca. Ukratko, GG Strive trebao je ponuditi za svakoga ponešto. Je li u tome uspio, doznajte u nastavku recenzije nastale temeljem nešto više od tjedan dana igranja svih offline i online modova ove nove borilačke igre Arc System Worksa.

59,99€ PlayStation 4 Ustupio izdavač

Gameplay je u Striveu na prvi pogled vrlo jednostavan. Ukupno pet tipki koristi se za napad, a većina likova može koristiti dvostruki skok ili pak taj drugi skok zamijeniti zaletavanjem koje se koristi za započinjanje ofenzive. Igrači uz nekoliko varijacija normalnih napada na raspolaganju imaju i razne specijalne napade koji se izvode za žanr već stadnardnim kombinacijama smjerova i tipki. Svaki od igrivih likova ima i barem dva ultimativna napada koje Guilty Gear serijal već tradicionalno naziva overdrive napadima.

Gameplay je u ovom nastavku doživio brojne promjene. Iako nisam siguran koliko Striveu idu na ruku sporije kretanje i tromija zaletavanja (bilo to kroz zrak ili na zemlji), druge inovacije smatram dobrodošlima. Jedna od najbitnijih novina u borbi jest korištenje zidova u borilištima. Protivnika je moguće pribiti uza zid i time si produljiti seriju udaraca, a nakon nekoliko kontakata zid puca i nanosi dodatnu štetu protivniku. Igra nagrađuje ovakvu ofenzivu bržim punjenjem resursa potrebnim za izvođenje brojnih tehnikalija i overdrive napada.

Protivnika je moguće pribiti uza zid i time si produljiti seriju udaraca.

Guilty Gear je oduvijek bio tabačina za hedoniste. Spomenute resurse nemoguće je prenijeti u sljedeću rundu, te Guilty Gear time uči igrača da sve stečene resurse spiska što prije i bez previše razmišljanja. Resursi rastu već i pri kretanju prema protivniku, a preočito defenzivno ponašanje kažnjava se kompletnim brisanjem mjerača resursa. Štedljivost se u Guilty Gearu naprosto nikada ne isplati, ali to ne znači da nema mjesta ponekom lukavom planiranju ili nešto defenzivnijem stilu igranja, odnosno poigravanja s protivnikom kako bi se isprovocirali lako kažnjivi napadi.

Ovaj put je veći naglasak stavljen na pravodobno izvedenim udarcima koji skidaju protivnika iz zraka. Protunapadi su također važnije nego prije te Strive igračima stvarno želi dati do znanja kad pogode kontra napad. Igra doslovno prikaže natpis Counter hit preko gotovo pa cijelog ekrana i u tom trenu igrač koji je zadao udarac ima šansu za nešto dulju kombinaciju napada i nanošenje veće količine štete.

Ovaj put je veći naglasak stavljen na pravodobno izvedenim udarcima koji skidaju protivnika iz zraka.

Premda je potencijal za izvođenja serije udaraca smanjen, inovacije poput razbijanja zida i novoosmišljena multifunkcionalnost Roman Cancela, Striveu vraćaju velik dio na prvi pogled izgubljene dubine i složenosti. Doduše, nije to uvijek pozitivno pa je primjerice kretanje likova znatno sporije nego u prijašnjim nastavcima što stvara osjećaj tromosti, nekarakterističan za Guilty Gear. Kad se sve zbroji, Strive po meni i dalje ostaje jedna od manje pristupačnih tabačina na tržištu, te nisam siguran koliko će nove igrače namamiti upravo tim obećanjem devova o većoj pristupačnosti u odnosu na prethodne Guilty Gearove.

Na dan izlaska Strive sadrži ukupno 15 likova, od čega 13 povratnika i dva potpuno nova lika. Skromna je to brojka i teško je ne poželjeti barem još nekoliko likova, ali dobra je vijest da će Strive dodatne likove predstaviti u vidu nadolazećeg DLC-a. Već je i svaki od startnih likova poprilično unikatan. Tako primjerice nindža Chipp Zanuff ima veću mobilnost od ostalih likova zahvaljujući trostrukom skoku, a povampireni samuraj Nagoriyuki mora regulirati razinu skupljene krvi kako bi ostvario određene pogodnosti tijekom meča.

Na dan izlaska Strive sadrži ukupno 15 likova, od čega 13 povratnika i dva potpuno nova lika.

Strive po pitanju modova korektno otvara igru tutorialom koji objašnjava osnove: kretanje, blokiranje i napadanje. Nakon što igrač uspješno odradi ove najosnovnije akcije, tutorial nudi preusmjerenje na odabir različitih misija kroz koje će igrači otići nešto više u dubinu svake od osnovnih akcija, te pri tom naučiti i pokoju korisnu seriju udaraca. Mission mod je podijeljen na nekoliko različitih svijetova rangiranih po težini. Svaki svijet sadrži posebne misije i većina misija za napredak zahtijeva uspješno izvedena tri od ukupno pet pokušaja. Solidan koncept koji je tu kako bi pomogao početnicima kojima je ovo možda i prva borilačka igra.

Od ostalih offline modova tu su neizostavni Arcade mod u kojem mlatimo umjetnu inteligenciju sve do odjavne špice, Dojo mode u ulozi slobodnog treninga, te Story mod koji je podijeljen na poglavlja i govori nešto o osobnoj priči svakog od 15 igrivih likova. U Story modu ulogu protagonista ima Sol Bad Guy koji spašava svijet od propasti, a cijeli mod ne traži gotovo nikakav angažman od igrača – u ovom modu igrač doslovno gleda anime film podijeljen na poglavlja.

