Jump Force

MANGE SVIJETA, NE UJEDINJUJTE SE

Žarko Ćurić

Shōnen Jump poznati je strip magazin koji u Japanu izlazi na tjednoj bazi, a zaslužan je za probijanje i stvaranje brojnih manga serijala. Njegov sadržaj primarno je okrenut mlađoj muškoj populaciji, a većinom obrađuje vječne tematike prijateljstva te borbu za pravdu uz određenu dozu humora. Znate, one priče u kojima glavni likovi uvijek spase svoj planet od velikog zla unatoč svome djetinjastom pogledu na svijet.

Povodom svojih 50 godina na tržištu, Shōnen Jump odlučio je počastiti svoje fanove ultimativnom borilačkom igrom s najjačim franšizama iz svoje kolekcije. Ubacili su u miks Dragon Ball, One Piece, Naruto serijale. Već bi to bilo skroz dovoljno, ali dodali su oni još i likove iz serijala Bleach, Hunter x Hunter i JoJo’s Bizzare Adventures. Mali Yugi iz Yu-Gi-Oh!-a? Ma zašto ne, ubaci i njega!

O kakvoj se igri ovdje radi?

Sve to zvuči kao ostvarenje mokrih snova za fanove japanskih mangi. Nažalost, pokraj pribavljanja brojnih licenci, tvorci Jump Forcea očigledno su zaboravili na neke od osnovnih koraka za izradu kvalitetne igre. Na primjer, stvaranje zabavnog sadržaja i sređene igre. Nakon igranja ostao mi je dojam da je ovaj naslov požuren, a to se osjeti se na svakoj sceni i udarcu prilikom borbe. Iskreno, ponekad nisam bio siguran koga više bole ti udarci: likove koji se tuku ili moj mozak kad vidim neke nesavršenosti na ekranu.

Nisam bio siguran koga više bole udarci: likove koji se tuku ili moj mozak kad vidim neke nesavršenosti na ekranu.

Glavna radnja Jump Forcea površna je koliko je to moguće da bude i zvuči poput priče koju su smislila dvojica pijanih fanova na sajmu stripova. Jer kako najbolje objasniti borbu različitih heroja i negativaca iz odvojenih svjetova u jednom naslovu? Sasvim jednostavno, pusti da se negativci povežu i odluče osvojiti Zemlju, pa da se onda mogu doći i naši junaci igrati. Koncept povezivanja negativaca apsolutno nikada nema smisla, budući da su isti po prirodi uz same manijakalne porive usput i veliki egoisti te sebično žele neke stvari za sebe. No eto, ako je netko drugi isto negativac, sigurno ćeš tada vrlo rado podijeliti svijet s njim.

I dok super jaka ekipa izvodi orgije svjetlosnih napada po zraku i uništava sve moguće oko sebe, ti kao slučajni prolaznik bivaš pogođen jednim od projektila te umireš. Iskreno, da su ovdje stavili Game Over zaslon, možda bi napravili zapravo stvarni najveći obrat u svijetu mange.

Ali ne, ekipa superheroja dolazi do tog smote, ubacuje u njega neku Umbras kockicu koja ga oživljava te mu usput nudi izmjenu njegovog kompletnog izgleda. Kreiranjem svog lika osim ludih šiljastih frizura možemo izabrati i borilački stil, a koji je primarno kopija Gokua (borilački), Naruta (nindža) te Luffyja (piratski stil).

Kreiranjem svog glavnog lika osim ludih šiljastih frizura možemo izabrati i borilački stil, a koji je primarno kopija Gokua, Naruta te Luffyja.

Naravno da taj glavni lik ne govori već samo sluša što ostali imaju za reći. I naravno da će se pridružiti pokretu otpora. I naravno da će odabrati jedan od tri tima na čelu kojih opet stoje Luffy, Goku i Naruto. Ipak su oni prodali najviše figurica do sada.

Osim nekoliko animiranih sekvenci, većina razgovora vodi se kroz scene koje su već postale dovoljno velik mem na internetu. Likovi u 95% slučajeva miču samo usne, a što je najgore, i to rade prilično loše. Vidljiva je nesinkroniziranost govora i animacija usta, tolika da sam nekada poželio da bi bilo bolje da su likovi skroz statični. Ako se pak želite riješiti ovih muka te se odmah prebaciti na borbu, moram vas razočarati informacijom da nije moguće preskakati animirane scene.

