HCL.HR

Vidio sam next-gen ekskluzivu Deathloop i čini mi se kao materijal za igru godine

Zoran Žalac 19.05.2021.   •   37 komentara


Bethesda nas je pozvala na internu prezentaciju svoje nadolazeće igre – Deathloop – i moram priznati da već dugo nisam ostao toliko iznenađen onim što sam vidio.

Deathloop je igra čiji razvoj pratimo još od 2019., kada je premijerno najavljena. Na prošlogodišnjem otkrivanju PlayStation 5 konzole potvrđeno je kako će taj akcijski naslov tvoraca Dishonoreda biti dizajniran za novu generaciju hardvera, te će s PS5 verzijom paralelno izaći na PC-u, a godinu dana kasnije i za Xbox Series konzole. Iskreno rečeno, Deathloop mi isprva uopće nije izgledao napredno ili neviđeno. Nijedna javna prezentacije igre nije mi jasno ni koncizno uspjela dočarati kakvoj se tu igri točno radi i prodati mi ideju pucačine u kojoj se vrijeme vrti u krug.

Međutim, početkom petog mjeseca dobio sam priliku prisustvovati internoj demonstraciji Deathloopa za medije, gdje sam vidio pola sata gameplaya iz igre. U tih 30 minuta od relativne nezainteresiranosti za Deathloop došao sam do neočekivane ekstaze.

Toliko me oduševilo ono što sam vidio da sam imao potrebu svima skrenuti pozornost na novu igru Arkane Studiosa, ali sam morao šutjeti o tome sve do danas. Ostatku redakcije kratko sam dobacio da bolju prezentaciju neke igre nisam vidio još od premijere God of Wara na E3 2016., što možda nije sasvim istinito – oni traileri za Red Dead Redemption 2 također su bili vrhunski. U bilo kojem slučaju, suludo je to što se Deathloop uopće usudim staviti uz rame s velikanima poput God of Wara i Red Deada – nikad se ne bih nadao nečemu takvome i dužan sam objasniti vam odakle dolazi ta histerija.

Za početak – premisa igre. U Deathloopu preuzimamo ulogu Colta, profesionalnog ubojice koji se budi na misterioznom otoku Blackreef te na teži način doznaje kako je upao u ponavljajući ciklus (loop). Svaki put kad Colt umre, sve se oko njega resetira i pobijeni protivnici uskrsnu. Da bi razbio tu vremensku anomaliju, Colt mora eliminirati ukupno osam protivnika na otoku, takozvane Vizionare koji su ekscentrična grupa znanstvenika, kultista i partijanera. A kvaka je u tome da ih sve mora eliminirati u jednom slijedu, s obzirom da oni uskrsnu ako on umre ili kad dan završi.

Da bi razbio vremensku anomaliju, glavni lik Colt mora eliminirati takozvane Vizionare, ukupno osam protivnika na četiri lokacije.

Među Vizionarima je i Julianna, snajperistica koja ima pik na Colta i konstantno mu zagorčava život. Julianna uživa u ponavljajućem vremenskom ciklusu i ne želi da tom krugu dođe kraj. No, s druge strane njezin odnos s Coltom ne kreće od nule nego njih dvoje imaju poveznice u prošlosti. Kakve točno – za sad vam ne smijem otkriti.

Ono što je već poznato jest informacija da će ulogu Julianne moći preuzeti drugi igrač, čime Deathloop dobiva PvP zaplet. Igranje s Juliannom bit će poput dodatnog moda i ako ne želite da vam itko upada u igru moći ćete tu opciju isključiti kako biste igrali solo, a tada će Juliannom upravljati umjetna inteligencija. Kampanja s Coltom je glavni dio igre i u prosjeku će trajati 15-20 sati, dok je igranje s Juliannom bonus mod dizajniran za produljenje trajnosti Deathloopa.

