SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake

Nevolje u Bikini Dolini

Josip Klanfar

Ne mogu reći da sam jedan od onih koji su se ustajali ujutro da bi pogledali novu epizodu SpužvaBoba, jer nisam ta generacija. Ja sam se ustajao gledati neke starije crtiće, ali imam nećakinju koja je gledala SpužvaBoba pa hoćeš nećeš – ujak je morao s njom to gledati. Danas ta mala nećakinja šarafa po PlayStationu bolje od mene, pa sam se jednostavno morao uhvatiti u koštac s novim nevoljama u Bikini Dolini, jer kakav bi ja ujak bio kad bih joj rekao da nisam igrao novu SpužvaBob igru.

40€ PlayStation 4 Ustupio izdavač

ČAROBNI ŽELE

Kao i u dosadašnjim SpužvaBob igrama, stvari se zakompliciraju vrlo lako i vrlo brzo. SpužvaBob i Patrik odlaze potražiti zabavu u zabavnom parku te susreću misterioznu proročicu Kassandru koja im daje čarobni žele i puhalicu za mjehuriće. Nakon što SpužvaBob ispuca čarobne mjehuriće, prevelika količina mjehurića otvori portale do drugih svjetova i opustoši Bikini Dolinu. Naši junaci tada moraju putovati kroz sedam svjetova kako bi popravili stvari i spasili svoje prijatelje.

Nakon što SpužvaBob ispuca čarobne mjehuriće, prevelika količina mjehurića otvori portale do drugih svjetova i opustoši Bikini Dolinu.

U dogovoru s Kassandrom moramo putovati svjetovima i sakupljati žele balone, kako bi pri povratku u Bikini Dolinu ona mogla napraviti novi kostim koji nas vodi u drugi svijet. Tako je barem na papiru. U praksi sam se ubio sakupljajući taj žele u prvom svijetu, da bi kasnije shvatio kako nema nikakvog određenog broja koji joj trebam donijeti, već mi se čini da to uopće nije bitno. Bitno je da završite avanturu u jednom svijetu i onda idete u drugi.

Sami svjetovi nisu nešto originalni, ali su maštovito napravljeni, s pečatom SpužvaBob crtića. Više mi se sviđa što u svakom svijetu naučiš novu mehaniku koja je potrebna u daljnjem prelasku igre i to daje nekakvu svježinu u odnosu na prošli dio. Ne toliko same mehanike o kojima ću malo kasnije, već taj element zbog kojega svjetovi imaju šansu izgledati drugačije, a ne sve na isti kalup.

Sami svjetovi nisu nešto originalni, ali su maštovito napravljeni, s pečatom SpužvaBob crtića

Kad već spomenuh mehanike, ovdje je za razliku od prošlog dijela jedini igrivi lik SpužvaBob. Vjerojatno su zbog toga developeri morali napraviti malo drugačiju priču s mehanikama, jer bi u protivnom bilo dosadno i repetitivno.

Već sam natuknuo kako svaki svijet nosi svoju mehaniku s potpisom, pa tako možemo izvoditi karate udarce, bacati balone, jahati morske konjice i još svašta nešto da ne otkrivam sve. Međutim, baš dobar primjer je ova karate vještina – može služiti za udaranje neprijatelja, a služi i za platformiranje. To je po mom mišljenju primjer dobre mehanike, ali na žalost, nisu sve takve.

Neprijatelji prate priču s mehanikama pa ćete u svakom svijetu pronaći jednog ili više novih koji se pojavljuju i kasnije. Od riba bildera, kocki koje skaču do velikog crva; svaki protivnik predstavlja potencijalnu prijetnju, ali nije kompliciran za riješiti. Boss bitke s druge strane su možda i najveće pozitivno iznenađenje u cijeloj igri – imaju tu notu crtića, ali svaka bitka je drugačija i mogu reći da ću dugo pamtiti dizajn jedne ili dvije boss bitke. Baš onako dječje, a opet malo izazovno i raznoliko. Doduše, prva boss bitka uopće nije boss bitka, pa ako namjeravate zaigrati igru, čisto da vas to ne obeshrabri. Ostale su dobre.

