HCL.HR

Recenzija

Just Cause 4

LIJEP IZDALEKA

Hrvoje Smoljić

Avalanche Studios pod svojim okriljem ima nekoliko igara otvorenog svijeta. Njihov daleko najpoznatiji serijal zasigurno je Just Cause, obično smješten u malene zemlje (ali velike igrive mape) s diktatorskim režimom koji treba svrgnuti na što eksplozivniji način. Just Cause 2 je po pitanju igrivosti bio značajan skok u odnosu na prvu igru u serijalu, a Just Cause 3 je formulu rafinirao i malo nadogradio. Nakon dva podjednaka dijela, Avalanche s Just Cause 4 opet ima sličan pristup s „još više istoga“ pri kojemu su poznate mehanike unaprjeđene, a nove nedovoljno razrađene.

O kakvoj se igri ovdje radi?

JAMES BOND NA POPUSTU

Naš omiljeni latino zavodnik Rico Rodriguez vraća se u ulozi rušača diktatorskih režima. Just Cause 4 ne gubi vrijeme u pričanju svoje priče. U prvih pet minuta igra tako predstavi glavne likove, glavne saveznike, buduće saveznike, glavne negativce, ali i ustanovi način na koji će priču učiniti osobnijom po glavnog lika. Potonje dolazi u vidu portage za Ricovim ocem koji je za lokalnog diktatora razvio sustav upravljanja vremenskim prilikama. Osim toga, za njega radi i tehnološki napredna plaćenička vojska Black Hand s kojom se Rico imao prilike susresti u prošlim avanturama. Rico mora pronaći svog oca, okupiti pobunjeničku vojsku, pomoći lokalnom stanovništvu, i svrgnuti diktatora. Tipičan radni tjedan za njega.

Sve navedeno ide u prilog tome kako se priča u velikoj mjeri ne razlikuje od prethodnika. Izrazito je otrcana i predvidiva te služi isključivo kao izgovor da vas pošalje na razarački pohod diljem otočne države Solis. Iako igra u gameplay segmentu samu sebe ne shvaća ozbiljno, to se ne može reći za priču. Studio uistinu propušta priliku jer s pričom nikad ne otpusti kočnice. Ton igre je uglavnom nepotrebno smrknut. Rico, ali i ostali likovi se nikad ne zabavljaju, čak i kad rade totalno zakon stvari. Umjesto toga, svi su uvijek smrtno ozbiljni, a većinu toga što rade shvaćaju kao pitanje života ili smrti.

PRODUCIRAO MICHAEL BAY

Uvod u igru bacit će vas u vatreni okršaj s Black Handom i odmah vam dati do znanja kako je gameplay segment napucavanja značajno unaprijeđen. Osim samog osjećaja pucanja i mogućnosti zumiranja, veliki dio toga odnosi se na funkcionalnost oružja. Za neka je oružja osmišljen potpuno novi koncept dok su druga već viđena u prethodnim igrama. Tako npr. imamo strojnicu koja u alternativnom modu izbaci štit koji će odbijati svu paljbu pod cijenu nemogućnosti kretanja, bacač granata koje može ispaliti čitav spremnik odjednom ili meni omiljenu pametnu pušku s kojom možete označiti protivnike na koje će ona sama pucati.

Ni vozila nisu zanemarena. Međutim, iako je vozni model poboljšan, često ćete imati osjećaj da su vozila prelagana i lako uništiva. Brza vožnja po brdašcima će često rezultirati neželjenim letenjem, a iskakanje iz auta pri bilo kojoj brzini će uglavnom rezultirati njegovom ekspolozijom čim dodirne neku prepreku.  Bez obzira na navedeno, ponuda vozila je raznovrsna i često ih je zabavno koristiti, pogotovo ako su naoružana. Tako će vas korištenje helikoptera i aviona učiniti praktički neuništivim. Avalanche je ipak doskočio ovoj činjenici na način da takva vozila više nemaju neograničenu municiju što je pomalo čudna odluka za igru u kojoj je destrukcija glavni izvor zabave.

Eksperimentiranje novim funkcijama kuke u kombinaciji s raznovrsnim oružjima i vozilima čine Just Cause 4 najzabavnijim nastavkom u serijalu.