Sve navedeno je u ovom ili onom obliku već bilo prisutno u nekim drugim igrama pa se vejerojatno pitate u čemu je štos – čime me Deathloop dobio? Odgovor je: ambicioznim konceptom gameplaya. Dakle, treba ubiti osam meta. Međutim, prije toga ih prvo treba pronaći. Ne možete tek tako naletjeti na njih nego morate prikupiti informacije o tome tko su Vizionari i gdje se nalaze, a potom smisliti plan kako da ih sredite uz što manje komplikacija, jer ih ipak treba počistiti bez umiranja, a Julianne aktivno radi na tome da vam pomrsi plan.

Mete prvo treba pronaći – ne možete tek tako naletjeti na njih.

Otok Blackreef podijeljen je na četiri lokacije: The Complex, Updaam, Fristad Rock i Karl’s Bay. Svaka od tih lokacija ima nekoliko vizionara, a oni ne stoje na na mjestu čekajući da ih utučete. Svakoj lokaciji možete pristupiti u četiri različita doba dana: jutro, podne, poslijepodne i večer, a ovisno o dobu dana, mijenja se i lokacija meta. Primjerice, neke mete dolaze u posjet jedna drugoj u specifično doba dana pa treba istražiti kad se što događa i na kojem mjestu. Arkane Studios zbog toga igru opisuje kao obrnutu istragu umorstva, jednu u kojoj ne istražujete tko je ubojica nego tko treba biti žrtva ubojice.

Četiri lokacije i četiri doba dana daju ukupno šesnaest scenarija koje treba proći da se otkriju važni tragovi kroz pisma, otvore nova područja na mapi i pronađu što efikasniji načini za eliminiranje Vizionara. Metama uvijek možete pristupiti na više načina, a korisno je da dvije “muhe” sredite jednim udarcem jer ipak imate osam meta i četiri vremenska prozora prije nego se loop resetira. U tome će vam djelomično pomoći i sama Julianna koja vam ostavlja plutajuće poruke na okolišu, često fragmentirane i sugestivne. Npr. kad planirate eliminirati jednu metu tako da od nje napravite mljeveno meso, igra će naslutiti što planirate napraviti i ostavit će vam poruku u stilu: “Bit će krvavo!”

Korisno je ići na to da dvije muhe sredite jednim udarcem jer imate osam meta i četiri vremenska prozora za njihovu eliminaciju.

Redatelj igre Dinga Bakaba poručio je kako Deathloop nije igra rougelike tipa, premda se na prvu čini tako. Kao glavni argument za to navodi da igrač u Deathloopu ne mora ponavljati jednu te istu sekvencu ako umre nego ima slobodu biranja između četiri mape i četiri perioda. Igra ne diktira gdje će igrač ići i nije proceduralno generirana kao većina rougelike naslova. Stvari su drugačije u svakom loopu, npr. neprijatelji jedan dan koriste jednu vrstu oružja, a drugi dan drugu, no to je na kraju ipak ručno dizajnirano.

Nepredvidivi element je ipak u PvP komponenti jer Juliannom može upravljati drugi igrač, a on ima unikatnu mogućnost da se maskira kao bilo koji protivnik u igri. Drugim riječima, Juliannu kao protivnika nećete uvijek moći prepoznati kad vam bude u blizini.

E sad, ključna stvar u dizajnu igre bliska je rougelike mehanikama. Naime, u Deathloopu nema snimanja pozicije niti učitavanja checkpointa dok ste “na misiji”. Napredak se snima kad izađete s mape, ali ako vam pokušaj atentata bude neuspješan, ne možete vratiti vrijeme par minuta natrag i pokušati ponovno, već se morate nositi sa situacijom kakva god ona ispala.

Ključna stvar je ta da u Deathloopu nema snimanja pozicije ni učitavanja dok ste na misiji.

Srećom, nekoliko je stvari koje idu u prilog igrača. Prvo – niste pod pritiskom vremena. Iako se napredak uvijek resetira nakon što ispucate sva četiri doba dana, zapravo nemate tajmer koliko vremena smijete provesti na jednom dijelu mape u jednom periodu dana. Kao drugo, postoji resurs zvan Residium koji igraču omogućuje da nakon umiranja ili resetiranja loopa zadrži određena oružja i moći. A kad smo kod moći, postoji moć zvana Reprise koja igraču omogućava da premota vrijeme ako mu glavni lik umre. Tu moć morate otključati, a možete ju koristiti maksimalno dvaput u jednom loopu. Ako poginete treći put, sve se resetira.

