HCL.HR

INTERVJU: Pričali smo s developerima o prdežima i drugim zvukovima nove South Park igre

Žarko Ćurić 15.05.2018.   •   1 komentara


Na Reboot Developu razgovarali smo s trojcem Nicholas, Stefan i Tino koji dolaze iz dva Ubisoft tima što su skupa radili na zvučnoj strani igre South Park: The Fractured But Whole. Da, uključujući i zvukove prdeža.

Gameri u posljednje vrijeme neke stvari uzimaju zdravo za gotovo, a sigurno jedna od takvih stvari je i zvučna strana igara koje igraju. Možda će netko upamtiti pjesmu do dvije iz soundtracka igre ili dobru glasovnu glumu, no rijetko tko će pohvaliti zvučne efekte, vrhunsko uklopljen raspored svih zvučnih elemenata i ostale sitnice koje čine čitavu audio pozadinu modernih igara. Naravno, primijetiti ćemo ako nešto nije dobro, no ako sve štima i ugodno je uhu, to je znak da je audio ekipa iza igre odradila odličan posao.

Oduvijek sam znao da je zvuk integralan dio svake igre i čini čuda za imerziju i atmosferu, no moj horizont po tom pitanju na ovogodišnjem je Reboot Developu u Duborvniku proširio trojac Nicholas Bonardi (Ubisoft San Francisco), Stefan Randelshofer i Tino Schleinitz (dvojac iz Ubisoft Blue Byte). Najprije svojim predavanjem oko rada dva udaljena tima na istom projektu, a kasnije i kroz intervju.

Prilikom njihovog predavanja saznali smo da je na najnovijem South Parku radilo ukupno 14 djelatnika Ubisofta, od kojih osam iz San Francisca te šest iz Blue Bytea, a upoznali su nas i s čitavim procesom rada dvaju udaljenih timova na istom projektu. Za ovakav sveobuhvatan razvojni proces morali su dogovoriti efikasne načine komunikacije, kako će zajedno planirati te na kraju konkretnu podjelu poslova i rad na njima. Pogotovo je zanimljiva činjenica da se ovaj trojac uživo vidio prvi put upravo na Dubrovačkoj konferenciji, iako su dosta vremena zajedno radili na projektu.

Prilikom prezentacije dobili smo i kratki video koji prikazuje samo mali dio arsenala zvukova, glazbe i glasova koje igrači mogu čuti u South Park: The Fractured But Whole. Kada pogledate (odnosno poslušate) video i razmislite o tome da je svaki komadić zvuka netko morao snimiti, obraditi i precizno tempirati s ostatkom igrine dinamike, vjerujemo da ćete više cijeniti zvučnu stranu video igara općenito, ne samo South Parka.

Ljubazna ekipa iz Ubisofta ponudila nam je da ekskluzivno prenesemo taj video s konferencije i objavimo ga unutar ovog članka za sve vas da poslušate.

Nakon konferencije imao sam prilike sjesti sa spomenutim trojcem i porazgovarati o čitavom procesu rada na zvučnoj strani igre, ali usput i prokomentirati neke druge stavke.

Žarko Ćurić: Koje sve uloge, odnosno pozicije su postojale unutar vašeg audio tima?

Ubisoft ekipa: Neka općenita podjela može se prebaciti na kreiranje zvukova i glazbe te implementaciju istih kao cjeline. Prilikom kreiranja zvuka podijelili smo se između timova – borba, cutscene te zvukovi menija samo su neki od segmenata na kojima su pojedini timovi radili. Naravno, to je na kraju potrebno ukomponirati u jednu cjelinu. Upravo zbog toga kažemo da su osobe koje rade na spajanju svih dijelova zapravo kao jedan švicarski nožić, trebaju savršeno znati sve segmente te ih stopiti u cjelinu.

Žarko Ćurić: Jesu li glasove za igru posudili glumci iz animiranog serijala?

Ubisoft ekipa: Da, studio iza animirane serije radio je i na glasovima za igru. U navratima.

Žarko Ćurić: Kako ste surađivali s kompozitorom iz animiranog serijala South Park?

Ubisoft ekipa: Zbog brzine smo se ovaj put odlučili na originalnu glazbu umjesto korištenja kompletne glazbe iz animirane serije. Tu su nam uvelike pomogle i povratne informacije od Jamieja (op.a. izvorni kompozitor), budući da smo mu redovito slali sve ono što bismo proizveli. Kako Jamie istinski poznaje svijet South Parka, svojim savjetima nam je zaista pomogao. Naravno, uvijek smo zvuk morali slati s videom, da vidi što bolje kontekst situacije.

Žarko Ćurić: Kako odlučujete o korištenju licenciranih pjesama i kakva je procedura oko toga?

Ubisoft ekipa: Ako vidimo negdje priliku, uvijek pošaljemo upit za tu pjesmu. Tako smo prilikom kreiranja specijalnog napada za prizivanje Gerald Cheesinga znali naprosto da moramo iskoristiti glazbu iz Heavy Metal filma, a ista je bila i u animiranom serijalu.

Žarko Ćurić: Postoji li neki žanr ili tematika na kojima biste voljeli raditi u budućnosti.

Nicholas Bonardi: Meni je uvijek želja raditi na nečemu unikatnom. Dobar primjer je upravo The Fractured But Whole, gdje smo iz fantasy tematike prvog dijela otišli u superherojsku tematiku. Za inspiraciju smo zato iskoristili razne superherojske filmove poput Viteza tame, Avengersa i X-Mena.

Tino Schleinitz: Ja sam oduvijek želio raditi na igri s point ‘n’ click elementima, pa mogu reći da mi je rad na South Parku tu želju i ostvario.

Stefan Randelshofer: Oduvijek sam radio na RTS žanru te mi se zaista sviđa postavljanje glazbe koja će biti jednako bitna kada približiš na jednu osobu ili se udaljiš pogledom na čitavu zemlju. No ono na čemu bih sljedeće volio raditi je igra u žanru akcijskog RPG-a.

Žarko Ćurić: Igrate li se i izvan posla i koje su vam najdraže igre trenutno?

Nicholas Bonardi: Oduvijek sam bio veliki Nintendo fan. Trenutno radi posla nemam baš puno vremena pa najviše volim zaigrati neke mrežne stvari s ekipom poput Destinyja ili Overwatcha. Također trenutno dosta uživam u Far Cry 5. Obožavam i indie stvari, jer uzimaju puno više rizika.

Tino Schleinitz: Dosta slično, volim dosta Nintendo stvari – jedno vrijeme dosta sam igrao na PC-ju, a trenutno imam i Nintendo Switch. Od trenutnih stvari, osim standardne Nintendo postave igram i novi Far Cry, Minecraft i Assassin’s Creed.

Stefan Randelshofer: Prije sam dosta igrao na Amigi, no kasnije sam veći dio svog vremena posvetio glazbi. Jednom sam kod prijatelja zaigrao Gothic 2 – mislim da sam nakon šest tjedana napokon otišao spavati haha. Volim dosta kooperativne stvari koje mogu igrati sa ženom, poput Left 4 Dead. Od ostalih stvari volim velike otvorene svjetove poput Skyrima ili Far Cryja.

Žarko Ćurić: Za kraj, smije li se znati na čemu sada radite?

Tino Schleinitz: Mi trenutno radimo na Anno 1800.

Nicholas Bonardi: Nisam siguran smijem li u vezi ovoga pričati, pa bolje da ne haha.

Komentari (1)

  • hyperion

    17.05.2018 - 11:48

    Samo jako Žarkec, keep em comin.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?