Cloudpunk

Cyberpunk express

Zadnja odgoda Cyberpunka 2077 ostavila me gladnim i žednim futurističke distopije u 11. mjesecu. Utjehu sam zato potražio u igri zvanoj Cloudpunk koja se na PC platformi pojavila još proljetos, a na konzole je stigla sredinom desetog mjeseca. Da se odmah razumijemo, Cloudpunk i Cyberpunk 2077 su igre koje dijele sličan ugođaj i poneke motive, ali su totalno različite igre potpuno različitih žanrova – ja sam to znao i prije igranja pa je pošteno da to naglasim i vama prije čitanja recenzije.

19,99€ PS4 Ustupio izdavač igre

Reći ću samo da Cloudpunk nije akcijska igra i tu sve usporedbe staju. Ovo je dostavljačka avantura u kojoj vozite leteći automobil te razgovarate s nizom likova. Igrate u ulozi Ranije, djevojke koja je tek došla u veliki grad Nivalis te se zaposlila u dostavljačkoj kompaniji Cloudpunk. Prvog radnog dana (odnosno noći) Rania obavi nekoliko dostava te počinje shvaćati kako firma za koju radi nije u potpunosti legalna. Ali, kako upoznaje sve više ljudi, Rania uviđa da ni sam grad nije „čist“ te da se u sjenama odvijaju neke sumnjive stvari.

Svi su likovi u igri odglumljeni, tj. imaju glas, a priča je prezentirana nizom dijaloga kao u klasičnim avanturama. Radnja je intrigantna, likovi su maštovito odrađeni i ako je Cloudpunk vrijedan igranja zbog nečega onda je to upravo igrina priča. Rania tako ima prijatelja zvanog Camus koji je u suštini umjetna inteligencija u obliku psa tako da uvijek ima nekoga s kime će prokomentirati događaje te na taj način igraču pojasniti neke apstraktne stvari iz daleke budućnosti. Kad ne priča s Camusom, onda je tu njezin dispečer naziva Control s kojim također razvija odnos postupnom izgradnjom povjerenja.

Megapolis iz snova
Sam grad Nivalis također se može smatrati svojevrsnim likom. Mjesto radnje ovdje snažno diktira ugođaj – npr. sve se odvija pod okriljem mraka, u istoj noći – a dizajn megapolisa također govori dosta toga o kontrastima jer neonska svjetla grada izgledaju predivno iz daleka da bi vas izbliza dočekale ulice pune smeća. Iako već postoji niz futurističkih mjesta u drugim videoigrama, Nivalisova prednost je ta što ne djeluje prožvakano nego taj grad ima neki svoj specifičan šarm.

Dio tog šarma svakako je u prezentaciji pomoću voksela, zbog kojih Cloudpunk ima kompleksniji i detaljniji svijet od onoga kakav bi se trenutnim hardverom mogao izvesti na klasičan način. Sve u svemu, igra izgleda jako lijepo, ako vas ne smetaju kockasti likovi i ne tražite super realističnu grafiku. Znate ono kad u Minecraftu vidite neke impresivne građevine pa igra izgleda ljepše nego kad iz blizine gledate te iste objekte? E, tako je i s Cloudpunkom.

Znate ono kad u Minecraftu vidite neke impresivne građevine pa igra izgleda ljepše nego kad iz blizine gledate te iste objekte? Isto tako je i s Cloudpunkom.

Izvedba je tu malo problematična, a iskustvo igranja dobrim dijelom ovisi na čemu igrate. Verziju za PC nisam isprobao, no inačica za PlayStation 4 u početku se izvodila dosta loše pri 30 sličica po sekundi sa sitnim trzuckanjima. Nepunih mjesec dana kasnije stiglo je pak ažuriranje koje je uvelike popravilo performanse pa sam na PS4 Pro dobio 60 sličica po sekundi. Nestabilnih 60, ali definitivno bolje nego je prije bilo. Česta i dugotrajna učitavanja su ostala neriješena i ovo je igra koju definitivno treba igrati na SSD-u.

Moram također spomenuti da su verzije za konzole trenutno u zaostatku za PC verzijom koja ima opciju vožnje iz prvog lica, dok je na konzolama za sada moguće voziti jedino iz trećeg lica. No, siguran sam da će kamera iz kabine kad-tad doći i u verzije za konzole. Do tada se grad može istraživati iz prvoga lica dok se krećete po tlu. Inače je standardna kamera iz trećeg lica, no postoji nekoliko udaljenosti kamere uključujući i perspektivu prvog lica, a zgodno je i kako se sučelje može isključiti i vratiti u bilo kojem trenutku pritiskom na desnu tipku D-pada.

Grad može istraživati iz prvoga lica dok se krećete po tlu, ali vožnja iz kabine dostupna je za sada samo u PC verziji.

Da sumiramo do sada izrečene dojmove: priča Cloudpunka je interesantna, grad je zanimljiv i igra izgleda dosta dobro iako ima ponekih usporavanja. Zvuči obećavajuće, ali ništa još nisam rekao o gameplayu osim da se u igri voze leteći automobili i dostavljaju paketi. Postoji razlog za to, a razlog je taj što to doslovno sve na što se gameplay svodi. Dobro, ima tu skupljanja kojekakvih predmeta po ulicama, popravljanja i nadograđivanja vozila, ali centralnu mehaniku u cijelosti ste vidjeli već nakon desetak minuta igranja.

Može se argumentirati da je ovo narativna avantura u kojoj je priča glavna zvijezda, a ne gameplay. Pošteno, ali smatram da je propuštena prilika izgraditi tako lijepo okruženje i onda igrača okovati repetitivnom vožnjom i traženjem paketa. Ima tu i tamo nekih „zagonetki“, postoji valuta koju zarađujete, ali tijekom deset sati koliko igra traje nisam vidio gotovo nikakav izazov. Tek sam u rijetkim situacijama bio vremenski ograničen za izvršavanje misije. I Death Stranding je igra o dostavljanju stvari pa je u tu mehaniku integriran niz čimbenika koji određuju je li igrač uspješan ili nije. Ne kažem da je ova igra trebala ići u dubinu Death Strandinga, ali ovako djeluje kao da se oslanja isključivo na priču dok još gameplay služi kao neka popratna stvar.

Letenje automobilima je zabavno – prvih 15 minuta. Nakon toga sam primijetio da me ograničeno parkiranje lagano frustrira, a trčkaranje po ulicama koje djeluju kao mali labirinti prestalo me zabavljati nakon sat vremena. Na kraju sam se usprkos interesantnoj priči silio na daljnje igranje. U jednom trenutku spominjale su se neke ilegalne utrke u gradu i vjerujem da nisam zgriješio što mi je prva asocijacija bila da ću ih i sam voziti, no Cloudpunk ipak ne pruža takva uzbuđenja iako je vožnja skoro pa jedina stvar koju u igri radite. Šteta, jer vožnja je ovdje mogla biti puno više od usputne aktivnosti dok likovi pričaju svoje priče.

Posjet futurističkom megapolisu očara igrača kroz prvih nekoliko minuta, no taj sjaj brzo izblijedi bez razrađenog gameplaya i izazova u njemu.

64 Naša ocjena
  • grad izgleda predivno