HCL.HR

Recenzija

Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age

SLUŽBA NOSTALGIJE

Žarko Ćurić

Prije samog spajanja Squarea i Enixa u jednu kompaniju, serijali Final Fantasy i Dragon Quest su bili ljuti neprijatelji na teritoriju japanskih RPG-ova. Final Fantasy serijal je uvijek vladao zapadnim zemljama, a uporište Dragon Questa bio je Japan. Sigurno iza ovoga ima više razloga, no najvažniji među njima je pristup nastavcima. 

Final Fantasy je svakim sljedećim dijelom uvodio novu formulu borbe te vizualni identitet, pri čemu su znali ponekad pogoditi, kao i napraviti veći promašaj. Da, Final Fantasy XIII, gledam u tebe. Na dijametralno suprotnom kraju se nalazio se Dragon Quest serijal koji je prilično tradicionalan, drži se svoje borbe na poteze te ima lako prepoznatljiv vizualni stil.

O kakvoj je igri ovdje riječ?

Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age drži se tih starih, tradicionalnih vrijednosti uz minorne izmjene u formuli. Priča je tipična “samo ti možeš spasiti svijet od zla”, gdje preuzimamo ulogu odabranog ratnika kojemu sami dajemo ime. On predstavlja reinkarnaciju Luminaryja, borca iz davnih vremena čije su usluge ponovno potrebne u uništavanju velikog zla. Naravno, usput susrećemo grupu šarenih likova različitih ideala koji nam se pridružuju iz ovog ili onog razloga.

Okosnica radnje nije uopće toliko priča, koliko pojedini zabavni likovi, smiješni NPC-jevi te bedasti sporedni zadaci koji daju određenu draž poznatu iz serijala. Kada to povežete uz blesave protivnike, njihova čudna imena te kretnje za vrijeme borbe, ne možete ostati toliko ljuti na zanemarivu priču jer šarm je ovdje glavni pokretač radnje. Tome uvelike pomaže dobro odrađena glasovna gluma koja savršeno balansira epski način pripovijedanja te momente lagane zabave uz kompletne gradove čiji stanovnici pričaju na stereotipnom talijanskom ili im svaka rečenica zvuči poput haikua.

Okosnica radnje nije uopće toliko priča, koliko pojedini zabavni likovi i bedasti zadaci.

Malo je frustrirajuće u svemu tome da dobar dio radnje ima samo tekstualne blokove umjesto govora. Takva situacija pogotovo dolazi do izražaja kada dio scene slušate likove kako pričaju, da bi neposredno nakon toga počeli čitati nastavak konverzacije. Ipak, puno veću frustraciju izaziva činjenica da nikada nećete čuti ni glasa od samog protagonista, što razbija imerziju te izgleda čisto lijeno od Square Enixa.

Možda i najveći minus kojeg mogu navesti veže se uz glazbu koja je odrađena u nekom MIDI modu gdje se vidi očigledna tvrdoglavost u korištenju tradicionalnih elemenata. Ovo je pogotovo tužno kada čujemo prekrasnu uvodnu špicu odsviranu uz pomoć orkestra te kasnije budemo prebačeni na skroz generičnu glazbu. Već sam vidio da je ekipa modificirala PC verziju s orkestralnim dijelovima i zvuči neusporedivo bolje.

Nakon što čujemo prekrasnu uvodnu špicu odsviranu uz pomoć orkestra kasnije smo prebačeni na skroz generičnu glazbu.

Priča će nas voditi za ruku od lokacije do lokacije. Čitav osjećaj avanture pri tome pada u vodu jer nikada ne možete zalutati u neki teži dio mape. Jednostavno odradite glavni zadatak, dobijete novi koji se nalazi u sljedećem gradu i stražari/prepreka iznenada magično nestanu. Što sam stariji sve mi više smeta pristup zatvaranja segmenata svijeta na takve jeftine načine. To je nekada prolazilo sa spriteovima na 2D mapi gdje lik zauzme čitavu jednu kocku prolaza, no u 3D svijetu izgleda apsurdno. 

Ima tu još sličnih nelogičnosti, poput prelaska stabla koje glumi most preko neke provalije. Uporno promatraš kako lik pomno balansira da ne upadne ispod, a ti držiš tipku suprotno od željenog kretanja. Jasno mi je da nisu imali plan što bi se trebalo dogoditi ako lik upadne u ponor, no zašto onda uopće postavljati prepreku na put te usporiti kretanje lika ako nema nekih posljedica.

Svijet Erdrea izgleda prilično lijepo i pomno osmišljeno.

