HCL.HR

Recenzija

Predator: Hunting Grounds

Lov na dosadu

Hrvoje Smoljić

Svaki put kad čujem da nam stiže nova Predator igra pripremim se na razočaranje. Tijekom godina smo imali zaista šaroliku ponudu igara s ovim opakim vanzemaljcem u glavnoj ili sporednoj ulozi.  Uživao sam u Predator Concrete Jungle, no ostale su nažalost više manje bile ispodprosječne i daleko od punog potencijala kojeg sa sobom nosi ikona poput Predatora. Uvijek se pitam: koliko teško može biti? Pa imamo već mnoštvo igara gdje se skrivamo, lovimo i uhodimo plijen, inflitriramo baze i ubijamo ljude. Bilo koja Assassin’s Creed igra treba samo koji komad napredne tehnologije i imamo savršenu Predator igru.

No, suprotno tome, netko je došao na ideju da Predator igra mora biti 1v4 multiplayer akcijska pucačina pa smo dobili Predator: Hunting Grounds. Što to u prijevodu znači? Znači kako će kako će ova recenzija biti kraća jer ne moramo trošiti vrijeme na priču koje ni nema.

Igra ima samo jedan mod gdje na odabir nudi ili Predatora ili jednog od članova četverločlanog tima vojnika te igrače baca na mapu gdje svatko ima zadani cilj. Predator naravno mora poubijati sve igrače, dok vojnici moraju izvršavati određene zadatke po mapi, boriti se protiv NPC vojnika te se na kraju evakuirati helikopterom na zadanoj lokaciji.

Hunting Grounds nudi samo jedan mod i odabir između Predatora ili ljudskog vojnika.

Možda Predator: Hunting Grounds nije igra koju sam htio, ali moram priznati kako ideja, barem na papiru, nije loša. Tonom igra definitivno puca na prvi i uvjerljivo najbolji Predator film gdje usamljeni Predator mora polako uhoditi plijen i čekati savršenu priliku da bolje naoružane i brojnije neprijatelje usmrti jednog po jednog. Nažalost, konačna izvedba te ideje daleko je od idealne.

Prvo što moram svakako napomenuti je problem matchmakinga. Ako želite igrati s Predatorom, matchmaking zna biti nevjerojatno dugotrajan. Pod nevjerojatno mislim na minimalno 15 minuta, a u nekoliko sam slučajeva dogurao i do apsurdnih 45 minuta traženja meča. Ne znam radi li se o činjenici kako svi žele igrati s Predatorom ili kako igru ne igra dovoljno igrača da bi se uopće uspostavio velik broj četveročlanih timova za njegove protivnike. Rezultat navedenog je kako sam dobar dio vremena proveo igrajući se vojnika za koje je matchmaking nešto podnošljiviji i rijetko kad pređe pet minuta.

Matchmaking za Predatora zna biti strahovito dug pa je lakše jednostavno igrati se vojnika.

Mečevi traju po 15 minuta, a odvijaju se na jednoj od tri džunglom prekrivene mape koje su toliko slične da se razlika jedva i primijeti. Svaka sadržava dvije ili tri generične baze u kojima NPC vojnici stoje i žale se kako im je grozno što uopće tamo moraju biti, a ja ih u potpunosti razumijem.

Oni zapravo služe samo kao topovsko meso koje usporava igrače u izvršavanju repetitivne šašice zadataka koje je kao vojnik potrebno ispuniti prije evakuacije. Izrazito su slabašni, a umjetna inteligencija im je dalek pojam s obzirom da bezglavo trčkaraju i čekaju na otvorenom da ih se ubije. No, ni to nije pretjerano zabavno jer je mehanika napucavanja barem sedam koplja ispod igara poput Call of Dutyja, a često sam imao osjećaj kao da igram FPS star 15 godina.

Mape su jednolične, a napučene su praznoglavim NPC vojnicima.

Igranje vojnika brzo dosadi, a njegov najuzbudljiviji dio je definitivno obračun s Predatorom, ali i napetost uzrokovana činjenicom kako on negdje gore skače kroz krošnje ili proizvodi svoje karakteristično “režanje”.

