Back 4 Blood

NATRAG IZ MRTVIH

Filip Zorić

Turtle Rock Studios sa svojim novim naslovom Back 4 Blood pokušava simulirati kvalitetu svog prijašnjeg hita Left 4 Dead. Čak bih rekao kako su u tome uspjeli kroz nekoliko segmenata igre. Međutim, čini se kako ova nova igra neće imati dugotrajan uspjeh kakav ima Left 4 Dead – barem ako je suditi po broju igrača. Po mom je mišljenju takva situacija pomalo tragična jer je Back 4 Blood zapravo dobra igra, ali nekoliko ju grešaka drži na udaljenosti od prijestolja na kojem je Left 4 Dead.

59,99€ PC Ustupio izdavač

Mislim da ne trebam previše pojašnjavati koncept Back 4 Blooda. Vi i još tri igrača (ili tri bota) uskačete na mapu na kojoj se morate boriti protiv hordi zombija dok rješavate zadatke. Većinski ćete ubijati obične, glupe zombije, ali ima tu i specijalnih vrsta poput Explodera koji će vas pokušati raznijeti čim vam se približi ili Stingera koji će vas htjeti zarobiti u nakupini svoje pljuvačke. Onima od vas koji su igrali Left 4 Dead će se sve ovo činiti kao žestoki déjà vu. Back 4 Blood je uveo neke sitne promjene u formulu kooperativnog napucavanja sa zombijima, ali možda je igra uzela previše inspiracije od svojih prethodnika.

Bacimo prvo pogled na jedan aspekt koji je igra sjajno odradila – prezentaciju. Teksture i modeli likova izgledaju poprilično kvalitetno, pogotovo su me impresionirali gadljivi detalji na zombijima. Što se tiče vizualnog dizajna hodajućih mrtvaca – smatram kako previše podsjećaju na ono što je već viđeno. Unatoč tome, ima tu originalnijih dizajnova poput Sleepera, zombija koji spava u gadljivoj čahuri na zidovima.

Nešto dosta specifično što moram pohvaliti jest način na koji igra koristi vizualni efekt krvi. Vaš lik će biti prekriven krvlju nakon gotovo svake bitke sa zombijima. Čini se kao čudna stvar za istaknuti, ali smatram kako je efektivna upotreba krvoprolića jako bitna za ovakav naslov koji spaja horor i akciju. Što se tiče zvuka, smatram kako je i ovdje Back 4 Blood napravio dobar posao. Bitno je to što se možete dosta lako orijentirati po zvuku unatoč kaotičnoj akciji koja se zbiva na ekranu.

Već sam nakon nekoliko partija mogao predosjetiti koje se vrste zombija približavaju mojoj ekipi. S tehničke me strane novi naslov Turtle Rock Studiosa i više nego impresionirao. Igra se u PC verziji na starijem hardveru lijepo izvodila čak i kad bi bile ogromne horde neprijatelja preda mnom, a naletio sam na svega nekoliko bugova koji su bili više komični nego iritantni. Nisam imao ni previše problema s igranjem online, iako to može zavisiti od igrača do igrača.

Jedna od ključnih stvari u kojoj Back 4 Blood briljira je samo napucavanje sa zombijima i sve što to okružuje. Oružja su jednostavno zabavna za koristiti – svaka puška ima savršeni osjećaj težine i štete kad pucate. Također je sjajna stvar što imate stvarno brdo opcija kad je u pitanju selekcija oružja i uređivanje istih. Imate raznovrsne jurišne puške, sačmarice, snajpere, pištolje te melee oružja koja su postala ikonična u ovakvim naslovima. Svaki od njih ima svoja unikatna obilježja koja će odrediti kakav ćete stil igranja imati u rundi.

Jedna od ključnih stvari u kojoj Back 4 Blood briljira je samo napucavanje sa zombijima i sve što okružuje to.

Možete i nadograditi svoju artiljeriju s proširenim magazinima, boljim nišanima i sličnim. Čudo je zapravo koliko ovaj odlično izgrađen sustav napucavanja i skupljanja novih oružja spašava igru. Kad god bih započeo novi level i osjećao lagani umor od besmislenog šamaranja zombija, sjetio bih se da ću u tom trenutku moći kupiti drugačije oružje, urediti ga i početi se ponovno zabavljati s nečim novim.

Čak imate i različite slojeve rijetkosti za sva ova borbena sredstva, što dodaje lijepe trenutke u kojima pronađete neka sjajna oružja. Ovi looter shooter elementi mi se nisu činili idealni za ovakav tip igre, ali na kraju sam uvidio da su ključni za dugotrajnu zabavu s ovom igrom.

Sad moramo popričati o problemima igre. Neki od njih se čine banalni na papiru, ali na kraju imaju veliki utjecaj na kvalitetu ovog naslova. Prvi od njih je način na koji je Back 4 Blood odradio težinu. Ukratko, postoje tri nivoa težine i čini se kao da igri fali barem još jedan koji je idealan za prosječne igrače. Jednostavno su preveliki razmaci između nivoa težine. Najlakši me jedini nije tjerao da čupam kosu od frustracije, ali je zbilja prelagan i zapravo zarađujete manje novca na taj način.

Iz tih razloga više sam puta pokušao zaigrati igru na srednjoj težini, ali tad vas igra preplavljuje s previše zombija i traži apsurdnu količinu koordinacije koja ne ovisi samo o vama nego i o drugima. Smatram kako je ovaj način igranja zahtjevan za uvježbanu ekipu, a govorimo tu o srednjoj postavci težine. Ne mogu vam opisati koliko ova mana igre zapravo utječe na zabavu. Kad god sam htio ući u brzi meč, sjetio bih se da nemam dobro balansirani način za odigrati Back 4 Blood.

