Smatram da 2K i Visual Concepts svake godine uspijevaju isporučiti vrhunsku košarkašku simulaciju s kojom moramo cjepidlačiti da joj nađemo minuse. Omjer dobivenih noviteta i negativnih promjena u NBA 2K serijalu redovito je na strani napretka. Svake godine odigram barem dvjestotinjak sati aktualnog izdanja pa se ne ustručavam reći sljedeće: koliko god to zvučalo kao da se ponavljam iz godine u godinu, s NBA 2K18 ponovno imamo najbolju i najrealističniju simulaciju košarke na tržištu. Daleko od toga da je savršena, ali je definitivno najbolja u ponudi.
Mehanika gameplayja na terenu nije se mnogo mijenjala ove godine. Kontrole su uglavnom zadržale poznatu konfiguraciju pa se povratnici u NBA 2K neće morati privikavati na nešto novo. Za igrače koji nisu upoznati s kontrolama ove košarke, poput Igora koji je snimio svoj priprosti video komentar, postoji tutorial u kojemu svatko može naučiti apsolutno svaki potez uz jasnu video demonstraciju onoga što bi trebalo izvesti. Ovo je zapravo genijalna stvar jer sam neki dan i pored veteranskog NBA 2K statusa u tutorialu otkrio nekoliko stvari za koje nisam znao da se mogu izvesti.
Oduševio me unaprijeđeni drive in/crossover sustav s kojim igrač sada ima veću šansu ulaza pod koš pored protivnika koji ga čuva, pa takve situacije napokon više ne završavaju nerealnim blokadama sporih centara. Ranije bi se znalo dogoditi da idem u crossover kojeg izvedem maksimalno dobro, prođem tog sporog centra i na pokušaju polaganja ili zakucavanja taj isti spori centar me ekspresno zaustavi u toj namjeri. To je sada popravljeno i dobro izbalansirano.
Uz novi drive in/crossover sustav igrač sada ima veću šansu ulaza pod koš pored protivnika koji ga čuva.
Neke situacije poput odbijanja lopti od igračevih ruku ili skakanje za loptu sada izgledaju još prirodnije i realnije. No, ono što umanjuje napredak tih svih unaprijeđenih stvari jest clipping. Igrač u koliziji s protivnikom često ulazi u njega rukom ili dijelom tijela, a taj clipping je dosta izraženiji nego li prijašnjih godina, vjerojatno baš zbog novog drive in sustava.
Slogan „Where amazing happens“ koristi se već dugo vremena za NBA ligu, a NBA 2K18 ga proširuje uz poruku Kyriea Irvinga: „Basketball isn’t a game, it’s an art form“. Košarka je doista komplekstna igra, a NBA 2K18 ima svoju dubinu, kako na samom terenu, tako i u ponudi različitih modova. Pod „Play Now“ modom nalazimo nekoliko tipova kreiranja meča, bilo da se radi o klasičnom meču ili utakmici koja je zakazana u stvarnosti te povlači statistike iz prave NBA lige. U sklopu ovog moda možete odigrati i online utakmicu, onako – na brzinu, a matchmaking ide u prilog toj brzini jer radi bez ikakvih poteškoća.
2KU mod ponovno nam nudi freestyle na terenu, igranje treninga s jednom NBA momčadi podijeljenom na dva tima, šutiranje na koš te treniranje trenerske taktike. Blacktop mod je i dalje tu; a daje nam mogućnost hakla jedan na jedan pa sve do pet na pet igrača, gdje možete birati igrate li preko cijelog terena ili klasičan hakl na jedan koš. I na kraju, tu je već spomenuti tutorial mod iliti 2KU Tips Glossary.
Dalje su tu standardni MyCareer, MyTeam, MyLeague i MyGym modovi u kojima svaki ljubitelj košarke može pronaći nešto za sebe. Osim lijepo uređenog i stiliziranog menija, postoji još i NBA 2KTV sa ažuriranim epizodama. Voditeljica Rachel DeMita približava nam kroz „televiziju“ odnos NBA 2K zajednice s NBA igračima, a moram priznati da iz godine u godinu izgleda sve bolje. To približavanje, je li, ali i sama Rachel.