Igranje s Predatorom je s druge strane nešto zabavnije. Očekivano, on je fizički znatno sposobniji i može se penjati po drveću, skakati 100 metara u daljinu, biti nevidljiv, upotrebljavati toplinski vid, i uz sve to koristi mnogo zabavnija oružja. Osim poznatog plazma topa na ramenu, tu su i njegova druga prepoznatljiva oružja poput pištolja koji ispucava mreže, pametnog diska, luka i strijele i futurističkog koplja. Ograničen je samo u pogledu energije koja se troši pucanjem iz plazma topa te korištenjem nevidljivosti i termalnog vida, a regenerira njihovim isključivanjem.

Igranje s Predatorom zna biti zabavno, ali multiplayer priroda igre donekle pobija bit samog lika

Gameplay s njim podrazumijeva gerilski pristup ratovanju i čekanje da tim vojnika bude dovoljno okupiran NPC protivnicima i zadacima kako bi mogli brzo napasti te se jednako brzo povući.

Nažalost, kao i kod igranja vojnikom kontroliranje Predatora zna odavati dojam strahovite neispoliranosti. Predatorov parkour je naorčito nezgrapan jer često nalikuje kao da kontrolirate turbo vjevericu na steroidima umjesto izrazito inteligentnog prašumskog lovca. Igra crvenom bojom označava grane po kojima se moguće kretati, ali vas automatski prebacuje s jedne na drugu čim se približite rubu što je često rezultiralo da moj panični bijeg od vojnika izgleda kao da igram s priglupim početnik Predatorom koji se od nervoze grči u kutu nekog drva.

Napucavanje i animacije kretanja često znaju biti vrlo nezgrapne i nedostaje im fluidnosti

Kao što sam spomenuo, meč završi ako Predator pobije sve vojnike ili oni njega, ali i ako vojnici nakon svih zadataka uspješno izvrše “get to the choppa”. U potonjem slučaju, Predator mora ubaciti u petu brzinu želi li pobijediti. To podrazumijeva napuštanje svih pretenzija na šuljanje i ulazak u direktan sukob koji često rezultira njegovom smrću.

Ako se to dogodi, još uvijek ima vremena da počisti neprijateljski tim aktivacijom uređaja za samouništenje koji oni mogu deaktivirati ili pobjeći izvan radijusa eksplozije. Kraj svakog meča sa sobom nosi iskustvene bodove koji otključavaju opremu, ali i valutu s kojom je moguće kupovati raznoraznu kozmetiku što predstavlja jedini motiv za kontinuirano igranje. Igra ima i kutije s lootom koje se zasad kupuju isključivo spomenutom valutom, a bacaju tri nasumična komada kozmetike.

Glavni razlog za kontinuirano igranje je otključavanje dodatne opreme i kozmetike za Predatora i vojnike

Po meni je općenito najveći problem ove igre činjenica kako se radi o isključivo multiplayer igri gdje potreba za balansiranjem “frakcija” ubija čitavu fantaziju moći koju bi trebali imati s igrajući s Predatorom. 15-minutni limit ne dopušta pažljivo uhođenje plijena, a sam je Predator suviše mekan da bi se direktno suočio s timom vojnika ako se oni, kao što je obično slučaj, drže zajedno. To također znači kako je gotovo nemoguće izvesti stealth kill ili napraviti trofej od palog igrača s obzirom da će vas u pokušaju ostali članovi tima zasuti mecima.

Uz to, Predatora je vrlo lako spaziti među drvećem, a moguće ga je i pratiti dok se povlači budući da luči hektolitre svoje flourescentne krvi kada je ranjen. Iako ima pristup određenim perkovima koji mogu donekle umanjiti ove probleme, često mi se dogodilo da sam kao Predator upravo ja postao lovina što je zaista porazna činjenica.

Igra je i s grafičke i s tehničke strane poprilično razočaravajuća. Iako i na PC-u igra izgleda jednolično i mlako, veći framerate igranje čini nešto podnošljivijim iskustvom. S druge strane, PlayStation 4 verzija igre, čak i na Pro inačici konzole, jedva ide u 30 frejmova, a pati i od sporog učitavanja tekstura, loših animacija i brojnih bugova.

