HCL.HR

Zaigrali smo Scarlet Nexus – akcijski RPG inspiriran velikanima animea

Hrvoje Smoljić 14.05.2021.   •   5 komentara


Ako vam spomen My Hero Academije i Bleacha prouzročava bilo kakve emocije, Scarlet Nexus mogao bi biti savršena igra za vas. Evo naših dojmova.

Postoji nekoliko vrsta igara na koje sam užasno slab, a jedna od njih su akcijske igre u stilu japanskog animea. A kako i ne bih padao na takvo što? Osim prepoznatljivog izgleda, ništa me ne vrati u djetinjstvo brže nego klasična anime priča o protagonistu koji koristi sve metode kako bi postao moćniji, usput se nekoliko puta transformira, a na kraju otkrije kako je ključ svega zapravo moć prijateljstva™.

Još kad su prošle godine svi pričali o Assassin’s Creed Valhalli i nekolicini istovremeno najavljenih igara, ja sam usamljeno slinio za Scarlet Nexusom – igri koja me strahovito podsjećala na tada tek odigrani Astral Chain za Nintendo Switch. Taj mi je dojam donekle potvrđen nakon 6-satnog druženja s igrom.

Doživljaj igranja Scarlet Nexusa je u svakom smislu kao da igrate japanski anime – sve je tu prisutno, od stiliziranih vizuala i glasovne glume pa sve do priče koja kao da kombinira elemente Bleacha i My Hero Academie. Kako? Prvo imamo određeni postotak populacije sa super moćima. Zatim imamo misteriozna čudovišta kolektivnog imena Others koji padaju s neba u želji da proždru ljudske mozgove. I na kraju imamo organizaciju zvanu Other Supression Force (OSF) gdje su osobe s moćima podijeljene u divizije vođene moćnim kapetanima. Naravno, sve je to začinjeno daškom misterija koji okružuje dva igriva lika na početnom izboru.

Scarlet Nexus je punokrvni anime u igrivom obliku.

Yuito Sumeragi i Kasane Randall u mnogim su aspektima klasični anime protagonisti. Oboje imaju moć psihokineze, a dolaze iz radikalno različitih pozadina te se oboje pridružuju OSF-u u isto vrijeme, ali s različitim motivima. Yuito dolazi iz bogate i uspješne obitelji te je često pod pritiskom u pokušaju zadovoljenja njihovih pozamašnih očekivanja dok je Kasane samozatajna, šutljiva djevojka strahovito zaštitnički nastrojena prema svojoj polu-sestri. Kojeg god lika odaberete, iskusit ćete njegovu na momente vrlo različitu perspektivu iste priče – što je odličan poticaj za odigrati igru minimalno dva puta.

Priči treba dosta vremena dok “poleti”, a početak vas stvarno zatrpa iznenađujućom količinom dijaloga s ostalim članovima OSF-a. Likova je zaista mnogo, a igra se trudi i uspijeva ih prezentirati na zanimljiv način gdje se stvari u nekim trenucima približavaju karakterizaciji likova na razini Persone. Kao i u Personi, ima tu animiranih filmića, ali veći dio dijaloga dolazi u obliku statičnih portreta likova koji su oživljeni zaista odličnom glasovnom glumom. Kasnije nekim likovima čak možete davati poklone i poboljšati odnose s njima što donosi određene bonuse ako ih odlučite povesti kao potporu u borbi.

Priče igrivih likova nude jedinstvene poglede na događaje u igri.

Priča je strukturirana u poglavljima od kojih su prvo poglavlje i dio drugog bili dostupni u preview verziji igre. Imao sam priliku lutati malim, vrlo linearnim djelićem futurističkog grada New Himuka. Tu sam mogao pokupiti nekoliko misija koje bi me onda odvele na zasebne, poprilično linearne mape gdje je cilj jednostavno doći od točke A do točke B, pritom ubijajući hrpu čudovišta i pokojeg bossa.