Moći inače dobivate sakupljanjem rijetkih artefakata. Osim upravo spomenute Reprise, ljubiteljima Dishonoreda bit će poznata moć teleportiranja kroz okoliš (Shift), a pravu fleksibilnost igre demonstriraju moći nevidljivosti (Aether), bacanja neprijatelja po zraku (Karnesis), apsorbiranja primljene štete i prebacivanje iste na neprijatelje (Havoc) te povezivanje sudbina protivnika (Nexus) tako da jednim metkom istovremeno možete riješiti grupicu protivnika. Osim moći, tu su još i  predmeti (Trinkets) koji utječu na igračeve fizičke mogućnosti te na učinkovitost njegovog oružja. Moguće je tako otključati dupli skok ili utišati kretanje prilikom šuljanja.

Pravu fleksibilnost igre demonstriraju moći nevidljivosti te povezivanje sudbina protivnika.

Developeri navode kako će izbjegavanje protivnika biti validan pristup u igranju, jednako kao i u Dishonoredu. Štoviše, kako igra neće imati tradicionalne postavke težine, onima kojima napucavanje bude preteško savjetuju da jednostavno izbjegavaju protivnike. Poručuju kako njihova igra nije baš za casual tip igrača. To jest, nije pucačina u kojoj mozak pustite na pašu, nego su igru dizajnirali uzdajući se u inteligenciju igrača.

Deathloop inače neće biti moguće završiti bez umiranja ili resetiranja loopa, tj. iz prvog pokušaja, moći će se jedino preskočiti neki koraci ako se igraču posreći, no da bi se to dogodilo igrač najčešće treba biti dobro upoznat sa samom igrom (npr. u drugom prelasku kampanje).

Za razliku od Dishonoreda, Deathloop će naglasak staviti na svoja oružja. Njih ima nekoliko klasa, od mačeta preko pištolja s čavlima i SMG-ova (koje možete uzeti u obje ruke) do sačmarica i nagaznih mina. Sudeći po količini viđenih varijacija u oružju, raznovrsnost ne bi trebala biti problem. Uz to, pomoću Trinketsa možete nadograditi oružja posebnim karakteristikama, npr. postoji dodatak Mind Leech koji neprijateljima svakim primljenim metkom smanjuje štetu koju vam nanose. Zgodan je i dodatak Perforator koji omogućuje da meci prolaze kroz neprijatelje. Iz Arkanea obećavaju da ćemo Colta uz nadogradnje moći pretvoriti u pravog Johna Wicka.

Tvorci igre obećavaju da ćemo Colta uz nadogradnje moći pretvoriti u pravog Johna Wicka.

Kao što sam rekao, vizualno mi igra nije izgledala kao da je rađena za sljedeću generaciju hardvera. Mišljenje nisam promijenio ni nakon interne prezentacije, premda to ne bi trebao biti problem zahvaljujući maštovitoj estetici retro SF ugođaja. No, iz Arkanea su nam objasnili zašto igra ne dolazi na PlayStation 4 i Xbox One, odnosno zašto je dizajnirana samo za novi hardver.

Razlog je u multiplayeru, kažu. PvP segment s Juliannom, koji je integriran u samu igru, značajno bi bio ograničen da su Deathloop radili za PS4 i XBO jer bi sve mape tada morale biti prostorno skučenije i imati manje detalja. Ako ste ikada primijetili razliku u prezentaciji kampanje i multiplayera Call of Duty igra onda znate o čemu pričaju. Zahvaljujući tome što su se okrenuli snažnijem hardveru, svijet Deathloopa je bogatiji detaljima i ništa se ne gubi u kvaliteti prezentacije, koja usput rečeno na PS5 konzoli ide u 60 sličica po sekundi pri dinamičnoj 4K rezoluciji.