Jedino što apsolutno mogu pohvaliti je zvučna strana igre. Osim prepoznatljivih zvukova koje proizvodi Predator i njegova oprema, dizajn zvuka za vrijeme gameplaya je napravljen toliko dobro da je moguće u potpunosti se osloniti na njega za orijentaciju. Glazba je također odlična, a preuzeta je dikretno iz filmova čime značajno doprinosi autentičnosti iskustva.

Sve u svemu, Predator: Hunting Grounds nudi jako malo za svoju cijenu, a naročito je neisplativ na PlayStationu gdje zahtijeva i pretplatu na PS Plus. Nećete tu pronaći niti zadovoljavajuće FPS iskustvo niti ćete moći iskusiti užitak lova i nadmoći koja bi trebala ići uz Predatora. Puno o igri govori kako je daleko najbolje iskustvo koje sam u njoj imao bio ulazak u privatni meč gdje sam se bez drugih igrača kao Predator iživljavao nad NPC vojnicima.

Trebalo je tu još puno rada kako bi i ovo što smo dobili bilo na zadovoljavajućoj razini ispoliranosti, a onda još toliko za razvoj sadržaja kojim bi opravdali igrinu punu cijenu. Da, moguće je rijetko, kada se planeti poravnaju, doživjeti pokoji uzbudljiv meč u skladu s vizijom proizvođača, ali češće ćete kao Predator s ovom igrom uloviti jedino čistu dosadu.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na primjerku igre za PlayStation 4. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Predator: Hunting Grounds je još jedan frustrirajući neuspjeh realizacije legendarnog lovca u igrivom obliku.

49 Naša ocjena
  • igranje s Predatorom, ponekad
  • zvuk i glazba
  • strahovito neispoliran gameplay
  • vizuale i tehnički problem
  • premalo sadržaja
  • dugotrajan matchmaking

Hrvoje Smoljić

Strastveni igrač svega što je RPG. Kada se ne troši u nekom MMO-u, u konstantnoj je potrazi za novim gaming iskustvom koje će mu proždrijeti dušu.

Komentari (26)

  • Noproblemoguy

    30.04.2020 - 20:25

    Nisam mislio da će biti tako loša ocjena,pomislio sam da će bit dobra igra,al eto

    • Agent

      @Noproblemoguy, 30.04.2020 - 20:35

      Jako je dosadno ako nisi predator

    • Demon90

      @Agent, 30.04.2020 - 21:28

      Ma jako je dosadno i kao predator

  • Lovac

    30.04.2020 - 20:48

    Ova licenca zaslužuje igru tipa Alien: Isolation.

  • Sayan

    30.04.2020 - 21:12

    Katastrofa,nemogu vjerovati da u ovo vrijeme neko moze izbaciti nesto ovako lose.Mislim da je ocijena jos i dobra.

  • Demon90

    30.04.2020 - 21:30

    Ma slažem se s ocjenom nakon besplatnog triala odmah sam rekao ako ovo izbace kao što planiraju biti će katastrofa. Matchmaking je bio a čini se i ostao užas. Predator je nevjerojatno slab ako ide na više od jednoga vojnika. NPC je samo tu da smeta kao što i recenzija kaže. A sami parkur je žalostan

  • Duanador

    30.04.2020 - 22:03

    ma cim sam cuo da je iskljucivo multiplayer znao sam da ce biti lose. Predator je odlican teren za singleplayer. Steta.

  • Smike

    30.04.2020 - 23:13

    Ja svakako i ne volim ovakve igre gdje ovisim od milion stvari. Petak 13 igrao malo i dosadilo mi. Ja se još sjećam one prve igre AvsP na pc-u gdje si igrao i sa predatorom marincem i alienom i sva tri lika su fenomenalna. Najviše sam čak i uživao igrati sa marincem i u strahu čekati hocu li naletiti na aliana ili predatora.

