HCL.HR

Recenzija

Blasphemous

KRIŽARSKI RAT

Filip Zorić

Metroidvania žanr doživio je neku vrstu uskrsnuća zadnjih nekoliko godina. Igre kao što su Hollow Knight, Guacamelee!, Dead Cells i Yoku’s Island Express oživjele su čari Metroida i Castlevanije. Toj listi sada možemo dodati i Blasphemous, akcijski platformer razvojnog time zvanog The Game Kitchen. Međutim, postavlja se pitanje – je li Blasphemous vrijedan blagoslova ili je ovdje riječ o previše grješnoj igri?

O kakvoj se igri ovdje radi?

Blasphemous nas stavlja u ulogu željeznog ratnika sa zadatkom da porazi mističnog tiranina koji vlada zemljom Custodije. Ne mogu vam pružiti previše detalja o priči jer nisam baš siguran da sam ju u potpunosti shvatio. Blasphemous prezentira svoju priču na sličan način kao što to čini Dark Souls. Ako tražite jasnu priču s definiranim likovima, Blasphemous nije igra za vas.

Likovi imaju dosta kriptičan dijalog koji kao da je napisan s ciljem da vas zbuni, a povijest Custodije krije se u opisima predmeta koje prikupljate tijekom vaše avanture.  Nakon malo čitanja o svijetu Custodije siguran sam  da ovdje ima zanimljive povijesti, ali trebate uložiti dosta truda da biste do toga uopće došli.

Ako tražite jasnu priču s definiranim likovima, Blasphemous nije igra za vas.

Iako je radnja previše kriptična, način na koji igra predstavlja svoj svijet je nešto vrijedno divljenja. Vjerojatno najbolji dio igre je njena vizualna prezentacija. Pikselizirani izgled krije okoline i likove pune detalja. Blasphemous pršti religijskom simbolikom, a upravo to je dopustilo tvorcima igre da polude kad je u pitanju estetika. U Custodiji možete vidjeti prekrasne katedrale, tragične kipove nebeskih figura te sela puna grijeha i tuge.

Međutim, najviše su mi se svidjeli jedinstveni dizajni likova. Svaki neprijatelj u igri na različit način zrači grotestnom, religioznom energijom. Bilo da sam naletio na živuće voštane figure, lutajuće sablasti ili manijake koji me napadaju svijećnjacima – Blasphemous me uvijek iznenadio svojom kreativnošću.

Ova maštovitost se očituje i u područjima koja istražujete u igri. Ovo je lako mogao biti naslov u kojem konstantno lutate katedralama, ali Blasphemous je zapaprio stvari snježnim planinama, jezivim knjižnicama i odvratnim kanalizacijama. Kad je u pitanju prezentacija, moram pohvaliti i visoku kvalitetu glasovne glume. Postoje iznimke, ali većina likova ima primjerene glasove koji sjajno oživljavaju atmosferu igre.

Svaki neprijatelj u igri na različit način zrači grotesknom, religioznom energijom.

Nažalost, nemam mnogo lijepih riječi za glazbu. Razočaravajuće je što igra s ovolikim fokusom na jezivu, religioznu tematiku ima dosta montonu i zanemarivu glazbenu podlogu. Moje epske borbe u katedralama nisu bile popraćene moćnim tonovima orgulja, već dosadnim zvukovima gitare.

Sam dizajn svijeta jako je važan za naslov koji pripada metroidvania žanru. Na ovom području je ekipa The Game Kitchena ostvarila nadprosječne rezultate. Blasphemous je podijeljen na različite levele kojima možete pristupiti ako zadovoljavate određene uvjete. Impresionirala me razina slobode koju vam igra daje kad je u pitanju istraživanje. Često su vam dostupna čak tri zasebna levela kojima možete pristupiti kada god poželite.

Još nešto što dokazuje da je ovaj svijet jako dobro dizajniran jest povezanost različitih levela. Više puta sam ostao zadivljen kad sam našao zanimljiv način za spojiti dva područja. Postoje liftovi, ljestve i vrata koja vam dopuštaju da dosta skratite svoja putovanja kroz ovaj svijet. Sličnu povezanost između levela je imao legendarni Dark Souls iz 2011. godine, koji je očito služio kao jedan od inspiracija za Blasphemous.

Moram priznati kako sjajan svijet Blasphemousa nije popraćen sjajnim mehanikama borbe. Bitke u Custodiji provodit čete na relativno sličan način kroz većinu igre, a ne pomaže ni to što je šibanje sa spodobama previše jednostavno od samog početka. U Blasphemousu možete zasjeći neprijatelje mačem, koristiti čarobne moći te izbjeći i blokirati napade. To je sve.

Iako je sistem borbe funkcionalan, manjak dubine predstavlja dosta velik problem. Uobičajeni susreti s protivnicima nisu previše zabavni jer ni vaš lik ni vaši protivnici nemaju zanimljive načine napada. Tijekom čitave igre imate svega jedan gumb za normalne udarce, moći koje dobijete ne dodaju previše kompleksnosti, a i nema velike selekcije protivnika.

Iako je sistem borbe funkcionalan, manjak dubine predstavlja dosta velik problem.