Sam Rico je manje ranjiv nego ikad prije. Što god ga ošteti, bili to metci, rakete ili pad s zgrade – energija mu se regenerira za samo nekoliko sekundi. Kombinacija te činjenice i zabavnih oružja tako će omogućiti da ste uvijek licem u lice s eksplozijama što će dovoditi do uistinu impresivnih „blockbuster“ akcijskih trenutaka na svakom koraku.

U prilog tome ide i povratak svih alata koje Rico koristi za kretanje svijetom. Govorim dakako o kuki, padobranu i wingsuitu koje ćete najčešće kombinirati u prevaljivanju velikih udaljenosti koje igra stavlja pred vas. Padobran ćete doduše uglavnom koristiti za precizno lebdjenje i pucanje po željenoj meti, a wingsuit će biti glavni alat za ubrzano kretanje po mapi. U oba ćete se slučaja naime, kukom moći dodatno ubrzati.

Funkcija same kuke značajno je proširena u ovom nastavku. Njome ćete moći spojiti dva predmeta te ih privlačiti različitim razinama intenziteta. Nadalje, njome ćete moći za neki predmet prikvačiti nekoliko balona koji će isti podići i držati u zraku. Treća mogućnost je ona gdje ćete moći zalijepiti malene motore na predmete te ih lansirati u željenom smjeru. Funkcioniranje svake od navedenih mogućnosti možete modificirati te ih međusobno kombinirati tako da odgovaraju vašem stilu igranja. Iako vam se igra trudi pokazati njihovu praktičnu primjenu, u žaru borbe koristit ćete samo prvu funkciju. Baloni i motori uglavnom će ostati rezervirani za „tihe“ trenutke u kojima želite eksperimentirati s nerealnom fizikom i sami stvarati svoju zabavu i smiješne situacije za koje će vam igra vrlo često dati kontekst.

Napredovanje u Just Cause 4 drugačije je nego u prethodnim igrama, ali promjena nije sasvim pozitivna.

Progresija igre je segment koji je također doživio veliku promjenu. Naime, mapa igre podijeljena je na mnoštvo regija. Ako se voljeli sustav njihovog oslobađanja u Just Causeu 3 gdje ste to radili razarajući sve uništive građevine, naselje po naselje, Just Cause 4 bi vas mogao razočarati budući da je taj sustav jako pojednostavljen. Ovog puta uništavanjem svega generirate kaos. Kada ga stvorite dovoljno, dobit ćete jednu postrojbu.

Iako riječ postrojba daje naslutiti kako se radi o vojsci koju ćete povesti u rat, postrojbe u ovom slučaju predstavljaju svojevrsnu valutu s kojom ćete otključavati regije. Svaka regija zahtjeva određen broj postrojbi kako bi bila oslobođena, a kada ih imate dovoljno cijeli proces se svodi na samo jedan klik na mapi. To bi donekle bilo u redu kad vas igra ne bi ograničavala na oslobađanje regija tek po završetku pojedinih misija u glavnoj priči.

Preuzimanje regija je bolno pojednostavljeno, a igra vas u tom naumu nepotrebno ograničava i prisiljava da prolazite kroz dosadne misije.

Kako svaka od tih misija stvara više nego dovoljno postrojbi, za preuzimanje čitave mape dovoljno je proći kroz glavnu priču. Sve navedeno znači kako destrukcija prestaje biti glavni fokus dok vas igra istovremeno prisiljava na prolazak kroz repetitivne misije u kojima je glavni cilj uglavnom hakiranje terminala. Jedini motiv za prolazak kroz priču i oslobađanje regija u konačnici postaje činjenica kako vam upravno to donosi nagrade u vidu igračaka koje su glavni generator zabave u igri – oružje i vozila.

Ni sporedne misije nisu ništa bolje po pitanju repetitivnosti. Tu se nude aktivnosti poput pronalaženja ruševina, kaskaderskih vožnji te lebdjenja wingsuitom kroz krugove. Kako ćete u njima u suštini raditi sve ono što radite u ostatku igre, obazirat ćete se na njih isključivo jer će vas nagraditi proširenjem arsenala vozila te modifikatora za kuku.