Osim različitih perspektiva u priči, Yuito i Kasane donekle se razlikuju i po pitanju borbe koja predstavlja pravu srž igre. Yuito preferira blisku borbu s mačem, dok Kasane to radi na daljinu koristeći noževe. Oboje mogu koristiti i psihokinezu kako bi po neprijateljima bacali čitavu hrpu predmeta razasutih levelima – od rasvjetnih stupova i komada betona pa sve do auta i čitavih vlakova i njihovih vagona. Energija za korištenje moći se nadopunjuje standardnom borbom pa igra u suštini nagrađuje agresivan pristup te ima jedan dobar ritam na koji se lako priviknuti.

Igra ima društveni sustav koji jako podsjeća na Personu te značajno doprinosi karakterizaciji likova.

No, to nije sve. Glavni adut igre dolazi u obliku gore spomenute mogućnosti da druge članove OSF-a povedete sa sobom u borbu. Oni neće biti pretjerano korisni sami po sebi, ali ono što hoće biti korisno je je mogućnost kratkotrajnog posuđivanja njihovih moći. Tako sam već u prvih par sati igre mogao svoj mač nadograditi strujnim ili vatrenim efektom, mogao sam postati nevidljiv, usporiti vrijeme i generirati oklop oko tijela.

Osim što vizualno izgledaju strahovito atraktivno, moći je izuzetno zabavno koristiti, a borbi daju sloj dubine s obzirom da su neki neprijatelji kao Pokemoni – slabi na specifične moći i njihove statusne efekte. U svakom slučaju, nadam se kako će puna verzija igre donijeti još maštovitih moći jer su za mene one bile jedan od istaknutijih dijelova igre.

Moram upozoriti kako se Scarlet Nexus po pitanju gameplaya u početku može činiti vrlo trom i tako ostaviti totalno pogrešan dojam. U početku vas neprijatelji vrlo lako mogu oboriti s nogu, nije moguće korištenje duplog skoka, napada prilikom skoka i slično. Razlog tome je što se između ostalih, te vještine koje poboljšavaju mobilnost likova moraju otključati trošenjem iskustvenih bodova.

Borba je zabavna i vizualno atraktivna, a uz osjetnu progresiju likova kontinuirano postaje sve bolja.

No vjerujte mi, progresija po levelima ide vrlo brzo pa već nakon nekoliko sati borba postaje mnogo brža, fluidnija i naravno zabavnija. Vidio sam slučajeve gdje igrači uspoređuju igru s Code Veinom i drugim soulsborne igrama, ali je borba definitivno bliža nečemu iz kataloga Platinum Gamesa, gdje opet ističem relativnu sličnost s Astral Chainom. Tko na to pati kao ja,  razveselit će ga činjenica da je u igri moguće pronaći ili kupiti (in-game valutom) raznoraznu kozmetiku te promijeniti izgled glavnih i potpornih likova, ali sam taj dio igre jedva zagrebao.

U suštini jedina primjedba koju bih spomenuo za prvih nekoliko sati igre su sami leveli u kojima se akcija odvija. Grad New Himuka dobro izgleda i nakrcan je detaljima, ali područja u koja idete na misije ponekad izgledaju kao da su uzeta iz neke PlayStation 3 igre i jedva da odražavaju igrin futuristički koncept. Ta je činjenica još više primjetna kada se u obzir uzmu odlično dizajnirani likovi, maštoviti protivnici i hrpa šarenih efekata koji u borbi pršte na sve strane.

Kada sve zbrojim i oduzmem, igra je na mene ostavila stvarno dobar dojam. Priča neće dobiti Oscara, ali je dovoljno intrigantna i prepuna zanimljivih likova u koje sam bio zaista investiran već nakon nekoliko sati igre. Akcija je izuzetno zabavna i atraktivna, a sve je upakirano u autentično anime audiovizualno iskustvo. Sve što sam vidio u prvih nekoliko sati ostavilo me gladnim za još i iskreno jedva čekam ponovno utonuti u igru i otkriti prenosi li se ovaj početni dojam na njezin ostatak.

Komentari (5)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?