HCL.HR

Igrali smo novi The Settlers – doznajte što im je donijela pauza od 12 godina

Stjepan Fikter 13.01.2022.   •   5 komentara


Novi Settlersi trebali bi uskoro pohoditi naša računala u punoj verziji, a mi smo imali prilike ranije posjetiti dio teritorija kojeg ćemo nastaniti u trećem mjesecu.

Kasnih devedesetih na PC gaming sceni svoju je zlatnu eru imao RTS serijal The Settlers u kojemu smo gradili naselja i pokoravali teritorije suparnika. Serijal je potrajao do 2010., a onda je krenulo eksperimentiranje. Pokušalo ga se prebaciti u RPG pa je sve završilo na igri Champions of Anteria koja je prošla nezapaženo. Potom je 2018. godine najavljen reboot serijala da bi igra bila odgođena za 2020., a potom na neodređeno.

Ne znamo gdje su Settlersi zapeli, ali sada znamo da će čekanju će doći kraj 17. 3. 2022., kad The Settlers konačno stiže na PC platformu. Mi smo od Ubisofta dobili priliku zaigrati ranu verziju igre pa vam u ovoj najavi možemo prenijeti svoje inicijalne dojmove o igri. Samo imajte na umu da je još uvijek u razvoju i da smo vidjeli tek jedan dio onoga što nudi.

The Settlers bi trebao označiti povratak korijenima serijala. Preciznije rečeno, novi su doseljenici inspirirani trećim i četvrtim dijelom u serijalu. Ovog puta, pokreće ih moćni Snowdrop engine, korišten za igre The Division serijala. No, nemojte zbog toga očekivati fotorealističnu grafiku. Vizualno je The Settler blizak estetici Immortals Fenyx Risinga, samo što ovdje igru igramo iz ptičje perspektive. Može se reći kako igra vizualno izgleda zadovoljavajuće bez da pritom pomiče granice ili nadmašuje nečija očekivanja.

Novi su Settlersi inspirirani trećim i četvrtim dijelom serijala.

Po izlasku igre dočekat će nas tri igrive frakcije koje ćemo vidjeti unutar kampanje te skirmish multiplayera. Multiplayer će se moći igrati u formatu 1v1, 2v2 i 4v4, bilo to protiv umjetne inteligencije ili drugih igrača. Bit će još dostupan i Onslaught mod što su opet skirmish mečevi, ali s različitim unaprijed definiranim uvjetima. Od frakcija su tu Elari koji imaju bonuse na hranu i smještaj, Maru čiji je fokus na obrani i trgovini, te Jorn s kojima nismo mogli zaigrati, ali je riječ o ratničkom plemenu. Po ustaljenom običaju, svaka frakcija ima posebne bonuse za određene vojne jedinice.

Kako je igra inspirirana Settlersima 3 i 4, fokus je na ekonomskom i logističkom gameplayu. U prijevodu, potrebno je uspostaviti proizvodnju resursa kako bi se moglo regrutirati vojne jedinice. Naši doseljenici moraju jesti, po mogućnosti više različitih vrsta hrane, imati smještaj, a isto tako raditi, odnosno izgraditi vojne, trgovačke i građevine za resurse. Žitelji se dijele na različite specijalizacije, pa neće svatko moći graditi objekte nego su za to zaduženi inženjeri koji uz to mogu još tražiti minerale po mapi kao i širiti granice teritorija.

Žitelji se dijele na različite specijalizacije pa neće svatko moći graditi objekte.

Vojni je segment također klasičan ako je suditi po onome što smo mogli isprobati. Imamo različite vrste jedinica, ali bez nekakvih naprednijih opcija. Onaj tko ima razvijene vještine mikromenadžmenta imat će i ponešto prednost u borbi. Moglo bi se reći da cijeli vojni segment podsjeća na onaj iz serijala Anno, što i nije čudno jer Settlerse radi ekipa zaslužna za te igre. Nije sustav borbe loš, ali nije ni nešto o čemu će se pričati. Služi svrsi, no samo iz razloga jer je uništavanje protivnikovih skladišta način na koji se pobjeđuje u skirmishu. Ne djeluje nam kao da će The Settlers biti ludo popularan kao multiplayer igra pa se nadamo da barem kampanja ima nešto dobro za ponuditi. Tom dijelu igre nismo imali pristup pa još ne možemo suditi.

