ReadySet Heroes

ZEKO I POTOČIĆ

Gregor Stojev

ReadySet Heroes ima dovoljno šarma da vam inicijalno uhvati pažnju, a to je uvijek važan prvi korak. Radi se tu o igri koja spaja dungeon crawler podžanr s multiplayer makljažom u areni. Četvero igrača utrkuje se kroz istu tamnicu, lokalno ili online, a kad jedan od njih dođe do kraja tamnice aktivira se završni obračun u areni. Na raspolaganju vam je nekoliko slatkih životinjica s kojima čistite katove tamnice, izbjegavate zamke, i grabite dobri stari “loot”. Srećom, ne iz nagradnih kutija.

Zvuči kao dosta dobra pustolovina, zar ne? Možda, ali kad uzmete u obzir da igra nema baš nikakvu priču, čak ni uvodnu animaciju, onda joj je jedini spas u multiplayeru. Kad uopće možete pronaći igrače za igranje, što baš i nije često. Čak i nakon prve zakrpe “matchmakinga” čekanja u potrazi za mečevima bolno su dugačka. Obično sam čekao do 25 minuta prije nego me igra spojila s barem jednim igračem. Ne znam je li stvar potrgana ili ovu igru jednostavno nitko ne želi igrati, ali na koncu sam morao nagovarati nekoga da mi se pridruži. Možda se stvar popravi kad se otvore vrata cross-playa između PS4 i PC verzija, ali većina postojećih igrača vjerojatno neće čekati toliko dugo.

Kad meč napokon krene, u samoj utrci kroz tamnice brzo primijetite da ostale igrače ne možete vidjeti jer oni prolaze kroz odvojene tamnice. To je faza u kojoj se pokušavate opremiti bolje od drugih igrača, jer međusobni okršaj započinje čim netko od igrača sredi “bossa” koji se nalazi na osmom katu. Alternativno, završni obračun počinje i ako od početka meča prođe osam minuta. Tu je donekle interesantno vagati brzinu prelaska katova s istraživanjem jer u završnicu ipak želite stići bolje opremljeni od drugih. Kada niste u vodstvu, tada vjerojatno nećete trošiti vrijeme na razbijanje bačvica ili rješavanju izbornih zagonetki.

U prvoj fazi igre svi prolaze kroz odvojene tamnice, a završni obračun počinje kad netko prođe svih osam katova.

Završni okršaj odvija se u nekoliko različitih varijanti, od obične u kojoj se samo tučete i naguravate (što je bezveze), do kontrole područja ili hranjenju ogromnih puževa koji gmižu puteljkom.Upravo su mi takve mini-igre bile glavna atrakcija. Zato mi je malo žalosno da se u njih ne može skočiti samo tako, već je po nekoliko minuta potrebno lutati hodnicima kojih ima svega pet vrsta.

Drugi način igranja je klasičnije čišćenje tamnice, bez pritiska vremena ili protivničkih igrača, a može se zaigrati s još jednim lokalnim partnerom. Tu je glavni cilj probiti se kroz svih 30 katova i poraziti sva četiri bossa. Mogu vam reći da sam ovdje ipak malo više uživao. Sami katovi su zapravo veoma kratki i ponekad mogu trajati kraće od minute, no i dalje je sve to zapravo zabavno.

Prostorije su uvijek identične, samo dolaze u drugačijem redoslijedu.

Nažalost, moja glavna primjedba može se primijeniti za oba moda igre. Naime, tamnice uvijek djeluju identično. Prostorije u ReadySet Heroes nisu nasumično generirane zbog čega sam uvijek prolazio kroz potpuno identične katove, samo u nešto drugačijem nizu. Ne znam zašto, ali zaključio bih da je takvo što bogomdano za igru ovoga stila. Svaka se partija uvijek započinje od nule, a osim nekoliko dodatnih glodavaca, jedine stvari koje otključavate jesu kozmetički šeširići, boje i poze. Slabašna mi je to motivacija da kroz istu stvar prođem više od tri puta, a jedan prelazak kompletne tamnice trajao mi je oko pola sata.

