HCL.HR

Recenzija

Maneater

Riba izvan vode

Hrvoje Smoljić

Vrlo je vjerojatno da nikad niste pogledali treći nastavak franšize Jaws, klišej podnaslova „The Revenge“, jer je jednostavno grozan. Radi se o jednom od najgorih filmova svih vremena i to s dobrim razlogom. U svijetu filma i nasuprot relativnoj ozbiljnosti prva dva nastavka, premisa morskog psa koji ciljano ide u ubilačko-osvetnički pohod zvuči kao loša parodija. Suprotno tome, u svijetu igara ozbiljan pristup suludoj premisi može biti pun pogodak.

Upravo je Maneater jedna takva igra koja igrača stavlja u ulogu morskog psa te uzima premisu Jaws: The Revengea i pojačava ju na 110%. Igra je to koja je, kao i kasniji nastavci Saint’s Rowa, u potpunosti svjesna svoje ludosti koju objeručke prihvaća te ju pokušava koristiti kao svoju glavnu snagu. Tako igrača odmah baca u tutorial koji istovremeno koristi za uspostavljane svoje blesave priče o osveti. Osnove se uče uz odraslog morskog psa koji za cilj ima pojesti sve pred sobom, a na kraj mu pokušava stati opaki, bradati ribar Scaly Pete. On to u konačnici i uspije, a usput otkrije kako je mama morski pas u sebi nosila mladunče koje mu uspijeva pobjeći i usput mu odgrize ruku. I to je to.

Maneater bezuspješno pokušava imati  „toliko loša da je dobra“ priču.

Mladunče morski pas je ljutito jer je ostalo bez majke, a Pete je ljut jer je izgubio ruku. Uz Peteovog sina, to su svi relevantni likovi u igri i tu su tek toliko da igri daju neku labavu strukturu i krajnji cilj. U konačnici, doživljaj ove igre bio bi potpuno identičan i bez nekolicine krvavih interakcija između morskog psa i Petea u vidu animiranih filmića.

Unatoč jedinstvenoj premisi, struktura Maneatera slična je mnogim drugim igrama. Zvuči li vam ovo poznato: protagonist koji ima pristup svim moćima na početku igre da bi ih nakon tutoriala izgubio i krenuo ispočetka? Veliki otvoreni svijet gdje jedini ograničavajući faktor slobodnog istraživanja level neprijatelja u različitim područjima? Zarazan sustav progresije koji tjera na daljnje igranje? Da ne čitate Maneater recenziju rekli bi da opisujem Assassin’s Creed ili nešto slično.

Podvodni dio upravljanja morskim psom iznenađujuće je ugodno iskustvo.

No, ovdje ipak upravljamo morskim psom i to je, barem u početku igre samo po sebi vrlo zabavna novotarija. Njegovo podvodno kretanje je vrlo dobro animirano, a lokacije u kojima se kreće su vizualno atraktivne i raznolike. Da je developer tu stao, mogao je napraviti kakav interaktivni podvodni dokumentarac koji bi vjerojatno pokupio dobre kritike, a mene bi poštedio svega što slijedi.

Maneater je u suštini zamišljen kao fantazija moći kontroliranja morskog psa koji u određenom trenutku dosegne razinu nasuprot koje se onaj iz Ralja čini kao mala beba. Sve aktivnosti i misije, bilo glavne ili sporedne u igri podređene su razvijanju bebe morskog psa do veličine megalodona koji je negdje usput dobio na evolucijskoj lutriji pa može i razviti supermoći.

Sve aktivnosti u igri podređene su pretvaranju morskog psa u megalodona.

Petlja gameplaya koja do toga dovodi je jednostavna, a najbolje ju je sažeti u jednoj riječi – hranjenje. Naime, čitava se stvar odvija u otvorenom svijetu koji se sastoji od iznenađujuće velikih sedam područja. Svako od njih ima vrlo raznovrsnu podvodnu faunu i plivače koje treba pojesti kako bi morski pas postao jak i velik. Uz to, sve što pojede donosi mu određene resurse uz pomoć kojih može nadograditi spomenute moći koje se otključavaju ubijanjem boss ribetina ili prominentnih ribara koji se pojave ovisno o broju pojedenih ljudi.