PUT PUTUJE…

Dizajn kompletnog gameplaya nekako mi je ostao nedorečen. Sve se svodi na repetitivno skupljanje nečega, samo je razlika u tome što skupljate. Mislim da je glavni problem u tome što igra želi biti poput svih platformera ikada. Tako žele baloni neodoljivo podsjećaju na Wumpa Fruit iz Crash Bandicoota, ribe blokovi koji padaju na Super Maria i slično.

Ja ne znam koliko puta je meni igra objasnila kako se skače na početku.

Međutim, postoje i nekoliko primjera gdje je dizajn levela super odrađen – npr. snima se film i vi ste glavna zvijezda. Perspektiva se prebacuje sa strane i zapravo igrate 2.5D platformer. To mi je jedna od dionica koje ću pamtiti iz ove igre, a ono što brzo želim zaboraviti su tutoriali. Ja ne znam koliko puta je meni igra objasnila kako se skače na početku. Razumijem, svakom novom vještinom treba biti prikazano kako se koristi, ali jednom, ne pet, šest puta…

Grafika i cijeli taj svijet su stvarno vjerno odrađeni prema crtiću, iako je riječ o igri pravljenoj za stariju generaciju konzola. Ipak, ono što je ostalo kao problem iz prošloga dijela su rečenice koje SpužvaBob i Patrik izgovaraju tijekom igre. Nekoliko napisanih rečenica se vrte u krug. Referenci na crtić i smiješnih trenutaka ima na pretek, baš kao što se i očekuje od jedne ovakve adaptacije.

Grafika i cijeli taj svijet su stvarno vjerno odrađeni prema crtiću, iako je riječ o igri pravljenoj za stariju generaciju konzola.

Samo trajanje igre je od pet do sedam sati za glavnu priču, ovisno koliko vremena ćete provesti tražeći put. Većinom je igra po tom pitanju prijateljski nastrojena, nekada i previše, kao da vas vodi za ruku gdje trebate ići, ali bilo je dijelova gdje mi nije bilo baš jasno kuda sada pa sam malo lutao. Srećom, možete ugasiti markere za misije pa vam iskustvo postane nešto teže.

Osim glavne priče možete obavljati i sporedne misije u Bikini Dolini, kao i u svjetovima. Manje-više je to sve pronađi i pokupi određene stvari, dok u svjetovima možete skupljati zlatne špahtlice i novčiće s kojima otključavate nove kostime, nevezane za priču i napredak. S tim na umu, trajanje igre možete produžiti za dva tri sata.

BUGLONČIĆI

Uvjerljivo glavni nedostatak igre je tehnička strana. Nekoliko puta mi se dogodilo da se kamera izokrene baš kad ja skočim i izgubim život, što je za jedan platformer prilično loše. Onda ja moram štimati skok u kontra smjeru, pa se ona okrene kako treba. Bilo je i slučajeva da je nešto što treba pasti, ostajalo u zraku, ali u trenutku kada ja ovo pišem, igra još nije izašla, pa je moguće da su to i popravili.

Zaokružit ću ovo kao igru koja mi je dala jedno dinamično iskustvo. U svakom pogledu. Pomaci na bolje su jasno vidljivi u odnosu na prošli dio, ali to i nije neki kompliment jer je prošli dio platformer iz 2003. Ostaje dojam da je to sve još nedorečeno i moglo je bolje. Ako sljedeća igra iz SpongeBob serijala bude imala ovakav pomak, mogu reći da ćemo dobiti vrlo kvalitetan platformer.

SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake je solidan naslov čiji je najveći problem što nije ništa više od toga. Ako ništa, barem ne košta 80 eura za svojih sedam sati zabave.

74 Naša ocjena
  • boss bitke su iznenađujuće dobre