Dangerous Driving

NOVI BURNOUT?

Ivan Brekalo

Da me netko prije nekoliko mjeseci pitao koji zaboravljeni serijal arkadnih utrka najviše zaslužuje nastavak, moj odgovor zasigurno bi bio: Burnout. Iako smo prošle godine dobili remaster Burnout Paradisea, originalno izdanje je izašlo na konzolama prošle generacije još prije od 10 godina. Nitko me to nije pitao, ali ljudi koji su napravili originalni Burnout sličnog su mišljenja. Njihova nova igra zvana Dangerous Driving stoga pokušava reprizirati iskustvo viđeno u Burnout 3: Takedownu, kojega mnogi smatraju vrhuncem serijala.

Dangerous Driving arkadna je igra utrkivanja koja od vas očekuje divlju i opasnu vožnju. Ako igrate na sigurno i vozite oprezno, nećete ovdje daleko doći. Ali, ako vozite u suprotnom smjeru, kližete kroz zavoje, skidate lak i uzrokujete sudare vašim protivnicima – biti ćete nagrađeni dodatnim turbo ubrzanjem pomoću kojeg možete ostaviti konkurenciju daleko iza sebe, ali isto tako se dovesti u opasnije situacije u kojima riskirate sudar i dragocjeno vrijeme.

Igra nudi single player kampanju sastavljenu od devet različitih modova. Svaka od utrka zabilježit će vaš rezultat koji će se zatim moći pronaći na online tablici najboljih vremena i rezultata. Online multiplayer komponenta je u dolasku, te će biti dostupna nakon besplatnog ažuriranja tijekom ovog mjeseca.

Kada pokrenete Dangerous Driving, u glavnom izborniku će vas uz postavke i online tablicu s najboljim rezultatima dočekati Dangerous Driving Tour koji predstavlja single player kampanju podijeljenu na različite klase automobila. Klase variraju od sporijih limuzina i otpornijih SUV vozila do superbrzih sportskih automobila i formula bolida. Svaka klasa sastoji se od 11-14 utrka, a isto kao i u Burnoutu 3 – postoje različite vrste utrka među kojima se izdvajaju: klasične utrke, Road Rage mod u kojem morate onesposobiti određen broj suparničkih automobila, Pursuit u kojem policijskim vozilom trebate zaustaviti bjegunca u nešto izdržljivijem automobilu i Survival u kojem ste vremenski limitirani, te se morate bez sudaranja što brže dovesti do svake iduće lokacije koja vam obnavlja vrijeme.

Klase vozila variraju od sporijih limuzina i otpornijih SUV vozila do superbrzih sportskih automobila i formula bolida.

Tu su i Grand Prix utrke koje sudionicima zbrajaju bodove iz utrke u utrku. Od svih devet modova najpoštenije će vas nagraditi Face-off utrka u kojoj se utrkujete jedan na jedan, te uspješnim osvajanjem prvog mjesta osvajate protivnički automobil. Automobili koje možete zaraditi su zapravo samo nadograđene varijacije svake klase, tako da svaka pojedina klasa uz osnovnu varijantu vozila ima i svoju modificiranu inačicu, naprednu inačicu, te prototip. Prilikom odabira bilo koje sljedeće utrke nećete imati puno potrebe za razmišljanjem jer je svaka inačica zapravo prilagođena za pojedine modove, primjerice napredna verzija automobila je idealna za Road Rage mod radi svoje izdržljivosti. Za napredovanje i otključavanje iduće klase, morati ćete savladati sve modove i dobiti što više brončanih, srebrnih i zlatnih medalja.

Utrkujete se i osiguravate posao lokalnim autolimarima na sedam različitih lokacija kroz 31 trkaću stazu. Lokacije su sve od reda inspirirane američkim nacionalnim parkovima, s cestama ukupne duljine od preko 430 kilometara. Na žalost, ni na jednoj lokaciji nećete naći neku urbanu sredinu i složenije prometne strukture sa raskrižjima i semaforima, koje su gotovo pa bile zaštitni znak Burnout igara i osiguravale im neke od najnapetijih i najstresnijih trenutaka u povijesti arkadnih utrka. Cesta je uglavnom uvijek široka i imati ćete više prometnih traka za manerviranje, dok su situacije sa suženim dijelovima ceste gdje trebate biti oprezniji previše rijetka pojava. Zbog toga nekada imate osjećaj da je vožnja monotona, unatoč luđačkoj brzini i epskim sudarima. Promet je uvijek siromašan te ćete na cesti jako rijetko odjednom vidjeti više od 2-3 automobila koji nemaju veze s utrkom.

Vožnja je brza, ali ne i previše dinamična zbog siromašnog prometa i širokog prostora za manevriranje.