Kako to znači da je 90% igre sačinjeno od borbe pomislili biste da je to njen segment gdje je najviše uloženo. I tu bi se gadno prevarili. Ironično, borba je ovdje strahovito plitka neovisno o tome protiv koga se borite. Morski pas do samog kraja može isključivo gristi, udarati repom ili se vrtjeti, što brzo postane repetitivno i iznimno dosadno. Razočaravajuće je što su napadačke nadogradnje tu tek isključivo da mu povećaju snagu tih osnovnih napada i dodaju neke statusne efekte. Tužno je što se, iako se radi o fantastično pretjeranoj premisi gdje morski pas skakuće po kopnu ili se teleportira kao munja, nitko nije sjetio na njega namontirati kakav bacač raketa ili laser koji bi akcijski segment igre učinio boljim. Mislim, kad se već igramo ludorija…

Sustav borbe je plitak i nezgrapan zbog čega igra brzo postane repetitivna.

Povrh toga, sam čin borbe često je i borba sam po sebi. Gotovo svaki, čak i uspješan napad morskog psa lansira pokraj protivnika te zahtjeva ponovnu orijentaciju i frenetično rotiranje kamere i klikanje mišem. Lock-on sustav je potpuno beskoristan, a česta borba pri površini vode uzrokuje da kamera izađe izvan nje pa vi lijepo ne vidite ništa što se ispod vode događa. Da stvar bude gora, igra ni uz te probleme ne uspijeva biti nimalo izazovna jer morski pas postaje gotovo nepobjediv već kada dosegne drugu razinu evolucije.

No, nekako untatoč svemu navedenom, nadogradnje i dalje uspijevaju biti dovoljno zanimljiv motivator za odigrati igru do samog kraja. Vizualno morskog psa mogu pretvoriti u pravo čudovište, a promjene su osjetne i zadovoljavajuće u vidu gameplaya zahvaljujući levelima neprijateljski nastrojenih riba. Ako ništa, vrlo se zadovoljavajuće kao megalodon vratiti na početno područje gdje je svaki aligator predstavljao smrtnu opasnost i proždrjeti ih u dva griza.

Progresija morskog psa vrlo je osjetna u vidu gameplaya, ali i vizualno atraktivna.

S obzirom na repetitivnost, dobro je što Maneater ne pretjeruje po pitanju trajnosti, a kako biste igru iscrpili potrebno je između 10 i 15 sati igranja. U tom vremenu sam se susreo s izrazitom malim brojem bugova, a igra je doživjela pad frameratea tek u nekoliko kaotičnih okršaja s čitavom flotom ribarskih brodova.

Kao što sam spomenuo, igra nudi neke zaista impresivne podvodne prizore i istraživanje raznolkih lokacija i skupljanje kojekakvih predmeta često je zanimljivije od same borbe. Pomaže svakako i narator Chris Parnell koji će za svaku otkrivenu lokaciju imati neki humorističan, satiričan komentar koji mi je često znao izmamiti osmijeh na lice. Osim toga, dizjan zvuka općenito je vrlo dobro odrađen, što u kombinaciji s vizualama, plutanje dubinama čini donekle autentičnim iskustvom.

U konačnici smatram kako developera treba pohvaliti što se odvažio posvetiti ovoj zaista jedinstvenoj ideji, bez obzira što izvedba u nekim segmentima možda nije najsretnije odrađena. Unatoč problemima, put od bebe morskog psa do nabrijanog megalodona može biti vrlo zarazno iskustvo. Cijena od 40 dolara možda je malčice previsoka za sve što igra nudi, ali definitivno ju se isplati zgrabiti na kakvom popustu.

Unatoč jednako blesavoj priči, igranje Maneatera je bolje iskustvo od gledanja Jaws: The Revengea. No, poput kakvog ljetnog blockbustera, Maneater je najzabavniji kad isključite vijuge i ne zaranjate previše ispod površine gdje je vidljivo koliko je zapravo plitak taj ocean u kojem vreba ovaj morski pas.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na primjerku igre za PC. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Maneater je zadovoljavajuća fantazija moći s jedinstvenom premisom koju je najbolje kupiti na popustu, a iskusiti u mnogo malih zalogaja.

65 Naša ocjena
  • sustav progresije
  • raznovrsno i vizualno atraktivno podmorje
  • humorističan narator
  • nezgrapan sustav borbe
  • brzo se krene ponavljati
  • dosadna priča

Hrvoje Smoljić

Strastveni igrač svega što je RPG. Kada se ne troši u nekom MMO-u, u konstantnoj je potrazi za novim gaming iskustvom koje će mu proždrijeti dušu.

Komentari (30)

  • ilfenomeno11

    31.05.2020 - 22:05

    još jedan kandidat za TOTY

    • PppPP

      @ilfenomeno11, 31.05.2020 - 23:06

      Definitivno ne, igra je dosta solidna i inovativna

    • Mila Grubisic

      @ilfenomeno11, 01.06.2020 - 13:17

      hmm ne baš… igra posle 1h gameplay-a postaje sve manje i manje zanimljiva, a ovi boss-ovi ako tako mogu da ih nazovem su jednote isti i relativnp easy to kill, čak i end game final boss nije niš specijalno.