No, nije ipak sve tako crno. Prilično zgodna stvar ovdje mi je način kroz koji se odvija proces ojačavanja lika. Na to naravno utječe oprema koju pronađete, ali zapravo mislim na nešto drugo – skupljanje dragulja. Svaka boja dragulja ujedno predstavlja i određenu statistiku. Tako ćete skupljanjem crvenih dragulja podizati vlastitu snagu, dok plavima povećavate magiju, žutima brzinu, i slično. Nerijetko se čak naiđe i na izbor hodnika koji vode različitim draguljima pa pravac možete birati i prema nagradama koje priželjkujete.

Skupljanjem dragulja ujedno i poboljšavate statistike svog lika.

Koliko je sve to zapravo izazovno? Sama akcija inače je veoma jednostavna te se praktički igra s dvije tipke. Bossovi također uglavnom imaju samo dva različita napada pa ni njih nije komplicirano savladati. Izazovnost zapravo ovisi o tome koliko vam se toga u igranju posreći, jer sreća ovdje igra veliku ulogu. Znalo mi se dogoditi da u četiri bačve za redom nađem napitke za zdravlje. Naravno da mi tada nisu bili potrebni, a kada jesu, onda ih ne bi ugledao u narednih pet katova. Zato imamo i sporedne alate da nas izbave iz gustih situacija, a između bumeranga i bombe, jedno od tih koje možete pronaći je i totalno “OP” lopata.

Kad vam se lopata pojavi praktički ste si zagarantirali pobjedu jer njome bez ikakve cijene kopate dragulje i napitke. Bilo gdje. Bilo kad. Koliko god poželite, neovisno o kvaliteti same lopate. Apsolutno ništa me nije sprječavalo da stojim na mjestu i kopam dok mi sve statistike ne bi došle na maksimum. Ili još bolje, da kopam na početku ili kraju svakog kata dok mi ne doleti napitak energije. Količina iskopanih dragulja nije velika, ali opet… Nekako je bez veze da to postoji u takvom obliku.

Iznenađujuće mi je da jedna ovakva dosta jednostavna igra na PS4 konzoli štucne svaki put kada se pojavi škrinja s nagradom. S obzirom na to da su škrinje na kraju svakog kata, taj događaj možete očekivati onoliko puta koliko ljudi sjedi kraj vas, pomnožen s brojem katova koji se prođe… Još je gore kako split-screen mod podijeli ekran na veoma male dimenzije, pogotovo kada lokalno sudjeluju samo dva igrača. Pola ekrana bi mi ostalo neiskorišteno u kompletnom crnilu dok sam pak bio prisiljen sjesti se bliže. Ne volim sjediti blizu ekrana. Znate, nije to baš zdravo.

Zaključio bih ipak kako ReadySet Heros može poslužiti svrsi da uz njegovu diverziju preživimo jedno kišno poslijepodne. No, ne predviđam situacije u kojima bi mirna uma predložio igranje ove igre na nekom partiju. Za takve prigode ipak su bolji Overcooked ili Towerfall. Hokej na ledu s ogromnim morževima u tome možda još i ima neke šanse, ali i to postane stara stvar nakon nekoliko odigranih mečeva. Ili je možda vrijeme da ja potražim nove prijatelje.

Recenzija je rađena na primjerku igre za PlayStation 4. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Iako donekle zabavan, zbog nekoliko tehničkih nedostataka i ograničene količine sadržaja, ReadySet Heroes najvjerojatnije neće biti vrhunac zabave koju planirate organizirati.

68 Naša ocjena
  • šareno, veselo i ugodno za osjetila
  • jednostavno za shvatiti i uletjeti u gužvu
  • zanimljiv sustav pojačavanja lika
  • skupljanje šarenih dragulja je uvijek gušt, kao i šutanje malih kosturčića
  • sobe i zamke su uvijek iste
  • online matchmaking ili jednostavno ne radi ili nitko ne igra
  • lopata lako pojede sav izazov u dostizanju zadnjeg kata
  • nestabilan framerate u određenim situacijama

Gregor Stojev

Kad nema mačku na glavi, sa zadovoljstvom se prepušta atmosferičnim hororcima. Lokalni nostalgičar koji žive mrtvace vidi kao slatkiše, voli akcijske pustolovine i poneku mozgalicu dok pokušava zaobići sve stvari PvP.