Veliki dio marketinga za Just Cause 4 fokusirao se na sustav vremenskih nepogoda u vidu tornada, klasičnih, ali i pješčanih oluja i mećava. Konačni se produkt mnogo manje fokusira na iste, a samo tornado postiže onaj wow efekt koji razaranje odnosi na neku novu razinu. On tako nosi na tisuće komada i lomi sve uništive predmete koji nisu prikovani uz zemlju te vam tako daje kaotični kontekst za vaše vratolomije. Ostale vremenske nepogode nemaju takav utjecaj na svijet, ali se mogu pohvaliti dobrim efektima i ugođajem koji stvaraju.

VIZUALNI VREMEPLOV

Kad vas igra prilikom pokretanja natjera da pomislite kako ste umjesto ultra grafičkih postavki zapravo odabrali nisku razinu detalja – znate da nešto nije u redu. Just Cause igre do sada su uvijek bile svojevrstan melem za oči zbog kombinacije velikih mapa i grafičke razlučivosti uz koju je sam čin kretanja svijetom bio užitak. Just Cause 4 po mnogočemu nije nastavio taj trend. Uvjerljivo najveći problem je nekonzistentnost grafičke kvalitete.

Teksture poput stijena i cesta doživjele su određena poboljšanja, dok su vegetacija, voda i likovi doživjeli značajan pad kvalitete. Tako trava više nije dinamična i ne pomiče se kako prolazite kroz nju. Voda kao da je sačinjena od jedne razvučene teksture, a prolazak broda ili približavanje helikoptera jedva da utječe na njeno ponašanje. Eksplozije su ostale vizualno impozantne, ali su nešto pitomije u odnosu na Just Cause 3. Ukupnom dojmu svakako ne doprinosi isprana i hladna paleta boja te vrlo očito učitavanje okoliša, automobila i likova pred očima. To pogoršava i česta pojava bugova poput naglih promjena osvjetljenja svijeta, auta koji propadaju u zemlju te ključnih likova koji zapinju u okolišu.

Just Cause 4 je vizualno daleko od impresivnog, a njegovi uvjerljivo najveći problemi su nekonzistentnost grafičke kvalitete i brojni bugovi.

Šlag na torti u pogledu loših vizuala su svakako filmovi u igrinom grafičkom pokretaču. U njima su teksture naročito isprane, likovi izgledaju očajno, a sinkronizacija njihovih usana s onim što govore često je nepostojeća. Pozitivan efekt svega navedenog je činjenica kako igra radi izuzetno glatko na širokom spektru konfiguracija te framerate rijetko doživi značajan pad.

MUTAN PJESČANIK

U konačnici je Just Cause 4 samo još jedan nastavak u serijalu, ali to ne briše činjenicu da je prije svega zabavan. Poboljšanja u mehanikama korištenja kuke te dodatak novih igračaka i vremenskog sustava čine iskustvo igranja u njegovom pješčaniku boljim nego u prethodnim igrama. No, dok će vam se jedne strane isporučiti sve što volite, s druge strane će vam pokazati kako izgleda franšiza koja se suočava s krizom identiteta i nedostatkom inspiracije.

„Više istog“ bi u ovom slučaju značilo da se Avalanche pomirio s činjenicom kako je Just Cause najzabavniji kad nas baci u prelijepi pješčanik s mnoštvom igračaka i pusti na miru. No njegova priča, površne mehanike i tehnički problemi dolijevaju vodu i od pješčanika vrlo često prave blato.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na primjerku igre za PC. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin proizvođač.

Označeno sa: ,

Just Cause 4 pokušava biti ozbiljniji te u nekim aspektima mijenjati formulu svojih prethodnika, ali se u konačnici ponovno oslanja na stari trik – eksplozivnu zabavu.

70 Naša ocjena
  • Mogućnost kreativnog gameplaya uz pomoć nadograđene kuke
  • velik broj zabavnih oružja i vozila
  • efekti vremenskih nepogoda
  • stabilan framerate
  • na trenutke preozbiljna, dosadna i predvidljiva priča
  • restriktivan sustav progresije
  • brojni tehnički problemi i bugovi

Hrvoje Smoljić

Strastveni igrač svega što je RPG. Kada se ne troši u nekom MMO-u, u konstantnoj je potrazi za novim gaming iskustvom koje će mu proždrijeti dušu.