U ranoj verziji igre računalno kontrolirani protivnici nisu bili naročito agresivni. Doduše, protiv drugih igrača situacija je malo drugačija jer je jedan od ciljeva što brže se proširiti po mapi. Kako nije moguće graditi van granica svog teritorija, potrebno je što prije osvojiti nove komade zemlje, a time i prirodne minerale. Tu je važan onaj dio sa specijalizacijama doseljenika jer inženjeri su ti koji će raditi većinu posla. Postoji i opcija trgovanja, ali za to se također mora imati komad odgovarajućeg zemljišta na kojemu se trgovačka postaja može sagraditi.

U Skirmishu nije moguće graditi van granica svog teritorija pa je potrebno što prije osvojiti nove komade zemlje.

Sudeći po onome što smo imali prilike igrati, The Settlers igra na sigurno i bazira se na već prokušanim receptima RTS naslova. Ovo beta testiranje nije pokazalo ništa novog za sam žanr pa ne očekujte neku revoluciju od ovog reboota. Proizvodno-logistički segment igre je standardan. Kad se na mapu postavljaju građevine, površina se prebacuje na heksagonalna polja pa se treba razmisliti kako optimalno postaviti građevine u odnosu na resurse i skladište. Što je objekt dalje od skladišta, to više vremena treba za dostavu građevinskog materijala ili resursa kada započne proizvodnja. Zgodno, ali opet – ništa dublje ni naprednije od koncepata kakve su Settlersi ovladali još prije 20-ak godina.

Ipak, jedan od rijetkih noviteta bit će posebne Landmark lokacije na mapi. Na tim lokacijama obično treba ispuniti određeni zahtjev, poput dostave nekog resursa kako bi se dobile različite nagrade. Riječ je o opcionalnom elementu koji može pomoći na putu prema pobjedi. Slično vrijedi i za neutralne jedinice na mapi, koje vas neće dirati dok ih vi sami ne napadnete. Te jedinice skrivaju blago pa stoga treba odlučili je li vrijedno žrtvovati vojsku za određenu nagradu.

Iz Ubisofta poručuju kako će razvojni studio slušati povratne informacije igrača i prema tome dalje nastaviti nadograđivati igru. Ne baš live service pristup, ali recimo da igra ne bi trebala biti zaboravljena čim izađe. U sklopu tog obećanja bit će organizirano beta testiranje za koje se možete prijaviti putem službene stranice. Trajat će od 20. do 24. ovog mjeseca, što je dosta kratak period testiranja pa se stvarno nadamo kako će developeri uspjeti dobiti korisne informacije od igrača i pripremiti Settlerse za najbolji mogući povratak sredinom trećeg mjeseca.

Komentari (5)

  • Darcoolio

    13.01.2022 - 17:15

    Realno sam iznenađen da mi je ovo promaklo, a ovo mi je jedan od omiljenih serijala, još na Amigi sam igrao.

    • butjer1010

      @Darcoolio, 14.01.2022 - 09:16

      Neki dan se malo igrao na 1200-tki sa settlersima 🙂 Devedesetih sam ih igrao kako je koji izlazio, mada mi je s godinama serijal bio sve manje “zanimljiv”. Šesticu sam igrao, uživao, ali ne kao recimo dvojku 🙂 Čekamo ju ionako, to je ime koje se ne propušta, na to i igraju u ubisoftu, jer kako dolje wolf359 kaže, to je više anno nego settlersi, ali neka, kupujem!

  • Markus Krez

    13.01.2022 - 18:29

    AMIGA AAA… ;P

    • butjer1010

      @Markus Krez, 14.01.2022 - 09:20

      1200-tka je najjači stroj ikada, barem 3, 4 godine ispred svoga vremena. AGA grafika je čudo, kad se sjetim Mortal Kombata na amigi je letio (14MHz proc), a na 386ici ga nisi mogao igrati na 40MHz-a, tek je na 486ici 66MHza igra bila ista kao na amigi. Upumpao sam 500€ u zadnje 2 godine na Amigicu, to je kraljica moje kolekcije!

  • Wolf359

    13.01.2022 - 18:46

    Settlersi su mi bili ok igra no više bi voljeo vijest da su novi Heroes of Might and Magic u Izradi od Settlersa koji ionako počinje ličiti na Anno.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?