Generation Zero

BUDŽET HORIZON

Generation Zero na prvi pogled ima sve što je u igrama popularno unazad nekoliko godina: otvoreni svijet, robote, jednostavne elemente preživljavanja i kooperativno igranje uz mogućnost samostalnog prolaska. Jedino još nisu dodani battle royale i mikrotransakcije. Iako svi ti sastojci mogu zvučati zanimljivo kada ih se ubaci u jedan lonac, tvorci ove igre ipak nisu pripremili dodatne začine s kojima bi finalni proizvod bio probavljiv. Zapravo, ispada kako je igra trebala prvo otići u Early Access program. Potencijal za zabavu postoji, ali drugi elementi koče inače intrigantnu priču.

Mjesto radnje je Švedska, a vrijeme radnje su 80-e godine prošloga stoljeća kada su se pojavili agresivni roboti. Kako je riječ o vremenu kada nije bilo interneta, dijelovi misterija otkrivaju se putem poruka, radija i kazeta koje se pronalaze po napuštenim kućama i bunkerima. Dakle, imate zašto istraživati svijet koji je zapravo dosta velik; ali treba odmah napomenuti da to nije jednako zabavno ako igrate samostalno, a ne u ekipi s drugim igračima.

Igranje s drugim igračima putovanje između lokacija čini manje zamornim. Svijet je dosta isprazan, ali zahvaljujući Apex pokretaču, čije smo mogućnosti vidjeli u Just Cause 4, Generation Zero je lijepa i atmosferična igra. Izlasci i zalasci sunca, kiša, magla te drugi vizualni elementi drže ugođaj na pristojnoj razini.

Svijet je pomalo isprazan što se tiče detalja, ali ima to i neku svoju čar koja utječe na sami ugođaj.

Kao što sam rekao, putovanje mapom tijekom samostalnog igranja zna biti poprilično zamarajuće. Između svake sigurnosne točke nađu se protivnici  koji samo čekaju da ih napunimo olovom ili eksplozivom, što zvuči sasvim normalno, no kako je kod najave igre bilo rečeno da će se raditi o svijetu koji će pamtiti stanja, to baš i nije realizirano. Bilo nam je rečeno da se neprijatelji neće respawnati. Međutim, slaba je to stvar kad u svakom skloništu unaprijed znate koliko neprijatelja možete očekivati.

Ironija je, međutim, da i kooperativno igranje ima svojih loših strana. To dolazi do izražaja zbog drop-in/drop-out sustava jer se nikada ne zna na koga se može spojiti ako nemate društvo za igranje. Pomalo je nevjerojatno da ne postoji nikakav pregled igrača koji su odlučili otvoriti svoju kampanju za druge pa da se može birati na koga će se spojiti.

Ovako se možete pridružiti igraču koji je tek počeo svoju kampanju ili na nekog tko je na kraju kampanje pa si je moguće i spojlati priču prije vremena. Šlag na tortu dolazi u obliku nepostojeće glasovne komunikacije unutar igre nego tu su chat i gestikulacije, no danas je barem Discord svima dostupan pa se na to može zažmiriti na jedno oko.

Ako se oslonite na standarni matchmaking, možda u startu završite odmah na kraju igre.

Vrhunac svih problema ipak se najviše vidi kroz tehničku stranu igre koja bi se mogla opisati kao čisti nered. Od nasumičnog rušenja koje je vrlo frustrirajuće, do bugova s misijama ili nevidljivim zidovima na mostovima. Nestajanje ikona na mapi, protivnici koji zapinju u objektima ili s mogućnošću gledanja kroz zidove kao da imaju wallhack su također standardni set problema koji su mogli biti izbjegnuti s dužim periodnom testiranja. Šteta što je tehnička strana toliko loša jer se ostavlja dojam kao da je riječ o amaterskom studiju iako se po prijašnjim njihovim igrama to i ne može reći.

Generation Zero je pravi tehnički nered s rušenjima, zapinjanjima i gledanjem kroz zidove.