Svijet Erdrea, kao i općeniti vizualni stil igre, izgleda prilično lijepo i pomno osmišljeno. Svaki grad ima svoj jasan vizualni identitet kao i puteve koji vode do njega.  Zbog toga vam snalaženje u prostoru neće biti pretjerano teško. Uvijek ćete brzim pogledom oko mape znati gdje se nalazite. Zgodan je detalj da ćete svaki put kad pokrenete 11-icu dobiti mali podsjetnik priče do tog trenutka, zahvaljujući čemu se možete vrlo lako ubaciti nazad nakon nekoliko dana neigranja. Šteta što se navedeni gradovi većinom vežu uz par zadataka, no ako želite popuniti vrijeme postoje i razne mini-igre poput kasina, utrke konja ili kovanja vlastitog oružja.

I tako dolazimo do okosnice gameplaya, a to je sama borba. Ni ovdje ne očekujte ništa revolucionarno, jer je u pitanju standardna borba na poteze gdje brzina lika odlučuje tko prvi napada. Ima tu nekih tipičnih proširenja poput bodova koje dobivamo kada povećamo level te ih trošimo za nove mogućnosti ili specijalnih napada koje otključavamo tijekom borbe, no ovo ne izlazi iz granica viđenog i već mnogo puta prožvakanog. Srećom možemo glavnim likovima dodijeliti komande ponašanja te se ne zamarati pretjerano sa samom borbom do dolaska sljedećeg bossa, što dovoljno govori o zabavnom karakteru ove sekcije. 

Dragon Quest XI nije igra koja puno riskira. Ciljano udara na nostalgiju i poznato bez ikakvog uvođenja začina u recept. Borba na poteze, herojska priča, šašavi neprijatelji te prekrasne lokacije su okosnice serijala koje ni ovdje nisu promijenjene. I ne mora to biti nešto loše ako uđete s takvim očekivanjem jer će vam novi Dragon Quest ponuditi od 60 do vrtoglavih stotinjak sati zabave. Ipak, osobno sam imao osjećaj ispraznosti dok sam trčao ulicama desetog grada koji je kopija prethodnih devet s novim vizualnim izgledom ili gledanjem animacija borbe pri čemu moji likovi uništavaju neprijatelje za mene.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na primjerku igre za PlayStation 4. Primjerak igre za recenziju ustupio nam je njezin distributer.

Dragon Quest XI je sve ono što očekujete od tipičnog japanskog RPG na poteze: igra s finom količinom šarma, pričom o spašavanju svijeta i to je to.

78 Naša ocjena
  • lokacije i vizualni stil lako su prepoznatljivi
  • šarm pojedinih likova i neprijatelja
  • kvalitetno odrađena glasovna gluma
  • inovativnost je skoro nepostojeća
  • borba koja je davno viđena
  • propuštena prilika s orkestralnom glazbom

Žarko Ćurić

Štovatelj japanske kulture i energetskih pića. Njegova gaming utočišta su čudni RPG naslovi u kojima likovi imaju šiljaste frizure. Ne nosi šiljastu frizuru, ali jednoga dana želio bi napraviti jRPG igru.

Komentari (14)

  • Goran1234

    26.09.2018 - 19:49

    Žarko što se tiče JRPG tu se slažem 100% s tobom.
    Dragon Quest je serijal koji se nemjenja… Ali kad pogledaš kad je 8ica izašla, mislim da se Dragon Quest i ne treba mijenjati. Vidiš najviše me je smetalo u većini JRPGova taj otvoreni svijet(pogotovo u zadnjem Xenoblade Chronicols 2) toliko ubija priču kad je moraš juriti od točke A do točke B, da su mi jednostavno postali naporni… Uz Fire Emblem a sad uz Dragon Quest(koji se ponovlja, to je činjenica) mi je vrtilo volju za naš omiljeni žanr! Tako da se ovoj igri veselim, jer hey davno je bila ta 8mica..?

  • Rock_Lee

    26.09.2018 - 20:57

    skroz loša recenzija vidi se da je autor recenzije pun predrasuda prema samom načinu na koji se izvodi većina jrpg igara..čuj minus “inovativnost je skoro nepostojeća” i “borba je davno viđena” onda to treba stavit na svaku igru koja nije demon’s souls a izašla je u poslednjih 10 godina ..igra je lagano 95/100 ova recezija je 15/100

    • Igor Belan

      @Rock_Lee, 27.09.2018 - 09:16

      Žarko je naš JRPG-guy, nema nikakvih “predrasuda”. Ali dobro, ne sviđa ti se recenzija, misliš da igra zaslužuje veću ocjenu… i to je OK. Ali daj napiši zašto, Žarko je gore napisao cijelu recenziju da objasni svoj stav.