  • XLBanana

    31.05.2020 - 22:08

    ma igra je razočarala ,brzo postane dosadna i ista

    • PppPP

      @XLBanana, 31.05.2020 - 23:05

      Meni je fascinantno što su uspjeli i ovoliko zanimljivo napraviti, igrati sa morskim psom je jako limitirano već u startu

  • Venom102

    31.05.2020 - 22:51

    Čeka se Minecraft Dungeons…

    • funky0308

      @Venom102, 01.06.2020 - 21:24

      Igra se Minecraft Dungeons i ako ne spadas u mladju populaciju ili si kao ja, igre kupio da ih igras sa djetetom – ne bi bas preporucio. To je bas RPG za djecu. Nema tu price ni radnje, neke dubine.. ides kroz levele i ubijas protivnike dok ne dodjes do kraja inace dosta kratih svijetova. S obzirom da ih je svega pet, sest u osnovnoj verziji igre ubacili su po nekoliko razina tezine na svaki svijet. Za coop s friendom ako si mladji ili veliki fan Minecrafta ili coop s djetetom – OK, za igrati solo ako si ROG fan i igras Witchera ili ne daj Boze Dark Souls – onda nikako

    • Venom102

      @funky0308, 01.06.2020 - 22:24

      Hvala na info. Ma iskreno i nisam bas nesta zainteresiran za kupnju, vise me zanimalo kakva je igra posto prakticki nije bilo nikakvog hypa povodom izlaska… Eto da nema pewdiepie-a ne bih ni znao da je izasla. Ali ajde, barem ako nista nisu pretjerali sa cijenom. Maloprije gledo na ps4, 150kn s tim da ce jos dodavat besplatnih dlc-eva.

    • funky0308

      @Venom102, 02.06.2020 - 09:58

      Moras stvarno biti veliki fan Minecrafta da ti je Dungeons nesto zaista dobro. Doslovno su napravili pet, sest levela z kojima je cilj pobiti sve i doci do kraja. Tezine su odradili tako da NPCima, odnosno neprijateljima podizu lvl ili brojnost i to je to. Nema tu dugpkih RPG mehanika, nekakvog sustava borbe i sl, spelova ili ne znam cega. Npr, dobijes armor sa petom (ljubimcem) , sismisa sam dp sada jedino vidio. Nista time nisi dobio osim drugacijeg izgleda armora i eto sto taj sismis leti uokolo. Opet ponavljam, OK je to za zabavu za mladju populaciju ali ako trazis RPG u stilu Diabla, onda je najbolje odirati Divinity 2 hahaah…a jbga, ni Diablo 3 nije bas za preporuku pa jbga 🙂 . Ako se Minecraft Dungeons pojavi za 10ak eura – OK, sve preko toga jednostavno nije vrijedno para. Originalni Minecraft je nesto potupno drugacije i ne bih ga nazvao igrom (samo) za mladju populaciju, stvarno se cuda daju izvesti u njemu, ovo je ipak nesto potpuno drugacije i daleko je to od dobre igre. Probleme sa serverima i spajanjem, pucanjem coop meca sekundu prije nego ti da loot za pobjedjenog bosa bolje ni ne spominjati

  • PppPP

    31.05.2020 - 23:00

    Igor će poludit kad vidi ocjenu, dobit ćeš otkaz hrvoje 🤣

    • Demon90

      @PppPP, 01.06.2020 - 00:13

      Ocjena je solidna. Misije su užasno repetitivne i glupe. Jedino je zanimljivo slobodno se kretati i jesti sve pred sobom al i to dosadi nakon nekog vremena kad evoluiras.

    • Hrvoje Smoljić

      @PppPP, 01.06.2020 - 09:08

      Sva sreća da on napravi zanimljiv video i od igre s ocjenom 25 inače bi bio na tankom ledu 😀

  • Ovcaodnovca

    01.06.2020 - 11:26

    ja sam za ovo dao 40€, sin napo….. proslo smece je bilo Predator…. al sta ces djeca

  • Mila Grubisic

    01.06.2020 - 13:12

    Misije glavne priče ubrzo postanu dosadne i sve nekako iste. 40 evra za “kao” RPG u kojem si morski pas nije malo.

  • Lovro Maroševac

    01.06.2020 - 13:53

    Narator je definitivno pun pogodak. Drži te da igraš, čak i kada igra evoluira u monotonu dosadu.