Ipak, Generation Zero ima svojih pozitivnih strana u obliku želje za istraživanjem kako bi se razotkrivao misterij te pucanje koje je sasvim solidno. Naime, igra ima lagane elemente preživljavanja u koje srećom nije ubačena potreba za jelom i pićem. Sakupljanje opreme je prisutno pa se tako oružje, odjeća i različiti predmeti mogu pronalaziti u kutijama te torbama. Dosta je zanimljiv sustav inventorija koji se može proširiti pomoću skillova.

Igra također ima i RPG elemente u obliku stabla vještina. Iako se na početku mogu birati tinejdžerski stereotipi po vizualnom izgledu, kako se skupljaju bodovi za vještine tako se i lik razvija. Kod njihovog odabira nema ograničenja jer se može birati između četiri stabla, no samo jedna specijalizacija odnosno posljednji skill može biti aktivan. Ovo je dobro zamišljeno jer se igraču pruža sloboda u igranju, ponajviše ako je u pitanju solo istraživanje. S druge strane, može se imati više različitih likova za igranje pa se na njima može fokusirati samo na jedno stablo.

Iako se ovdje radi o pucačini, ima trenutaka kada je neprijatelje bolje zaobići bez da vas primijete.

Iako je Generation Zero okrenut prema akciji, ne mora se uvijek držati prst na okidaču nego se može izbjegavati robote što je zapravo i poželjno ako je u pitanju igranje bez ekipe. Nije se uvijek potrebno praviti hrabar i ići na hrpu protivnika ako ih se može pomoću zvuka odvući u drugi smjer. Pucanje je uvijek zabavno, no ponekada ih je jednostavno bolje zaobići, pogotovo kada nedostaje municije i predmeta za obnavljanje zdravlja. Naravno, uz već spomenute bugove, stealth ne funkcionira uvijek kako je zamišljen što je još jedan razlog zbog čega je bolje imati društvo tijekom istraživanja svijeta.

Ono što je razočaravajuće kod igre jest broj protivnika. Naime, samo se šest različitih vrsta trenutno nalazi u igri. Dizajnom su odrađeni vrlo zanimljivo, no njihov izgled i ne prati baš najbolja umjetna inteligencija. Ponekad će se ponašati stvarno izazovno, a ponekad se ponašaju kao da su im sve lađe potonule pa neće praktički ni reagirati kada ih se krene rešetati. Šteta što ih je tako mali broj jer je zanimljivo tražiti njihove slabe točke ne samo kako bi ih se što prije uništilo, nego i kako bi se sačuvala municija.

Gledajući s kakvim je svim tehničkim problemima igra izašla, teško je nekom preporučiti samostalno igranje. Kriza identiteta između kooperativnog naslova i samostalnog igranja previše je izražena. S jedne strane dobro je ovo igrati u društvu, ali to se odnosi samo na društvo koje sami odaberete. S druge strane, samostalno igranje je dosadnije, ali sigurnije.

Enigmatična priča u kombinaciji s dobrom atmosferom i solidnim napucavanjem koliko-toliko spašavaju Generation Zero od potpune katastofe. Sve ostalo, nažalost, potvrđuje kako je ovo samo projekt sa strane čiji potencijal jednostavno nije dovoljno razrađen iako su osnovni sastojci bili dobro zamišljeni. Realizacija je mogla i trebala biti mnogo bolja, ovako nam ostaje samo gorak okus u ustima pogotovo kada je u pitanju studio koji nije stupio na scenu prije nekoliko dana pa da im je ovo prvi naslov.

Recenzija je rađena na primjerku igre za PC. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Generation Zero kao da je nastao prema receptu kojemu je jedan dio bio otkinut ili izbrisan. Iako su osnovni sastojci jasno čitljivi, oni tajni dijelovi zbog kojih je nešto stvarno dobro ipak su bili teški za pogoditi, što je rezultiralo tehničkim neredom i krizom identiteta.

60 Naša ocjena
  • misteriozna radnja s robotima
  • atmosfera koja upotpunjuje osjećaj samoće