Likovi u animacijama u 95% slučajeva miču samo usne, a što je najgore, i to rade prilično loše.

Ni sami razgovori nisu iskoristili puni potencijal svih likova koji stoje na raspolaganju. Da, Luffy i Goku su uvijek gladni te pojedu svu hranu. Negativci bacaju klišej rečenice. No postojao je baš fin prostor za dobre i zabavne razgovore koji je ostao totalno neiskorišten.

Za pristup modovima koristi se jedna lokacija gdje se nalaze kiosci za lokalne i online borbe te razne misije u jednom od tri već spomenuta tima. Pored toga imate mogućnost kupovanja specijalnih napada i odjeće za svog kreiranog lika. I da, to je to što se tiče modova. Da se to sakrije, modovi su ubačeni u veliki lobi pa vam je potrebno tri dana jahanja između njih. Naravno, ne postoji neki mali meni s modovima. Jer zašto bi nešto olakšali samom igraču. A ni česti ekrani učitavanja ne pomažu baš previše.

Modovi su ubačeni u veliki lobi pa vam je potrebno tri dana jahanja između njih. Naravno, ne postoji neki mali meni s modovima.

Što se tiče same borbe, nju mogu okarakterizirati kao najmanje zlo. Svaki borac ima lagane i teške udarce, bacanja, specijalne napade, blokiranje i izmicanje. Nema tu nekih povezanih kombinacija izvan udaranja iste tipke koja pokreće automatske animacije. Srećom, barem postoji mogućnost izmicanja i kontranapada na svaki mogući udarac. Ovo, naravno, ne trebate koristiti na računalnim protivnicima, za njih je dovoljno korištenje istog napada.

Srećom, u multiplayer modu možete naići na dostojne protivnike koji znaju materiju te će vam dostaviti napete borbe. Pogotovo se otvara mogućnost taktiziranja s 40-ak dostupnih likova od kojih biramo tri za jednu borbu. Mala zamjerka ide sustavu zdravlja jer je on zajednički za sva tri borca što apsolutno nema nikakvog smisla. Čak se ponekad gubi i smisao korištenja tri lika te ćete većinu borbi odigrati s jednim borcem.

Grafički se igra vrti pristojno oko 30-ak sličica u sekundi u verziji za konzole, a pogotovo su impresivni specijalni napadi koji znaju obasjati čitavu mapu te same lokacije koje grafički izgledaju prilično napredno. Malu odbojnost može se naći u izgledu lukova koji djeluju kao figurice. Dragon Ball FighterZ svjetlosnim je godinama ispred Jump Forcea.

Moram priznati da mi je iskreno žao što ovaj projekt nije zaživio s potencijalom koji je imao. Vidljivo je da su tvorci igre željeli dodati previše stvari, no usput su preskočili neke od krucijalnih koraka. Borba nije toliko zabavna jer nema neki razvijen sustav komboa, modova je malo, a priču bolje da i ne spominjem. Iskreno, strah me da ćemo poslije ovakog proizvoda čekati opet 50 godina na sljedeći pokušaj Shōnen Jumpa.

Recenzija je rađena na primjerku igre za PlayStation 4. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Znate da nešto nije kako treba kad ste neodlučni oko pokretanja igre sa superherojima iz svoje mladosti. Unatoč potencijalu rostera, Jump Force ostavlja dojam opće nedovršenosti pa mu čak ni superblještavi Kamehameha ne može pomoći.

51 Naša ocjena
  • grafika izgleda solidno, ako izuzmemo gumene likove
  • borba ima potencijala za ugodno multiplayer iskustvo
  • animacije otkrivaju opću neispoliranost igre
  • manjak modova izvan klasične ponude
  • klišeizirana priča koja je tu čisto da popuni prostor između borbi
  • lobi je nepotrebno velik, a učitavanje sporo

Žarko Ćurić

Štovatelj japanske kulture i energetskih pića. Njegova gaming utočišta su čudni RPG naslovi u kojima likovi imaju šiljaste frizure. Ne nosi šiljastu frizuru, ali jednoga dana želio bi napraviti jRPG igru.