Jednostavno su preveliki razmaci između nivoa težine.

Još jedan negativni aspekt je taj što vas igra praktički kažnjava ako želite igrati sami s botovima. Ukoliko zaigrate kampanju bez drugih ljudi, nećete napredovati kroz svoje battle passove (ovdje se zovu supply lines). Uz to, botovi nisu neki genijalci, tako da nemojte očekivati da će vam previše pomagati u vašem pokolju zombija. Međutim, moram spomenuti kako developeri obećavaju da će ovi problemi biti riješeni u budućim zakrpama. Progresija za solo igrače bi trebala doći u 12. mjesecu, a novi nivoi težine bi trebali biti dodani 2022. godine. To je lijepo za znati, ali bojim se da su ove mane već odvukle dosta igrača od Back 4 Blooda i da će za popravke biti malo prekasno.

U principu mi se sama kampanja u igri svidjela. Mislim da ima dovoljno varijacije u estetici. U jednom levelu ćete se provlačiti kroz prljave vode močvare, u drugom ćete biti u tunelu koji je samo povremeno osvijetljen crvenim svjetlima, a u trećem ćete upijati znanje i razbijati lubanje u nekoj knjižnici. Također postoji dovoljno varijacije u zadacima koje morate ispuniti – morat ćete raditi sve od branjenja nekog područja do pronalaska krakova nekog stvorenja koje morate uništiti.

Posebno su mi se svidjeli trenuci u kojima bi igra totalno pošizila i bacila lude stvari u vašem smjeru. U jednoj misiji u kampanji sam se pošamarao sa zombijima u baru dok je cijelo vrijeme svirala glazba na radiju. Vjerujte mi da je dosta zabavnije napucavati se s mrtvacima kad to radite u ritmu dobre glazbe. U još jednoj misiji je moja ekipa morala postaviti eksplozive na brod te nakon toga pobjeći s plovila. Problem je taj što se nije lako snaći u raznim katovima broda, što stvara dodatne tenzije. Ovakvi momenti su itekako zapaprili kampanju i učinili ju pamtljivijom.

Posebno su mi se svidjeli trenuci u kojima bi igra totalno pošizila i bacila lude stvari u vašem smjeru.

Jedna novina koju Back 4 Blood uvodi u ovaj žanr je sustav karata. To funkcionira tako da igrači prije početka svake misije biraju kartu koja će im pomoći u borbi protiv zombija. To može biti povećana šteta sa specifičnom vrstom oružja, liječenje vašeg lika sa svakim melee udarcem ili brže kretanje za cijelu ekipu. No, karte se biraju i sa suprotne strane, za zombije, koji dobiju jedinstvene bonuse svaku partiju. Ovaj sustav s kartama garantira da je svaki meč drugačiji i dopušta ponovno igranje misija bez da previše dosadi.

Nažalost, još jedna greška ovog naslova je nedostatak klasične versus kampanje kakvu je imao Left 4 Dead. U slučaju da ne znate, u tom modu ste mogli odigrati kampanju dok drugi igrači preuzmu uloge zombija. Samo ću reći da je ovo bila jedna od boljih stvari kod Left 4 Dead igara – umirao sam od smijeha kad bi me netko s protivničke strane uspio baciti sa zgrade ili kad bi se dogodilo nešto jednako ludo. Back 4 Blood nudi alternativu u obliku svog Swarm moda.

Jedna skupina igrača igra kao zombiji, dok druga igra kao ljudi. Međutim, struktura ovoga nije da prelazite kampanju već ljudi pokušavaju što dulje preživjeti dok ih zombiji pokušavaju ubiti. Nakon jedne runde igrači mijenjaju timove te ona ekipa koja je dulje preživjela pobjeđuje.

Versus me u Back 4 Bloodu razočarao jer mislim da je ovaj hibrid horde moda i PvP-a dosta manje funkcionalan od onog što smo našli Left 4 Deadu. Jednostavno nije toliko zabavno kad ne rješavate misije nego samo pokušavate što dulje preživjeti. Opet moram napomenuti kako developeri za sljedeću godinu najavljuju neki novi co-op mod, ali vidjet ćemo kako će to izgledati.

To je otprilike sve što imam za reći o Back 4 Bloodu. Ovo je igra za koju smatram da ima sjajno izgrađenu jezgru. Napucavanje je sjajno, sami ritam borbe sa zombijima je zanimljiv, a kampanja ima nekoliko sekvenci koje su me više nego impresionirali. Ekipa iz Turtle Rocka je čak pogodila s nekim novinama poput sustava s kartama. Međutim, smatram da je ovo trebalo biti u razvoju barem još neko vrijeme za počistiti poteškoće s težinom i dodati neke zanimljive nove modove.

Mislim da je to ključan problem – čak i uz sustav karata, ovdje nema dovoljno svježih i drugačijih stvari. Očekujem kako će fanovi ovog žanra jednostavno nastaviti igrati one naslove koji su već zauzeli ta co-op mjesta u njihovoj kolekciji – stvari poput Left 4 Deada ili Killing Floora. No isto se tako nadam da će Back 4 Blood jednoga dana uspjeti privući igrače jer su temelji kvalitetne igre ovdje definitivno prisutni.

Označeno sa: ,

Iako je Back 4 Blood sasvim solidna igra, u nekoliko ključnih područja neizbježno ostavlja dojam neispunjenog potencijala.

79 Naša ocjena