    • Cmarobnjak

      @Igor Belan, 27.09.2018 - 10:37

      Oko glazbe se slažem, repetitivna je, ali isto tako i klasična za DQ. Na neki način odgovara baš ovoj igri i njezinom klasičnom stilu. Iako, na trenutke mi je zvučala neozbiljno kad se pojavi nekakav ne toliko ‘šašav’ boss.

      Isto tako mi pomalo i smeta što se dijalog glavnog lika sveo na yes i no opciju, ali opet, drže se starog recepta pa su bar i tu dosljedni. Iako u flashbackovima i glavni lik govori. Ostali likovi su odlični.

      Dio s Funforgeom je odlično odrađen, sistem kovanja je vrlo zabavan. Ne mora se u tolikoj mjeri trošiti lova na novu opremu. Ukoliko fale resursi, na mapi se može pronaći gdje se spawnaju.

      Borba je sasvim solidna, ali tu ne mogu biti objektivan jer obožavam borbu na poteze.

      Isto tako sam mišljenja da je igra baš ciljano namjenjena za japansko tržište jer njima ovi neki nedostaci nisu nedostaci, dok smo mi na zapadu ipak naučili na neko imerzivnije iskustvo.

      Po meni je igra 85/100

    • Žarko Ćurić

      @Cmarobnjak, 27.09.2018 - 11:31

      Nije ni meni problem igra na poteze, ipak sam odrastao na Final Fantasy serijalu. Više mi je sporno što ne donose ništa novo u formulu.
      Također, jedna od igara koja je bila ciljana za japansko tržište, no pokazala se vrhunskom na više regija je The World Ends with You, a donosi jednu od najinovativnijih načina borbi.
      Čisto mi je žao što nisu malo uzdrmali formulu i izašli iz zone komforta. Ocjena 78 nije loša ocjena, igra je stvarno zabavna u pojedinim segmentima, samo mi fali ipak neki veći korak.

    • crolink07

      @Žarko Ćurić, 27.09.2018 - 12:05

      Ti ni Ni No Kuniju 2 nisi dao bolju ocjenu ali ja te razumijem,projuriš kroz igru i to je to,moraš napisati recenziju a druge igre čekaju i jednostavno ne možeš uživati nekoliko desetaka sati u post gameu.Igra je fantastična u Hard modu a tek na Extreme dobivaš još bolje iteme pogotovo kad danger level dođe do 5. Šteta,igrao si je,napisao si da si se zabavio a vrhunac zabave si ipak propustio.

    • Goran1234

      @Žarko Ćurić, 27.09.2018 - 13:06

      To im je možda neka ravnoteža u Squere Enixu… DQ se dobro prodaje u Japanu, famitsu 40/40, a FF u ostatku svijeta.

    • Cmarobnjak

      @Žarko Ćurić, 27.09.2018 - 13:24

      Tu se možemo složiti. Valjda će nekakav nastavak i to malo popraviti. Ako ga uopće puste na svjetsko tržište

    • SanKa

      @Rock_Lee, 27.09.2018 - 10:08

      stribore jesi li to ti ?

  • snooker

    26.09.2018 - 22:00

    šteta što je borba na poteze

  • Stefek

    27.09.2018 - 17:32

    Malo preniska ocjena za najbolji jrpg ove godine. Sjećam se da je slična situacija bila s Ni No Kuni 2.
    Glavno da je Divinity dobio 98…

  • dandelion

    28.09.2018 - 06:59

    ako zanemarimo glazbu,ono što je recenzentu minus meni je plus
    točno sam znao što dobivam s igrom i nadam se da će takva biti i dvanaestica

  • p3rocro

    09.10.2018 - 10:10

    Površno i kratko napisana recenzija i neadekvatna ocjena. Po meni ova igra je bit onoga kako bi igre trebale biti, opustajuca rpg avantura koja vas konstanto nagrađiva te izgleda preljepo(možda ne toliko sa tehnicke strane ali dizajnerski da) i vraca nas u neka jednostavnija/kvalitetnija vremena – jel treba spomenut da je ovo jedna od rijetkih igara koja ne pojede 100gb na hdd-u?, da nema super iritantnih day one pathceva od 20-30 gb? Koji je razlog tome? Pa igra je ispolirana kao sto su nekad bile a ne izbacim smeche pa skidaj desetke gb da bi igrao donekle igrivu verziju. Za fanove ovo je savrsenstvo(BTW ovo mi je prva DQ igra i sigurno ne zadnja). Za mene min 90/100 a ovo recenzija je nula bodova gdje je ocito promasena bit same igre ali postujem cinjenicu da se autoru jednostavno ne svida igra iz nekog razloga ali on je jedan od rijetkih.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?