MyCareer mod je ove godine doslovno put od trnja do zvijezda.
MyCareer je mnogima i najvažniji mod igre u kojem se kreira vlastiti košarkaš i vodi prema vječnoj NBA slavi, odnosno po naški „od trnja do zvijezda“. Hajmo reći da je ovaj naš prijevod ove godine posebno prigodan. Najviše polemika među igračima izazvale su mikrotransakcije, koje su i ranije bile prisutne u NBA 2K igrama, ali tek sada iskaču iz paštete. Ne samo da vas igra pasivno-agresivno potiče na trošenje stvarnog novca za kupovanje virtualne obuće, odjeće i rekvizite koje koristite da biste promovirali svoj NBA imidž, NBA 2K18 promovira i praksu kupovanje atributa za vlastitog igrača.
Igru plaćate 60 eura, no za dodatnih 30 možete odmah usavršiti svog lika. Okej, to je opcionalno, ali je zahvaljujući tome običan napredak u karijeri usporen, što je zgrozilo fanove ovog serijala. Uostalom, nije problem samo u tome. Dio karijere dijelite s drugim igračima u online okruženju i povremeno ćete poželjeti zaigrati hakl s njihovim avatarima. Isto sam poželio i ja. Napravio sam lika na svoju sliku i priliku, prišio mu vlastitu facu preko mobilne aplikacije, krenuo u svoju NBA karijeru na sam dan izlazak igre. Kadli gle čuda – u haklu me dočekali likovi s 90+ rejtingom, kojima ne mogu apsolutno ništa. Na dan izlaska, rejting 90+ za koji običnim igranjem trebate utrošiti više od 50 sati. Pa vi recite da vam ne smeta ako su mikrotransakcije opcionalne.
Najveći novitet MyCareer moda ove je godine kvart po kojemu se slobodno možete kretati kao da igrate Simse.
Hakl o kojemu pričam odvija se kroz glavni ovogodišnji novitet MyCareera, a to je NBA Neighborhood, malo veći kvart u kojem osim raznih terena i boravka na njima igrajući razne igre imamo priliku provoditi vrijeme kao da igramo Simse. U Neighborhoodu osim haklanja možemo i šopingirati, tj. kupovati službenu i neslužbenu odjeću i obuću. Prvi put kad odete na šišanje i brijanje ljudi u brijačnici dočekat će vas poput lokalnog celebrityja, a na poklon ćete dobiti JBL slušalice. Osim brijačnice, tu je i službeni NBA dućan, Footlocker, i na kraju tattoo majstorska radnja – jer kakva ste to kmica ako u NBA ligi nemate tetovažu.
NBA karijeru u 2K18 počinjete prijavom na košarkaški turnir gdje bivate izabrani za sljedeći turnir i tada dobijete ponudu od lokalnog agenta da preuzme vašu NBA budućnost u svoje ruke. Sami odabirete momčad u kojoj želite započeti svoju karijeru, odlazite u trening kamp te se upoznajete s trenerom i igračima. Uz vas je vaš suigrač Wells koji se trudi biti kompanjon i manje-više sudjeluje u svim animiranim scenama.
Karijeru otvarate rejtingom 60 i jako je teško probiti se i doprinijeti svojem timu s obzirom na to da ste najslabija karija na terenu. Najsporiji ste, najlošije reflekse imate i daleko najlošiji šut. No, malo po malo, uz neizbježno grindanje dižete rejting svojem liku i svakom novom utakmicom vam je sve lakše i lakše. Naravno, osim u uličnoj košarci s online protivnicima gdje se točno osjeti inferiornost u odnosu na onoga tko instantno nabilda svog lika koristeći mikrotransakcije i već od prve utakmice u karijeri dominira NBA parketima.