  • Klaudio89

    01.06.2020 - 17:08

    mene je ova igrica ozbiljno zainteresirala i gledao sam sva 3 videa,oduševljen sam što sama igrica ne poprima taj tip da sam namještaš borbu kao sve ostale RPG igrice,već ima i puno borbi i jedenja,jedino šta uvijek naletiš nekad na te iste bosseve umjesto da naletiš na nekog koji je puno ozbiljniji sa tim glavnim bossom,uglavnom,svugdje se uokolo vrtiš i traźiš mnogo toga neobrađenog,nešto kao u InFamousu sa sličnom potragom u maketama,BTW,može sama igrica biti i bolja da su se malo bolje u tome svemu potrudili

  • Premelo172

    01.06.2020 - 17:18

    Jebote 40 e, pa ovo na mobitelu za džabe igraš isto sve apsolutno.

    • Petar Marjolovic

      @Premelo172, 01.06.2020 - 17:45

      Kakav crni mobitel, igranje na mobitelu nije ni do nožnog prsta igranju na konzolama ili PC-u.

    • Premelo172

      @Petar Marjolovic, 01.06.2020 - 18:49

      Je al onda ak već dajem 40e očekujem da bude nešto kvalitetno, igrica je ista ko ova na mobitelu, razlika je jedino u grafici gameplay isti, premisa mi ista, isti protivnici. Ako ti za ovo hoćeš dat 300 kuna super, ja za 50 kuna ovo me bi uzeo pozz

    • Petar Marjolovic

      @Premelo172, 01.06.2020 - 20:57

      Nađi mmi igru sa istim gameplayom, zanima me taj masterpiece za mobitele.

    • ivica55

      @Petar Marjolovic, 01.06.2020 - 21:55

      mozda je mislio na Hungry Shark Evolution

    • Premelo172

      @ivica55, 02.06.2020 - 03:15

      Bogu fala da sam mislio, za ovo sam davno rekao da je hungry shark na konzoli s boljom grafikom, a sudeći po recenziji nisam puno fulao u procjeni.

    • Premelo172

      @Petar Marjolovic, 02.06.2020 - 03:00

      Da hungry shark, imaš morskog psa koji jede ribe, druge predatore, ribari ga love. Imaš bossove koji su krkanske živine ili ronioci/ribari/brodovi. Jel ti se čini velika razlika u gameplayu? I nemoj me maltrat s pričom nije isto mobitel i plejka, bogu fala da nije Al bome ni ja ne dam 40e da ovo gledam na većem ekranu

    • Premelo172

      @Petar Marjolovic, 02.06.2020 - 03:12

      Hungry shark evolution, ne znam koja je razlika u gameplayu, imaš morskog ćuku, jedeš ribe i ljude, bosaovi su krkanske živine i ribarske brodice u čem je razlika sine?

    • SonOfZeus

      @Premelo172, 01.06.2020 - 17:49

      Lol, ne

  • funky0308

    01.06.2020 - 21:26

    Sve aktivnosti i misije, bilo glavne ili sporedne u igri podređene su razvijanju bebe morskog psa do veličine megalodona koji je negdje usput dobio na evolucijskoj lutriji pa može i razviti supermoći. – haha 🙂 A dobro, izvukla se igra ne vizualne i hrabrost sto je netko ovako nesto lijepo pretvorio i ovo ali OK. Neka nama i takvih igara, mozda ce dvojka biti jos ludja i na kraju i bolja

    • marjanovicut

      @funky0308, 02.06.2020 - 00:21

      Draze su mi ovakve igre no nekakvi AAA naslovi koji su mi inovativni i smeli nego najjaci AAA naslovi koji igraju na sigurno.

    • marjanovicut

      @marjanovicut, 02.06.2020 - 00:22

      Okej sta je ispao ovaj komentar…uglavnom draze su mi ovakve inovativne i smele igre nego AAA naslovi koji uvek igraju na sigurno 🙂

  • Ika1009

    03.06.2020 - 22:44

    Mene je igra zainteresovala zato što ima originalnu ideju i ja sam fasciniran dubinom mora. Igra jeste repetitivna i moja najveća zamerka je to što se ne može ići veoma duboko. Vole bih da se može ići do 1000m dubine i da se na većoj dubini viđaju različite ribe i da more bude tamnije i tamnije, tako da bi morao da unapredis ajkulu sa nekom lampom da bi išao dublje.

  • Ika1009

    03.06.2020 - 23:33

    Bila bi dobra promena da su dodali kao novi skill tree za otkljucavanje moci kao u ac originsu ili spidermanu ili nekim drugim likovima kao i kostumizaciju likova. Bilo bi dobro da mozes da podesavas izgled ajkule na primer u hammerhead ajkulu i slicno.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?