Tu bih svakako naglasio da ipak treba uzeti u obzir da je ovo igra jednog izuzetno ambicioznog, ali i dalje vrlo malog nezavisnog studia s ograničenim budžetom. Usporedbe radi, Criterion Games je okupio 50-ero ljudi za izradu Burnouta 2, a iza Burnouta 3 stajalo je preko 120 ljudi. Koju generaciju kasnije, izrada igara je skuplja, a Three Field Entertainment hrabro prihvaća izazov s neusporedivo manjim timom od svega sedmero ljudi. Iako Dangerous Driving impresivno reproducira i oživljava neke od najznačajnijih ikoničnih elemenata koje su Burnout činile uzbudljivim, zabavnim i prepoznatljivim, radi manjeg budžeta svakako možemo osjetiti i neke nedostatke kojih nije bilo u serijalu koji je ovoj igri temeljni uzor i inspiracija. Ti nedostaci na žalost ponekad smanjuju uzbuđenje i zabavu, te narušavaju ukupni dojam.

Dangerous Driving ima jednu zanimljivu inovaciju, a to je integracija Spotify usluge. Naime, ukoliko imate Spotify Premium korisnički račun, moći ćete slušati pjesme koje si sami odaberete, te ih pauzirati i prebacivati pomoću d-pada. Na taj način možete recimo složiti i slušati cijeli soundtrack iz Burnout 3 ili Burnout Revenge igara; mogućnosti su neograničene. Lijepa inovacija i odlično izvedeno, ali ako nemate Spotify, igra ne nudi nikakvo alternativno rješenje ako želite glazbenu podlogu.

Igra ima samo jednu glazbenu podlogu, a za sve ostalo vas šalje na Spotify.

Moram napomenuti da Spotify uopće nije dostupan u Hrvatskoj i većini susjednih zemalja, tako da ćete u samoj igri čuti svega jednu pjesmu i to u glavnom izborniku. Svjestan sam da postoje druge solucije, poput puštanja glazbe kroz PS4 Media Player, ali takvo se rješenje ne bi trebalo tražiti od igrača. S nekakvom glazbenom podlogom, jurnjava i luda vožnja ostavljaju puno bolji ukupni dojam, a ako se oslanjate na varijantu kod koje čujete isključivo zvuk motora vašeg automobila, škripanje guma i ostale zvučne efekte, doživljaj je nepotpun. Tek ćete tada, svakako primijetiti da iako pristojni, zvučni efekti su malo zakazali u toj priči.

Dangerous Driving na osnovnom modelu PS4 konzole radi u 1080p rezoluciji i 30 sličica u sekundi. Igra je optimizirana za pojačane varijante PS4 i XB1 uređaja, tako da na PS4 Pro radi u 1080p rezoluciji ali s konstantnih 60 sličica u sekundi. Na žalost, na osnovnom modelu PS4 konzole, tih 30 sličica nekada nije konstantno, te često dolazi do usporavanja i preskakanja sličica pri većim brzinama i s više vozila i detalja na ekranu, pogotovo u tunelima. Neovisno o platformi na kojoj igrate, sigurno ćete više puta naletjeti na neke od nesavršenosti koje mogu uzrokovati ničim izazvano propadanje kroz zemlju, ili primjerice nelogičnosti kada igra ne registrira frontalni sudar a nedvojbeno bi trebala. Nije prečesto, ali svakako ovakve situacije sabotiraju osvajanje zlatne medalje u nekim duljim utrkama, što zna biti frustrirajuće u jednoj relativno izazovnoj igri.

Možda ove kritike zvuče previše oštro za igru od 35 eura, ali stvarno je teško govoriti o Dangerous Drivingu bez usporedbe sa starim Burnout igrama. Uostalom, sličnosti su namjerne i Dangerous Driving to ni ne pokušava prikriti. Sve u svemu, poprilično ambiciozan pothvat za ovaj mali nezavisni studio i to s dosta impresivnim rezultatima. Neki veći nedostaci direktna su posljedica osjetno manjeg budžeta koji je ova igra imala.

Ako ova igra prođe dobro po pitanju prodaje, biti će zanimljivo vidjeti što bi nastavak mogao ponuditi. Vjerujem da bi se eventualni drugi ili treći dio Dangerous Drivinga mogao puno više približiti genijalnosti nekih od najboljih Burnout igara. Već sada, ovo je uzbudljiva igra koja svakako ima svoje trenutke, samo je pitanje jeste li spremni tolerirati neke očite nedostatke da biste do tih trenutaka došli.

Recenzija je rađena na primjerku igre za PlayStation 4. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Igra omogućuje brzu zabavu i spektakularno sudaranje bez brige i pameti. No, s tehničke strane je iz gepeka vidljivo da se tu radi o proizvodu niskobudžetne produkcije.

68 Naša ocjena
  • adranelinom nabijeno naganjanje i izbjegavanje prometa
  • vjerodostojno oživljeni elementi koji su Burnout serijal činili prepoznatljivim i uzbudljivim
  • pruža užitak onesposobljavanja suparničkih vozila
  • nema glazbe bez Spotifyja
  • nedostatak urbanih sredina i raskrižja
  • nemaštovit izbor automobila
  • loša tehnička strana na standardnim modelima konzola

Ivan Brekalo

Poklonik retro igara koji se voli vraćati starim Sega i Nintendo klasicima. Zaljubljenik u Smash Bros i entuzijast za Capcomove tabačine. Frejmovi su mu bitniji od rezolucije, a igrivost bitnija od priče.