Grafički gledano, NBA 2K18 nije mnogo napredovao u odnosu na prethodno izdanje. No, kako je to prošle godine bio zavidan grafički prikaz, još uvijek ne izgleda kao da je igra grafički zastarjela. U formu je zato konačno došla i glazbena podloga. Soundtrack donosi neke od najpopularnijih pjesama kao i povratak nekih legendarnih stvari koje smo navikli čuti u ranijim NBA 2K naslovima, kao i one već pomalo zaboravljene iz NBA Live serijala prije 15-ak godina. Sve u svemu, glazbom sam ugodno iznenađen, i mislim da je definitivni korak prema boljemu jer moram priznati da sam u prethodnim igrama bio frustriran prilično mlakim, nemotivirajućim soundtrackom.
NBA 2K18 ima daleko najbolju komentatorsku ekipu, bez konkurencije.
Komentatorska elita u studiju i (su)komentatorska sila uz teren zadužene su za sate i sate novih razgovora, komentara, šala i priča. NBA 2K serijal ima daleko najbolju komentatorsku ekipu, bez konkurencije. Najposebniji trenutak mi se dogodio kada sam u svojoj karijeri vodeći franšizu Boston Celticsa, u drugoj utakmici sezone, prvoj domaćoj utakmici slušao cijelo prvo poluvrijeme Kevina Garnetta, inače legendu Bostona i Minnessotte, kako priča o svojim počecima u NBA ligi i općenito o košarci i što ona njemu znači. Protrnuo sam i gotovo pustio suzu za tih dvadesetak minuta priče koje su me toliko naježile.
Suzica radosnica okvirno sažima moje oduševljenje ovogodišnjim izdanjem NBA 2K serijala, ali pokušat ću što objektivnije zaključiti čitavu kritiku. Novi gameplay elementi osvježili su igru taman toliko da nisam dobio osjećaj kao da igram blago nadograđenu verziju 17-ice. Međutim, ne namjeravam zanemariti ogroman propust s mikrotransakcijama kojima se može kupiti sve i svašta, uključujući i ono napredak lika. Kupovanje atributa je nož u leđa svima kojima je MyCareer mod jako važan. Pardon; ne svima, očito ima i ljudi koji su mikrotransakcije dočekali s oduševljenjem.
Šteta je što takva odluka baca mrlju na inače odličan proizvod jer kvari balans u online komponenti koja je važan čimbenik igre. Nadajmo se samo da će developeri igre naučiti lekciju te da mikrotransakcije neće postati pravilo budućih NBA 2K igara. Srećom, ako imate svo vrijeme ovoga svijeta i ne smeta vas malo grindanja, ili ako vas MyCareer uopće ne zanima, NBA 2K18 je još uvijek kralj košarkaških simulacija.
YeYa
02.10.2017 - 20:20Slažem se s recenzijom, jako dobra igra.
Retr0
02.10.2017 - 20:21Zašto vise ne pravite video recenzije za igre.
Czar
@Retr0, 02.10.2017 - 20:30Polako postaješ naporan s postanjem ovog pitanja pod gotovo svakim člankom.
Već je bilo nekoliko puta rečeno da videorecki više neće bit jer im više odgovara tekstualni oblik + letsplay.
Sackboy
@Czar, 04.10.2017 - 15:52E pa nama čitateljima ne odgovara pa se žalimo. Kako bi trebalo doći do promjene šutnjom?
boris 34
@Retr0, 02.10.2017 - 21:42Pa da,u svakom komentaru isto pises
Sackboy
@boris 34, 04.10.2017 - 15:52Kada je isti problem isto pišeš 🙂
boris 34
@Sackboy, 04.10.2017 - 17:00Oke hah
Texas Flood
02.10.2017 - 21:58Znam da većini ljudi nije bitno, ali po meni jedan veliki minus je izbacivanje euroleague klubova iz ovogodišnjeg izdanja.
Cole
@Texas Flood, 02.10.2017 - 22:59Nije mi to bitna stavka bila, pa je nisam ni spomenuo u reci, no da bi bilo lijepo da su je ostavili bilo bi. No Euroliga stvarno nema nikakve veze s NBA-om pa im se to nemože zamjeriti.
