Gods Will Fall

BOGOVI SU PALI NA TJEME

Danijel Handžek

Gods Will Fall smješten je u univerzum u kojemu su bogovi su od čovječanstva oduvijek tražili vjernost i obožavanje. Smrtnike koji se ne poklone njihovoj volji dočekaju patnja, mučenje i smrt. No, kad se ljudi okrenu protiv bogova jer njihove molitve nisu uslišene, otkriva se kako su i ti bogovi od krvi i mesa. Ovo je priča o osmero keltskih ratnika koji su bogovima odlučili pokazati tko je gazda.

24,99€ PC Ustupio izdavač igre

Igra počinje pomorskim putovanjem tijekom kojega jedva preživljavate i nekako se domognete otoka na kojem obitava deset bogova. Iz izometrijske perspektive birate jednog od osam ratnika i krećete u pohod na tamnice, gdje se skrivaju oholi bogovi koji nisu uvijek ljudskoga oblika. Sam je otok lijepo dizajniran s nizom tamnica, tunela i plaža. Programeri su lijepo iskoristili blagodati Unity enginea te nam grafikom lijepo dočarali svijet.

Osmero ratnika ovdje znači ukupno osam života ili osam šansi, s obzirom da igra ima permadeath sustav. Svakim odigravanjem također se nasumično određuje težina svakog od deset boss protivnika, što je dvosjekli mač – interesantno, ali i frustrirajuće kad je težina igre takva lutrija. Iako je dizajn svakog levela zanimljiv i oku ugodan, čovjeka iritira kad ga ogroman pauk na samom kraju našamara po treći put i kad mora krenuti od samoga početka.

Osmero ratnika ovdje znači ukupno osam života ili osam šansi, s obzirom da igra ima permadeath sustav.

Kako vaš tim razvija vještine, tako dobivate mogućnost prolaska kroz vodu, pronalaska dodatnog zdravalja ili dobrog štita. U samom je početku napredak dosta spor i greške se skupo plaćaju. Jednom kada izgubite sve ratnike možete početi iz početka ili učitati zadnju snimljenu poziciju. Međutim, ako imate sreću da ubijete neman na kraju, vaš tim će biti spašen i možete krenuti dalje.

Na raspolaganju su vam razni mačevi, koplja, sjekire. Svako oružje ima drugačiju brzinu i štetu koju nanosi. Nakon što utučete raznorazna stvorenja možete pokupiti njihovo oružje, kako je to već ustaljen običaj lootanja u hack’n’slash igrama poput Diabla. Ono što nije standardna pojava jest mehanika obnavljanja zdravlja. U Gods Will Fall to je dizajnirano na sličan način kao u Bloodborneu. Igrača se nagrađuje agresiju kroz generiranje tzv. bloodlusta kojeg potom možete pretvoriti u zdravlje.

Igrača se nagrađuje agresiju kroz generiranje tzv. bloodlusta kojeg potom možete pretvoriti u zdravlje.

Na ovaj način nekada možete uletjeti u boj s nekoliko neprijatelja prihvaćajući rizik u zamjenu za priliku da si obnovite zdravlje. Dakako, rizik je u tome što svaki protivnik zahtjeva od vas da mu pristupite oprezno te da kombinirate napade i izmicanje. Taj sustav nakon nekoga vremena postane pomalo suhoparan jer je sama borba imala više potencijala koji nažalost nije do kraja iskorišten.

Primjerice, dobra je ideja da se svakom bogu/bossu crpi energija kad potamanite stvorenja u njegovoj tamnici. No, konačni obračun nije mnogo lakši ako se prethodno upuštate u rizike, checkpointova nema, a praktički nikad ne znate na kojoj ste razini težine u kojoj tamnici. Nakon nekog vremena igra vas tjera da potamanite samo ono što morate i da što prije krenete u obračun sa glavnom nemani. Što dovodi do toga da samo vrijeme igranja bude znatno kraće, posebno kada ovladate načinom ubijanja bossa. Naravno, ako vas igra tjera da izbjegavate i preskačete neke njezine dijelove, to dovodi do zaključka da vas ona ne nagrađuje pravilno i samim time nije dovoljno dobra.

Dobra je ideja da se svakom bossu crpi energija kad tamanite stvorenja u njegovoj tamnici.

U samom sam početku ostao sam šokiran kontrolama PC verzije. Navikao sam igre izometrijske perspektive igrati na PC-u, odnosno uz pomoć miša i tipkovnice, ali ovdje je raspored takav da su i napadi smješteni na tipkovnicu. Može se to djelomično rješiti podešavanjem kontrola, ali najprikladnije rješenje je da se prebacite na kontroler.

Igra jako dobro prepozna i automatski prilagodi kontrole te se iskustvo igranja višestruko pozitivno mijenja. Slobodno mogu reći da je sustav kontrole u rangu Diabla 3 na PS4, što je zadovoljavajuće. Osim kretanja koristite napad, skakanje, uzmicanje i teži napad u 95% slučajeva, jednom kada uđete u kontinuitet problemi nestaju. Kamera je odrađena solidno pa iako vas promatra iz daleka, točno se zna približiti kada vam je to potrebno.

Za prelazak svih prepreka potrebno je izdvojiti otprilike 6-7 sati.

Vrijeme koje sam proveo uz igru mi je bilo ugodno unatoč frustracijama. Za prelazak svega dovoljno je otprilike 6-7 sati, što je malo, a još manje kad znate da skuplja verzija igre donosi tri nova bossa, nova oružja i sl. Iako struktura igre obećava, linearni prolazak kroz tamnice daje dojam kako se sve ponavlja. S obzirom na to da u igri nema skoro nikakve priče ni dodatnog istraživanja, Gods Will Fall brzo postaje monoton.

Imperativ u nazivu igre je istinit – rušit ćete neke stvarno velike bossove u intenzivnim obračunima. Ipak, mnoge druge igre nudile su isto to na  uvjerljiviji i zabavniji način. U konačnici Gods Will Fall nije toliko loša igra koliko ju potkopava njezin neostvareni potencijal, blokiran nizom frustracija i lošim kontrolama. Dojma sam da je Cleaver Beans vrlo dobar tim koji će jednoga dana sigurno napraviti hit igru, no Gods Will Fall to još uvijek nije.

Gods Will Fall je poput lutrije - nikad ne znate što će točno baciti pred vas, čak i ako znate sve što ima za baciti pred vas. Ponekad se zabavite u toj igri, a ponekad naživcirate.

63 Naša ocjena
  • agresivnost se nagrađuje zdravljem