Komentari (33)

  • trulex

    08.12.2018 - 18:46

    da podržim developere jer ću igrat jogurt verziju, pa evo jedna stotka.

    • JogurtNinja

      @trulex, 08.12.2018 - 20:32

      jel me netko trazio?!

    • NeoGames

      @JogurtNinja, 09.12.2018 - 12:59

      Volim te jogurte

  • Vass

    08.12.2018 - 18:50

    Igrao sat i prodao je

    • davork

      @Vass, 11.12.2018 - 00:41

      pozdrav,ako bi mogao pitat.kako prodat igrice sa stema ?

    • Agent

      @davork, 20.12.2018 - 18:07

      imaš opciju refund opciju ako si igrao manje od 2 sata i imao igru manje od 2 tjedna

  • Rapsod

    08.12.2018 - 20:01

    Meni je super naspram JC3 ovo mi vrača neki JC2 feel i malo vuče na wildlands u nekim segmentima … story je loš i cinematics jos gori al zabavnije od JC3 i very smooth gamplay…

  • lliquid_

    08.12.2018 - 20:06

    Seems fair

  • invictum

    08.12.2018 - 21:01

    Mozda neki update donese poboljsanja tekstura? Zalosno ako nije dosta iznad prethodnog nastavka, narocito ako je u segmentima i losija grafika. No svijet izgleda zanimljiviji, puniji sadrzajem, barem po onome sto sam do sada vidio

    • Agent

      @invictum, 08.12.2018 - 21:40

      Grafika se još progura nekako,nije toliko bitna,ali imaju drugih tehničkih stvari za popravit

  • Yippee-Ki-Yay

    08.12.2018 - 22:50

    “Lijep izdaleka” Bravo, recenica koja je sve objasnila. Kada stojis na nekom uzvisenju, gledas mapu u daljin, i u vecini slucajeva izgleda divno. A onda, krenes i sve podje nizbrdo.Prosto nevjerovatno koliko je izrazeno to nevjerovatno ruzno iskakanje svega i svacega na mapi. Na momente ne znate sta se pojavljuje a sta nestaje.Sramota zaista.Teksture vode su prica za sebe,nije neznanje u pitanju koliko cini mi se lijenost developera i bezobrazluk. Ovu igru zaobilazim u sirokom luku. Kada se nakanim inst cu Jucs Cause 2 opet i malo igrati.Barem znam da je dobar pa i sto je 10 god star

    • vragec25cro

      @Yippee-Ki-Yay, 09.12.2018 - 00:15

      Znači tu ti nije bitno što jc 2 star 10god,ali ti bitno kako izgleda i zvuči coh 2 koji star 5 godina 🙂

    • KhorneFlake

      @vragec25cro, 09.12.2018 - 00:51

      Ne hrani ga, majke ti. Sad će da poredi kako izgledaju igre iz dva različita žanra, CoH2 koji ima stotine jedinica koje jurcaju i pucaju unaokolo, i 3rd person open world igra. On samo ima poriv da krvavih očiju uleti u tredove te igre i pljuje nasumično, i ništa što kažeš to neće promijeniti. Kao što rekoh – samo ga hraniš.

    • Yippee-Ki-Yay

      @KhorneFlake, 09.12.2018 - 01:49

      Je li ti potrebna komunikacija? Mozda tebi jeste,meni ne. Lijeci se

    • Yippee-Ki-Yay

      @vragec25cro, 09.12.2018 - 01:12

      Nije vazno koliko je igra stara ako se drzi, to joj je valjda alibi 🙂 Crysis 1 je star 11 godina a izgleda i zvuci bolje i od CoHa i svih Jus Cause igara zajedno. Ne znam zasto zelis raspravu,nije potrebna. Pogoto sto nisi shvatio sta sam ti sinoc htio reci. Stvarno nema potrebe da na silu trazim bez veznu raspravu.