Premda Deathloop izlazi i za PC, u Arkaneu su naročito ponosni na PS5 verziju (ili to moraju tako reći zbog partnerstva s PlayStationom). Igra je posebno dizajnirana za DualSense kontroler pa uz haptičku vibraciju svaka akcija u igri (skakanje, penjanje, sprintanje) ima drugačiji osjećaj na kontroleru. Na adaptivnim triggerima moći ćemo osjetiti kad smo pri kraju s mecima u šaržeru, a zapinjanje pokvarenih oružja bit će preneseno blokiranjem trigger tipke tako da ju nećete moći stisnuti do kraja. Iskorišten je i zvučnik kontrolera pa će jedan dio dijaloga biti izveden kroz sam DualSense gamepad. Inače, sudeći po onome što sam čuo u pola sata gameplaya, glasovna gluma bit će izvrsna.

Svaka akcija u igri, od skakanja preko penjanja do sprintanja imat će drugačiju vrstu vibracije na kontroleru.

Sve ovo u paketu izgledalo mi je fascinantno. Veliki otvoreni leveli, Hitmanovski pristup strukturi igre s daškom rougelike mehanika, kreativne moći nevidljivosti i teleportacije, raznovrstan arsenal oružja, nepredvidivi PvP segment, fenomenalna estetika, odlična gluma… sve to izvire i navire iz Deathloopa. Ekipa je do sada imala poteškoća u objašnjavanju samog koncepta igre (pa su cijelu stvar okrenuli na šalu) i iskreno se nadam da će prije lansiranja u devetom mjesecu javno objaviti jedan polusatni video kakav su pripremili nama novinarima. Ja vam mogu prenijeti tek dio toga – ostalo zaslužujete vidjeti sami. Na papiru sve zvuči kao recept za hit, no tajna uspjeha mogla bi biti u tome kako se svi elementi igre stapaju jedni s drugima.

Naravno, režirana je to prezentacija kojoj je cilj bio prikazati nam igru u najboljem svijetlu i ne mora značiti da bih isti dojam izvukao da sam ju zaigrao. Stoga je pomalo neodgovorno hajpati Deathloop prije nego je igra lansirana i možda ću “pojesti drek” ovim spominjanjem GOTY materijala u naslovu članka. Ipak, pri tome stojim – potencijal ovdje svakako postoji i mogli bismo dobiti nešto senzacionalno. Po onome što su mi pokazali, Deathloop mi izgleda zabavnije od svega što je trenutno najavljeno za 2021.

Arkane Studios svoj je talent već dokazao s čitavim nizom igara, prvenstveno Dishonoredom i Preyom. Kad oni kažu da im je Deathloop najširi pokušaj istraživanja immersive sim žanra igara i najveći kreativni rizik u 22-godišnjoj povijesti tvrtke, ne mislim da se šale ili da pretjeruju s takvim izjavama. Dishonored je bio odlična igra, a Deathloop mi djeluje kao da je ideje Dishonoreda stavio na kub. Ponavljam još jednom – Deathloop još nisam igrao, ali nakon onoga što sam vidio to mi je za sada bez konkurencije najiščekivanija igra 2021. godine.

Komentari (37)

  • Darcoolio

    19.05.2021 - 16:23

    Teško će ovo do GOTY 🙂

    • abel

      @Darcoolio, 19.05.2021 - 17:04

      I ne treba da je igra GOTY, igra treba samo da bude odlična i idlična za igrače koji vole ovakve igre. GOTY uopšte nije potreban u gaming. Sekiro je bio GOTY i jos ga nisam igrao. Šta to znači? To znači da me boli onaj pajdo moj dole za GOTY. Prestanite gledati koje igre imaju GOTY i 90+ metacritic score. Dying light ima 70 i jos nesto a između najboljim Zombie igara je

    • PrydaCro

      @abel, 19.05.2021 - 17:12

      Dying light je ekstra dobra igra.

    • Nemanjazzz

      @abel, 19.05.2021 - 17:35

      goty, oscar, evrovizija najvece zlo industrije igara, filma i muzike.