Guacamelee! je imao daleko interesantniji pristup bitkama s raznim kombinacijama udaraca i mnoštvom neprijatelja. Slučaj nije isti u Blasphemousu u kojem se borbe svedu na korištenje gotovo identičnih taktika. Ni RPG elementi nisu od neke pomoći – gotovo pa nema unikatnih ili uzbudljivih promjena za vaš stil borbe.

Fali dinamičnosti i kompleksnosti koje bi ovaj sistem borbe zanimljivim. Kako stvari stoje, vođenje bitki u Blasphemousu je nemaštovito i iskreno – pomalo dosadno. Možda će vam se činiti kako igri oduzimam previše od ocjene na temelju ovoga, ali važno je napomenuti kako dosta vremena u igri provodite s ovim slabim mehanikama.

Manjak dubine kod sustava borbe frustrira me jer su boss bitke zapravo briljantne. Osim što izgledaju odvratno na najbolje moguće načine, bossevi Blasphemousa nude daleko najzabavnije mehaničke izazove u igri. Svaki od ovih spodoba koristi raznovrsne napade koji vas tjeraju na brzo i efektivno manevriranje. Impresivno je što razvojni tim The Game Kitchen putem ovih bitki konstantno pronalazi nove načine za testiranje vaših vještina.

Osim što izgledaju odvratno na najbolje moguće načine, bossevi Blasphemousa nude daleko najzabavnije mehaničke izazove.

U jednoj sam se boss borbi suprotstavio trima neprijateljima koji ispaljuju različite vrste projektila. U drugoj sam pak morao približiti protivnika k sebi tako da uništim određene objekte u okolini. Iako je sam sustav borbe razočaravajući, boss bitke su stvarno fantastična iskustva.

Prije nego dođem do zaključka ove recenzije, moram istaknuti koliki problem s mehaničkom površnosti Blasphemous ima. Već sam kritizirao koliko dubine fali sustavu borbe, ali općenito je igri potrebno “ono nešto” za učiniti gameplay zanimljivim. Blasphemous nema raznolike opcije za borbu kao Guacamelee! ili zabavan način kretanja kao Yoku’s Island Express.

Čak ni leveli, koji su estetski različiti, nemaju dovoljno slojeva kompleksnosti. Na snježnim planinama puše vjetar koji vas možda gurne u drugom smjeru, a u knjižnicama možete pomicati ljestve. Međutim, takve sitne razlike nisu dovoljne za pretjerano poboljšati gameplay stranu ovog naslova.

Vidljiva je ogromna količina truda koja je uložena u Blasphemous. Vizualna prezentacija je sjajna, svijet je zanimljiv, a i boss bitke pokazuju da igra ima mnogo potencijala na polju dizajna. S druge strane, sustav borbe jednostavno nije dovoljno razrađen i ostali gameplay elementi igre nemaju dovoljno dubine. Blasphemous je možda igra za vas ako cijenite vrhunsku estetiku, ali nemojte se  nadati prevelikoj mehaničkoj kompleksnosti.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na primjerku igre za PC. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Blasphemous je počinio neke grijehe u mehanici gameplaya, ali svejedno je zabavna metroidvania avantura nakon tri zdravomarije.

75 Naša ocjena
  • fantastična vizualna prezentacija i atmosfera
  • solidno dizajniran svijet
  • zabavne boss bitke
  • siromašan sustav borbe
  • nedostaje zanimljivih mehanika

Filip Zorić

Od djetinjstva obožava platformere. Ponekad taj žanr zamijeni za razaranje glava u FPS-ovima.

Komentari (11)

  • Tomislav88

    21.09.2019 - 20:25

    Pa tko ce ovo igrat hahabahahah

    • Goran1234

      @Tomislav88, 21.09.2019 - 21:00

      Čuj tko…
      U svijetu postoji velika baza Metroidvania žanra fanova, sigurno će naći put na nečiju konzolu i PC, ne brini ti.

    • Lord_Sec

      @Goran1234, 21.09.2019 - 21:40

      Lijepo receno,a najbolja je metroid serijal sa nintenda

    • Goran1234

      @Tomislav88, 21.09.2019 - 21:28
    • Aldin219

      @Tomislav88, 21.09.2019 - 21:28

      Igra je vrh ali nije za idiote upravu si

  • 312AE

    21.09.2019 - 21:44

    Ja budem isto igral, sam čekam retail verziju, jako ljepo je sve to grafički izvedeno. ?

  • Mixa

    21.09.2019 - 22:58

    Bas je prelazim ovih dana. Igra je vrhunska u svakom pogledu! 🙂 Dali ste previse nisku ocenu. 🙁

    • Filip Zorić

      @Mixa, 22.09.2019 - 03:02

      Ma super igra, pogotovo grafički. Ali mislim da sam dobro opravdao ocjenu – mehanički ovdje stvarno nema puno toga vrijednog hvaljenja. Nije baš ni nešto kratka igra, tako da ovako simplističan combat system jednostavno ne paše.

  • ReflectoR

    21.09.2019 - 23:01

    E ovo se igra zbog grafickog contenta.

  • torgal

    22.09.2019 - 01:20

    Extra igra, kida

  • PppPP

    23.09.2019 - 00:38

    fantastična vizualna prezentacija haha

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?