    • vragec25cro

      @Yippee-Ki-Yay, 09.12.2018 - 02:36

      Nema to veze s coh.Nego te samo bocnu zbog toga šta si tamo napisao kako ne želiš igrati coh jer je star i loše izgleda i čuje se i to usporedio s modernim igrama.(sve to stoji).A sad tu pričaš da češ instalirati i igrati opet igru staru 10god :)Kažem svatko igra šta želi i na čemu żeli.(svakome se sviđa nešto drugu,zato i ima toliko žanrova).Meni se sviđa (pristojno)zezati ljude. 🙂 Pozz

    • Yippee-Ki-Yay

      @vragec25cro, 09.12.2018 - 03:46

      Sta ima veze koliko je stara ako super izgleda? Nigdje ja prijatelju nisam striktno naveo da ne igram sto je staro, zeznuo si se. Ne igram sto je ruzno. Sada jasnije ? 🙂 Ma ne zezas nego ne shvatas,velika razlika. CoH nije star Coh je umro,davno, HCL redakcija slucajno izbacila clanak, da nije ne bi ga se sjetio ni onaj ko je napravio.

    • vragec25cro

      @Yippee-Ki-Yay, 09.12.2018 - 18:02

      Ti si naveo razlog što je staro i rużno izgleda 🙂 kad si uspoređivao blu ray s vhs i zvuk i grafiku 🙂 Izgled nema veze s kvalitetom,vidi samo Minecraf ili Fortnite koji pokupio več jedan goty ove godine 🙂 (neznam kako mu to uspjelo,mislim na fortnite.kad večina igara izgleda ljepše od njega ) 😉

    • Yippee-Ki-Yay

      @vragec25cro, 09.12.2018 - 22:04

      Fortnite Goty? To si ti nesto pobrkao, Game of the Year je God of War 🙂

    • vragec25cro

      @Yippee-Ki-Yay, 10.12.2018 - 01:16

      Bio članak na Hcl prije jedno tjedan dva si svi se čudili.Pogledaj malo po njihovom portalu pa češ nači.

    • vragec25cro

      @Yippee-Ki-Yay, 10.12.2018 - 05:25

      I šta s tim?

  • vragec25cro

    09.12.2018 - 00:18

    Uzimam najvjerojatnije(ali kad dođe na nekih 5-10€).Jc 3 me iznenadio i ponudio večinu toga šta očekujem od neke igre:nema puno priče,mogučnost preskakanja cut scena,zabavan gameplay,sličan pristup osvajanju baza ko i u fc 3 i 4,veliki otvoren svjet s puno izazova,i najbitnije dalo se utrošiti 50-70h bez da dosadilo.

    • Dajsikeks

      @vragec25cro, 09.12.2018 - 12:49

      Igra je već crackirana

    • SanKa

      @vragec25cro, 10.12.2018 - 09:38

      nemaš ‘ć’ na tipkovnici ?

    • vragec25cro

      @SanKa, 10.12.2018 - 12:32

      Pisano preko mobitela,tako da koje mi prvo č ili ć uletim to samo stisnem 🙂

    • SanKa

      @vragec25cro, 11.12.2018 - 09:04

      riiiight

  • tazmaniac

    09.12.2018 - 12:07

    Slažem se s ocjenom recenzenta, ja bih joj dao još i manje. Koliko me treći nastavak zabavio i naigrao sam se sa svi DLC-ovima, toliko me ovaj nastavak razočarao. Djeluje mi kao korak unazad, a ne kao unaprijed. Kao da je na ovom nastavku radila neka kooperantska ekipa, a izdala druga.
    Bugova na svakom koraku, potreban žešći patch da sve ispegla. Kao da nisu ništa naučili iz bugovite trojke. Sva sreća što sam najprije isprobao yogurt verziju, a ne napravio preorder, kao što sam i planirao. Oni koji jesu, moja sućut.

  • ivan4gamer44

    09.12.2018 - 14:45

    igra malo nema dobru fiziku i stalno mi krasha

  • karlod1997

    09.12.2018 - 15:34

    Zadnji Just Cause koji san igra bila je duja iz 2010., igra bila teški kaos hah ali ok, za ispucat se, napravit kaos i izgubit vrime

  • SanKa

    10.12.2018 - 09:38

    kad sam na početku videa vidio očajnu grafiku na licu glavnog protagonista, to mi je već bilo dovoljno.

  • crolink07

    10.12.2018 - 12:27

    Take On Me grupe A – Ha, jedan od najboljih Easter Eggova ikad, samo zbog ovog ću nabaviti igru kad tad.😀

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?