    • Darcoolio

      @abel, 19.05.2021 - 18:03

      Šta se se prosrao sad?
      “Vidio sam next-gen ekskluzivu Deathloop i čini mi se kao materijal za igru godine”.
      Naslov.
      Zabole mene da li je GOTY, to nikad nije nikakvo pravilo.

    • doctorsparta

      @Darcoolio, 19.05.2021 - 20:09

      James Bond 70-vibes, zamamljivo, iako je čitav stil igre meh. Po kartuniš grafici Igra će ići na 120fps 4k upscale na PS5 u standard modu. E sada igra je sve stavila na inovativni gameplay. Bojim se da će široj publici biti pre-komplicirana (općenito mislim da će komplicirati samo da budu super-inovativni). Brdo pravila, brdo kompliciranja, plus još brdo modova. Daleko je to od GOTY.

    • departed1983

      @doctorsparta, 20.05.2021 - 18:55

      Jap.. sira publika hoce 3 sata cutscena, isto toliko guranja gljivice naprijed, i pomalo pucanja..

  • blacklist0907

    19.05.2021 - 16:57

    Meni izgleda ko dlc za dishonored

    • Darcoolio

      @blacklist0907, 19.05.2021 - 18:03

      to sam i ja pomislio

  • razer1234559

    19.05.2021 - 17:29

    Ajme užas, definitivno neću igrati. Možda ako će biti kao Borderlands.

    • DjokaBA

      @razer1234559, 20.05.2021 - 09:00

      Samo da ne bude kao Borderlands.

    • razer1234559

      @DjokaBA, 20.05.2021 - 09:30

      Stvar je ukusa. Ne vrijedi se raspravljati o tome. Recimo ja ne volim FPS igre gdje samo trčiš kao idiot i rokaš i ništa drugo. Kod FPS igara meni su vrlo bitni RPG elementi i oduvijek sam to htio, i evo konačno smo dobili jednu takvu a to je Borderlands.

    • DjokaBA

      @razer1234559, 20.05.2021 - 13:41

      I mene uzasavaju igre tipa Borderlands.

    • departed1983

      @razer1234559, 20.05.2021 - 18:56

      Recimo ja ne volim FPS igre gdje samo trčiš kao idiot i rokaš i ništa drugo. – Upravo si opisao borderlands..

    • PppPP

      @razer1234559, 20.05.2021 - 23:56

      teb je sve užas

  • monacor

    19.05.2021 - 18:06

    Zanimljiva prica, moglo bi biti i odlicno optimizovana, sudeci po grafici.

  • Sektallica

    19.05.2021 - 20:15

    Zadnje koprcanje anitine celjadi.Svakako im treba sabortirati projekat ne kupovanjem igre i paznju posvetiti pravoj Immersive sim bpombi vampire the masquerade bloodlines 2 ako izadje do 31 decembra.

    • Dick Johnson

      @Sektallica, 19.05.2021 - 23:33

      LOL, jesi vidio na kaj to liči, raspustili ekpu koja nije sama otišla i vratili razvoj na nulu valjda. nebu to tak skoro, a kad i dode ko zna na kaj bu ličilo.

    • LetMeBeFrank

      @Dick Johnson, 20.05.2021 - 00:25

      Igra je sad dio one ekipe u kojoj su Elden Ring, Dead Island 2, Skull and Bones, Metroid Prime 4, Bayonetta 3 i ostale…Dying Light 2 se uspio izvuc nedavno.

    • SanKa

      @Sektallica, 20.05.2021 - 08:59

      nesto sam propustio, kako je ološ od anite ukljucen u ovo ?

    • Sektallica

      @SanKa, 20.05.2021 - 15:19

      Nije u ovo pricam o arkane studiju.

    • Red Falcon 2

      @Sektallica, 20.05.2021 - 10:23

      Mani se droga. Možda ćeš manje lupetat nakon tog.

    • Sektallica

      @Red Falcon 2, 20.05.2021 - 15:19

      Mani se droga nije argument.