    • vlatko2003

      @Smike, 01.05.2020 - 10:44

      ja sa alienom i pentranjem po zidovima,zakon

  • Bocwana

    01.05.2020 - 00:06

    Bit ce da je onda ipak Prdator… 😏

  • Indigo83

    01.05.2020 - 00:17

    Meni je nepojmljivo da se nemože napraviti dobra Predator igra već duuuugih 20 godina.Zadnje kaj je valjalo je AvP 2 iz 2001.

  • zagorski-rambo

    01.05.2020 - 01:23

    Ghost recon wildlands je imao onu jednu misiju ubit predatora koja je bila sto put bolja od ovog sranja

  • GAMEmaher

    01.05.2020 - 01:52

    Igra će se vjerovatno updateom poboljšat a lako moguće i nudit free kroz pretplate već samo da zaživi… Sve u svemu ne vuče da kupim.

  • Kloby

    01.05.2020 - 09:47

    Igram igru skoro od datuma izlaska..igra je kao film prvi dio da treba jos optimizacije,popraviti nekih sitnih bugova .. matchmaking se ceka vise za predatora za fireteam se malo ceka. Posto je to illfonic bit ce tu puno updatova popraviti ce oni to ..ali ocjena 49 je premala..jer igra je dosta zabavna dok se napucavas sa onim gerilcima sama cinjenica da je predator u krosnjama ispustajuci svoje zvukove je top pogotovo sa slusalicama 🙂 kad se sjetim da je death stranding dobio 92 a igra uzas.

    • BoneDigger

      @Kloby, 01.05.2020 - 10:11

      Sve je to nekako drzalo vodu dok nisi spomenuo Death Stranding.

    • Darac83

      @BoneDigger, 01.05.2020 - 13:56

      😂

    • Zoran Žalac

      @Kloby, 01.05.2020 - 10:12

      Nije dobio 92.

    • Kloby

      @Zoran Žalac, 01.05.2020 - 10:28

      90 ispravak…:)

    • SanKa

      @Kloby, 01.05.2020 - 15:12

      sve mi je jasno kad sam vidio zadnju rečenicu. uspoređuješ neispolirano smeće koje je multiplayer igra sa AAA SP naslovom. Kruške i jabuke. Mora da imaš 14 godina, barem se nadam.

    • moordrak

      @SanKa, 01.05.2020 - 22:33

      Znač AAA igre po defaultu moraju biti dobra? Ma tko ti je to rekao?! DS je ispolirano, precijenjeno AAA smeće od igre na koje sam nažalost potrošio 550kn, i ne, nemam 14 godina.

    • SanKa

      @moordrak, 02.05.2020 - 18:09

      naravno da moze biti lose…ja sam ukazao na to da on usporedjuje multiplayer igru od nekog klošarskog studija koji nas je već prevario, i veterana gaming industrije koji je dao punkrvni SP nastavak.. I ofc, u redu je da ti je igra loša. Rekao sam mu da ima 14 godina zbog nepovezanog argumenta, ne prejudicira da ljudi kojima nije legao DS imaju 14. Bivaj mi dobro

  • personauser

    01.05.2020 - 10:15

    Trebali su ponisititi cijelu igru i krenuti od pocetka sa razvojom igre, kao sta je Nintendo vratio Metroid Prime 4 na pocetak razvoja same igre.

  • Toma_HR

    01.05.2020 - 13:11

    Točno to sam očekivao od glupog asimetričnog MP-a.

  • SanKa

    01.05.2020 - 15:13

    ovo je bilo svima jasno kad se vidjelo da ga radio studio odgovoran za katastrofalno smeće od friday the 13th. znao sam da će ovako biti i baš mi je drago… već drugi put ti klošari izdaju nedovršenu igru, a ovce kupuju. Nadam se da im je ovo zadnja igra.

  • Klaudio89

    01.05.2020 - 16:32

    nedavno sam igrao s Predatorom,ali u igrici AlienVs.Predator za PS3,svidjelo mi se kako se i sa čime se kontrolira Predator,i koja sredstva ima da bi se koristio protiv svojih neprijatelja,ovdje pak neznam kako se uopće kontrolira on i na koji način sve ostale napada

  • Nightyx

    @Letva1, 30.04.2020 - 23:06

    hcl je najavljivao, ako se ne varam u više navrata

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?