Story mod ne traži gotovo nikakav angažman od igrača – igrač doslovno gleda anime film podijeljen na poglavlja.

Guilty Gear Strive po pitanju audiovizualne prezentacije nije razočarao. Naprotiv, ne samo da izgleda spektakularnije od svog prethodnika (Guilty Gear Xrd), nego bi se dala povesti rasprava o tome da izgleda bolje i od prelijepog Dragon Ball FighterZa. Za posebnu su pohvalu vrhunske animacije likova koje naglašavaju njihove lude osobnosti.

Zahvaljujući mehanici probijanja zida svaka arena ima više lokacija na kojima se odvija borba tijekom jednog meča i svaka od tih lokacija ima neke štosne detalje u pozadini. Manja usporavanja na osnovnoj PS4 konzoli primjetna su isključivo u Mission modu, ali to je samo zato što igra uz prelijepe vizuale forsira neprirodnu količinu dodatnog teksta, kojeg srećom nema u drugim modovima igre.

Svaka arena ima više lokacija na kojima se borba odvija tijekom jednog meča.

Glazbena podloga je dakako u dobro poznatom Guilty Gear điru – svaki lik ima svoju posebnu temu i uglavnom se radi o rock i metal skladbama. Novo je to da sve nove pjesme sadrže vokale, a baš kao i u prethodniku – nostalgičari mogu otključati klasične teme iz starijih igara i odabrati ih kao podlogu za meč. Zvučni efekti su izvrsni i doprinose uživljavanju u napete duele.

Možda i najbolja stvar u vezi cijelog Strivea jest njegov mrežni kod, koji je baziran na tzv. rollback principu i tako omogućuje igranje na veće distance bez osjetnog usporavanja. U praksi to radi fenomenalno, a da bih doživio ikakva trzanja morao sam se zaputiti u poseban online lobi namijenjen američkim igračima sa zapadne obale. Sve bliže od toga radilo je odlično.

Da bih doživio ikakva trzanja morao sam se zaputiti u poseban online lobi namijenjen američkim igračima sa zapadne obale.

Gotovo pa ironično, Strive za svako božanstveno iskustvo paralelno servira i jedno pakleno loše iskustvo, što se osim na gameplay elemente također preslikava i na tehnikalije. Sustav lobija u Striveu nije sjajan. Sve je izvedeno s nekakvim korisničkim karikaturama koje je moguće personalizirati. Simpatično, ali veći problem od prezentacijskog dijela je njegova funkcionalnost. Na papiru lobiji nude strahovito puno toga, a u praksi gotovo pa ništa.

Pokušaj igranja s igračima koji su vam na listi prijatelja ovdje je prava ceremonija, filteri za postavke su nepregledni do te mjere da će se rijetko kome dati koristiti veći dio opcija. Nekada je teško ustanoviti kada meč počinje, da li je uopće počeo i kojeg igrača je moguće izazvati, a kojeg ne. Avatari sudionika često ne prate stvarno stanje statusa svakog od njih, a nekada se i skroz blokiraju. Teksta ima posvuda, a rijetko koja informacija je uopće korisna. Iako ne sumnjam da će dodatnim ažuriranjima ovaj užas barem donekle sanirati, bit će tu puno posla jer je baza ovih lobija neprihvatljivo spora i nesadržajna.

Nekad je teško ustanoviti kada meč počinje, da li je uopće počeo i kojeg igrača je moguće izazvati.

Guilty Gear Strive je u konačnici poprilično hrabar s inovacijama i izmjenama već postojećih mehanika. Vjerujem da će upravo radi toga ozbiljnije igrače podijeliti na one koji otvorenog uma mogu prihvatiti izmijenjeni Guilty Gear i na one koji promjene neće dočekati širom raširenih ruku radi toga jer su savladali zahtijevnije prethodne igre iz serijala i kojima manja sloboda tijekom borbe smeta.

Potencijalnim novim igračima žanra Strive osim zavidne prezentacije i vrhunske kvalitete mrežnog igranja ne nudi mnogo u pogledu sadržaja. Kao borilačka igra Strive ne uspijeva biti ni najinovativnja, ni najzabavnija, a bome ni najpristupačnija tabačina. Ljubiteljima žanra kojima je ovo prva Guilty Gear igra može pružiti solidnu dozu zabavu ponajprije zato jer nagrađuje eksperimentiranje i pruža vrlo napete mečeve u online okruženju.

Guilty Gear Strive sadrži zanimljive inovacije i servira Guilty Gear na jedan posve svjež i nadasve hrabar način. Kao borilačka igra nije za svakoga, ali ju se itekako isplati isprobati - po mogućnosti u dobrom društvu.

79 Naša ocjena
  • prelijepi vizuali i odlično animirani likovi
  • vrlo dobra rock/metal glazbena podloga
  • nekolicina pametnih inovacija unijetih u samu borbu
  • odličan mrežni kod temeljen na „rollback“ principu
  • pretromo kretanje nekarakteristično Guilty Gearu
  • preglupi online lobiji
  • slabašan roster boraca

Ivan Brekalo

Poklonik retro igara koji se voli vraćati starim Sega i Nintendo klasicima. Zaljubljenik u Smash Bros i entuzijast za Capcomove tabačine. Frejmovi su mu bitniji od rezolucije, a igrivost bitnija od priče.