    • Red Falcon 2

      @Sektallica, 20.05.2021 - 21:31

      Kada pričaš gluposti i sereš po najboljem developeru današnjice onda bogami jest.

    • Sektallica

      @Red Falcon 2, 21.05.2021 - 22:20

      Arkane studio najbolji dev. danasnjice jeste ali u kurcu.
      https://www.youtube.com/watch?v=1Q_FtVHK1W0
      Harvey smith = ljiga i gubitnik

  • MioBabic

    19.05.2021 - 22:35

    Studio od xboxa pravi exkluzive za ps5
    (Znam za ugovor)
    IRONIJA JE VELIKA

    • Apocalypse4987

      @MioBabic, 20.05.2021 - 06:25

      Igra izlazi i za PC, tako da nije ekskluziva

    • Lazy

      @Apocalypse4987, 20.05.2021 - 07:39

      …zato i nekupujem xbox, hey pa sve sto je tamo ima i na PC, a PC po defaultu imam…just sayin🤷‍♂️

  • delight353

    19.05.2021 - 23:47

    Arkaneov Dishonored serijal i posljednji Prey su fenomenalni! Zanima me Deathloop, ali ne vjerujem više prezentacijama kojima je cilj prodati igru, pa se prikazuju režirane sekvence i samo ono najbolje. Drago mi je pročitati ovako pozitivan osvrt. No, ja svejedno samo upozoravam da se ne nasjeda na marketinške fore i hype. Neka igra izađe, napišu se recenzije i pročitaju dojmovi igrača.

    • LetMeBeFrank

      @delight353, 20.05.2021 - 00:29

      Prvi put kad sam igrao Prey to je stvarno bilo iskustvo. Podsjetilo me na prvi susret s Bioshock serijalom. Igra je strasno podcijenjena po mom misljenju.

    • delight353

      @LetMeBeFrank, 20.05.2021 - 07:50

      Totalno podcijenjena. Ima odlicnu pricu i nepredvidljiv twist na kraju, ako se sjecas. Dao si dobru usporedbu – kao prvi susret s Bioshockom.

  • Lazy

    20.05.2021 - 07:42

    Nakon procitanog izgleda da bi bas mogla biti dobra, za one koji vole takve igre,osobno me ne privlaci al nikad ne reci nikad.

  • djosic85

    20.05.2021 - 08:24

    Nije moj tip igre, a i taj ponavljajući ciklus iliti loop mi se ne sviđa. A i kratko traje… Ali zoki se potrudio u ovom članku da nam proda igru do te mjere da sam postao prilično zainteresiran za nju. Vidjet ćemo kad izađe

  • SanKa

    20.05.2021 - 09:00

    zapravo zvuci dosta dobro. ali oko ovog sam skeptičan: Poručuju kako njihova igra nije baš za casual tip igrača. To jest, nije pucačina u kojoj mozak pustite na pašu, nego su igru dizajnirali uzdajući se u inteligenciju igrača.
    to sam čuo valjda za svaku isusovu igru, i onda AI bude kriminalan

  • _Someone_

    20.05.2021 - 10:27

    Jako zanimljiva premisa. Samo nisam bas najbolje pohvatao, mijenja li se doba dana dinamicno, odnosno jesi li u stisci s vremenom cijelo vrijeme jer dan prolazi, ili doslovno biras koji ces dio dana igrati kao nekakav level i na njemu si dok ne umres? Slicno pitanje je i za lokacije, mozes li se kretati neograniceno po citavom otoku ili biras jednu od lokacija kao level?

    • Zoran Žalac

      @_Someone_, 20.05.2021 - 13:03

      Ovo drugo. Ne mijenja se vrijeme dinamično. Lokacije *možda* jesu povezane, u smislu da s jedne mape možeš prijeći na drugu, ali u to nisam siguran. Vidio sam da ih biraju iz menija, pa pretpostavljam da su zasebni leveli.

  • MightyAloy

    20.05.2021 - 18:06

    Hm, do sad nisam bio nešto zagrijan, no nakon čitanja ovog osvrta definitivno sam zainteresiran da vidim kakva će igra biti.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?