Texas Flood
@Cole, 03.10.2017 - 09:57Navodno istekla licenca ili tako nešto. Istina da nema nikakve veze, ali mogli bi izgubiti dio kolača u europi. Možda zanemariv dio, a možda i ne. Vidjet ćemo.
Shadowman
03.10.2017 - 11:47Definitivno prevelika ocjena, obzirom kako su prethodne inačice bile ocijenjene te obzirom na hrpetinu negativnih stvari koje su vezane uz ovogodišnji NBA.
S novinarske strane, naaajviša realna ocjena bi trebala biti 80, a s korisničke strane, obzirom na cijenu igre i sve ostalo loše što se veže uz istu – i 50 je previše.
Cole
@Shadowman, 03.10.2017 - 20:50Ti kužiš da je recenzija osobno mišljenje bazirano na perspektivi, iskustvu i argumentima? Što je to novinarska realna ocjena? To što je tebi realna ocjena meni možda nije, nekom trećem opet je, četvrtom opet nije i tako možemo u krug danima.
Shadowman
@Cole, 05.10.2017 - 01:15Perspektiva, iskustvo i ARGUMENTI. E pa upravo argumenti su ti koji recenziji daju ocjenu kakvu zaslužuje, dok perspektiva ne može biti ista kod “profesionalnog recenzenta” i “običnog” igrača te je samim tim subjektivna. Iskustvo recenzenta u dotičnom žanru daje dodatnu vrijednost, težinu i ozbiljnost napisanog. Slijedom navedenog dolazimo do (izmišljenog) termina novinarska ocjena, a to sam spomeuo iz razloga što NIJE isto pisati o igri koju si DOBIO na recenziju od nekoga s kim želiš “biti i ostati ok” (da budem razumljiv) i kada za tu igru isprsiš jednu mjesečnu ratu dječjeg vrtića. 😉
Ako si igru platio nemali iznos novčića, imaš duuugogodišnje iskustvo u gaming svijetu, onda svakako i očekuješ gotov proizvod za te novce, a svakako ne poluproizvod koji će te više nanervirati nego zabaviti (pri tome ne mislim na rezultat u samoj utakmici). U svakom slučaju, siguran sam da razumiješ o čemu “govorim”, a s druge strane opet u potpunosti razumijem tvoju stranu i sve ostalo vezano uz dotičnu recenziju. Inače, recenzija je skroz ok, dapače, dobro napisana, samo što je ocjena ipak maaalo (puno) previsoka. Čisto da potkrijepim nečim ovu moju tezu, podaci sa Metacritica su sljedeći: Metascore – 42 critics, 82 prosječna ocjena; User Score – 402 ratings, 1.8 prosječna ocjena! Dakle, 402 ocjene korisnika i prosječna ocjena 1.8. OK, to ne znači da je baš i to realna ocjena, ali ako je tako nisko – e pa onda tu sigurno nešto smrdi… 😉
hyperion
04.10.2017 - 13:47Malo kasnim, ali zanima me za career mode, jesmo li i dalje nekako primorani napravit afroameričkog lika, jer bilo je čudno napravit bijelca, a govor mu kao iz harlema ?
Shadowman
@hyperion, 05.10.2017 - 01:23Ako želiš igrati My Career, NEMOJ! Drži se starijih verzija ili pričekaj dok (nadam se) izbace meeeeega patch i poprave 1874356 njesra koja career čine noćnom morom. Možeš pogledati okolo (Steam, Metacritic…) što sve ekipa piše, meni bi trebalo dva dana da sve nabrojim. Glede samog lika, možeš napraviti i samog sebe (što je ok riješeno), ali je glas aaaajmeee! Takav da mi se smiju svi koji “me” čuju dok brbljam na ekranu. Svrati na YT pa poslušaj i pogledaj… 🙂
hyperion
@Shadowman, 05.10.2017 - 09:47Ok, hvala. 😀